Skocz do zawartości

Projekt Felix - jakie sa wasze opinie


Recommended Posts

Napisano
Ale na jakie opinie czekasz?

Jak dla mnie całkiem fajny i dość prosty w budowie. Dla rodziny 2+2, trochę duże strany powierzchni spowodowane dziwnym układem lollu oraz kuchni (lepiej chyba przynajmniej częściowo ją zamknąć od strony korytarza i zrobić coś w tymi ściankami przy kominku. Może przeniesienie kominka w unne mijsce nie byłoby złym pomysłem?)
Napisano
Cytat

Ciekawy ale zależy od usytuowania (rozumiem że wejście od strony południowej/wschodnie??)




Tak, przód budynku z wejściem jest od południa
Napisano
[quote name='marcin.a' date='9.05.2012, 13:51 ' post='287875']
Ale na jakie opinie czekasz?

Np. Czy lepsza jest kuchnia zamknięta czy otwarta, jakie są plusy i minusy takich rozwiązań
Napisano
To chyba indywidualna sprawa, ja np preferuję częściowo zamkniętą kuchnię (otwartą np na jadalnię) - nie przepadam jak słychać skwierczenie mięsa w całym domu albo jak goście z salonu zaglądają mi do garnków.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam

Co sadzicie na temat projektu Felix IV

Ahttp://www.projektyprestige.pl/projekt-dom...ego-felix4.html

Czekam na wasze opnie



Garażu nie łączył bym z budynkiem oddzielił bym izolacją cieplną budynek od garażu .Jeżeli ogrzewanie będzie z kotłem na paliwo stałe to jest to zły projekt. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To chyba indywidualna sprawa, ja np preferuję częściowo zamkniętą kuchnię (otwartą np na jadalnię) - nie przepadam jak słychać skwierczenie mięsa w całym domu albo jak goście z salonu zaglądają mi do garnków.



To prawda , otwarte kuchnie są raczej dla osob dbajacych o porzadek i pilnujacych zeby wszystko bylo na swoim miejscu , inaczej zamiast ladnej przestrzeni bedziemy mieli ladny bałagan no i brudne garnki wszedzie icon_smile.gifW tym projekcie kuchnia jest czesciowo zamknieta. W sumie jest cos w tym co napisales o przejsciach , ale z drugiej strony chyba dobrze ze do kuchni mozna wejsc z zakupami bezposrednio z holu i nie trzeba przechodzic z wszystkimi torbami przez pokoj a i wnetrze jest bardziej przestonne co widac na obrazkach , mozna gdzies zajrzec , cos obejsc do okola. Mozna tez chyba sie zastanowic czy np. nie zrobic spizarni pod schodami a kibelek przeniesc obok do pomieszczenia ktolowni , ktore jest chyba wystarczajace jezeli chodzi o wielkosc ale to sa tak jak napisales indywidualne sprawy.

Pytanie w innym temacie . Twoim zdaniem jaka szerokosc powinien miec garaz na jeden samochod , ale zeby byl funkcjonalny i praktyczny, załozmy ze samochod to kombi. W projekcie jest 3,6 m . moim zdaniem chyba ok, ale nie mialem nigdy takiego garazu i niewiem jak sie sprawdzi , a projekt daje mozliwoc bez wiekszego problemu zmiane jego szerokosci



Cytat

Garażu nie łączył bym z budynkiem oddzielił bym izolacją cieplną budynek od garażu .Jeżeli ogrzewanie będzie z kotłem na paliwo stałe to jest to zły projekt.


Izolacja tam bedzie. Dlaczego uwazasz ze jezeli miałbym wstawic kociol na paliwo stałe to jest to zle rozwiazanie ?
Napisano (edytowany)
Cytat

Izolacja tam bedzie. Dlaczego uwazasz ze jezeli miałbym wstawic kociol na paliwo stałe to jest to zle rozwiazanie ?



Ze względu na nieprzyjemne zapachy w sezonie grzewczym w całym mieszkaniu.Tu powinna być kotłownia jeżeli ma być z takim kotłem .

level-0_400.jpg

To jakiś tam projekt wyrwany z internetu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Ja ma scenica i bez problemu mieszczę sie w garażu 3,5x5,5 - oczywiście nie otwieram drzwi na oścież ale spokojnie wysiądę.

Co do kuchni zawsze możesz ją zamknąć na holl (zostawić otwarta na jadalnię) robiąc przejście na zakupy z sieni.
Napisano
Cytat

Ze względu na nieprzyjemne zapachy w sezonie grzewczym w całym mieszkaniu.Tu powinna być kotłownia jeżeli ma być z takim kotłem .

level-0_400.jpg

To jakiś tam projekt wyrwany z internetu .




Chyba troszke przesadzasz na projekcie pomiedzy domem a kotlownia jest jeszcze zamkniety wiatrolap z wentylacja (czyli dwie pary drzwi , gdzie te do kotlowni sa szczelne. Rownie dobrze np. w tym rzucie ktory pokazales mozna powiedziec ze w domu bedzie pachnialo benzyna i oparami z garazu. Ale dzieki za opinie

[quote name='marcin.a' date='10.05.2012, 09:56 ' post='288084']
Ja ma scenica i bez problemu mieszczę sie w garażu 3,5x5,5 - oczywiście nie otwieram drzwi na oścież ale spokojnie wysiądę.

a jaka masz szerokosc bramy ?
Napisano (edytowany)
Generalnie trochę przekombinowany ten projekt, rzuć okiem np na takie (podobne wielkoscią a chyba trochę lepiej rozplanowane):

http://www.z500.pl/projekt/Z124,Kompaktowy...-w-budowie.html

http://www.z500.pl/projekt/Z88,Maly-dom-z-...ym-w-bryle.html

http://www.galeriadomow.pl/projekt/UPB-542...rysowej-21.html

http://www.galeriadomow.pl/projekt/UPB-542...prysowej-4.html (z garażem jednostanowiskowym)

Brama ma 4 m Edytowano przez marcin.a (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Chyba troszke przesadzasz na projekcie pomiedzy domem a kotlownia jest jeszcze zamkniety wiatrolap z wentylacja (czyli dwie pary drzwi , gdzie te do kotlowni sa szczelne. Rownie dobrze np. w tym rzucie ktory pokazales mozna powiedziec ze w domu bedzie pachnialo benzyna i oparami z garazu. Ale dzieki za opinie


Pamiętaj że byłeś świadomy jak będziesz już mieszkał . "Równie dobrze " ten rzut co pokazałem ma jeszcze inne błędy, pokazałem tylko miejsce kotłowni na paliwo stałe a nie dobry projekt budynku, czytaj ze zrozumieniem.
Napisano
Cytat

Generalnie trochę przekombinowany ten projekt, rzuć okiem np na takie (podobne wielkoscią a chyba trochę lepiej rozplanowane):

http://www.z500.pl/projekt/Z124,Kompaktowy...-w-budowie.html

http://www.z500.pl/projekt/Z88,Maly-dom-z-...ym-w-bryle.html

http://www.galeriadomow.pl/projekt/UPB-542...rysowej-21.html

http://www.galeriadomow.pl/projekt/UPB-542...prysowej-4.html (z garażem jednostanowiskowym)


Brama ma 4 m



chodzilo mi o drzwi garazowe icon_smile.gif

co do linkow to projekty calkiem ok , ale troche nie podoba mi sie stylistyka , za duzo nie spojnych elementow ( troszke nie zbyt zgrabne dobrane do siebie detale, proporcje okien itp. ale to kwestia gustu) z tego co przeslales widze ze tylko jeden projekt ma zupelnie wydzielona kotlownie, a pozostale lacza sie z domem takze temat o ktorym pisze anonimus dot zapachow jest troche przesadzony , ale niewiem nigdy nie mieszkalem na stale w domu jednorodzinnym , zawsze blok , czasami jakis tydzien u tesciow , moze w parktyce rzeczywiscie niesie sie smrod na dom nie mam pojecia.


Cytat

Pamiętaj że byłeś świadomy jak będziesz już mieszkał . "Równie dobrze " ten rzut co pokazałem ma jeszcze inne błędy, pokazałem tylko miejsce kotłowni na paliwo stałe a nie dobry projekt budynku, czytaj ze zrozumieniem.


ok dzieki moze w takim razie zlikwidowac drzwi do wiatrolapu ??
Napisano
Nie wiem ile mają drzwi garażowe, szczerze icon_smile.gif

A co do wydzielenia kotłowni to przy paliwie stałym w sezonie grzewczym czuć, jednak przy parze dobrze zaizolowanych drzwi i sprawnej wentylacji w kotłowni zapachów niebędzie (no chyba że zawieje z ujścia wentylzcji do okna w salonie)
Napisano (edytowany)
Cytat

chodzilo mi o drzwi garazowe icon_smile.gif

co do linkow to projekty calkiem ok , ale troche nie podoba mi sie stylistyka , za duzo nie spojnych elementow ( troszke nie zbyt zgrabne dobrane do siebie detale, proporcje okien itp. ale to kwestia gustu) z tego co przeslales widze ze tylko jeden projekt ma zupelnie wydzielona kotlownie, a pozostale lacza sie z domem takze temat o ktorym pisze anonimus dot zapachow jest troche przesadzony , ale niewiem nigdy nie mieszkalem na stale w domu jednorodzinnym , zawsze blok , czasami jakis tydzien u tesciow , moze w parktyce rzeczywiscie niesie sie smrod na dom nie mam pojecia.



ok dzieki moze w takim razie zlikwidowac drzwi do wiatrolapu ??



Czy sa jeszcze jakies takie elementy ktore pozniej mogą sie nie sprawdzic ? np. czy nie brakuje tutaj dodatkowych drzwi np. z kotlowni na zewn albo z garazu ? czy takie drzwi sa potrzebne , zawsze to dodatkowe koszty w realizacji a niewiem czy beda az tak niezbedne ? Edytowano przez Fazior (zobacz historię edycji)
Napisano
Z garażu niekoniecznie, i tak sam w sobie nie jest wielki. Ale drzwi w kotłowni przy paliwie stałym sa raczej niezbędne (wyobrażasz sobie syf w mieszkaniu?? przy noszeniu).

Szczerze na Twoim miejscu poszukałbym jeszcze podobnych projektów może trochę lepiej rozplanowanych, każda zmiana w stosunku do projektu gotowego to koszt dodatkowy (np. za zmianę otworu okiennego/drzwiowego ok 100 PLN)

Napisano
Cytat

Z garażu niekoniecznie, i tak sam w sobie nie jest wielki. Ale drzwi w kotłowni przy paliwie stałym sa raczej niezbędne (wyobrażasz sobie syf w mieszkaniu?? przy noszeniu).

Szczerze na Twoim miejscu poszukałbym jeszcze podobnych projektów może trochę lepiej rozplanowanych, każda zmiana w stosunku do projektu gotowego to koszt dodatkowy (np. za zmianę otworu okiennego/drzwiowego ok 100 PLN)



Wniosek nasuwa mi sie jeden ze w przypadku kotla na paliwo stałe trzeba wydzielic kotlownie z odrebnym wejsciem albo przez garaz albo z zewn. jezeli bedzie gaz nie ma problemu. Jezeli chodzi o uklad pomieszczen to jest to indywidualna sprawa dostosowania projektu do potrzeb, trudno chyba o taki projekt ktory spelnialby oczekiwania kazdego , chyba zawsze cos sie znajdzie co nie bedzie nam pasowalo , no ewentualnie zostaje nam zamowienie projektu indywidualnego , ale koszt takiego projektu moze byc nawet 4 razy drozszy
Napisano
Cytat

Wniosek jest inny. Należy wykonać prawidłową wentylację kotłowni.


A jak powinno sie wykonac taka wentylacje zeby nie bylo tego problemu?
Napisano
Powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z; PN-87/B-02411 kotłownie wbudowane na paliwa stałe. Wymagania.

Cytat

2.1.6.1 „….wentylacja nawiewna – w pomieszczeniu kotła powinien
znajdować się otwór niezamykany o powierzchni co najmniej 200 cm2” .

2.1.6.2 „…wentylacja wywiewna – pomieszczenie kotła powinno mieć kanał wywiewny o przekroju nie mniejszym niż 14x14 cm , z otworem wlotowym pod sufitem pomieszczenia wyprowadzony ponad dach i umieszczony obok komina . Otwór wlotowy do kanału wywiewnego powinien mieć wolny przekrój równy przekrojowi kanału. Kanał wywiewny i otwór wlotowy do niego nie mogą mieć urządzeń do zamykania . Stosowanie wentylacji wyciągowej mechanicznej jest niedopuszczalne .Przewód wentylacyjny powinien być wykonany z materiału niepalnego”.



W domach jednorodzinnych dopuszczalne jest aby wentylacja nawiewna „pochodziła” z pomieszczeń mieszkalnych.
Napisano
Cytat

Powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z; PN-87/B-02411 kotłownie wbudowane na paliwa stałe. Wymagania.



W domach jednorodzinnych dopuszczalne jest aby wentylacja nawiewna „pochodziła” z pomieszczeń mieszkalnych.



Przypuszczam ze wiekszosc projektow jest prawidlowo wykonana(inaczej nie dostałyby pozwolenia na budowe) czyli w takim razie problem pojawia sie na etapie budowy ? Jezeli tak to w jaki sposob mozna to zepsuc albo czego trzeba pilnowac w czasie budowy zeby nie bylo pozniej przykrych zapachow? Wystarczy przypilnowac odpowiednich srednic kanalow ? Czy np. dla swietego spokoju dac wiekszy przekroj np. 20x20cm?
Napisano
No trochę nie baz znaczenia jest fakt iz w sezonie zimowym (grzewczym) w Polsce wiarty wieją z określonych kierunków częściej niż w sezonie letnim.

Przeanalizuj to i wybierz taki projekt /lokalizację na działce by ten czynnik zminimalizować.

To co mówią przepisy winno wystarczyć ale ... właśnie mówią też o minimalnym współczynniku przenikania a jednak większość izoluje lepiej.

Lepsze nie jest wrogiem dobrego.

Napisano (edytowany)
Cytat

No trochę nie baz znaczenia jest fakt iz w sezonie zimowym (grzewczym) w Polsce wiarty wieją z określonych kierunków częściej niż w sezonie letnim.

Przeanalizuj to i wybierz taki projekt /lokalizację na działce by ten czynnik zminimalizować.

To co mówią przepisy winno wystarczyć ale ... właśnie mówią też o minimalnym współczynniku przenikania a jednak większość izoluje lepiej.

Lepsze nie jest wrogiem dobrego.



wpisalem w google problem i znalazlem cos takiego

http://kominy24.pl/Obrotowe_dymowe-k132-0-...CFUrP3wodBjHURA

Czy ktos ma doswiadczenie praktyczne w tym temacie? Taki element nie jest drogi a moze instalcja jego spowodac ze nie bedzie tamatu przykrych zapachow i nie trzeba bedzie robic przerobek projektu Edytowano przez Fazior (zobacz historię edycji)
Napisano
Ten element spowoduje że nie będzie ci wiać do przewodu kominowego i cofać zapachów icon_smile.gif , nie rozwiąże to problemu gdzie zapachy zaniesie wiejący zimą wiatr
Napisano
Cytat

Ten element spowoduje że nie będzie ci wiać do przewodu kominowego i cofać zapachów icon_smile.gif , nie rozwiąże to problemu gdzie zapachy zaniesie wiejący zimą wiatr


przyznam szczerze ze troche nie rozumiem o czym piszesz bo skoro taki element powoduje ze tak jak piszesz nie bedzie mi wiac do przewodu i cofac zapachow to jest to jednoznaczne z tym ze ciag w kominie bedzie zapewniony a wiec powietrze wpada do przewodu przez wlot w suficie z zapachami i wypada przez nasade, takze nie ma mowy zeby wiejacy zima wiatr cokolwiek mogl wdmuchac w taki przewod. No ale moze sie myle , moze w praktyce wyglada to inaczej a tylko teoria jest taka piekna icon_smile.gif
Napisano

Masz wylot spalin po jednej stronie - zakladając że wiarty zimą wieją własnie z niej to całosć spalin przetoczy ci się po dachu zanim opuści obręb budynku (wpadajac przy okacji do każdego możliwego otworu jak np okna dachowe, mikrowentylacja itd)

Jak to przegięcie to mnie naprostujcie - ale problem jest widoczny u moich znajomych (mają wylot z kotłowni po północnej stronie , zimą ok 80% wiatru wieje właśnie z tego kierunku i na poddaszu po drugiej stronie budynku przy uchyleonym oknie ewidentnie mocno czuć spaliny)
Napisano
nie chciałbym Cię zmartwić, ale z tego co ja wiem, wiatry z PN wieją może kilka dni w roku, reszta to zach i zach/pn
płd -płd/wsch,
co do czucia dymu to nie widziałem ich komina, ani lokalizacji okna, ale oprócz zawirowań zaraz za kalenicą, gdzie zaciąga trochę do dołu (zawirowanie), generalnie jest ssanie ,czyli wiatr goni w górę, "zabiera dym"
być może niefortunnie mają okno blisko kalenicy, akurat na kierunku, shit happens

a czemu wylot spalin po jednej stronie? nie bardzo rozumiem
ten strażak z linku jest obrotowy

swoją drogą zalecenia co do sytuowania komina (odległości od kalenicy i wysokości) służa właśnie temu, żeby nie było takich przypadków
Napisano
Cytat

z pewnością


podsumowujac : komin trzeba wykonac zgodnie z norma (wysokosc, odleglosc od kalenicy, odpowiedni przekroj komina , dodatkowo starazak ) i zadne smrody nie beda straszne icon_smile.gif
Napisano
W projekcie pokazane sa duze okna przesuwne, czy ktos ma takie okna ? jak sadzicie jak bedzie z ich uzytkowaniem ? Mam wrazenie ze trzeba je dobrac porzadne aby za jakis czas suwnice nie odmawialy posluszenstwa. Bardzo mi sie takie rozwiazanie podoba.
Napisano
Cytat

Pokombinuj coś takiego:

Brak obrazka



Twoj uklad wyglada bardzo dobrze, napewno z niego skorzystam . Wielkie dzięki


+ mozna w pralni zrobic odrazu mala spizarke
+ kotlownia jest wydzielona , przy paliwie stalym nic sie nie bedzie nosilo do domu a i problem zapachow zima znika
+ nie sa to wilekie zmiany ktore wymagaja duzej inegerencji w projekt






Cytat

Twoj uklad wyglada bardzo dobrze, napewno z niego skorzystam . Wielkie dzięki


+ mozna w pralni zrobic odrazu mala spizarke
+ kotlownia jest wydzielona , przy paliwie stalym nic sie nie bedzie nosilo do domu a i problem zapachow zima znika
+ nie sa to wilekie zmiany ktore wymagaja duzej inegerencji w projekt




Mam jeszcze pytanie dotyczace samego komina spalinowego , ostatnio widzialem sporo nowych kominow w starych domach (pewnie jakies modernizacje kotlowni) i sa to stalowe rury wychodzace ponad dach, bardzo estetycznie wykonane. Czy takie rozwiazanie jest tansze od murowania tradycyjnego komina ? Wetnylacje zawsze pozniej mozna zrobic w dachowce , widzialem takie specjalne kształtki , czy takie rozwiazanie sie sprawdzi ?
Napisano (edytowany)
Cytat

te "kształtki" to owszem wentylacyjne, ale do połaci, poodaszy nieużytkowcyh, nie do wentylacji pomieszczeń



znalazłem cos takiego i tam jest wyraznie napisane ze mozna to laczyc z pionem wentylacyjnym za pomoca przewodu elastycznego, ale moze to sie nie sprawdzi- niewiem ale skoro producent to tak opisuje tzn ze jakos chyba to zostalo przetestowane.

http://www.monier.pl/produkty/akcesoria-da...rowadzenia.html Edytowano przez Fazior (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

znalazłem cos takiego i tam jest wyraznie napisane ze mozna to laczyc z pionem wentylacyjnym za pomoca przewodu elastycznego, ale moze to sie nie sprawdzi- niewiem ale skoro producent to tak opisuje tzn ze jakos chyba to zostalo przetestowane.
http://www.monier.pl/produkty/akcesoria-da...rowadzenia.html



Tak można to łączyć z pionem wentylacyjnym murowanym, ale wystawiać bezpośrednio z dachu na poddasze nie polecam za krótki odcinek i przeważnie robi się z tego nawiew a nie wywiew a w dodatku "płacze" całą zimę (rosi się a kondensat wlewa się do pomieszczenia) . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

zapewne icon_lol.gif


masz jakies zle doswiadczenie z takim rozwiazaniem ?


Cytat

Tak można to łączyć z pionem wentylacyjnym murowanym, ale wystawiać bezpośrednio z dachu na poddasze nie polecam za krótki odcinek i przeważnie robi się z tego nawiew a nie wywiew a w dodatku "płacze" całą zimę (rosi się a kondensat wlewa się do pomieszczenia) .


No ale jak bedzie pion prowadzony z parteru ponad dach to chyba dlugosc jest ok , a z tym skraplaniem to moze wyparuje zanim dotrze do kratki na parterze ?
Napisano
Cytat

No ale jak bedzie pion prowadzony z parteru ponad dach to chyba dlugosc jest ok , a z tym skraplaniem to moze wyparuje zanim dotrze do kratki na parterze ?


Wszystko zależy od różnicy temperatur (mroźnej zimy)i długości przewodu murowanego ,można tylko naocznie się przekonać .Na parter można zaryzykować. Najlepiej się nadaje do wentylacji kanalizacji (zakończenie rury wywiewnej ) co się zrosi to spłynie bezpośrednio do tej rury kanalizacyjnej.
Napisano
długość nie jest ok jeżeli chodzi o sam kominek - jego odległość od połaci dachowej oraz kształt może powodować wpychanie powietrza odbitego od połaci dachowej (wiatr) prosto do wnętrza przewodu
w kiblu to nie problem, najwyżej zacznie Ci w syfonie bulgotać icon_mrgreen.gif
ale jak zacznie Ci dąć po plecach w kiblu lub wtłaczać powietrze kuchenne nazad do chałupy, to "fiołki" lub kotleta schabowego poczujesz nawet w kotłowni
Napisano
Cytat

Tak można to łączyć z pionem wentylacyjnym murowanym, ...........



icon_eek.gif

Cytat

znalazłem cos takiego i tam jest wyraznie napisane ze mozna to laczyc z pionem wentylacyjnym za pomoca przewodu elastycznego, ale moze to sie nie sprawdzi- niewiem ale skoro producent to tak opisuje tzn ze jakos chyba to zostalo przetestowane.




A gdzie napisano, do jakiego rodzaju wentylacji ?

Do "wyrzutu" wentylacji mechanicznej i owszem, w przypadku wentylacji grawitacyjnej - zabronione.
Napisano
Cytat

icon_eek.gif




A gdzie napisano, do jakiego rodzaju wentylacji ?

Do "wyrzutu" wentylacji mechanicznej i owszem, w przypadku wentylacji grawitacyjnej - zabronione.


Nie ma nic na ten temat , czy sa jakies przepisy ktore tego zabraniaja?Ostatnio wdizialem sporo tego typu kominkow na dachach i watpie zeby wszedzie byla wentylacja mechaniczna, to nie jest jeszcze rozwiazanie tak popularne, ale moze jest inaczej
Napisano
Cytat

rozum swój masz, nie musisz uznawać naszych rad, po to Wałęsa skakał prze płot, abyś miał wolny wybór


tak , tylko fajnie jest uslyszec jakies komentarze na ten temat ludzi ktorzy spotkali sie z tym problemem i np. sami z tym walczyli np. wykonali taki kominek a pozniej musieli go przerabiac, albo zrobili i wszystko jest ok , jakies za i jakies przeciw(np. cena) wlasnie po to aby moj wybor mial jakas argumentacje , a z tego co sie orientuje to prawidlowa wentylacja domu teraz to priorytet w erze styropianu i plastikowych maksymalnie szczelnych okien . Mieszkam w miare nowym bloku i szlak mnie trafia jak pomieszcenia sie kisza i tak naprawde zeby bylo fajne powietrze w domu musza byc otwarte caly czas okna
Napisano
no dobra temat wentylacji można uznać za zamknięty , a czy ktoś może mi podpowiedzieć odnośnie okien ? Przesuwne okna drewniane , plastiki a może aluminiowe ? Czy ktoś ma takie duże okna i wie jak jest z ich używaniem ? Czy jest się czego obawiać ,bo wyglądają super ale może tak jak w przypadku went. kotłowni są jakieś haczyki

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...