odaro Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #1 Napisano 9 maja 2012 Cały czas myślałem że podbitkę zrobię z PCV ale w ostatniej chwili zmieniłem zdanie i chcę zrobić drewnianą.Jaki gatunek drewna zastosowaliście u Siebie? Jakie drewno będzie najlepsze? Link do komentarza
odaro Napisano 9 maja 2012 Autor Udostępnij #3 Napisano 9 maja 2012 Cytat Sosna lub dąb A modrzew? Link do komentarza
odaro Napisano 9 maja 2012 Autor Udostępnij #5 Napisano 9 maja 2012 Cytat Też może być Ale czy warto zapłacić 2x więcej za modrzew czy może wystarczy sosna? Link do komentarza
andrzej83x Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #6 Napisano 9 maja 2012 Wystarczy, mógłbym tutaj wymieniać wszystkie gatunki drewna, również egzotyczne, jednak co wszystko zależy od zasobności twojego portfela. Link do komentarza
odaro Napisano 9 maja 2012 Autor Udostępnij #7 Napisano 9 maja 2012 Cytat Wystarczy, mógłbym tutaj wymieniać wszystkie gatunki drewna, również egzotyczne, jednak co wszystko zależy od zasobności twojego portfela. Niby tak ale np niektórzy polecają na zewnątrz z europejskich gatunków tylko modrzew a świerk całkowicie odrzucają. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #8 Napisano 9 maja 2012 Cytat Niby tak ale np niektórzy polecają na zewnątrz z europejskich gatunków tylko modrzew a świerk całkowicie odrzucają. A czemu odrzucają? bo za tani? W mojej okolicy kto robił podbitkę czy nadbitkę wszyscy brali świerk,ja zresztą też. I tak go będziesz zapewne malował na jakiś kolor więc co za różnica. A tak poza tym to na podbitkę nie będą działały warunki atmosferyczne tak jak na ogrodzenie drewniane. Link do komentarza
retrofood Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #9 Napisano 9 maja 2012 Cytat Ale czy warto zapłacić 2x więcej za modrzew czy może wystarczy sosna? Warto. Trwałość modrzewia jest o wiele większa niż sosny. Link do komentarza
odaro Napisano 9 maja 2012 Autor Udostępnij #10 Napisano 9 maja 2012 (edytowany) Cytat Warto. Trwałość modrzewia jest o wiele większa niż sosny. Ale w czy ta trwałość jest większa? Cytat A czemu odrzucają? bo za tani? W mojej okolicy kto robił podbitkę czy nadbitkę wszyscy brali świerk,ja zresztą też. I tak go będziesz zapewne malował na jakiś kolor więc co za różnica. A tak poza tym to na podbitkę nie będą działały warunki atmosferyczne tak jak na ogrodzenie drewniane. Jak długo masz u Siebie podbitkę i jakie masz spostrzeżenia? Edytowano 9 maja 2012 przez odaro (zobacz historię edycji) Link do komentarza
odaro Napisano 9 maja 2012 Autor Udostępnij #11 Napisano 9 maja 2012 Cytat A czemu odrzucają? bo za tani? W mojej okolicy kto robił podbitkę czy nadbitkę wszyscy brali świerk,ja zresztą też. I tak go będziesz zapewne malował na jakiś kolor więc co za różnica. A tak poza tym to na podbitkę nie będą działały warunki atmosferyczne tak jak na ogrodzenie drewniane. Przypomniało mi się dlaczego ktoś nie polecał świerka.Jak świerk dostanie wilgoci, zostanie zamoczony wtedy szybko dopadnie go sinica i inne grzyby i łatwo się wichruje.Powiedz jak masz zrobioną wentylację podbitki.Kratki wentylacyjne są najczęściej białe....... Link do komentarza
retrofood Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #12 Napisano 9 maja 2012 Cytat Ale w czy ta trwałość jest większa? Normalna trwałość. Jak mam to inaczej tłumaczyć? Chyba tym, że góralskie chałupy z modrzewia stoją i 200 lat bez impregnacji. Sosnowe deski bez konserwacji na podbitce wytrzymają najwyżej 40 - 50 lat. Cytat Jak świerk dostanie wilgoci, zostanie zamoczony wtedy szybko dopadnie go sinica i inne grzyby i łatwo się wichruje. E tam, mam w płocie świerkowe żerdzie. Mokną i nie sinieją. Fakt, że pociągnąłem je drewnochronem. Link do komentarza
Barbossa Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #13 Napisano 9 maja 2012 owszem, niektóre drewno jest bardziej trwalsze, inne mniej, ale trwałość zależy przede wszystkim od warunków eksploatacjizapewne im mniejsze przyrosty roczne, tym drewno trwalsze, więc nawet sosna sośnie może być nierówna Link do komentarza
retrofood Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #14 Napisano 9 maja 2012 A juści, wszystko prawda. Jednak różnice międzygatunkowe są (bywają) o niebo większe. Link do komentarza
odaro Napisano 9 maja 2012 Autor Udostępnij #15 Napisano 9 maja 2012 Cytat owszem, niektóre drewno jest bardziej trwalsze, inne mniej, ale trwałość zależy przede wszystkim od warunków eksploatacjizapewne im mniejsze przyrosty roczne, tym drewno trwalsze, więc nawet sosna sośnie może być nierówna No... a modrzew jako gatunek podobno ma duże przyrosty roczne Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #16 Napisano 9 maja 2012 Cytat Jak długo masz u Siebie podbitkę i jakie masz spostrzeżenia? Jak na razie to ona leży pomalowana i czeka ,lada dzień ja będę kładł a spostrzeżenia mam od innych którzy już położyli u siebie ,jakoś nie ma czego się czepiać.Ja pomalowałem impregnatem 2X i na to lakierobeja.Jak już Ci wspomniałem podbitka nie będzie wystawiona bezpośrednio na słońce,deszcz,śniegiem więc wytrzyma trochę ,co innego gdyby była wystawiona bezpośrednio na w/w "dary natury" choćby jako sztachety w płocie. Link do komentarza
Barbossa Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #17 Napisano 9 maja 2012 Cytat A juści, wszystko prawda. Jednak różnice międzygatunkowe są (bywają) o niebo większe. a to z pewnościądendrologiem nie jestem Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #18 Napisano 9 maja 2012 Cytat No... a modrzew jako gatunek podobno ma duże przyrosty roczne Z obserwacji to muszę powiedzieć,że sosna szybciej rośnie aniżeli modrzew. Trochę w lesie się robiło to się widziało to i owo Link do komentarza
odaro Napisano 9 maja 2012 Autor Udostępnij #19 Napisano 9 maja 2012 Cytat Jak na razie to ona leży pomalowana i czeka ,lada dzień ja będę kładł a spostrzeżenia mam od innych którzy już położyli u siebie ,jakoś nie ma czego się czepiać.Ja pomalowałem impregnatem 2X i na to lakierobeja.Jak już Ci wspomniałem podbitka nie będzie wystawiona bezpośrednio na słońce,deszcz,śniegiem więc wytrzyma trochę ,co innego gdyby była wystawiona bezpośrednio na w/w "dary natury" choćby jako sztachety w płocie. A co z wentylacją? Link do komentarza
retrofood Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #20 Napisano 9 maja 2012 Cytat Jak na razie to ona leży pomalowana i czeka ,lada dzień ja będę kładł To leży, czy dopiero ją położysz? Tylko rano przyglądnij się, co z tego malowania zostało... Cytat Z obserwacji to muszę powiedzieć,że sosna szybciej rośnie aniżeli modrzew. Trochę w lesie się robiło to się widziało to i owo No nie wiem. Mam i sosnę i modrzew. Wielkiej różnicy nie ma. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #21 Napisano 9 maja 2012 Cytat To leży, czy dopiero ją położysz? Tylko rano przyglądnij się, co z tego malowania zostało... Spoko Nie jest ułożona jedna na drugiej bo wiadomo co by było. Malowałem sam i podbitki mam prawie 80m2 to było co pędzelkiem machać Rozłożona jest w domu ,tak,że nic się z nią nie dzieje (i oby tak zostało) . Link do komentarza
TINEK Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #22 Napisano 9 maja 2012 mam nabitkę świerkową, piąty rok, wygląda jak nowaa kratki zabezpieczające szczelinę wentylacyjną zrobiłem sam, gdzieś w moim wątku opisane zostało Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #23 Napisano 9 maja 2012 Cytat A co z wentylacją? Tak naprawdę to nie zauważyłem a raczej się nie przyglądałem ,tak naprawdę to o niej zapomniałem i nie zwracałem na nią uwagi Link do komentarza
TINEK Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #24 Napisano 9 maja 2012 kratki są do obejrzenia tutajpost 107 Link do komentarza
retrofood Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #25 Napisano 9 maja 2012 Cytat Spoko Nie jest ułożona jedna na drugiej bo wiadomo co by było. Jasne! Najlepiej, gdy jedna leży obok drugiej!Jednak rankiem, to ich upiększanie z dnia poprzedniego... nie wygląda zbyt ciekawie... Link do komentarza
odaro Napisano 9 maja 2012 Autor Udostępnij #26 Napisano 9 maja 2012 Cytat kratki są do obejrzenia tutajpost 107 Masz nadbitkę a tam wentylacja wygląda trochę inaczej ale brawo za pomysłowość Link do komentarza
TINEK Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #27 Napisano 9 maja 2012 masz rację, teraz doczytałem, że chodzi o podbitkę, ale nie zmienia to faktu zastosowania klepek świerkowych (czyli na częśc pytania odpowiedziałem dobrze ) Link do komentarza
andrzej83x Napisano 10 maja 2012 Udostępnij #28 Napisano 10 maja 2012 Cytat A czemu odrzucają? bo za tani? W mojej okolicy kto robił podbitkę czy nadbitkę wszyscy brali świerk,ja zresztą też. I tak go będziesz zapewne malował na jakiś kolor więc co za różnica. A tak poza tym to na podbitkę nie będą działały warunki atmosferyczne tak jak na ogrodzenie drewniane. Zgadzam się, że podbitka nie jest tak bardzo narażona na warunki atmosferyczne. Byłoby widać, gdybyś pomalował lakierem bezbarwnym, a jak wybierzesz kolorową lakierobejcę czy też tylko impregnat to nie będzie widać co to za atunek drewna. Cytat Warto. Trwałość modrzewia jest o wiele większa niż sosny. Z tego co kojarzę to chyba modrzew ma mniej sęków niż sosna, co decyduje o tym, że jest łatwiejszy w obróbce. Link do komentarza
odaro Napisano 12 maja 2012 Autor Udostępnij #29 Napisano 12 maja 2012 Cytat mam nabitkę świerkową, piąty rok, wygląda jak nowaa kratki zabezpieczające szczelinę wentylacyjną zrobiłem sam, gdzieś w moim wątku opisane zostało Tinek pamiętasz gdzie kupowałeś siatkę aluminiową którą stosowałeś u Siebie? Czy ktoś może wie jak gęsto powinna być zamontowana kratka wentylacyjna z podbitce.W systemach PCV przyjmuje się w pewnym przybliżeniu jeden panel wentylacyjny co 10 paneli zwykłychCzy ktoś może wie jakie powinno być pole powierzchni takiej wentylacji nie wystarczy np. zamontować 2 po rogach albo 3 kratek wentylacyjnych dla danej połaci dachowej? Link do komentarza
r-32 Napisano 12 maja 2012 Udostępnij #30 Napisano 12 maja 2012 O ile mnie wzrok nie myli - - to ta siatka Ilość - zależna od powierzchni dachu .Rozmieszczenie - ściśle uwarunkowane budową ( konstrukcją ) Twojego dachu - "dwie po rogach " - nic nie da . Link do komentarza
odaro Napisano 12 maja 2012 Autor Udostępnij #31 Napisano 12 maja 2012 Cytat O ile mnie wzrok nie myli - - to ta siatka Ilość - zależna od powierzchni dachu .Rozmieszczenie - ściśle uwarunkowane budową ( konstrukcją ) Twojego dachu - "dwie po rogach " - nic nie da . Wg mnie pop rogach też nic nie da zwłaszcza że mam dach kopertowy czterospadowy ale jak dam kratkę wentylacyjną co 10 desek to taka podbitka drewniana raczej będzie mało estetycznie wyglądać. Nie mam pomysłu jak to zrobić.W systemach PCV są gotowe panele wentylacyjne.W podbitce drewnianej ludzie dają klika kratek głownie po rogach i są z siebie zadowoleni. Link do komentarza
TINEK Napisano 12 maja 2012 Udostępnij #32 Napisano 12 maja 2012 odaro, te siatki to któraś z tych co linka zapodał r32, ja wybrałem najdrobniejszą, chyba 6x4 mm (albo 5x4 mm)dogadałem się z "gościem" i przygotował mi formatki siatki 10x100cmjak byś był bardziej zainteresowany to może uda mi się odszukać link do aukcji Link do komentarza
odaro Napisano 12 maja 2012 Autor Udostępnij #33 Napisano 12 maja 2012 Cytat odaro, te siatki to któraś z tych co linka zapodał r32, ja wybrałem najdrobniejszą, chyba 6x4 mm (albo 5x4 mm)dogadałem się z "gościem" i przygotował mi formatki siatki 10x100cmjak byś był bardziej zainteresowany to może uda mi się odszukać link do aukcji Jestem zainteresowany Link do komentarza
Witand - pokrycia dachowe Napisano 15 maja 2012 Udostępnij #34 Napisano 15 maja 2012 "odaro" po tylu informacjach na różnych forach to już chyba doktorat z podbitki zrobisz! A wracając do meritum rodzaj drewna nie ma żadnego znaczenia a jedynie grubość. Ja stosuję świerk grubości 19 mm. Cieńsze szczególnie na podbitce się wykrzywiają. Pozdrawiam. Link do komentarza
odaro Napisano 15 maja 2012 Autor Udostępnij #35 Napisano 15 maja 2012 Cytat "odaro" po tylu informacjach na różnych forach to już chyba doktorat z podbitki zrobisz! Nie skądże robię podbitkę dla siebie P.S Ale jak zrobić szczelinę wentylacyjną nadal nie wiem i dlatego zapytam o to w innym wątku. Link do komentarza
TINEK Napisano 15 maja 2012 Udostępnij #36 Napisano 15 maja 2012 szukałem tej aukcji (siateczki) ale nie znalazłem, to była formatka na zamówienie i z tego co pamiętam nie przez aukcję kupiłem Link do komentarza
odaro Napisano 15 maja 2012 Autor Udostępnij #37 Napisano 15 maja 2012 Cytat szukałem tej aukcji (siateczki) ale nie znalazłem, to była formatka na zamówienie i z tego co pamiętam nie przez aukcję kupiłem Spoko ... sam znalazłem na Allegro producenta który ma ciekawą ofertę. Cytat "odaro" po tylu informacjach na różnych forach to już chyba doktorat z podbitki zrobisz! A wracając do meritum rodzaj drewna nie ma żadnego znaczenia a jedynie grubość. Ja stosuję świerk grubości 19 mm. Cieńsze szczególnie na podbitce się wykrzywiają. Pozdrawiam. A jakie znacznie ma czy deska od spodu jest frezowana? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 maja 2012 Udostępnij #38 Napisano 15 maja 2012 To zdradź kto to taki Ja też jestem przed położeniem podbitki to może się info przyda. Link do komentarza
Witand - pokrycia dachowe Napisano 15 maja 2012 Udostępnij #39 Napisano 15 maja 2012 Cytat ... jak zrobić szczelinę wentylacyjną nadal nie wiem ... Ja Ci to mogę zrobić . Pozdrawiam. Cytat A jakie znacznie ma czy deska od spodu jest frezowana? Przy podbitce nie ma to żadnego znaczenia. Ma natomiast gdy taka deska dolega całą powierzchnią bo pozwala na jej wentylację. Pozdrawiam. Link do komentarza
odaro Napisano 15 maja 2012 Autor Udostępnij #40 Napisano 15 maja 2012 (edytowany) Cytat Ja Ci to mogę zrobić . Pozdrawiam. Przy podbitce nie ma to żadnego znaczenia. Ma natomiast gdy taka deska dolega całą powierzchnią bo pozwala na jej wentylację. Pozdrawiam. Zapewne tak ale terminy mnie gonią. A widzisz a mnie właściciel tartaku który robi takie deski tłumaczył że to frezowanie od spodu zmniejsza wichrowanie się deski. Cytat To zdradź kto to taki Ja też jestem przed położeniem podbitki to może się info przyda. Proszę bardzo Siatka na Allegro Edytowano 15 maja 2012 przez odaro (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Witand - pokrycia dachowe Napisano 15 maja 2012 Udostępnij #41 Napisano 15 maja 2012 Być może ale w swojej praktyce montuję wyłącznie z deskami frezowanymi (bo takie mogę kupić) i suszonymi a i tak część jest powichrowana więc montuję je wyłącznie na wkręty. Pozdrawiam. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 maja 2012 Udostępnij #42 Napisano 18 maja 2012 Cytat Spoko ... sam znalazłem na Allegro producenta który ma ciekawą ofertę. A mi przyszedł taki pomysł aby dać taśmę wentylacyjną okapu taką daję się przeważnie przy nadbitce do utworzenia szczeliny wentylacyjnej. Jest ona plastykowa więc cena zapewne też będzie o wiele mniejsza aniżeli aluminiowej.Coś takiegohttp://allegro.pl/kratka-okapowa-ochrona-p...2311680194.html albohttp://allegro.pl/kratka-okapowa-wroblowka...2311680822.html Link do komentarza
odaro Napisano 20 maja 2012 Autor Udostępnij #43 Napisano 20 maja 2012 (edytowany) Wczoraj popracowałem nad kilkoma konstrukcjami wentylacji w podbitce dachowej.Oto co mi udało się wykombinować. Niestety każda opcja ma jakieś wady no i pozostaje jeszcze kwestiaodbioru estetycznego. Nie patrzcie na różne kolory desek, próbowałem jednocześnie różne lakierobejce. Opcja 1Szczelina 2cm przy samym okapie.Wady: Nie mam pomysłu jak dodatkowo zamaskować szczelinę żeby nie była tak widoczna.Inaczej podbitka wygląda jak by się nagę skończyła deska alba majster się pomylił i za krótko obciął deski Opcja 2Szczelina 1cm przy okapie i taka sama szczelina 1cm przy elewacji.Wygląda tak jak sufit podwieszany z dylatacją po obu stronach Wady: nie ma jak zamocować siatki w szczelinie przy elewacjiNie wiem czy na elewacji przy szczelinie nie powstaną jakieś smugi brudu z upływem lat niesione strugą powietrza coś podobnego jak przy kratce wentylacyjnej. Opcja 3 Szczelina 2cm przy okapie ale odsunięta od deski czołowej deską ustawioną prostopadle do pozostałych desek podbitki.Wady: nie stwierdzam poza tym czy od strony estetycznej może się to podobać.No może jeszcze być ryzyko czy ta deska biegnąć wzdłuż okapu nie powichruje się Co sądzicie o takich rozwiązaniach?BTW Przypadkowo znalazłem firmę która ma w ofercie drewnianą podbitkę wentylowaną.Konstrukcja tej podbitki zapewnia szczelinę 4mm między każdą deską której jest wogóle nie widać. Jest tylko jeden problem cena za taką podbitkę 110zł za m2 Podobna cenę podbija ją specjalne uchwyty montażowe i profil deski gdzie szczelina jest ale jest jednocześnie przekryta od góry Edytowano 20 maja 2012 przez odaro (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 20 maja 2012 Udostępnij #44 Napisano 20 maja 2012 Cytat BTW Przypadkowo znalazłem firmę która ma w ofercie drewnianą podbitkę wentylowaną.Konstrukcja tej podbitki zapewnia szczelinę 4mm między każdą deską której jest wogóle nie widać. Jest tylko jeden problem cena za taką podbitkę 110zł za m2 Podobna cenę podbijają specjalne uchwyty montażowe i profil deski gdzie szczelina jest ale jest jednocześnie przekryta od góry. Daj link do tego cuda. A co myślisz o tej taśmie wentylacyjnej co Ci podałem linki. Link do komentarza
odaro Napisano 20 maja 2012 Autor Udostępnij #45 Napisano 20 maja 2012 Cytat Daj link do tego cuda. A co myślisz o tej taśmie wentylacyjnej co Ci podałem linki. Mogę tylko nazwę firmy poddać zdjęć z realizacji nie mają.A Ty już kupłięś deski, może w dwóch byśmy dostaliśmy jakiś większy rabat. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 20 maja 2012 Udostępnij #46 Napisano 20 maja 2012 Cytat Mogę tylko nazwę firmy poddać zdjęć z realizacji nie mają.A Ty już kupłięś deski, może w dwóch byśmy dostaliśmy jakiś większy rabat. Już dawno wraz z więźbą z powodu korzystnego rabatu mam już pomalowane (w większości są pomalowane,mam prawie 80m2).Podaj nazwę to se oglądnę to cudo,może coś podpatrzę Link do komentarza
odaro Napisano 20 maja 2012 Autor Udostępnij #47 Napisano 20 maja 2012 (edytowany) A tak to się robi zagramanicą Jednak do wentylacji przywiązują duża wagę jak widać na zdjęciach.Wentylacja podbitki Szczególnie ten sposób jest ciekawy.Panel wentylacyjnyAlbo tutaj Panel wentylacyjny drewnianyoraz Inne panele wentylacyjne drewniane Edytowano 20 maja 2012 przez odaro (zobacz historię edycji) Link do komentarza
odaro Napisano 20 maja 2012 Autor Udostępnij #48 Napisano 20 maja 2012 Cytat Już dawno wraz z więźbą z powodu korzystnego rabatu mam już pomalowane (w większości są pomalowane,mam prawie 80m2).Podaj nazwę to se oglądnę to cudo,może coś podpatrzę Firam nazywa się Vitis ale na ich stronie tego nie ma bo zrobili 3 takie podbitki i więcej nie było zainteresowanych. Link do komentarza
Witand - pokrycia dachowe Napisano 20 maja 2012 Udostępnij #49 Napisano 20 maja 2012 Po pierwsze żadnych kątowników ani litew maskujących bo one lokalizują szczelinę lub linie połączeń. Końce desek od strony okapu zatnij pod kątem np. 45* tak żeby nie było widać. Obróbkę okapu masz opuszczoną więc zbliż się do deski okapowej. Można jeszcze wykonać z tej samej blachy co obróbki kątownik, którego dolny bok będzie szerszy od istniejącej obróbki. Kątownik ten mocujesz krótkimi wkrętami (krótsze od grubości deski okapowej). Jak będziesz miał problem to zadzwoń pomogę. Pozdrawiam. Link do komentarza
odaro Napisano 20 maja 2012 Autor Udostępnij #50 Napisano 20 maja 2012 Cytat Po pierwsze żadnych kątowników ani litew maskujących bo one lokalizują szczelinę lub linie połączeń. Końce desek od strony okapu zatnij pod kątem np. 45* tak żeby nie było widać. Obróbkę okapu masz opuszczoną więc zbliż się do deski okapowej. Można jeszcze wykonać z tej samej blachy co obróbki kątownik, którego dolny bok będzie szerszy od istniejącej obróbki. Kątownik ten mocujesz krótkimi wkrętami (krótsze od grubości deski okapowej). Jak będziesz miał problem to zadzwoń pomogę. Pozdrawiam. Chyba tak zrobię bo inaczej nijak tego nie rozumiem. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się