Karlsen Napisano 28 kwietnia 2012 Udostępnij #1 Napisano 28 kwietnia 2012 Posiadam nad garażem taras, którego murowane ściany mają wysokość 80 cm. Pozostało je ocieplić od góry, zewnątrz i wewnątrz i tutaj szukam skutecznego sposobu na zabezpieczenie tej ściany (szczytu) przez deszczem. Na tę chwilę pozostaje blacha powlekana wywinięta na obie strony ściany, identyczna jak ta, którą zastosuję jako parapety zewnętrzne. Możliwe, że w przyszłości dołożę od góry 20 cm balustrady, ale na dzień dzisiejszy priorytetem jest, aby skutecznie zabezpieczyć szczyt ściany od deszczu, co by nie dostał się pomiędzy ocieplenie i ścianę.Znacie jakieś inne skuteczne rozwiązania? Link do komentarza
animus Napisano 1 maja 2012 Udostępnij #2 Napisano 1 maja 2012 (edytowany) Cytat Posiadam nad garażem taras, którego murowane ściany mają wysokość 80 cm. Pozostało je ocieplić od góry, zewnątrz i wewnątrz i tutaj szukam skutecznego sposobu na zabezpieczenie tej ściany (szczytu) przez deszczem. Na tę chwilę pozostaje blacha powlekana wywinięta na obie strony ściany, identyczna jak ta, którą zastosuję jako parapety zewnętrzne. Możliwe, że w przyszłości dołożę od góry 20 cm balustrady, ale na dzień dzisiejszy priorytetem jest, aby skutecznie zabezpieczyć szczyt ściany od deszczu, co by nie dostał się pomiędzy ocieplenie i ścianę.Znacie jakieś inne skuteczne rozwiązania? Daj jakieś zdjęcia tych miejsc i swojej rezydencji. Edytowano 3 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
DawidC Napisano 3 maja 2012 Udostępnij #3 Napisano 3 maja 2012 Obróbka z blachy ewentualnie może jakaś okładzina ceramiczna? Jeżeli ściana nie jest jakaś bardzo gruba to możnaby ułożyć od góry płytki ze spadkiem na zewnątrz. Link do komentarza
Karlsen Napisano 3 maja 2012 Autor Udostępnij #4 Napisano 3 maja 2012 (edytowany) Mam nadzieję, że takie zdjęcie mojej "stodoły" wystarczy. Taras widoczny po prawej stronie. Edytowano 3 maja 2012 przez Karlsen (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 4 maja 2012 Udostępnij #5 Napisano 4 maja 2012 (edytowany) Cytat Mam nadzieję, że takie zdjęcie mojej "stodoły" wystarczy. Taras widoczny po prawej stronie. To u Ciebie to loggia strasznie gruby strop tam dałeś ,a dom to kawał budynku no no... rozbudowałeś się .A nad gararzem to masz ten murek dookoła tarasu ? Edytowano 4 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Karlsen Napisano 4 maja 2012 Autor Udostępnij #6 Napisano 4 maja 2012 Po prawej jest wejście do kotłowni, za nią garaż. Murek biegnie dookoła tarasu. Dziś wieczorem wrzucę zdjęcie frontu domu.Na ten strop nigdy nie zwróciłem uwagi. W projekcie był grubości 15 cm, aż z ciekawości dokonam pomiaru. Już wiesz, dlaczego napisałem "stodoła" . Jak to się stało, że pozwoliłem żonie brać udział w projektowaniu! Przyzwyczaiła się do dużych rozmiarów i do czasu wybudowania sso uważała, że domek będzie za mały. Mam wielką nadzieję, że po wykonaniu elewacji optycznie budynek się zmniejszy. Link do komentarza
animus Napisano 4 maja 2012 Udostępnij #7 Napisano 4 maja 2012 (edytowany) Cytat Po prawej jest wejście do kotłowni, za nią garaż. Murek biegnie dookoła tarasu. Dziś wieczorem wrzucę zdjęcie frontu domu.Na ten strop nigdy nie zwróciłem uwagi. W projekcie był grubości 15 cm, aż z ciekawości dokonam pomiaru. Już wiesz, dlaczego napisałem "stodoła" . Jak to się stało, że pozwoliłem żonie brać udział w projektowaniu! Przyzwyczaiła się do dużych rozmiarów i do czasu wybudowania sso uważała, że domek będzie za mały. Mam wielką nadzieję, że po wykonaniu elewacji optycznie budynek się zmniejszy. Pewnie tam są podciągi i tak go optycznie pogrubiają jak dodasz izo.ciep. z góry i z dołu to dopiero będzie grube .Nie no kawał domu jak zaizolujesz i pomalujesz na biało elewacje to dopiero utyje.A co do murku tarasu to najgorsze rozwiązanie jakie mogłeś wybrać czy dałeś papę termozgrzewalną pod murki i na całości płyty? Edytowano 4 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Karlsen Napisano 4 maja 2012 Autor Udostępnij #8 Napisano 4 maja 2012 (edytowany) Jesteś spostrzegawczy w kwestii podciągów. Strop ma 15 cm, ale podciągi rozpasają ten balkon. Elewacja będzie w odcieniach cappuccino, mam nadzieję, że nie będzie tak źle. Z resztą wpadniesz na kawę na tarasie i sam ocenisz .Tydzień temu wykonałem warstwy spadkowe, papa termozgrzewalna zaraz po obróbkach blacharskich, na to styropian i warstwa szlichty. Na murku jeszcze nic nie położyłem. Nie udało mi się również zrobić zdjęcia od frontu - burza wypędziła mnie z budowy.Animus - co masz na myśli pisząc o nietrafionym rozwiązaniu? Jeszcze jestem przed docieplenie i obróbką blacharską. Co proponujesz?Pozdrawiam Edytowano 4 maja 2012 przez Karlsen (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #9 Napisano 5 maja 2012 Cytat Jesteś spostrzegawczy w kwestii podciągów. Strop ma 15 cm, ale podciągi rozpasają ten balkon. Elewacja będzie w odcieniach cappuccino, mam nadzieję, że nie będzie tak źle. Z resztą wpadniesz na kawę na tarasie i sam ocenisz .Tydzień temu wykonałem warstwy spadkowe, papa termozgrzewalna zaraz po obróbkach blacharskich, na to styropian i warstwa szlichty. Na murku jeszcze nic nie położyłem. Nie udało mi się również zrobić zdjęcia od frontu - burza wypędziła mnie z budowy.Animus - co masz na myśli pisząc o nietrafionym rozwiązaniu? Jeszcze jestem przed docieplenie i obróbką blacharską. Co proponujesz?Pozdrawiam Dziękuję za zaproszenie kto wie może kiedyś.Ale nie dowiedziałem się czy zaraz po wylaniu stropu tarasu dałeś papę t.zgrzew. na całości tej płyty pod murkami (przed ich wymurowaniem) i wywinąłeś przykleiłeś ją na ścianę domu .Jednolita izolacja z papy pod całym tarasem i murkami ? Burza to za karę że nie dałeś księdzu na tacę .To bardzo uciążliwe rozwiązanie przemarzanie i ciągłe przecieki.W dodatku mur zabrał cześć twojego tarasu .Zrobiłeś tak dlatego że budynek działki sąsiedniej jest b.blisko ? Jak by obrobić całość szkłem-zadaszyć to na zimowy ogród może było by to dobre. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #10 Napisano 5 maja 2012 ja osobiście na cały taras nad garażem dałem hydroizolację dwuskładnikową mapelastic - od tego czasu mam spokój z tarasem... 1 Link do komentarza
Karlsen Napisano 5 maja 2012 Autor Udostępnij #11 Napisano 5 maja 2012 Od kilku lat nie daję na tacę - robią to moje dzieci, w zamian kościelny darzy je głaskaniem .Obecnie taras ma tylko warstwę spadkową (wykonana tydzień temu). Za kilka dni obróbki blacharskie, później będzie papa z wywinięciem na ściany, czyli tylko na płaszczyźnie tarasu. Pod murkiem nie ma papy - bo i po co? Papa t.z. wywinięta na ściany, dopiero na to styropian (ściana, podłoga), co daje pewność, że woda nie dotrze do ściany.Dom od strony tarasu wybudowany jest po granicy działki (wąska). Bardzo chciałem mieć tam dach, ale wtedy spadki musiałbym wykonać w stronę mojej działki. Do tego ponad 30cm ściana ppoż, która powodowała, że dom wyglądał fatalnie. Zapomniałem dodać, że szczyt dachu wypadał pod samym oknem (przeszkleniem) ppoż, który mam na ścianie nad tarasem.Wybrałem, moim zdaniem, mniejsze zło, czyli taras. Pytanie, jak dobrze zabezpieczyć górę murku, który będzie ocieplony styropianem od zewnątrz i wewnątrz. Link do komentarza
Karlsen Napisano 5 maja 2012 Autor Udostępnij #12 Napisano 5 maja 2012 Cytat ja osobiście na cały taras nad garażem dałem hydroizolację dwuskładnikową mapelastic - od tego czasu mam spokój z tarasem... Jako ostatnią warstwę pod płytki? Link do komentarza
animus Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #13 Napisano 5 maja 2012 Cytat Od kilku lat nie daję na tacę - robią to moje dzieci, w zamian kościelny darzy je głaskaniem Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">.Obecnie taras ma tylko warstwę spadkową (wykonana tydzień temu). Za kilka dni obróbki blacharskie, później będzie papa z wywinięciem na ściany, czyli tylko na płaszczyźnie tarasu. Pod murkiem nie ma papy - bo i po co? Papa t.z. wywinięta na ściany, dopiero na to styropian (ściana, podłoga), co daje pewność, że woda nie dotrze do ściany.Dom od strony tarasu wybudowany jest po granicy działki (wąska). Bardzo chciałem mieć tam dach, ale wtedy spadki musiałbym wykonać w stronę mojej działki. Do tego ponad 30cm ściana ppoż, która powodowała, że dom wyglądał fatalnie. Zapomniałem dodać, że szczyt dachu wypadał pod samym oknem (przeszkleniem) ppoż, który mam na ścianie nad tarasem.Wybrałem, moim zdaniem, mniejsze zło, czyli taras. Pytanie, jak dobrze zabezpieczyć górę murku, który będzie ocieplony styropianem od zewnątrz i wewnątrz. Pewności nigdy nie ma bo materiały "pracują" .A to jest tzw. wanna i zimą ze śniegu będą się tworzyły w niej soczewki wodne a mróz będzie rozsadzał-testował uszczelnienia i zamykał odpływy .Na tym etapie zastanów się jeszcze czy nie lepiej wyburzyć 2 krótsze ścianki po bokach pozostawić tą na granicy działki i odpływy zrobić na obie strony -rynienki.Taras by był przewiewany szybsze i łatwiejsze osuszanie .Śnieg można zepchnąć a barierki można zrobić pełne . Taki taras powinien być inaczej robiony najpierw izolacja p.wilgoć na całości pod murkami też następnie iz.cieplna styro. na całości pod murkami też na to posadzka ze spadkami na całości , potem murek 12 cm z cegły klinkierowej ,hydroizolacja i płytki , ale cóż mleko się rozlało. 1 Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #14 Napisano 5 maja 2012 Cytat Jako ostatnią warstwę pod płytki? tak, wcześniej zawsze mi gdzieś przeciekało...po położeniu warstwy hydroizolacji - jest spokój. Płytek jeszcze co prawda nie mam, ale wszystko w swoim czasie Link do komentarza
r-32 Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #15 Napisano 5 maja 2012 Cytat ... Płytek jeszcze co prawda nie mam, ale wszystko w swoim czasie No a jeszcze jak je Przykleisz tym co gaweł - to już 'mjut malyna' będzie Link do komentarza
Karlsen Napisano 5 maja 2012 Autor Udostępnij #16 Napisano 5 maja 2012 Animus - Taras z uwagi na swoją wielkość i kształt (litera L) został podzielony na kilka stref spadkowych, posiada w każdym narożniku odpływy i tam właśnie będzie obróbka blacharska, a później rynny.W kwestii kolejności warstw na tarasie zdania są podzielone. Jedni warstwę spadkową wykonują jako przedostatnią, inni jako pierwszą. Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, uważam, że nie popełniono wielkiego błędu. Wydaje mi się, że za mało precyzyjnie opisałem swój dom. Zerknij na necie na projekt domu Aplauz, Andromeda (moja stodoła jest bardzo podobna) - gdzie tam pasują cegły, które proponujesz? Czy uważasz, że tarasy zostały zaprojektowane w sposób opisane przez Ciebie powyżej?A czym gaweł kleił płytki? Mój taras, z powodu usytuowania, będzie użytkowany bardzo rzadko, dlatego rozważam rozkładanie na sezon letni sztucznej trawy. Link do komentarza
animus Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #17 Napisano 5 maja 2012 (edytowany) Cytat Animus - Taras z uwagi na swoją wielkość i kształt (litera L) został podzielony na kilka stref spadkowych, posiada w każdym narożniku odpływy i tam właśnie będzie obróbka blacharska, a później rynny.W kwestii kolejności warstw na tarasie zdania są podzielone. Jedni warstwę spadkową wykonują jako przedostatnią, inni jako pierwszą. Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, uważam, że nie popełniono wielkiego błędu. Wydaje mi się, że za mało precyzyjnie opisałem swój dom. Zerknij na necie na projekt domu Aplauz, Andromeda (moja stodoła jest bardzo podobna) - gdzie tam pasują cegły, które proponujesz? Czy uważasz, że tarasy zostały zaprojektowane w sposób opisane przez Ciebie powyżej?A czym gaweł kleił płytki? Mój taras, z powodu usytuowania, będzie użytkowany bardzo rzadko, dlatego rozważam rozkładanie na sezon letni sztucznej trawy. Dopóki nie zamieścisz zdjęć lub kawałek projektu będziemy "macać się przez ścianę" ,odpływ w każdym narożniku to bardzo ogólne pojęcie .Jeżeli nie pasuje klinkier choć niektórym kojarzy się tylko z kolorem czerwonym ,to murki 12 cm ze zwykłej cegły lub klinkier od wewnątrz a reszta zaciągnięta tym samym co cała elewacja .Tak wykonany taras z murkami -radiatorami nie umywa się z tym którego wykonanie proponuję ,montaż obróbek i innego paskudztwa nastręcza trudności przy łączeniu ze styropianem a nawet zamontowany daje mostki termiczne różnej maści.Podałem prawidłowy sposób budowy takiego tarasu .Odcinasz się od budynku i murków już nie izolujesz ,będziesz miał wewnątrz ściankę podatną na uszkodzenia nogami lub fotelem ,koszty wykonania +materiał również większe rozważ jeszcze bowybrałeś drogę pod górkę . Edytowano 5 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #18 Napisano 5 maja 2012 a tu cała galeria sławnego poniekąd budynkui tak się stanie jeżeli nie wykona się tego b.porządnie Link do komentarza
Karlsen Napisano 5 maja 2012 Autor Udostępnij #19 Napisano 5 maja 2012 (edytowany) Cytat Podałem prawidłowy sposób budowy takiego tarasu .Odcinasz się od budynku i murków już nie izolujesz ,będziesz miał wewnątrz ściankę podatną na uszkodzenia nogami lub fotelem ,koszty wykonania +materiał również większe rozważ jeszcze bowybrałeś drogę pod górkę . Słusznie prawisz. Wieczorem zamieszczę zdjęcie frontu domu.Zmąciłeś mój spokój związany z zabezpieczeniem tarasu. Mam jeszcze trochę czasu, serce do walki i mego niezastąpionego Tatę do pomocy. Teraz to tylko szkoda mi tego betonu komórkowego z tarasu, ale w sumie można by go odzyskać nawet po rozbiórce, zmniejszyć na bloczki o szerokości 12 cm przynajmniej część wykorzystać ponownie. Posiadasz jakieś schematy wykonania opisywanego przez Ciebie tarasu? Zastanawia mnie postawienie bloczka (murku) na izolacji. Czy np. styropian posadzkowy się nadaje? Cytat i tak się stanie jeżeli nie wykona się tego b.porządnie Teraz to dopiero zasieliście niepokój we mnie. Rzut piętra w załączeniu.Więc co robić? Edytowano 5 maja 2012 przez Karlsen (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Karlsen Napisano 5 maja 2012 Autor Udostępnij #21 Napisano 5 maja 2012 Już wrzuciłem poprawny załącznik - rzut piętra z tarasem.Barbossa - właśnie tak ma to zostać wykonane, z tym, że jak wpuścić blachę w ścianę, skoro murek musi być ocieplony? Link do komentarza
Barbossa Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #22 Napisano 5 maja 2012 dać się dawciąć w styro, zakotwić do muru dyblami Link do komentarza
Barbossa Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #23 Napisano 5 maja 2012 preferowałbym wersję pierwszą Link do komentarza
DawidC Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #24 Napisano 5 maja 2012 (edytowany) ja ze swojej strony dodam jedynie taki rysunek detalu attyki, można rzucić okiem jak zamocowana jest obróbka blacharska, istotna część którą Barbossa nazwał "rolką", czyli faseta. Edytowano 5 maja 2012 przez DawidC (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Karlsen Napisano 5 maja 2012 Autor Udostępnij #25 Napisano 5 maja 2012 140 bloczków o grubości 24 cm stanowi mur na tarasie. Po prostu wykorzystałem materiał, który został mi po budowie domu.Wrzucam jeszcze zdjęcia tarasu wraz z wewnętrznymi detalami. Jeden z czterech odpływów został wykonany za blisko ściany zewnętrznej, po wykonaniu izolacji zmniejszy się uniemożliwiając swobodny odpływ wody z tarasu. Zdążę to jeszcze poprawić, jak również może powiększę pozostałe odpływy. Może macie inne zastrzeżenia?W obliczu Waszych ostatnich odpowiedzi nie uśmiecha mi się wycinanie całego muru, ale jeżeli uważacie, że z powodu wysokości mego muru, kosztów obróbki i wykonania ocieplenia, zwiększenia ryzyka zaciekania itp. lepiej jest go postawić na izolacji, to jestem zdeterminowany do wykonania tego. Attyka - tego słowa mi wcześniej zabrakło.Dziękuję. Link do komentarza
animus Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #26 Napisano 5 maja 2012 (edytowany) Cytat Słusznie prawisz. Wieczorem zamieszczę zdjęcie frontu domu.Zmąciłeś mój spokój związany z zabezpieczeniem tarasu. Mam jeszcze trochę czasu, serce do walki i mego niezastąpionego Tatę do pomocy. Teraz to tylko szkoda mi tego betonu komórkowego z tarasu, ale w sumie można by go odzyskać nawet po rozbiórce, zmniejszyć na bloczki o szerokości 12 cm przynajmniej część wykorzystać ponownie. Posiadasz jakieś schematy wykonania opisywanego przez Ciebie tarasu? Zastanawia mnie postawienie bloczka (murku) na izolacji. Czy np. styropian posadzkowy się nadaje?Teraz to dopiero zasieliście niepokój we mnie. Rzut piętra w załączeniu.Więc co robić? Zrobiłek dla Cię malunek , a prawdę mówiąc przerobiłem ten ugrzdylony w cudeńka.Rys nr-1Teraz to sam możesz sobie zrobić prościzna . Edytowano 6 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Barbossa Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #27 Napisano 5 maja 2012 fajne rysunki bo skomplikowaneniemniej nie pokazują jednego ważnego detalu - zdecydowanego spadku w którąś ze strona dodatkowo na przeróbce animusa - po chusteczkę ten styro na murku (gdzieś tam dałbym jeszcze obróbkę blacharską, lub dwie)a skoro możesz zmienić to albo będziesz stał nad ludkami i pilnował każdego zgrzewu papy, albo wyp...ten suporek (on pije wodę jeszcze lepiej niż ceramika na fotkach), ponadto nikt nie wspomniał o dokładności wykonania wyjścia spustów wody, ale to już inny temata, ta czapka o nieczytelnych opisach to może fajnie wygląda, ale z piżdziliardem dodatków może workit Link do komentarza
animus Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #28 Napisano 5 maja 2012 (edytowany) Cytat fajne rysunki bo skomplikowaneniemniej nie pokazują jednego ważnego detalu - zdecydowanego spadku w którąś ze strona dodatkowo na przeróbce animusa - po chusteczkę ten styro na murku Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="unsure.gif"> (gdzieś tam dałbym jeszcze obróbkę blacharską, lub dwie)a skoro możesz zmienić to albo będziesz stał nad ludkami i pilnował każdego zgrzewu papy, albo wyp...ten suporek (on pije wodę jeszcze lepiej niż ceramika na fotkach), ponadto nikt nie wspomniał o dokładności wykonania wyjścia spustów wody, ale to już inny temat Lejąc posadzkę wylewasz ją już ze spadkami w jaką stronę chcesz a styro. po zewnętrznej raczej względy estetyczne można zamiast niego spokojnie tam upchnąć rynnę .Rys nr-2 Edytowano 6 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #29 Napisano 5 maja 2012 Cytat ja ze swojej strony dodam jedynie taki rysunek detalu attyki, można rzucić okiem jak zamocowana jest obróbka blacharska, istotna część którą Barbossa nazwał "rolką", czyli faseta. skąd to wytrzasnąłeś?zapewne ze strony jakiegoś producenta Link do komentarza
Barbossa Napisano 5 maja 2012 Udostępnij #30 Napisano 5 maja 2012 konia z rzędem, jak znajdziecie wykonawcę, co tak robi,a jak któryś powie, że tak, to go wyp..., bo tylko kasę stracicie Link do komentarza
Karlsen Napisano 6 maja 2012 Autor Udostępnij #31 Napisano 6 maja 2012 (edytowany) Prościzna to nie jest. Spadki są już wykonane - od domu do odpływów w ogniomurze. Attyka wysokości min. 30 cm musi być, ściana stoi po granicy działki, więc nie mogę na tym murku wykonać odpływów. Tak więc malunek Animusa dobry, choć faseta i obróbka blacharska od wewnątrz jest niezbędna.[attachment=13729:Taras4.jpg]Wywalając beton komórkowy (wg producenta odporny na 15-krotne przemarzanie, choć widziałem, że ludziska robią z niego słupy ogrodzeniowe) muszę go czymś zastąpić, choćby do wysokości 30 cm. Powyżej balustrada ze stali nierdzewnej kilkukrotnie przewyższy koszty poprawnego zaizolowania i zabezpieczenia tarasu.Cegła na taras, odzyskany suporex na słupki ogrodzeniowe. Animus, Barbossa - jesteście jednomyślni?Niedziela - może podczas mszy doznam olśnienia. Edytowano 6 maja 2012 przez Karlsen (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #32 Napisano 6 maja 2012 (edytowany) Cytat Wrzucam jeszcze zdjęcia tarasu wraz z wewnętrznymi detalami. Jeden z czterech odpływów został wykonany za blisko ściany zewnętrznej, po wykonaniu izolacji zmniejszy się uniemożliwiając swobodny odpływ wody z tarasu. Zdążę to jeszcze poprawić, jak również może powiększę pozostałe odpływy. Może macie inne zastrzeżenia? Tak zastrzeżenia są te otwory to lipa wywal 2 ściany po przeciwnych stronach zrób spadek na te strony i załóż rynienki .Tu projekt: Cytat ściana stoi po granicy działki, więc nie mogę na tym murku wykonać odpływów. Niedziela - może podczas mszy doznam olśnienia. Możesz wykonać odpływy z rynienką schowaną powyżej izolacji cieplnej tak jak na 2 rysunku .Proponował bym jednak pozbyć się 2 murków dać rynienki i kryte balustrady ,budynek nabierze lekkości a tak jak teraz jakaś strzelnica ,gniazdo cekaemów.Masz bramę garażową w kolorze drewna możesz wstawić balustradkę w drewnie nad nią .Mi suporeks nie przeszkadza, odpowiednio osłonięty przed wilgocią , jeżeli zrobisz według mojej koncepcji to jest odcięty od budynku izolacją możesz go nawet polewać z wiadra najwyżej wymienisz murek za 20 lat jak nie będziesz dbał o niego . Edytowano 6 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #33 Napisano 6 maja 2012 Ja tam widzę w budynku sąsiadującym, nielegalne okno – to tak na wypadek, gdyby sąsiad zaczął być upierdliwcem. Co prawda nie jestem budowlańcem, ale jakieś tam doświadczenie życiowe posiadam, dlatego radzę zrobić dość duży spad tarasu na stronę garażu, „połączony” z rynną nad garażem. Tak samo można zrobić na ścianie granicznej - jesli jest taka potrzeba. Link do komentarza
Karlsen Napisano 6 maja 2012 Autor Udostępnij #34 Napisano 6 maja 2012 (edytowany) Cytat Ja tam widzę w budynku sąsiadującym, nielegalne okno ? to tak na wypadek, gdyby sąsiad zaczął być upierdliwcem. Co prawda nie jestem budowlańcem, ale jakieś tam doświadczenie życiowe posiadam, dlatego radzę zrobić dość duży spad tarasu na stronę garażu, ?połączony? z rynną nad garażem. Tak samo można zrobić na ścianie granicznej - jesli jest taka potrzeba. Umówiłem się z sąsiadem, że podczas mojej nieobecności będzie miał okno (oko) na dom.Ja musiałem od strony sąsiada zastosować fix EI30 - najdroższe okna w całym domu . Cytat Możesz wykonać odpływy z rynienką schowaną powyżej izolacji cieplnej tak jak na 2 rysunku .Proponował bym jednak pozbyć się 2 murków dać rynienki i kryte balustrady ,budynek nabierze lekkości a tak jak teraz jakaś strzelnica ,gniazdo cekaemów.Masz bramę garażową w kolorze drewna możesz wstawić balustradkę w drewnie nad nią .Mi suporeks nie przeszkadza, odpowiednio osłonięty przed wilgocią , jeżeli zrobisz według mojej koncepcji to jest odcięty od budynku izolacją możesz go nawet polewać z wiadra najwyżej wymienisz murek za 20 lat jak nie będziesz dbał o niego . Strzelnica powiadasz . A miało być podobnie http://www.domoweklimaty.pl/projekty-domow...-2904_andromeda .Na czym opiera się, a w zasadzie w jaki sposób opiera się ogniomur na rys. nr 2? Mogę zastosować rynnę wokół całego tarasu, tylko na czym postawić tę attykę - stopy? Edytowano 6 maja 2012 przez Karlsen (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Karlsen Napisano 6 maja 2012 Autor Udostępnij #35 Napisano 6 maja 2012 Spadki mam wykonane dokładnie jak na rysunku. [attachment=13731:tarassso.JPG] Link do komentarza
animus Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #36 Napisano 6 maja 2012 (edytowany) Cytat Strzelnica powiadasz . A miało być podobnie http://www.domoweklimaty.pl/projekty-domow...-2904_andromeda .Na czym opiera się, a w zasadzie w jaki sposób opiera się ogniomur na rys. nr 2? Mogę zastosować rynnę wokół całego tarasu, tylko na czym postawić tę attykę - stopy? Miało być ale nie będzie bo zabudowałeś inaczej dom nie ma tu prawie okien a i filara brak (loggia usunięta) została strzelnica .Tak samo jak na rysunku nr -1 tylko przekrój zrobiony jest w miejscu odpływu dlatego wygląda jakby mur był w powietrzu .Tu rysunek :Rys nr-2b Cytat Spadki mam wykonane dokładnie jak na rysunku. [attachment=13731:tarassso.JPG] No tak tylko woda ma się przeciskać przez te dziurki ,a woda nie zawsze jest w płynie . Edytowano 6 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
DawidC Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #37 Napisano 6 maja 2012 Barbossa - to rozwiązanie proponowane przez firmę Kabe Therm. Z pominięciem kilku szczególików to tak to mniej więcej wygląda. Link do komentarza
Karlsen Napisano 6 maja 2012 Autor Udostępnij #38 Napisano 6 maja 2012 (edytowany) Cytat Tak samo jak na rysunku nr -1 tylko przekrój zrobiony jest w miejscu odpływu dlatego wygląda jakby mur był w powietrzu No tak tylko woda ma się przeciskać przez te dziurki ,a woda nie zawsze jest w płynie . A czy ten nowy murek można wykonać właśnie z suporka (mój rozbiórkowy)? Czy nie trzeba wtedy go dodatkowo zabezpieczyć na styku? Edytowano 6 maja 2012 przez Karlsen (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #39 Napisano 6 maja 2012 Cytat A czy ten nowy murek można wykonać właśnie z suporka (mój rozbiórkowy)? Czy nie trzeba wtedy go dodatkowo zabezpieczyć na styku? Można a najlepiej 1 warstwę tą stykającą się z posadzką po całości wymuruj z materiału mniej nasiąkliwego . Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #40 Napisano 6 maja 2012 Cytat Barbossa - to rozwiązanie proponowane przez firmę Kabe Therm. Z pominięciem kilku szczególików to tak to mniej więcej wygląda. masakra, widać, że porządny teoretyk nad tym pracowałstaraj się nigdy tak nie robić Link do komentarza
DawidC Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #41 Napisano 6 maja 2012 Eeee, ja tak nie robię, chodziło mi raczej o sposób w jaki obróbka blacharska jest zamocowana pod styropianem Poza tym znać teorię wypada, na wypadek jakby się ciekawski inwestor trafił. A w praktyce robi się inaczej, ale niekoniecznie gorzej. Link do komentarza
Karlsen Napisano 6 maja 2012 Autor Udostępnij #42 Napisano 6 maja 2012 Rys. nr 2b - to nowa balustrada w miejsce ściany ppoż. A co od frontu i zaplecza? Link do komentarza
animus Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #43 Napisano 6 maja 2012 Cytat Rys. nr 2b - to nowa balustrada w miejsce ściany ppoż. A co od frontu i zaplecza? Balustrada stalowa osłonięta drewnem . Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #44 Napisano 6 maja 2012 Cytat Miało być ale nie będzie bo zabudowałeś inaczej dom nie ma tu prawie okien a i filara brak (loggia usunięta) została strzelnica .Tak samo jak na rysunku nr -1 tylko przekrój zrobiony jest w miejscu odpływu dlatego wygląda jakby mur był w powietrzu .Tu rysunek :Rys nr-2bNo tak tylko woda ma się przeciskać przez te dziurki ,a woda nie zawsze jest w płynie . czyli rysunek do bani Link do komentarza
Karlsen Napisano 6 maja 2012 Autor Udostępnij #45 Napisano 6 maja 2012 Cytat Balustrada stalowa osłonięta drewnem . Tu powstaje kolejny problem. Balustrada stalowa opiera się na słupkach, które mogą być przymocowane do płaszczyzny tarasu (jednocześnie kalecząc izolację) lub do czołowej powierzchni tarasu, czyli do ściany (względy estetyczne i konieczność wykonania przed elewacją). Link do komentarza
animus Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #46 Napisano 6 maja 2012 (edytowany) Cytat Tu powstaje kolejny problem. Balustrada stalowa opiera się na słupkach, które mogą być przymocowane do płaszczyzny tarasu (jednocześnie kalecząc izolację) lub do czołowej powierzchni tarasu, czyli do ściany (względy estetyczne i konieczność wykonania przed elewacją). Nie montuje się słupków balustrady bezpośrednio w pionie do tarasu .Wyłącznie boczne uchwyty poniżej obróbek i rynienki-odprowadzenia wody .Zaraz wkleję jakieś foto.Zwróć uwagę na rynienkę ,która znajduje się pomiędzy tarasem a balustradą jest do niej dostęp można łatwo wyczyścić może zrobić to nawet kobieta . Edytowano 6 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Karlsen Napisano 6 maja 2012 Autor Udostępnij #47 Napisano 6 maja 2012 Właśnie żona stwierdziła, że sztachety kompletnie nie pasują do jej wyobrażenia o domu i do ogrodzenia.Mój ból głowy i Wasze starania szlag trafił. A jak jeszcze przeczytała, że "łatwo wyczyścić może to nawet kobieta" to już jestem ugotowany. Kutfa!Da się do takiej balustrady dać jakieś płyty, które później można otynkować? Link do komentarza
animus Napisano 6 maja 2012 Udostępnij #48 Napisano 6 maja 2012 (edytowany) Cytat Właśnie żona stwierdziła, że sztachety kompletnie nie pasują do jej wyobrażenia o domu i do ogrodzenia.Mój ból głowy i Wasze starania szlag trafił. A jak jeszcze przeczytała, że "łatwo wyczyścić może to nawet kobieta" to już jestem ugotowany. Kutfa!Da się do takiej balustrady dać jakieś płyty, które później można otynkować? A kto mówi o sztachetach to zdjęcie miało pokazać tylko montaż a nie kształt balustrady . Możesz przywiesić wszystko co chcesz może nawet nie widać metalu.A co ty tak pod pantoflem ? Edytowano 7 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Karlsen Napisano 7 maja 2012 Autor Udostępnij #49 Napisano 7 maja 2012 Pantoflarz to bardzo niepochlebnie o dżentelmenie! Link do komentarza
animus Napisano 7 maja 2012 Udostępnij #50 Napisano 7 maja 2012 Cytat Pantoflarz to bardzo niepochlebnie o dżentelmenie! Czy ja wiem ogólnie wykonuje się te same czynności można być jednym i drugim , wszystko zależy od tego dlaczego je spełniasz z miłości czy ze strachu . Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się