Skocz do zawartości

Jak wykonczyc bawole oko plytami g-k - PROSZE O POMOC


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam Problem. Kupilem domek 200m kw. z bawolim oczkiem. Parter ladnie wykonczony pozostaje mi tylko wykonczyc poddasze. Niestety nie stac nas z zona na wziecie prawdziwego fachowca a jak juz kiedys powiedzialem zlotej raczki (lub moze bardziej poprawnie zlej raczki) nie chce wziac bo pozniej zaczynaja sie problemy. docieplenie oraz proste powierzchnie sufitow podwieszanych zrobie wlasnymi silami natomiast przeraza mnie bawole oko. Jak powinien zostac wykonany stelaz pod plyty? jak wyznaczyc odpowiednio symetryczny luk? jak gesto zrobic stelaz? jakich uzyc plyt i czym szpachlowac? jak zapobiec peknieciom? wiem ze powinienem wziac do tego fachowca ale niestety nie stac nas a jak zrobie niezbyt estetycznie i niesymetrycznie to zona chyba mnie przemelduje na kanape do salonu icon_razz.gif a tego wole uniknac icon_biggrin.gif
gdybyscie mieli jakies zdjecia lub porady prosze o pomoc

DSC01446.jpg

Napisano
Ja robiłem łuk tylko z płyt G-K ale myślę, że to kwestia skali.

Po prostu kupujesz G-K 6mm i wyginasz icon_smile.gif -skoro mi się udało wygiąć 40'po promieniu 0,5m to Tobie tym bardziej powinno się udać
Napisano
Niekoniecznie 6 mm. Wygina się zwykłe. Tylko trzeba mieć wprawę.
Przy wiekszym promieniu wystarczy ją leciutko nawilżyć. Może byc parą, potem odczekać z godzinę, aby wilgoć rozeszła się po całej płycie i wygina się bez problemu.

Przy małym promieniu należy naciąć papier na lewej stronie odpowiednio gęsto i zrobić z niej wielobok (w przekroju). łuki potem wyprowadza się szpachlą.
Napisano (edytowany)
Cytat

Niekoniecznie 6 mm. Wygina się zwykłe. Tylko trzeba mieć wprawę.
Przy wiekszym promieniu wystarczy ją leciutko nawilżyć. Może byc parą, potem odczekać z godzinę, aby wilgoć rozeszła się po całej płycie i wygina się bez problemu.

Przy małym promieniu należy naciąć papier na lewej stronie odpowiednio gęsto i zrobić z niej wielobok (w przekroju). łuki potem wyprowadza się szpachlą.



Ale jaką szpachlą? i co ze stelazem? jak gesto podwieszac do krokwii co ile dawac stelaz przy krazynie? czytalem ze sa jakies specjalne stelaze rigistil do wyrabiania lukow - czy wiesz moze cos na ten temat? i kolejne pytanie czy jesli wykonam sobie szablon z z jakiejs plyty gk i wg niego wykonam stelaz przy kazynie to czy przenoszac ten sam stelaz w osi bawolego oka u gory polacze sie z prostymi polaciami? Edytowano przez domin88ozw (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam. Mam Problem. Kupilem domek 200m kw. z bawolim oczkiem. Parter ladnie wykonczony pozostaje mi tylko wykonczyc poddasze. Niestety nie stac nas z zona na wziecie prawdziwego fachowca a jak juz kiedys powiedzialem zlotej raczki (lub moze bardziej poprawnie zlej raczki) nie chce wziac bo pozniej zaczynaja sie problemy. docieplenie oraz proste powierzchnie sufitow podwieszanych zrobie wlasnymi silami natomiast przeraza mnie bawole oko. Jak powinien zostac wykonany stelaz pod plyty? jak wyznaczyc odpowiednio symetryczny luk? jak gesto zrobic stelaz? jakich uzyc plyt i czym szpachlowac? jak zapobiec peknieciom? wiem ze powinienem wziac do tego fachowca ale niestety nie stac nas a jak zrobie niezbyt estetycznie i niesymetrycznie to zona chyba mnie przemelduje na kanape do salonu icon_razz.gif a tego wole uniknac icon_biggrin.gif
gdybyscie mieli jakies zdjecia lub porady prosze o pomoc


Do pełni brakuje jedynie zdjęcia wnętrza z widoczną konstrukcją więźby.
Napisano (edytowany)
jedyne zdjecie jakie posiadam z wiezba na chwile obecna
po inne musiałbym zgłosić się do poprzedniego właściciela domu ponieważ chwilowo mam na poddaszu mały składzik różnych gratów i nie chciałbym teraz tego wszystkiego przestawiać żeby zrobić zdjęcie lepszej jakości
mam nadzieję, że to wystarczy jako zdjęcie obrazowe więźby

Myslalem o wyznaczeniu odpowiedniego luku wg prostego sposobu na wyznaczenie elipsy za pomoca dwoch punktow zaparcia(np. gwozdie lub sruby na szalunku) sznurka i olowka stolarskiego ale sprawdzilem ten pomysl. zrobilem szalunek wbilem dwa gwozdzie w odpowiedniej odleglosci od osi okna zrobilem petle ale elipsa wychodzila poza rame okienna z boku okna

DSC01446.jpg

Edytowano przez domin88ozw (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Prawdopodobnie masz płytę OSB a sklejka to co innego. Jan.



deskowanie wykonane bylo z kontrłat 2,5cmx5cm z plyty osb wykonano krązyny natomiast pod dachowka jest sklejka wodoodporna

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...