Skocz do zawartości

Kominek z DGP czy bez?


Agita

Recommended Posts

Napisano
Zastanawiam się, czy zamontować zwykły kominek w salonie, czy wyposażyć go w instalację dystrybucji gorącego powietrza. Postaram się szczegółowo opisać mój przypadek:
- dom malutki, ok 90m^2
- jednak kominek i przewód kominowy jest w ścianie szczytowej, więc od najdalszych pomieszczeń oddalony będzie min. 8m. Tak wygląda projekt:
Agatka z pracowni Dom Dla Ciebie
- Ogrzewanie będzie gazowe. Nie ma w pobliżu sieci gazowej, więc gaz z butli przed domem. W związku z ceną takiej energii, chcę dogrzewać dom kominkiem. Ciężko teraz stwierdzić na ile starczy zapału w codziennym rozpalaniu kominka, ale plan taki jest.
- Zdaję sobie sprawę z minusów DGP: zwiększone kurzenie, mało estetyczne kratki z zabrudzonymi wylotami, hałasy rozprowadzane przez rury. Trochę mnie to odstrasza, ale może nie jest tak źle?

Przede wszystkim proszę o radę doświadczone w temacie osoby, czy uda mi się dogrzać cały dom kominkiem bez DGP, tylko grawitacyjnie? Słyszę wśród znajomych różne opinie - wprawdzie domek jest mały, ale jednak odległość dla powietrza do pokonania "w poziomie" spora.

Druga sprawa ile więcej trzeba zainwestować w materiały i robociznę przy zastosowani DGP?

Będę bardzo wdzięczna za rady :smile:
Napisano
Agita - ja mam w domu z poddaszem użytkowym wyprowadzone kanały z DGP tylko na poddasze - inna sprawa że mało pale w kominku i tak samo mało używam DGP. Dodatkowy koszt związany z tymi kanałami jest niewielki, kanały kosztują niewiele, wentylator który to rozprowadza to też niewielki koszt - w moim przypadku był to koszt około 10% kosztu całego kominka.
Napisano
Cytat

Dzisiaj kiepsko się myśli.
Ale jak masz rozwiązane to gazowe? Jak ciepło rozchodzi się po domu?



Ogrzewania gazowego jeszcze nie ma. Dopiero w styczniu wchodzi instalator od wody i ogrzewania. Na razie mam z nim ustalone, ze parter prawie cały (oprócz pom. gosp.) będzie w podłogówce. Na poddaszu obie sypialnie z normalnymi grzejnikami, a podłogówka tylko w łazience. mam nadzieje, ze o to pytałeś :P
Napisano
Mam ogrzewanie grawitacyjne tylko kominkiem, działa tak od lat, ale warunkiem dobrego działania jest odpowiednie dobre palenisko (ponad 5tyś. zł.) i dobrze zrobiona instlacja.
  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Wita. Odświeżę i podepnę się do tematu.
Poradzcie o jakiej średnicy rury zastosować do rozprowadzania powietrza z kominka po domu. Najdłuższa rura od samego kominka będzie miała około 4,5 m, dwie pozostałe będą krótkie, jakieś 1,5 m gdyż te 2 pokoje znajdują się bezpośrednio nad kominkiem.
Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam. Do jednej nitki kupiłem kanał z rysunku A. Te na rysunku B jak mi powiedziano mają mały przekrój i za bardzo się nie nadają, no i lepsze są okrągłe. kanały z rysunku C są warte zainteresowania i następne chyba zrobię właśnie takie.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Moje kanały: WM - kanały B i C, wszystkie nawiewne w izolacji.
A skąd teoria, że A są dużo trwalsze?


Źle przeczytałeś, tam jest przecinek icon_smile.gif
Cytat

Chodzi o to że B i C wychodzą drożej od A, ale są dużo trwalsze.



napiszę tak by nie było wątpliwości o co mi chodziło:
B i C są droższe ale i trwalsze od A icon_biggrin.gif


  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam. Jeszcze jedno. Nad kominkiem będę rozprowadzał jeszcze ciepłe powietrze do 2 pomieszczeń. Znajdują się koło siebie. Czy można doprowadzić do tych pomieszczeń ciepłe powietrze jedną rurą i na górze rozdzielić je trójnikiem, czy lepiej zrobić 2 osobne kanały do każdego pomieszczenia. Jest miejsce na 2 przewody.
Pozdrawiam
Napisano
Doprowadzenie pojedynczym kanałem i zainstalowanie kratek nawiewnych po dwóch stronach ściany na trójniku będzie przenosiło dźwięki z jednego pomieszczenia do drugiego.
Drugie rozwiązanie będzie pod tym względem lepsze.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam. Mam pytanie dotyczące dostarczania powietrza do kominka z zewnątrz które mam poprowadzone kanałem prostokątnym o wymiarach 150x50, teraz muszę przejść na rurę okrągłą i na końcu założyć czerpnię powietrza. Czy wystarczy przjść na rurę fi 100 czy lepiej na rurę fi 125.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...