Skocz do zawartości

Beton komórkowy


Recommended Posts

Napisano
Witam, planuję dostawić pokój z betonu komórkowego. Wybrałem pustak z betonu komórkowego klasy 600, w rozmiarze (m/w) 24x24x60cm.

Do wyboru mam Termalicę, H+H, Solbet.

Proszę o informację, czy jest jakaś różnica pomiędzy nimi ? Czy mam się sugerować wyłącznie ceną, czy jest różnica pomiędzy producentami ?

Ściana będzie dwuwarstwowa beton komórkowy 24cm + 10 cm styropian.

Dziękuję za dobrą radę, a naprawdę wyczerpujące porady nagradzam piwem Very Happy


Daniel
Napisano
Cytat

Witam, planuję dostawić pokój z betonu komórkowego. Wybrałem pustak z betonu komórkowego klasy 600, w rozmiarze (m/w) 24x24x60cm.

Do wyboru mam Termalicę, H+H, Solbet.

Proszę o informację, czy jest jakaś różnica pomiędzy nimi ? Czy mam się sugerować wyłącznie ceną, czy jest różnica pomiędzy producentami ?

Ściana będzie dwuwarstwowa beton komórkowy 24cm + 10 cm styropian.

Dziękuję za dobrą radę, a naprawdę wyczerpujące porady nagradzam piwem Very Happy


Daniel


Beton komórkowy to beton komórkowy nic nie wymyślisz za i przeciw, patrz na cenę , kupuj i muruj .
Napisano (edytowany)
Bardzo dobry, ciepły materiał....ale wydaje mi się, że przy 24 cm BK odmiany 600 to 10 cm styropianu może być troszkę mało. Co do firmy- sugeruj się ceną i opinią wyrobu danego producenta (chodzi głównie o równość bloczków) Edytowano przez bigis (zobacz historię edycji)
Napisano
budowaliśmy z solbetu600, nie było problemu z bloczkami
w planie mamy styro na ocieplenei 12 (ktoś nawet mówił o zasadzie że styro minimum połowe co materiał z któego się buduje ale nie wiem czy to nie jakaś bujda) ostatecznie zdecydowaliśmy, że pójdzie 15cm
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

15 cm styropianu jest jak najbardziej ok


Jeśli tylko 15cm to jedynie grafitowego styropianu z lambdą 0,32.Oczywiście z myślą o przyszłosci a nie teraźniejszości ;)
Ja zamierzałem dać na BK 20cm grafitowego a skończyło się na silikacie i 22cm grafitowego icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Oczywiście 0,032W/m2k icon_mrgreen.gif


Oczywiście icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

pchajcie pchajcie ten styropian na ten bk...



nie widzę powodu, żeby BK miało to zaszkodzić icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

nie widzę powodu, żeby BK miało to zaszkodzić icon_biggrin.gif



No własnie, od czasu do czasu czytam informacje, posty że styropian nie można dawać na BK ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi dlaczego.
Dlatego prosiłbym o informację w czym może on zaszkodzić przy ścianie z BK? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

No własnie, od czasu do czasu czytam informacje, posty że styropian nie można dawać na BK ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi dlaczego.
Dlatego prosiłbym o informację w czym może on zaszkodzić przy ścianie z BK?


To są bzdurne teorie,że niby styro zatrzymuje wilgoć w ścianie a jako,że wg niektórych BK "pije" wilgoć z mieszkania to przez styro zaczyna robić się bagienko ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To są bzdurne teorie,że niby styro zatrzymuje wilgoć w ścianie a jako,że wg niektórych BK "pije" wilgoć z mieszkania to przez styro zaczyna robić się bagienko ;)



no faktycznie troche ta teoria jest naciagana
przecież wilgoci w domu nie ma aż tyle żeby ściana zrobiła sie mokra
a jeżeli jest wilgośc w domu to znaczy, że coś jest nie tak z wentylacja... tak przynajmniej mi się wydaje icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

To są bzdurne teorie,że niby styro zatrzymuje wilgoć w ścianie a jako,że wg niektórych BK "pije" wilgoć z mieszkania to przez styro zaczyna robić się bagienko ;)




Jest w tym ziarenko prawdy – zwłaszcza przy zostawianiu pustki powietrznej między styropianem a ścianą, zwłaszcza jeśli akurat w tym miejscu następuje punkt wykraplania.
Z tego też powodu wskazane jest kładzenie styropianu na „pełną” warstwę kleju – nie ma pustki nie ma wykraplania.

Ps. Wilgoć w BK, wcale nie musi pochodzić z pomieszczeń.
Napisano
Cytat

Jest w tym ziarenko prawdy – zwłaszcza przy zostawianiu pustki powietrznej między styropianem a ścianą, zwłaszcza jeśli akurat w tym miejscu następuje punkt wykraplania.
Z tego też powodu wskazane jest kładzenie styropianu na „pełną” warstwę kleju – nie ma pustki nie ma wykraplania.



czyli zalecane jest rozprowadzenie kleju po całej powierzchni płyty styropianowej?


Cytat

Ps. Wilgoć w BK, wcale nie musi pochodzić z pomieszczeń.



a skąd jeszcze?
Wg. mnie wilgoć może wejść w ścianę albo z wewnątrz budynku albo może zostać podciągnięta z gruntu(fundamentu), jest jeszcze inna opcja?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Jest w tym ziarenko prawdy – zwłaszcza przy zostawianiu pustki powietrznej między styropianem a ścianą, zwłaszcza jeśli akurat w tym miejscu następuje punkt wykraplania.


Kiedy występuje ? Przy 20cm styro ?
Bodajże wg Twojego sposobu(chyba,że się mylę) można wyeliminować taką możliwość przez zaciągnięcie spoin podkładem nie podciągającym wilgoci.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...