Skocz do zawartości

Boazeria


sad1

Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
Renowacja boazerii jest nieoplacalna.
Ale jesli juz to:
1. Scansol, pokryc calosc coby sie lakier zluszczyl.
Mozna w zalamaniach uzyc opalarki.
2. Szlifowanie. Czola - rotex i jemu podobne. Faza - linearka, multimaster od Feina (ma profile roznorakich ksztaltow, odnawialem nim bardzo wysuzkane frezy, pracochlonne ale daje dobre wyniki).
3. Finish. Dobry podklad, zamykajacy zeby wlos nie powstal i nie ciemnialo z wiekiem. Mozna pokryc dwa razy. Np. Blanschon Sodur, bardzo dobrze odcina. Na to lakier wodny (najlepiej taki do parkietow, sa najbardziej wytrzymale, i na scieranie i na chemie, pary kuchennego kacika [gdzie najczesciej wystepuje boazeria]).
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
Dobra farba, to trochę za mało icon_rolleyes.gif
Malowałem taką ciemną boazerię na jasny kolor - ekri... Farba - nie pamiętam już jakiej firmy - przeznaczona do wyrobów drewnianych...Wszystkie spojenia desek boazeryjnych, styk tych desek z listwami obróbki - kątownikami, ćwierćwałkami było widać jako ciemne linie... mimo stosowania miękkich pędzli, rozrzedzania farby nie dawało się zamalować tych wnęk, tak, żeby nie było ich WIDAĆ icon_rolleyes.gif
Po zamalowaniu całej powierzchni pokrytej boazerią zacząłem zaklejać, wypełniać te "czarne" linie akrylem z tuby - koszmarna robota - wyszło z 10 tub. I potem znowu malowanie... Wyszło nieźle, ale po mniej więcej roku klient zerwał tą boazerię, pokrył ścianę jasnym strukturalnym tynkiem. Przedpokój "zrobił się" dwa razy większy! Więc może Ty zacznij od wyrzucenia boazerii i zrób "gołe" ściany...
Link do komentarza
Cytat

Dobra farba, to trochę za mało icon_rolleyes.gif
Malowałem taką ciemną boazerię na jasny kolor - ekri... Farba - nie pamiętam już jakiej firmy - przeznaczona do wyrobów drewnianych...Wszystkie spojenia desek boazeryjnych, styk tych desek z listwami obróbki - kątownikami, ćwierćwałkami było widać jako ciemne linie... mimo stosowania miękkich pędzli, rozrzedzania farby nie dawało się zamalować tych wnęk, tak, żeby nie było ich WIDAĆ icon_rolleyes.gif
Po zamalowaniu całej powierzchni pokrytej boazerią zacząłem zaklejać, wypełniać te "czarne" linie akrylem z tuby - koszmarna robota - wyszło z 10 tub. I potem znowu malowanie... Wyszło nieźle, ale po mniej więcej roku klient zerwał tą boazerię, pokrył ścianę jasnym strukturalnym tynkiem. Przedpokój "zrobił się" dwa razy większy! Więc może Ty zacznij od wyrzucenia boazerii i zrób "gołe" ściany...



Ja tu widzę 3 rzeczy:
-brak podkładu
-inaczej się światło odbijało w szczelinach cienie i dlatego mogłeś je postrzegać jako ciemniejsze
-może chodziło bardziej o strukturę tych ćwierćwałków itd. albo mocno chłonęło farbę.

tak samo jak pomalujesz glazurę to fugi też będą wyglądać na ciemniejsze, będą zazwyczaj bardziej chropowate i więcej farby chłonąć, przez co będą "przebicia / smugi"

Co jak co ale czasem warto zacząć od nowa czyli zerwać boazerię i wyprostować ścianę icon_smile.gif

Pozdrawiam
Adam
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

Ja tu widzę 3 rzeczy:
-brak podkładu
-inaczej się światło odbijało w szczelinach cienie i dlatego mogłeś je postrzegać jako ciemniejsze
-może chodziło bardziej o strukturę tych ćwierćwałków itd. albo mocno chłonęło farbę.[...]


Nie o takie postrzeganie chodziło - nawet przy dobrej jakości desek boazeryjnych i najbardziej starannego montażu tej boazerii ( a ta była byle jaka i montowana po amatorsku przez poprzedniego własciciela mieszkania ) są niedokładności, szczeliny między deskami, szczeliny między ćwierćwałkiem czy kątownikiem-narożnikiem i frezowaną deską boazeryjną, i właśnie tych dziur nie dało sie farbą w żaden sposób zamalować tak, aby nie zostały niezapełnione przestrzenie icon_rolleyes.gif
Ta pierwsza warstwa farby (po zgrubnym zeszlifowaniu resztek lakieru) miała być - i w sumie była - podkładem pod farbę wykańczającą powierzchnię malowaną. Na deskach i elementach wykańczajacych farba - obie jej warstwy - ładnie pokrywała poierzchnie i nie chodziło tu o jakieś odcienie farby - chodziło o te dziury niezapełnione farbą. Dopiero wypełnienie tych dziur akrylem i jego zamalowanie dało wrażenie "równości" boazerii.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Gość stach
Wczoraj widziałem u znajomych pomalowaną farbą akrylową na biało, boazerię w pokoju dziecinnym. Mieszkanie odkupili od rodziny, należało się jak najszybciej przeprowadzić, więc przemalowali pokoje, odświeżyli kuchnię i mieszkają. Ta boazeria ma być tymczasowo użytkowana - przewidują jej usunięcie za parę lat, ale na razie jest potrzebna i użyteczna. A i wygląda fajnie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Cytat

Boazeria jest niemodna... Taniej Ci wyjdzie zdjecie jej i położenie tynku...




Znawczyni mody się znalazła...
icon_smile.gif

Problem z prl-owskimi boazeriami polega na tym, że często są kiepskiej jakości (sosna brzydko żółknie), deski są zbyt cienkie, nieproporcjonalne, dlatego źle wyglądają.
A odnowienie ich jest uciążliwe i pracochłonne - stąd trzeba faktycznie rozważyć, czy to ma sens.

Natomiast drewno na ścianach trzyma się mocno w modzie wnętrzarskiej.









Link do komentarza
Cytat

Znawczyni mody się znalazła...
icon_smile.gif




Widziałeś gdzieś modna aranżacje z wykorzystaniem nawet odnowionej prlowskiej boazerii o ile w ogóle widziałeś kiedyś odnowioną tak starą boazerię, która nie dość, że jest często poniszczona, zawsze bardzo ciemna to jeszcze przesiąknięta niezbyt przyjemnym zapachem?
Nie opłaca się tego odnawiać, bo samo szlifowanie zajmie wieki jeśli ma być zrobione dokładnie.
Link do komentarza
Cytat

Widziałeś gdzieś modna aranżacje z wykorzystaniem nawet odnowionej prlowskiej boazerii o ile w ogóle widziałeś kiedyś odnowioną tak starą boazerię, która nie dość, że jest często poniszczona, zawsze bardzo ciemna to jeszcze przesiąknięta niezbyt przyjemnym zapachem?
Nie opłaca się tego odnawiać, bo samo szlifowanie zajmie wieki jeśli ma być zrobione dokładnie.


j.w

dodam, że goowno widziałaś, a nie boazerię
Link do komentarza
Cytat

Widziałeś gdzieś modna aranżacje z wykorzystaniem nawet odnowionej prlowskiej boazerii o ile w ogóle widziałeś kiedyś odnowioną tak starą boazerię, która nie dość, że jest często poniszczona, zawsze bardzo ciemna to jeszcze przesiąknięta niezbyt przyjemnym zapachem?
Nie opłaca się tego odnawiać, bo samo szlifowanie zajmie wieki jeśli ma być zrobione dokładnie.


To zależy od umiaru w okładaniu ścian drewnem.
Jeżeli drewno nawiązuje do wystroju i jest w odpowiednim miejscu oraz we właściwej ilości, to zawsze będzie zdobić wnętrze. Natomiast w czasach PRL-u często boazeria wypełniała co się da i na ile jej starczyło a to w dzisiejszym postrzeganiu jest takie odpustowe.
Warto wiedzieć, że samo drewno im starsze tym bardziej wartościowe - tylko to trzeba widzieć i rozróżnić starzenie drewna od starzenia tandetnego lakieru.
Odświeżenie powierzchni drewna nie zawsze musi się odbywać poprzez szlifowanie - czego nie zalecam - będzie gorzej niż przed. Są inne metody, jak chemia czy piaskowanie.
Link do komentarza
Cytat

Napisałaś, że boazeria jest niemodna, z czym się nie zgadzam i dałam przykłady współczesnych wnętrz z boazerią na ścianach.

Boazeria źle wykonana będzie brzydka niezależnie od mody.



Ok, może żle się wyraziłam, bo chodziło mi tylko o starą PRL-owską boazerię, a nie tą, którą teraz kładzie się na ściany. No ale może są jeszcze osoby, którym nawet te z czasów PRL-u odpowiadają.


Cytat

j.w

dodam, że goowno widziałaś, a nie boazerię



Oj zdziwiłbyś się ile widziałam.

Cytat

To zależy od umiaru w okładaniu ścian drewnem.
Jeżeli drewno nawiązuje do wystroju i jest w odpowiednim miejscu oraz we właściwej ilości, to zawsze będzie zdobić wnętrze. Natomiast w czasach PRL-u często boazeria wypełniała co się da i na ile jej starczyło a to w dzisiejszym postrzeganiu jest takie odpustowe.
Warto wiedzieć, że samo drewno im starsze tym bardziej wartościowe - tylko to trzeba widzieć i rozróżnić starzenie drewna od starzenia tandetnego lakieru.
Odświeżenie powierzchni drewna nie zawsze musi się odbywać poprzez szlifowanie - czego nie zalecam - będzie gorzej niż przed. Są inne metody, jak chemia czy piaskowanie.



Wiesz mi nie chodzi o ilość drewna na ścianach, bo są wnętrza, w których całe sciany pokryte są drewnem i wygląda to ciekawie. Chodzi mi o są boazerie z czasów PRL-u. I od razu też zaznaczam, że nie jestem przeciwniczką odnawiania czegokolwiek z tego ani innego okresu, bo sama od wielu lat zajmuje się renowacja mebli z lat 20-90tych . No poza boazerią, bo miałam okazje ją odnawiać, a w zasadzie próbować ją odnawiać, bo po kilku miesiącach skończyło się to jej całkowitym zdjęciem ze ścian. Boazeria znajdowała się w mieszkaniu mojej babci, nie była zniszczona, ale niestety była przesiąknięta zapachem mieszkania co można było odczuć nawet po jej renowacji. Boazeria była szlifowana z użycie 2 grubości papieru ściernego, odtłuszczona i pomalowana. W tym czasie całe mieszkanie było remontowane i w znacznej części mieszkania zostały wymienione meble a te które pozostały miały zaledwie kilka lat. Po 1-2 miesiącach w mieszkaniu można było wyczuć niezbyt przyjemny zapach, który był obecny również przed remontem mieszkania i który nasilał się z miesiąca na miesiąc i to właśnie z boazerii mimo jej odnowienia wydzielał się ten zapach. Nie wiem, może ja zrobiłam coś zle i może środki chemiczne wykorzystane zamiast szlifowania poradziłyby sobie z tym zapachem.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...