Skocz do zawartości

Który projekt będzie tańszy w budowie


Recommended Posts

Napisano
Powiem tak- pierwszy projekt będzie tańszy, ale nie będzie to jakaś porażająca suma a będziesz miał garaż i dom który jak powiedziałeś "bliżej mi do tego drugiego"...projektu oczywiście icon_lol.gif
Ale wybór należy do Ciebie
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Powiem tak- pierwszy projekt będzie tańszy, ale nie będzie to jakaś porażająca suma a będziesz miał garaż i dom który jak powiedziałeś "bliżej mi do tego drugiego"...projektu oczywiście icon_lol.gif
Ale wybór należy do Ciebie
Pozdrawiam



Podchodząc racjonalnie to bliżej mi do tego, który będzie tańszy icon_smile.gif chyba nawet kosztem garażu. Boje się, ze nie dam rady wykończyć domu w tej kwocie, lepiej żeby coś zostało niż brakło - zawsze można za tą kwotę zrobić ogrodzenie albo kostkę brukową.
Ciężka decyzja ..

Cytat

icon_redface.gif icon_redface.gif icon_redface.gif Odwrotnie mi się otworzyło a później zapomniałam.
Chodzi mi o projekt EMI
Masz tam ścianę bez otworów, od strony sypialnianej, można by tam dokoptować garaż...jeśli jest działka wystarczająco duża. Ale wtedy dach znów większy...


Można i tak jak piszesz, ale wtedy dom wyglądałby na bardzo szeroki .. Jeśli już koniecznie miałbym mieć garaż to wziąłbym ten drugi projekt icon_smile.gif

Cytat

12michał a co powiesz na ten projekt:
http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...onecznej-2.html
Prosta bryła,dom parterowy,żadnych schodów,funkcjonalny układ pomieszczeń,na pewno minus to dach,duży kopertowy,dużo odpadu dachówki,fundamenty też będą kosztowały.Ale domek jest piękny.My z żoną zdecydowaliśmy się na ten projekt,może jk wszystko się ułoży to od wakaci coś zaczniemy działać.Pozdrowienia dla wszystkich budujących.Marcin.


Mogę z ciekawości zapytać w jakich kosztach chcecie zmieścić się z budową tego domu ?
Albo proszę innych użytkowników o ocenę kosztów - z czystej ciekawości.
Napisano
michał mamy zamiar zmieścić się w 250tyś,na sam dom działki i przyłączy nie liczę,z tym,że do stanu surowego zamkniętego będziemy korzystać z pomocy fachowców,ale już wnętrze, instalacje,kafelki,podłogi,tynki,ocieplenie zewnętrzne będę chciał sam robić.Powoli,nie mamy jakiegoś ciśnienia by się wyrobić w kilka miesięcy,mamy mieszkanie więć mamy gdzie mieszkać.Liczę tak trzy lata w tym okresie pewnie z jakieś 50tyś dojdzie dodatkowo w budowę.Dodam,że za te 250tyś to ja liczę część dzienną +łazienka na gotowo,o sypialniach narazie nie marzymy tak samo garaż stan surowy nawet bez tynków jeżeli będzie taka potrzeba.Ale nie sugeruj się nami,bo my jakby się zaczęło palić koło d... to mamy jeszcze mieszkanie warte ok 100tyś.Musisz na spokojnie przemyśleć sprawe.Domek jest piękny http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...onecznej-2.html
tu znajdziesz kila jego wersji,i moim zdaniem jest tańszy w budowie niż te dwa,które w pierwszym poście podałeś.Pozdrawiam i powodzenia w dokonaniu wyboru.
Napisano
Marcinam projekt jest chyba bardziej funkcjonalny minmo że mniejszy, zważywszy, że twój ma 14x14, a tamten 13x13. Pomieszczenia też jakby większe, łazienka z oknem to plus jak dla mnie(to już kwestaia gustu).
Oglądając te projekty stwierdzam, że znacznie się od siebie różnią, czy uwzgledniasz kierunki świata , dobrze, jak salon jest dobrze oświetlony.
Oglądając te projekty myślę, że musisz jeszcze poszukać swojego typu, bo Te 250 to ma być stan z płytkami i pomalowanymi ścianami? Drzwiam wewnętrznymi? Ociepleniem? Jeśłi tak to kwota 250 oczwiście jest zbyt mała.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Prosty zgrabny, ładny. Tylko można by tę ścianę zlikwidować między salonem i kuchnią żeby stół znajdował się równocześnie w kuchni i salonie i optycznie salon byłby większy, bo duży ie jest a kominek w ten róg
Napisano
Kamassia a nie jest to przypadkiem scianka której nie można likwidować może ktoś się orientuje, zastanawiam się jeszcze nad schodami gdzie je by można było ulokować, chciałabym schody drewniane.
Napisano
To że jest to ściana nośna jest pewnym problemem, ale można zastosować podciąg betonowy lub stalowy (HEB).
Zapytaj konstruktora... niech Ci wyliczy co i jak
Napisano
Myślę, że nie powinno być dużego problemu, jeśli ta sianka po prawej zostanie zostałaby usunięta. Wystarczy zrobić trzpień w ścianie zewnętrznej a po lewej stronie zostawić ściankę lub zrobić kolejny trzpień na którym trzeba byłoby zrobić podciąg.
To nie jest duża rozpiętość, ale oczywiście ktoś kompetentny musi to obliczyć, ale nie ma tu dużych problemów bo nawet poddasza nie ma w tym domku, nie mówiąc o ciężkim stropie.
Tak wygląda to u mnie w domku: między kominkiem a ścianą jest podciąg a trzpień jest w ścianie zewnętrznej

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
dzięki za podpowiedzi, tylko o to chodzi że ja chce podnieść ściankę kolankowa o 3 pustaki w górę żeby w przyszłości strych zagospodarować na pokoje, a co myslicie żeby narazie zrobić otwór w suficie i puścić takie schody wysuwane a póżniej ewentualnie drewniane, z kotłowni nie ma mowy żeby zabrac na schody kotłownia musi być duża, naprawdę mam problem z tymi schodami. Edytowano przez noemiNOEMI (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Myślę, że nie powinno być dużego problemu, .......



Problemem jest to, że ktoś (z uprawnieniami) musi to zrobić – i nie wykona tego za darmo.

Cytat

dzięki za podpowiedzi, tylko o to chodzi że ja chce podnieść ściankę kolankowa o 3 pustaki w górę żeby w przyszłości strych zagospodarować na pokoje, a co myslicie żeby narazie zrobić otwór w suficie i puścić takie schody wysuwane a póżniej ewentualnie drewniane, z kotłowni nie ma mowy żeby zabrac na schody kotłownia musi być duża, naprawdę mam problem z tymi schodami.



W zasadzie musisz zmienić projekt – dokonać „zmiany projektu”, na budynek z poddaszem użytkowym do późniejszej adaptacji, co w przyszłości uprości sprawę z uzyskaniem pozwolenia na budowę (adaptację poddasza).
Wejście na ten strych, w takiej sytuacji, powinno być usytuowane w miarę centralnie i z przewidziana powierzchnia na wybudowanie schodów.
Jedynym rozsądnym miejscem na schody jest salon. Schody wzdłuż lewej ściany, z wejściem od okna (tarasu). Wbrew pozorom, mogą znakomicie zaaranżować przestrzeń salonu.

Napisano
bajbaga ale jesli ja nie wiem czy kiedykolwiek będę chciała robić coś na poddaszu, ale na wszelki wypadek chcę podnieść ściankę o 3 pustaki czy muszę mieć na to zgodę murarz mi mówił że bez zgody oni podnoszą o 3 pustaki nawet jeśli w projekcie jest inaczej to jak to w końcu jest?
Napisano
Cytat

bajbaga ale jesli ja nie wiem czy kiedykolwiek będę chciała robić coś na poddaszu, ale na wszelki wypadek chcę podnieść ściankę o 3 pustaki czy muszę mieć na to zgodę murarz mi mówił że bez zgody oni podnoszą o 3 pustaki nawet jeśli w projekcie jest inaczej to jak to w końcu jest?


To zależy jak wysoka jest ścianka kolankowa,bo wiąże się to zastosowaniem dodatkowego wieńca i słupków żelbetowych no i może być tak,że p.u. się znacznie powiększy. Przy podniesieniu ścianki dobrze jest też pomyśleć o dachu aby nie wyszła stodoła i więcej go wypuścić poza mur.
Napisano
1. Jest to odstępstwo istotne, zmiana kubatury budynku, czyli powinno być naniesione na projekcie przez projektanta z jego „akceptacją”.
2. To co napisał mhtyl .
3. Nawet jak nie „wyjdzie” podczas budowy, to przy późniejszej adaptacji poddasza na użytkowe, może wyjść, że to samowola budowlana.
Napisano
I jeszcze jedna sprawa.

Jeśli jest decyzja, że poddasze może być kiedyś użytkowe, to naprawdę warto to uwzględnić w projekcie, bo projekt to nie tylko bryła budynku, ale i jego instalacje (w tym wentylacja!).
Warto przewidzieć i wykonać „podejścia” wszystkich instalacji na poddasze, bo to minimalnie (bardzo minimalnie i tylko instalacji) podraża koszt budowy teraz, a ogromnie zmniejsza koszty (i uciążliwość) wykonania późniejszej adaptacji tego poddasza na użytkowe.

Rozplanowanie teraz, podziału pomieszczeń na poddaszu, ułatwi jego późniejszą adaptację.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witaj.
Dom przy słonecznej 2 zawsze mi się podobał !
Ale niestety muszę liczyć się z kosztami, a tutaj masz garaż w bryle domu, z którego ja już zrezygnowałem, 3 kominy, i wiele innych.
Dom z użytkowym poddaszem już też wyeliminowałem, co z tego że niby tańszy dach. Dokładam na wielu innych rzeczach:
okna dachowe, strop, schody, 2 łazienka bo na poddaszy jest niezbędna, do tego dodatkowe metry przy rozprowadzaniu instalacji. Nie mówiąc już o skosach i ogólnie użytkowaniu domu ze schodami.
Ja bym został przy twoim wyborze - dom przy słonecznej 2 icon_smile.gif

Na szczęście działka mnie nie ogranicza więc mogę pozwolić sobie na parterówkę i zmieścić wszystko na jednym piętrze.
Poza tym trochę zgłębiłem ostatnio temat i prosty dach 4 spadowy nie będzie nie wiadomo jak droższy od dachu 2 spadowego.
Wciąż szukam idealnego projektu ale póki co najbliżej mi to tego, który podałem w poprzednim poście icon_smile.gif
Napisano
A czy różnica w budowie ok 80 tyś między jednym a drugim nie jest lekko przesadzona?Oba maja podobną powierzchnię.Czy parterowy jest o tyle droższy w wybudowaniu od tego z poddaszem?Przecież na poddaszu dochodzą okna dachowe,schody,ocieplenie dachu i jeszcze wiele innych dodatkowych rzeczy.I czy podana na stronie cena 220tyś za ten z muratora nie jest trochę zaniżona?Pozdro.
Napisano
Cytat

Witaj.
Dom przy słonecznej 2 zawsze mi się podobał !
Ale niestety muszę liczyć się z kosztami, a tutaj masz garaż w bryle domu, z którego ja już zrezygnowałem, 3 kominy, i wiele innych.
Dom z użytkowym poddaszem już też wyeliminowałem, co z tego że niby tańszy dach. Dokładam na wielu innych rzeczach:
okna dachowe, strop, schody, 2 łazienka bo na poddaszy jest niezbędna, do tego dodatkowe metry przy rozprowadzaniu instalacji. Nie mówiąc już o skosach i ogólnie użytkowaniu domu ze schodami.
Ja bym został przy twoim wyborze - dom przy słonecznej 2 icon_smile.gif

Na szczęście działka mnie nie ogranicza więc mogę pozwolić sobie na parterówkę i zmieścić wszystko na jednym piętrze.
Poza tym trochę zgłębiłem ostatnio temat i prosty dach 4 spadowy nie będzie nie wiadomo jak droższy od dachu 2 spadowego.
Wciąż szukam idealnego projektu ale póki co najbliżej mi to tego, który podałem w poprzednim poście icon_smile.gif




I w parterówce planujesz też tylko 1 łazienke?
Napisano
Tak. 1 łazienka i 1 małe WC

Cytat

A czy różnica w budowie ok 80 tyś między jednym a drugim nie jest lekko przesadzona?Oba maja podobną powierzchnię.Czy parterowy jest o tyle droższy w wybudowaniu od tego z poddaszem?Przecież na poddaszu dochodzą okna dachowe,schody,ocieplenie dachu i jeszcze wiele innych dodatkowych rzeczy.I czy podana na stronie cena 220tyś za ten z muratora nie jest trochę zaniżona?Pozdro.



Wg mnie parterowy będzie tańszy, ale to tylko moje zdanie. Jest wiele wątków na ten temat w internecie, poczytaj.
Kosztorysy podawane na stronach biur projektowych są wyrwane z kosmosu. Najlepiej znaleźć jakiś dziennik budowy wybranego projektu. Aaaa no i kosztorysy zawsze są podawane NETTO
Gość adiqq
Napisano (edytowany)
jak dla mnie dom parterowy i z poddaszem użytkowym o tej samej powierzchni użytkowej to bardzo zbliżone koszty budowy. W parterówce droższy jest dach, w domu z poddaszem użytkowym dochodzi koszt schodów itd. - sumaryczne koszty końcowe wychodzą podobnie.
oczywiście zakładając, że oba domy tak parterowy jak i z poddaszem będą podobne, tzn oba z prostym dachem, bez wykuszy, lukarn itp. Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Gość adiqq
Napisano
Cytat

a ten będzie dużo tańszy
http://www.extradom.pl/projekt-domu-dom-w-...onach-4-SLA1409
od tego:
http://www.extradom.pl/projekt-domu-dom-pr...cznej-2-KRK1211
już powoli głupieje od tych projektów.Dom przy słonecznej napewno lepszy na moją działkę bo mam wjazd od południa



dom przy słonecznej chyba lepszy na twoją działkę - ten drugi projekt ma wykusze,lukarny....
w takie upały jak teraz, docenisz dach z parterówki zacieniający ci okna....
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

icon_redface.gif icon_redface.gif icon_redface.gif Odwrotnie mi się otworzyło a później zapomniałam.
Chodzi mi o projekt EMI
Masz tam ścianę bez otworów, od strony sypialnianej, można by tam dokoptować garaż...jeśli jest działka wystarczająco duża. Ale wtedy dach znów większy...




Lepiej mieć dom bez garażu niż nie mieć domu z garażem. Ważniejsi są ludzie niż samochody. Ja tym się kieruję przy szukaniu projektu.
Sprawdź jeszcze Z24 i Z10

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...