Skocz do zawartości

Oświetlenie podjazdu


sepoy

Recommended Posts

Napisano
Jutro mam zamiar wysypać żwir na podjazd przed domem. Nie jestem pewien, czy zdążę jeszcze w tym roku położyć bruk, czy dopiero na wiosnę. Wzdłuż podjazdu chcę poprowadzić parę LEDów i zastanawiam się teraz którędy puścić kabel zasilający - pod żwirem, czy na żwirze w piasku? Kabel jest zewnętrzny 2x1mm.
Napisano
Cytat

Jutro mam zamiar wysypać żwir na podjazd przed domem. Nie jestem pewien, czy zdążę jeszcze w tym roku położyć bruk, czy dopiero na wiosnę. Wzdłuż podjazdu chcę poprowadzić parę LEDów i zastanawiam się teraz którędy puścić kabel zasilający - pod żwirem, czy na żwirze w piasku? Kabel jest zewnętrzny 2x1mm.



2 x 1??? Pogięło? Co to ma być, 12 V? jaki rodzaj kabla?
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Na tym forum trudno tego się dowiedzieć. Łatwiej o wypowiedzi typu "pogięło Cię", albo jaki kabel nie powinien być.
Ale cóż ... jaki fachowiec, takie porady icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Na tym forum trudno tego się dowiedzieć. Łatwiej o wypowiedzi typu "pogięło Cię", albo jaki kabel nie powinien być.
Ale cóż ... jaki fachowiec, takie porady icon_smile.gif



Nie marudź, nie podałeś podstawowych danych aby Ci odpowiedzieć. Np. nie ma podanego napięcia dla Led-ów, nie ma długości, nie ma ilości lamp, nie ma mocy całkowitej.
Poza tym do ziemi nie stosuje się takich cienkich kabli ze względu na wytrzymałość mechaniczną.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Nie marudź, nie podałeś podstawowych danych aby Ci odpowiedzieć. Np. nie ma podanego napięcia dla Led-ów, nie ma długości, nie ma ilości lamp, nie ma mocy całkowitej.
Poza tym do ziemi nie stosuje się takich cienkich kabli ze względu na wytrzymałość mechaniczną.


Wszystko niby prawda, ale... mógłbyś podać jakieś propozycje w ramach forumowej pomocy. Albo zadać konkretne pytania. Byłoby po prostu sympatyczniej icon_smile.gif
Napisano
Zaczynasz mnie irytować retrofood. Mówisz o sobie, że jesteś elektrykiem, a masz problemy z określeniem potrzebnego przekroju kabla. Wmawiasz mi, że nie potrzebuję tego kabla, który mam i za rok będę chciał inny, że mnie pogięło itp. Odpowiadam Ci spokojnie, po kilka razy (mimo, że mówisz bez sensu i do tego nie w temacie), a Ty z uporem maniaka szukasz dziury w całym zamiast odpowiedzieć na pytanie w wątku. Mam małą prośbę = doradzaj komuś innemu.
Napisano
Nie mówiąc już o tym, że to światło bardziej razi niż oświetla. O wiele lepsze sa zwykłe słupki. Oświetlenie w bruku tylko jako dekoracja.
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Oświetlenie najazdowe za kilkadziesiąt złotych sztuka wysiada w ciągu kilku miesięcy albo wcześniej. Jeżeli już robić, to kłaść profesjonalne lampy za kilka stów sztuka. Wszystko inne szybko nasiąka wilgocią i "g" z tego jest. Pozdrawiam



A miałem taką koncepcję icon_smile.gif ale zdechła. i dobrze icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A miałem taką koncepcję icon_smile.gif ale zdechła. i dobrze icon_smile.gif



Za to moja koncepcja właśnie wchodzi w życie. Za parę dni brukarze powinni skończyć podjazd i już niedługo zacznę świecić najazdówkami z hipermarketu za kilkadziesiąt (65) złotych. Mam nadzieję, ze podziała mi to dłużej niż prorokuje to BLECHERT.Hurtownia granitu. Jeśli jednak rzeczywiście oświetlenie schrzani się po kilku miesiącach, to się do tego przyznam.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
zawsze co tanie to drogie
jak sie stosuje lampy za pare zlotych, to albo zaraz diody przestaja świecic, albo nie sa szczelne i woda zalewa.
Na 100 m nie da sie zrobic niskonapieciowego zasilania.
pomysl o dobrych lampach najazdowych
albo takich w bruk dekoracyjnych rowniez najazdowych
  • 1 rok temu...
Napisano
można zawsze zrobić w ziemi oświetlenie. Są takie idealne lampy co można wpasować zamiast jedną kostkę. Trzeba tylko wcześniej okablowanie pociągnąć lub zastosować lampy podjazdowe solarne.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Za to moja koncepcja właśnie wchodzi w życie. Za parę dni brukarze powinni skończyć podjazd i już niedługo zacznę świecić najazdówkami z hipermarketu za kilkadziesiąt (65) złotych. Mam nadzieję, ze podziała mi to dłużej niż prorokuje to BLECHERT.Hurtownia granitu. Jeśli jednak rzeczywiście oświetlenie schrzani się po kilku miesiącach, to się do tego przyznam.


Latka lecą, a najazdówki świecą się aż miło patrzeć i ... nic się w nich nie psuje icon_smile.gif
Wystarczy tylko dobrać odpowiedni zestaw i prawidłowo go podłączyć.
  • 2 lata temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Takie oświetlenie tez mam i jestem z niego zadowolona bardzo,ale że mam dosyć długi wjazd to kupiłam jeszcze lampki elewacyjne i zamiesciłam je na słupkach płotu o d wewnętrznej strony i ścianie domu.Bardzo fajne lampy elewacyjne mają w firmie joniec,mnie akurat bardzo pasują kolorystycznie ,bo kupowałam też u nich ogrodzenie modułowe i płytki elewacyjne.Bardzo dobrze sie to razem komponuje.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...