Skocz do zawartości

Bliźniak - izolacja sciany działowej poddasza


gonsiorek

Recommended Posts

Napisano
Wspólnie z sąsiadem mamy bliźniaka ze strychem, przymierzam się wydzielenia i adaptacji mojej części. Sąsiad nie ma zamiaru przeprowadzać adaptacji swojego poddasza i będzie tam stych nieogrzewany bez izolacji cieplnej. Nie wiem w takim razie jak odizolować się od niego tak abym nie ponosił dużych strat przez fragment ściany zaznaczony strzałką.
Tak wygląda uproszczony rzut od strony frontu:

Brak obrazka

Po lewej sąsiad, po prawej ja, zółta linia to wełna. Dodam, że ściana sąsiada to suporex 24 cm po mojej stronie nie pociągnięto już suporexem w górę.
Co można by było z tym zrobić ?
- postawić ściankę z yonga (coś grubego dającego jednocześnie dobra izolację- kostrukcja domu przewiduje scianę po mojej stronie)
-izolacja od mojej strony wełną, styropianem?
Przeznaczenie poddasza to pralnio-suszarnia.
Napisano
Cytat

Oprócz ocieplenia trzeba przede wszystkim zadbać o dobrą wentylację i parozolację wełny w dachu. Ściankę oddzielającą najłatwiej po prostu ocieplić styropianem naciągając na nim tynk cienkowarstwowy.


Nie radzę tak robić w przypadku jakiejkolwiek awantury z sąsiadem masz problem jeśli zgłosi do nadzoru-każda część bliźniaka musi mieć niezależną konstrukcję. Powinno się wykonać ścianę ocieploną, która zresztą pewnie była w projekcie
Napisano
Cytat

Nie radzę tak robić w przypadku jakiejkolwiek awantury z sąsiadem masz problem jeśli zgłosi do nadzoru-każda część bliźniaka musi mieć niezależną konstrukcję. Powinno się wykonać ścianę ocieploną, która zresztą pewnie była w projekcie



Budynek zbudowano w latach 60, sąsiad ma swoją ścianę, z mojej strony są tylko drewniane filary podtrzymujące mój dach który jest postawiony na mojej ścianie kończącej sie na wysokości mojego stropu, dachy są niezależnym konstrukcjami. Czy doklejenie styropianu do sciany sąsiada jest tak bardzo kłopotliwe od strony prawa budowlanego ?
Napisano
prawo budowlane ma to w d...
skoro jest drewniana konstrukcja (Twoja) przy ścianie sąsiada to najprościej jest dać wełnę i gk, co powinno załatwić sprawę


Cytat

Nie radzę tak robić w przypadku jakiejkolwiek awantury z sąsiadem masz problem jeśli zgłosi do nadzoru-każda część bliźniaka musi mieć niezależną konstrukcję. Powinno się wykonać ścianę ocieploną, która zresztą pewnie była w projekcie


nadinterpretacja
Napisano
Cytat

Nie radzę tak robić w przypadku jakiejkolwiek awantury z sąsiadem masz problem jeśli zgłosi do nadzoru-każda część bliźniaka musi mieć niezależną konstrukcję. Powinno się wykonać ścianę ocieploną, która zresztą pewnie była w projekcie



Ten rysunek jest raczej ogólny - nie wiadomo jaka była konstrukcja więźby dachowej - płatwiowo-kleszczowa????

Patrz rysunek

kk10.jpg

Lepiej juz oddzielić się lekka konstrukcją - ścianka działową z odpowiednim wygłuszeniem - skoro nie wiadomo, jak zareaguje sąsiad. Pytanie zasadnicze - co jest w projekcie?

Napisano
zyg zyg wink.gif

wracając do tematu
to co ten sąsiad może?

a PB i PINB to nie czarne wołgi, żeby nimi staszyć, jest to prawo i instytucja działająca w ramach tegoż,
gdzie tu problem?
Napisano
Cytat

zyg zyg wink.gif

wracając do tematu
to co ten sąsiad może?
może wbrew pozorom niemało

a PB i PINB to nie czarne wołgi, żeby nimi staszyć, jest to prawo i instytucja działająca w ramach tegoż,
gdzie tu problem?


może i nie, ale tak z ciekawości , to ile razy miał Pani /Pan dodo czynienia z PINB i PB? Sądząc z rad i wypowiedzi, raczej niewiele
Napisano
zdecydowanie Pan
przed chwilą nawet trzymałem...

ja a jako piekarz rzeczywiście niewiele, a Pan?

Cytat

może i nie, ale tak z ciekawości , to ile razy miał Pani /Pan dodo czynienia z PINB i PB? Sądząc z rad i wypowiedzi, raczej niewiele


Napisano
Cytat

zdecydowanie Pan
przed chwilą nawet trzymałem...

ja a jako piekarz rzeczywiście niewiele, a Pan?




OK OK nie w tym rzecz, żeby dokopywać sie to świadectw z czerwonym paskiem, dyplomów i uprawnień.
Rozumiem, że sugestie Pana Kierownika maja wykluczyć problem na wypadek pojawienia się samego problemu. Na obecną chwilę problemu "prawnego" nie ma bo ścianki nie ma.

W projekcie ta ścianka prawdopodobnie była - pytanie - nie można zrobić symetrycznie jak u sąsiada tyle, że zachowując podział konstukcji. Czy dylatacja to nie podział???

I tak nie wiadomo czy ta ścianka u sąsiada nie jest postawiona na "chybił-trafił", skoro nie wiadomo do końca jak to było z tym murowaniem.
Napisano
ja, gdybym miał, to bym się pochwalił, ale nie ma czym....

i tylko chciałbym wiedzieć, czemu muszę się bać tej czarnej wołgi

Panie Aleksandrze, gdzie Pan widzi problem?
Napisano
Cytat

ja, gdybym miał, to bym się pochwalił, ale nie ma czym....

i tylko chciałbym wiedzieć, czemu muszę się bać tej czarnej wołgi

Panie Aleksandrze, gdzie Pan widzi problem?




Na razie nie widze problemu bo jeszcze nikt do końca nie wie jaka jest konstrukcja tego dachu i gdzie tak na 100% ta ścianka stoi - z rysunku wynika że sąsiad ma po swojej stronie ściankę (niby celuje ona prosto w kalenicę ale zakładam, ze to wada rysunku "na oko".

Nie wiadomo, gdzie ta scianka powinna być i czy po stronie sasiada tez jest OK. Padły tu już propozycje. Skoro ma być symetria i podział konstrukcji, to Pana uwaga jest rzeczowa - dostawić ścianke działową i wygłuszyć.

Cały czas pytam o projekt. Ten dom musi miec projekt. Wiadomo jednak jaka jest praktyka - "to co pod moim dachem to moja sprawa".



Napisano
Cytat

nie wiadomo jaka była konstrukcja więźby dachowej - płatwiowo-kleszczowa????



Tak, patrząc na rysunek mam kostrukcję pałatwiowo-kleszczową. Dach z sasiadem jest połączony tylko izolacja w postaci papy od zewnętrznej strony dachu.

Ściana od strony sąsiada nie będzie ścianą użytkową - nic nie bede na niej montował/wieszał. Czyli miałbym dwa warianty:
- przykleić styropian + siatka/klej/grunt w kolorze bez tynku - wersja ekonomiczna
- kostrukcja + wełna + kg - wersja ciut droższa
W/w prace wykonam sam, czy mylę się, zakładając, że styropian będze lepszy ? Czy jest sens rozważać paroizolacje od strony sąsiada ?

Tak wyglada rzut od mojej strony na scianę sąsiada, to czarne to moje belki drewniane icon_smile.gif + wymiary w cm

Brak obrazka

Cóż mogę wyjaśnić jesli chodzi o projekt. Budynek robiony na poczatku lat 60 jak już pisałem wyżej, z tego co wiem fundament jest wspólny, mury każdy ciągnął swoje - to juz historia i tyle. Scianę na strychu zbudował ten który miał więcej suporeksu - to pow. ok 12-15 m2 i tak zostało, z tego co dziadek opowiadał to rozliczono ten materiał przy śledziku icon_smile.gif


Napisano
Cytat

Tak, patrząc na rysunek mam kostrukcję pałatwiowo-kleszczową. Dach z sasiadem jest połączony tylko izolacja w postaci papy od zewnętrznej strony dachu.

Ściana od strony sąsiada nie będzie ścianą użytkową - nic nie bede na niej montował/wieszał. Czyli miałbym dwa warianty:
- przykleić styropian + siatka/klej/grunt w kolorze bez tynku - wersja ekonomiczna
- kostrukcja + wełna + kg - wersja ciut droższa
W/w prace wykonam sam, czy mylę się, zakładając, że styropian będze lepszy ? Czy jest sens rozważać paroizolacje od strony sąsiada ?

Tak wyglada rzut od mojej strony na scianę sąsiada, to czarne to moje belki drewniane icon_smile.gif + wymiary w cm

Brak obrazka

Cóż mogę wyjaśnić jesli chodzi o projekt. Budynek robiony na poczatku lat 60 jak już pisałem wyżej, z tego co wiem fundament jest wspólny, mury każdy ciągnął swoje - to juz historia i tyle. Scianę na strychu zbudował ten który miał więcej suporeksu - to pow. ok 12-15 m2 i tak zostało, z tego co dziadek opowiadał to rozliczono ten materiał przy śledziku icon_smile.gif



Najprościej - już było powiedziane - wygłuszyć i po sprawie lekką ścianką - nie murowaną. Prawdopodbnie ścianka sąsiada stoi bo ja postawiono icon_smile.gif

Kolega Barbossa pytał o obawy. PB stanowi (numeru paragrafu nie pamiętam), że "Pozwolenie na budowę jest konieczne przy przebudowie strychu na pomieszczenie mieszkalne (a więc przy zmianie jego parametrów użytkowych). Nie byłoby natomiast potrzebne przy wykonywaniu robót remontowych." - to interpretacja.

i z tego wynika, że

"Roboty budowlane można rozpocząć jedynie na podstawie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. Prawo budowlane definiuje zaś roboty budowlane jako budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu lub rozbiórce obiektu budowlanego. Przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego. W odróżnieniu od przebudowy remont to wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego a niestanowiących bieżącej konserwacji (przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż były użyte pierwotnie)."

A Ty zrobisz to "po śledziku" starając się nie zakwalifikować do przypadku wytłuszczonego i wtedy masz remont.

Mowa o paroizolacji - czytamy wypowiedź Pana Jankowskiego.
Napisano
Jest jednak problem. Tu mamy do czynienia ze zmianą sposobu użytkowania – czyli jest to przebudowa. A skoro jest to przebudowa, to wymagane jest PnB.
A skoro wymagane jest PnB, to odpowiednia „procedura” (w tym przypadku trochę uproszczona), ale wymagająca projektu.
Skoro projekt, to projektant, który na wszystkie te pytania musi odpowiedzieć.

I jeszcze jedna sprawa. Skoro jest to bliźniak, to ta ściana winna być wykonana jako ściana o odporności ogniowej co najmniej - R E I 60 (Rozporządzenie w sprawie WT - § 217.2.).


I nie widzę problemu, bo tak jak wspomniał Barbossa – PnB to nie czarna wołga.
Napisano
Cytat

Jest jednak problem. Tu mamy do czynienia ze zmianą sposobu użytkowania ? czyli jest to przebudowa. A skoro jest to przebudowa, to wymagane jest PnB.
A skoro wymagane jest PnB, to odpowiednia ?procedura? (w tym przypadku trochę uproszczona), ale wymagająca projektu.
Skoro projekt, to projektant, który na wszystkie te pytania musi odpowiedzieć.

I jeszcze jedna sprawa. Skoro jest to bliźniak, to ta ściana winna być wykonana jako ściana o odporności ogniowej co najmniej - R E I 60 (Rozporządzenie w sprawie WT - § 217.2.).


I nie widzę problemu, bo tak jak wspomniał Barbossa ? PnB to nie czarna wołga.




Otóż to - formalnie tak ma być a nieformalnie - "straszenie sąsiadem" to przestroga pzred uniknieciem takiego właśnie scenariusza, że sąsiad nie w ciemie bity i do tego złośliwy.
Tu nie chodzi o kłanianie się urzędom i urzędnikom, ale miałem wrażenie, że Barbossa chciał to zrobić 1.2.3 bez wydeptywania ścieżek.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...