Skocz do zawartości

Bliźniak - izolacja sciany działowej poddasza


gonsiorek

Recommended Posts

Napisano
Wspólnie z sąsiadem mamy bliźniaka ze strychem, przymierzam się wydzielenia i adaptacji mojej części. Sąsiad nie ma zamiaru przeprowadzać adaptacji swojego poddasza i będzie tam stych nieogrzewany bez izolacji cieplnej. Nie wiem w takim razie jak odizolować się od niego tak abym nie ponosił dużych strat przez fragment ściany zaznaczony strzałką.
Tak wygląda uproszczony rzut od strony frontu:

Brak obrazka

Po lewej sąsiad, po prawej ja, zółta linia to wełna. Dodam, że ściana sąsiada to suporex 24 cm po mojej stronie nie pociągnięto już suporexem w górę.
Co można by było z tym zrobić ?
- postawić ściankę z yonga (coś grubego dającego jednocześnie dobra izolację- kostrukcja domu przewiduje scianę po mojej stronie)
-izolacja od mojej strony wełną, styropianem?
Przeznaczenie poddasza to pralnio-suszarnia.
Napisano
Cytat

Oprócz ocieplenia trzeba przede wszystkim zadbać o dobrą wentylację i parozolację wełny w dachu. Ściankę oddzielającą najłatwiej po prostu ocieplić styropianem naciągając na nim tynk cienkowarstwowy.


Nie radzę tak robić w przypadku jakiejkolwiek awantury z sąsiadem masz problem jeśli zgłosi do nadzoru-każda część bliźniaka musi mieć niezależną konstrukcję. Powinno się wykonać ścianę ocieploną, która zresztą pewnie była w projekcie
Napisano
Cytat

Nie radzę tak robić w przypadku jakiejkolwiek awantury z sąsiadem masz problem jeśli zgłosi do nadzoru-każda część bliźniaka musi mieć niezależną konstrukcję. Powinno się wykonać ścianę ocieploną, która zresztą pewnie była w projekcie



Budynek zbudowano w latach 60, sąsiad ma swoją ścianę, z mojej strony są tylko drewniane filary podtrzymujące mój dach który jest postawiony na mojej ścianie kończącej sie na wysokości mojego stropu, dachy są niezależnym konstrukcjami. Czy doklejenie styropianu do sciany sąsiada jest tak bardzo kłopotliwe od strony prawa budowlanego ?
Napisano
prawo budowlane ma to w d...
skoro jest drewniana konstrukcja (Twoja) przy ścianie sąsiada to najprościej jest dać wełnę i gk, co powinno załatwić sprawę


Cytat

Nie radzę tak robić w przypadku jakiejkolwiek awantury z sąsiadem masz problem jeśli zgłosi do nadzoru-każda część bliźniaka musi mieć niezależną konstrukcję. Powinno się wykonać ścianę ocieploną, która zresztą pewnie była w projekcie


nadinterpretacja
Napisano
Cytat

Nie radzę tak robić w przypadku jakiejkolwiek awantury z sąsiadem masz problem jeśli zgłosi do nadzoru-każda część bliźniaka musi mieć niezależną konstrukcję. Powinno się wykonać ścianę ocieploną, która zresztą pewnie była w projekcie



Ten rysunek jest raczej ogólny - nie wiadomo jaka była konstrukcja więźby dachowej - płatwiowo-kleszczowa????

Patrz rysunek

kk10.jpg

Lepiej juz oddzielić się lekka konstrukcją - ścianka działową z odpowiednim wygłuszeniem - skoro nie wiadomo, jak zareaguje sąsiad. Pytanie zasadnicze - co jest w projekcie?

Napisano
zyg zyg wink.gif

wracając do tematu
to co ten sąsiad może?

a PB i PINB to nie czarne wołgi, żeby nimi staszyć, jest to prawo i instytucja działająca w ramach tegoż,
gdzie tu problem?
Napisano
Cytat

zyg zyg wink.gif

wracając do tematu
to co ten sąsiad może?
może wbrew pozorom niemało

a PB i PINB to nie czarne wołgi, żeby nimi staszyć, jest to prawo i instytucja działająca w ramach tegoż,
gdzie tu problem?


może i nie, ale tak z ciekawości , to ile razy miał Pani /Pan dodo czynienia z PINB i PB? Sądząc z rad i wypowiedzi, raczej niewiele
Napisano
zdecydowanie Pan
przed chwilą nawet trzymałem...

ja a jako piekarz rzeczywiście niewiele, a Pan?

Cytat

może i nie, ale tak z ciekawości , to ile razy miał Pani /Pan dodo czynienia z PINB i PB? Sądząc z rad i wypowiedzi, raczej niewiele


Napisano
Cytat

zdecydowanie Pan
przed chwilą nawet trzymałem...

ja a jako piekarz rzeczywiście niewiele, a Pan?




OK OK nie w tym rzecz, żeby dokopywać sie to świadectw z czerwonym paskiem, dyplomów i uprawnień.
Rozumiem, że sugestie Pana Kierownika maja wykluczyć problem na wypadek pojawienia się samego problemu. Na obecną chwilę problemu "prawnego" nie ma bo ścianki nie ma.

W projekcie ta ścianka prawdopodobnie była - pytanie - nie można zrobić symetrycznie jak u sąsiada tyle, że zachowując podział konstukcji. Czy dylatacja to nie podział???

I tak nie wiadomo czy ta ścianka u sąsiada nie jest postawiona na "chybił-trafił", skoro nie wiadomo do końca jak to było z tym murowaniem.
Napisano
ja, gdybym miał, to bym się pochwalił, ale nie ma czym....

i tylko chciałbym wiedzieć, czemu muszę się bać tej czarnej wołgi

Panie Aleksandrze, gdzie Pan widzi problem?
Napisano
Cytat

ja, gdybym miał, to bym się pochwalił, ale nie ma czym....

i tylko chciałbym wiedzieć, czemu muszę się bać tej czarnej wołgi

Panie Aleksandrze, gdzie Pan widzi problem?




Na razie nie widze problemu bo jeszcze nikt do końca nie wie jaka jest konstrukcja tego dachu i gdzie tak na 100% ta ścianka stoi - z rysunku wynika że sąsiad ma po swojej stronie ściankę (niby celuje ona prosto w kalenicę ale zakładam, ze to wada rysunku "na oko".

Nie wiadomo, gdzie ta scianka powinna być i czy po stronie sasiada tez jest OK. Padły tu już propozycje. Skoro ma być symetria i podział konstrukcji, to Pana uwaga jest rzeczowa - dostawić ścianke działową i wygłuszyć.

Cały czas pytam o projekt. Ten dom musi miec projekt. Wiadomo jednak jaka jest praktyka - "to co pod moim dachem to moja sprawa".



Napisano
Cytat

nie wiadomo jaka była konstrukcja więźby dachowej - płatwiowo-kleszczowa????



Tak, patrząc na rysunek mam kostrukcję pałatwiowo-kleszczową. Dach z sasiadem jest połączony tylko izolacja w postaci papy od zewnętrznej strony dachu.

Ściana od strony sąsiada nie będzie ścianą użytkową - nic nie bede na niej montował/wieszał. Czyli miałbym dwa warianty:
- przykleić styropian + siatka/klej/grunt w kolorze bez tynku - wersja ekonomiczna
- kostrukcja + wełna + kg - wersja ciut droższa
W/w prace wykonam sam, czy mylę się, zakładając, że styropian będze lepszy ? Czy jest sens rozważać paroizolacje od strony sąsiada ?

Tak wyglada rzut od mojej strony na scianę sąsiada, to czarne to moje belki drewniane icon_smile.gif + wymiary w cm

Brak obrazka

Cóż mogę wyjaśnić jesli chodzi o projekt. Budynek robiony na poczatku lat 60 jak już pisałem wyżej, z tego co wiem fundament jest wspólny, mury każdy ciągnął swoje - to juz historia i tyle. Scianę na strychu zbudował ten który miał więcej suporeksu - to pow. ok 12-15 m2 i tak zostało, z tego co dziadek opowiadał to rozliczono ten materiał przy śledziku icon_smile.gif


Napisano
Cytat

Tak, patrząc na rysunek mam kostrukcję pałatwiowo-kleszczową. Dach z sasiadem jest połączony tylko izolacja w postaci papy od zewnętrznej strony dachu.

Ściana od strony sąsiada nie będzie ścianą użytkową - nic nie bede na niej montował/wieszał. Czyli miałbym dwa warianty:
- przykleić styropian + siatka/klej/grunt w kolorze bez tynku - wersja ekonomiczna
- kostrukcja + wełna + kg - wersja ciut droższa
W/w prace wykonam sam, czy mylę się, zakładając, że styropian będze lepszy ? Czy jest sens rozważać paroizolacje od strony sąsiada ?

Tak wyglada rzut od mojej strony na scianę sąsiada, to czarne to moje belki drewniane icon_smile.gif + wymiary w cm

Brak obrazka

Cóż mogę wyjaśnić jesli chodzi o projekt. Budynek robiony na poczatku lat 60 jak już pisałem wyżej, z tego co wiem fundament jest wspólny, mury każdy ciągnął swoje - to juz historia i tyle. Scianę na strychu zbudował ten który miał więcej suporeksu - to pow. ok 12-15 m2 i tak zostało, z tego co dziadek opowiadał to rozliczono ten materiał przy śledziku icon_smile.gif



Najprościej - już było powiedziane - wygłuszyć i po sprawie lekką ścianką - nie murowaną. Prawdopodbnie ścianka sąsiada stoi bo ja postawiono icon_smile.gif

Kolega Barbossa pytał o obawy. PB stanowi (numeru paragrafu nie pamiętam), że "Pozwolenie na budowę jest konieczne przy przebudowie strychu na pomieszczenie mieszkalne (a więc przy zmianie jego parametrów użytkowych). Nie byłoby natomiast potrzebne przy wykonywaniu robót remontowych." - to interpretacja.

i z tego wynika, że

"Roboty budowlane można rozpocząć jedynie na podstawie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. Prawo budowlane definiuje zaś roboty budowlane jako budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu lub rozbiórce obiektu budowlanego. Przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego. W odróżnieniu od przebudowy remont to wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego a niestanowiących bieżącej konserwacji (przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż były użyte pierwotnie)."

A Ty zrobisz to "po śledziku" starając się nie zakwalifikować do przypadku wytłuszczonego i wtedy masz remont.

Mowa o paroizolacji - czytamy wypowiedź Pana Jankowskiego.
Napisano
Jest jednak problem. Tu mamy do czynienia ze zmianą sposobu użytkowania – czyli jest to przebudowa. A skoro jest to przebudowa, to wymagane jest PnB.
A skoro wymagane jest PnB, to odpowiednia „procedura” (w tym przypadku trochę uproszczona), ale wymagająca projektu.
Skoro projekt, to projektant, który na wszystkie te pytania musi odpowiedzieć.

I jeszcze jedna sprawa. Skoro jest to bliźniak, to ta ściana winna być wykonana jako ściana o odporności ogniowej co najmniej - R E I 60 (Rozporządzenie w sprawie WT - § 217.2.).


I nie widzę problemu, bo tak jak wspomniał Barbossa – PnB to nie czarna wołga.
Napisano
Cytat

Jest jednak problem. Tu mamy do czynienia ze zmianą sposobu użytkowania ? czyli jest to przebudowa. A skoro jest to przebudowa, to wymagane jest PnB.
A skoro wymagane jest PnB, to odpowiednia ?procedura? (w tym przypadku trochę uproszczona), ale wymagająca projektu.
Skoro projekt, to projektant, który na wszystkie te pytania musi odpowiedzieć.

I jeszcze jedna sprawa. Skoro jest to bliźniak, to ta ściana winna być wykonana jako ściana o odporności ogniowej co najmniej - R E I 60 (Rozporządzenie w sprawie WT - § 217.2.).


I nie widzę problemu, bo tak jak wspomniał Barbossa ? PnB to nie czarna wołga.




Otóż to - formalnie tak ma być a nieformalnie - "straszenie sąsiadem" to przestroga pzred uniknieciem takiego właśnie scenariusza, że sąsiad nie w ciemie bity i do tego złośliwy.
Tu nie chodzi o kłanianie się urzędom i urzędnikom, ale miałem wrażenie, że Barbossa chciał to zrobić 1.2.3 bez wydeptywania ścieżek.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...