Skocz do zawartości

Komin wentylacyjny


Recommended Posts

Napisano
Dokładnie, projekt indywidualny, no o tym i jego wykonaniu bym nie chciał pisać, komin to też ja.
Myślałem nad tym aby z piwnicy poprzez dolną łazienkę zrobić kanały murowane do poddasza a tam już rurą podciągnąć do kominków.
Pozdrawiam
Napisano
dziwny projekt, moim zdaniem projektant się nie popisał z tymi kanałami
kominki wentylacyjne to pomysł szatana, kanały wentylacyjne w ten sposób rozwiązane - również
dałoby radę zebrać to wszystko w dwa normalne/porządne kominy, przybudowane do ścian wewnętrznych,

na Twoim miejscu pomolestowałbym projektanta i szeryfa - w końcu za coś kasę wzięli


co do spiro to ja znam z ocynku lub podobne, takie flex z alu to moim zdaniem nie spiro, ale ja jestem starej daty więc pomińmy to
Napisano
Cytat

Myślałem nad tym aby z piwnicy poprzez dolną łazienkę zrobić kanały murowane do poddasza a tam już rurą podciągnąć do kominków.
Pozdrawiam


Uważam,że to dobre rozwiązanie ,tylko czemu tego nie zrobiłeś na etapie stawiania murów ?
Wiem,że teraz to musztarda po obiedzie ale ten kto ten dom projektował to (nie naśmiewając się z Ciebie ani Twojego domu ) chyba się uczył na nim sztuki projektowania .

Cytat

co do spiro to ja znam z ocynku lub podobne, takie flex z alu to moim zdaniem nie spiro, ale ja jestem starej daty więc pomińmy to


icon_lol.gif No staruszek z Ciebie .
W sklepie jak się dopytywałem o rurę do okapu to gość pokazał mi taka aluminiową co można ją wyginać i rozciągać do pewnej długości teraz nie pamiętam ile no i on nazwał ją ,że to spiro.
Napisano
No z projektantem ciżęko się gada, szeryf jest ok. Dom miał nam odpowiedać pod kątem rozmieszczenia pomieszczeń i ustawienia i wielkości, nad wentylacją miał myśleć projektant no i wymyśłił, wziął kasę i twierdzi że wszystko jest dobrze. Jak murowałem ściany, lałem stropy nie pomyśłałem nad wentylacją za to teraz nie daje mi spokoju.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Jak murowałem ściany, lałem stropy nie pomyśłałem nad wentylacją za to teraz nie daje mi spokoju.
Pozdrawiam


To Ty nie musiałeś myśleć to projektant powinien pomyśleć i rozrysować je na projekcie a murarze to co spali jak murowali? Przecież też powinni coś doradzić ,o coś zapytać.
Napisano
Cytat

toć napisał jak murowałem, znaczy się murarzy tam nie było


Ja też używam często zwrotu,że murowałem czy buduję dom a rzeczywiście to robi kto inny i z stąd moje takie przypuszczenie.
Napisano
Witam. Muruję sam i robiłem to według projektu myśląc, że wszystko jest ok.
A, buduję mój pierwszy dom i jak ktoś gdzieś na forum napisał pierwszy dla wroga, drugi ... trzeci... no przy trzecim już bym pewnie o wiele mniej błędów popełnił.
Aczkolwiek już przy projektowaniu zastanawiałem się dlaczego tak jest rozwiązana wentylacja, projektant mocno mnie przekonywał, że jest dobrze, a jest jak widać i muszę to jakoś rozwiązać dlatego psotanowiłem popytać tu na forum i będę rozmawiał z szeryfem mojej budowy.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Muruję sam i robiłem to według projektu myśląc, że wszystko jest ok.
A, buduję mój pierwszy dom i jak ktoś gdzieś na forum napisał pierwszy dla wroga, drugi ... trzeci... no przy trzecim już bym pewnie o wiele mniej błędów popełnił.
Aczkolwiek już przy projektowaniu zastanawiałem się dlaczego tak jest rozwiązana wentylacja, projektant mocno mnie przekonywał, że jest dobrze, a jest jak widać i muszę to jakoś rozwiązać dlatego psotanowiłem popytać tu na forum i będę rozmawiał z szeryfem mojej budowy.
Pozdrawiam


Ano w tym powiedzeniu jak się sam przekonałeś jest zawarta sama prawda icon_biggrin.gif
To w takim przypadku było trzeba trafić wcześniej na forum i błędy byśmy rozwiązali (pisząc byśmy mam na myśli wszystkich forumowiczów a nie tylko siebie) i widzisz ja zawsze powtarzam,że nie można bazować na tylko jednej opinii ,ale pociesz się że nie Ty pierwszy nie ostatni icon_lol.gif
Napisano
A nie możesz udać się do innego architekta czy projektanta o poradę? Jak na razie to zobacz co Ci kierbud powie, może coś porządnego wymyśli.
Napisano
Takie tam.

Integralna częścią projektu budowlanego, jest „projekt” wentylacji – zawsze tak było.

Projektant „załatwiał” (i załatwia) to rysując kanały wentylacyjne , określając ich minimalny przekrój. Starczało to do czasu wprowadzenia szczelnej stolarki. Teraz, co bardziej kumaty i zgodnie z ciążącym na nim obowiązkiem, wylicza również „nawiewaki”.
Niestety wiekszość projektantów wentylację olewa - czego przykładem jest opisywana sytuacja.

Nie bardzo rozumiem dlaczego jest takie parcie na spiro ? Przecież te kanały muszą iść w pionie i bez zakrętów.
Jest duży wybór kanałów sztywnych o różnych przekrojach i kształcie z odpowiednimi sposobami mocowania ich na scianie.

Po co murować kanały wentylacyjne w piwnicy, skoro nie ma potrzeby aby zaczynały się przy podłodze?

Można również rozpatrzyć wariant zdecentralizowanej wentylacji mechanicznej wywiewnej , działającej okresowo, co pozwoli na prawidłową wentylację tego budynku w lecie – bo opisywane tu „sposoby” zakończenia kanałów wentylacyjnych dachówkami kominkowymi, tego niestety nie zapewni.
Napisano
Witam. Nie ma parcia na spiro, szukam najlepszego materiału do zrobiena wentylacji i tak sobie rozmawiamy iż dobre by było właśnie spiro. A co polecasz zamiast spiro.
Bajbaga masz jakieś rozwiązanie dla mojego problemu pomijając wentylację mechaniczną o której wspomniałeś w poście powyżej.
Pozdrawiam
Napisano
Zapodaj rzuty kondygnacji, to coś wymyślimy.
Obawiam się, że bez wentylacji mechanicznej, czyli wentylatorów, a raczej wentylatorków, wyciągowych – zwłaszcza na poddaszu, można zapomnieć o prawidłowej wentylacji (w tej konkretnej sytuacji).
Napisano
Biorąc pod uwagę zasady, powinieneś mieć następujące piony wentylacyjne;

- w lewym dolnym rogu (lub ewentualnie, lewym górnym na ścianie działowej) 3 „piony” dla pomieszczeń 0/3, 1/6, 2/5,

- w prawym dolnym rogu dla pomieszczenia 1/3 + ewentualnie dodatkowy dla okapu nad kuchnią,

- dla salonu, i kotłowni, sprawa załatwiona istniejącym kominem.

W zasadzie nie masz innej możliwości, bo ściany wewnętrzne są poprzesuwane względem siebie na poszczególnych kondygnacjach. Każde inne umiejscowienie przewodów (kanałów) wentylacyjnych spowoduje, że „wyrosną” na środku pomieszczeń poddasza.

Jakby na to nie patrzeć, łazienka (2/5) nie będzie w stanie przewietrzyć góry (poddasza) i tak, czy siak trzeba będzie zastosować wentylator wyciągowy.

Co do materiałów, to nie ma problemu – każdy się nada, np. rury PCV kanalizacyjne, lub spustowe od rynien, plusem jest to, że mają „bogate” akcesoria i kształtki, oraz można dobrać ich średnicę do tych dachówek wentylacyjnych . Kratki wentylacyjne mogą być w suficie.



To, moim zdaniem – oczywiście. icon_biggrin.gif
Napisano
Witam. Dzięki za konkrety. Sam właśnie się zastanawiałem czy kratka może być w suficie.
Myślę, że w łazience na piętrze może lepiej by było kratke umieścić gdzieś w rejonie środka łazienki, ewentualnie bliżej drzwi. Tylko teraz pytanie czy poprowadzić wentylację prosto odrazu nad dach, czy złamać rurę i podprowadzić ją poddaszem jak najwyzej na dach /kominek przy samej kalenicy/ aha tam nie będzie okna dachowego, zrobiłem okno w ścianie szczytowej.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...