Skocz do zawartości

isover 15 cm


Recommended Posts

Napisano
masz rację
akurat ta ekipa była super, nic nie marudzili, o co zapytałem to każdy szczegół mi powiedzieli jak będą robić, a ja czasem pytaniami lubię zamęczyć icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

czyli nic tylko się cieszyć, że mamy membranę zamiast deskowania bo unikniemy przyczepiania styro i sznurkowania czyli kilka godzin trzymania rąk w górze nas ominie ;)


No nie tak do końca, bo wszystko ma plusy i minusy,ale o tym może kiedy indziej to po pierwsze późna pora a po drugie w innym temacie ciągnie się gorąca dyskusyja i tam już lecę icon_biggrin.gif
Napisano
Z tego co mi wiadomo to jeszcze ważny jest współczynnik i rodzaj wełny aby moc porównywać ceny. Mi hurtownia wyliczyła za schwenka 039 15 cm 12,95 zł/m2 (to taka cena wyjściowa bez rabatu) a będę brał od nich kompleksowo ocieplenie poddasza wraz z płytami rg więc liczę na korzystny rabat a co do transportu to za przysłowiową złotówkę bo blisko.
Napisano
Adiqq - tak, chodziło mi o Isover Uni Mata, współczynnik przewodzenia ciepła λD = 0,039 W/mK, supermata ma 0,033 ale cenowo wyszłoby za wełnę ok 2tys drożej, pytanie czy aż taka różnica w praktyce wyjdzie i czy warto zainwestować cały czas mi po głowie chodzi. transport jest gratis bo cenę jaką podałam ta firma ma identyczną na allegro jak i u siebie

Mhtyl u mnie ten schwenk jest na start za 13,60/m2
Napisano
Wszystko zależy kto jaką marże sobie narzuci,ale od czego są negocjacje icon_biggrin.gif co utargujesz to Twoje. Najlepiej to szukaj takiej hurtowni która kompleksowo oferuje materiał na całe ocieplenie wraz z płytami, wtedy jest większa możliwość negocjacji cen bo w grę wchodzi większa kwota.
Napisano
W składzie gdzie braliśmy do tej pory, po rabatach wychodzi prawie 2zł/m2 drożej na 15stce, tę cenę 15.10 wyszperałam przez allegro, wg tego co piszą o sobie mogą dostarczyć wszystkie materiały od fundamentów po wykończeniówkę, jutro zadzwonię i sprawdzę.

ponawiam jeszcze raz prośbę
moglibyście przy okazji poradzić jakąś konkretną folię paroizolacyjną?
Napisano
Cytat

(...)
moglibyście przy okazji poradzić jakąś konkretną folię paroizolacyjną?


Sporo ich na rynku. Ja dobre opinie słyszałem o tej:
Stopair
Ale z autopsji jej nie znam - ten etap jeszcze przede mną icon_wink.gif
Napisano
pumpaluna - nie masz innych zmartwien? icon_smile.gif
ja kupowałem zwykłą żółta...

"- folie z polietylenu (PE): Najtańsze, popularne i skuteczne. Rozróżniamy folie żołte, oraz folie białe dodatkowo zbrojone."
Napisano
Cytat

pumpaluna - nie masz innych zmartwien? icon_smile.gif
ja kupowałem zwykłą żółta...

"- folie z polietylenu (PE): Najtańsze, popularne i skuteczne. Rozróżniamy folie żołte, oraz folie białe dodatkowo zbrojone."



a bo mi nagadali, że mam dobrą folię wybrać a pojęcie DOBRA to jak wiadomo pojęcie względne ;)
wygląda na to, że wezmę to co wyjdzie korzystnie cenowo
Napisano
Cytat

a bo mi nagadali, że mam dobrą folię wybrać a pojęcie DOBRA to jak wiadomo pojęcie względne ;)
wygląda na to, że wezmę to co wyjdzie korzystnie cenowo


Kupisz taką jaką będzie miała hurtownia,bo nie ma sensu za folia ganiać po innych składach jak będziesz kupować wszystko w jednym.A jeszcze jedno wg sprzedawcy to tylko on ma najlepszy towar icon_biggrin.gif nie raz takie coś słyszałem w hurtowniach.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam. Właśnie kupiłem wełnę na ocieplenie poddasz Isover supermata 15 cm i na opakowaniu jest napisane, iż nie wymaga stosowania sznurka, czy ktoś tak już tą wełnę układał, czy jest to może tylko chwyt firmy.
I mam jeszcze jedno pytanie jaką folię kupić na poddasze celem zakrycia wełny.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Właśnie kupiłem wełnę na ocieplenie poddasz Isover supermata 15 cm i na opakowaniu jest napisane, iż nie wymaga stosowania sznurka, czy ktoś tak już tą wełnę układał, czy jest to może tylko chwyt firmy.
I mam jeszcze jedno pytanie jaką folię kupić na poddasze celem zakrycia wełny.
Pozdrawiam


Każdą wełnę na poddaszy trza stosować sznurek, nawet jak ją przytniesz na sztywno to i tak po jakimś czasie potrafi zjechać.Przeważnie taką jaką dostaniesz w hurtowni,ja kupiłem żółtą.
Napisano
Cytat

a bo mi nagadali, że mam dobrą folię wybrać a pojęcie DOBRA to jak wiadomo pojęcie względne ;)
wygląda na to, że wezmę to co wyjdzie korzystnie cenowo


Sugeruję montaż paroizolacji z zastosowaniem folii Stopair.
Napisano
Witam. Tak myślałem, że to tylko chwyt i będę wiązał sznureczki. Co do foli to tych żółtych jest pełno w cenie od 40 zł za rolkę PE typ200 poprzez inne w cenie do kilkuset złotych.
I którą wybrać, zwykła żółta czyli najtańsza, droższa o "niby" lepszych parametrach, rozbieżności cenowe są spore, ale czy warto.
GipsKartonITD tą którą proponujesz kosztuje około 220 zł za 100m2.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Nikt u siebie nie dawał foli na poddasze icon_biggrin.gif Czy jest to tak proste, że nikomu się nie chce wypowiadać icon_smile.gif
Pozdrawiam


Jak to nikt icon_eek.gif icon_lol.gif Przecież napisałem Ci że dawałem żółtą.
Napisano
to ja się też dopiszę

kupiłem żółtą, taką mi dali (sprzedali) jak kupowałem płyty KG, stelaże itp,
nie wnikałem jaka ta folia, serio, pytałem, czy paroszczelna, powiedzieli że tak
Napisano
ale po co czytać, lepiej pytać
zapewne na całym forum nie dyskutowano o folii

Cytat

Witam. Nikt u siebie nie dawał foli na poddasze icon_biggrin.gif Czy jest to tak proste, że nikomu się nie chce wypowiadać icon_smile.gif
Pozdrawiam




a co do samej paroszczelności
to im bardziej "zwykła" folia (ergo - budowlana) to tym bardziej paroszczelna, niestety mellow.gif
Napisano
Witam. Czytałem, czytałem /nie wyczytałem mnie interesujących informacji/ ale jak piszę w tym temacie to chciałem za jednym razem dowiedzieć się i o wełnie i o foli. No i dzięki za odpowiedź, kupuję folię żółtą tą w cenie rolki około 40 zł.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sugeruję zastosowanie puszek głębokich, bo bo inaczej rzeczywiście będzie duży problem z upchnięciem wszystkiego.
    • Nie zagłębiałem się w analizę połączeń, ale w tym układzie - czy też po jakiejś modyfikacji - da się niezależnie sterować obiema lampami sufitowymi - choćby tylko z przełącznika A? Wydaje mi się to istotniejsze, niż gaszenie z łóżka... choćby ze względu na układ całego pomieszczenia - sypialni... Ale to taka - tylko moja uwaga...      
    • Robimy  układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  Potrzebujemy dwóch podwójnych łączników schodowych w punktach A i C oraz jednego podwójnego łącznika krzyżowego w punkcie B. Ich już nie opisuję na rysunkach, żeby szkicu nie zaśmiecać.  Rozbiłem to na dwa szkice. Pierwszy pokazuje sposób podłączenia lamp sufitowych I i II, do czego jest wykorzystywana pierwsza para w podwójnych łącznikach schodowych i w podwójnym łączniku krzyżowym. Drugi szkic to natomiast sposób podłączenia lampy (kinkietu) numer III. Tak jest czytelniej i nic się nie pomiesza.  Na szkicach każda zrobiona przeze mnie linia to jedna żyła przewodu. Czarne to żyły fazowe (L). Tylko one są przerywane przez łącznik. Natomiast niebieska linia to żyła neutralna (N). Zielona jest natomiast ochronna (PE), w instalacji to ten przewód z żółto-zieloną izolacją. Retro opisał tu zasady oznaczania żył przewodów koszulkami albo taśmą izolacyjną w odpowiednich kolorach, nie będę tego powtarzał.  Wszędzie zaczynamy od puszki w punkcie A, bo tu mamy doprowadzone zasilanie. Tu zaczynamy mając trzy żyły - czarną fazową (L), niebieską neutralna (N), żółto-zieloną ochronną (PE). Prosto z puszki A prowadzimy żyły N oraz PE do lampy I, od niej zaś do lampy II. Natomiast od pierwszego łącznika schodowego w puszce A mamy dwie żyły L do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy również dwie żyły L do drugiego łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od tego drugiego łącznika schodowego w puszce C prowadzimy już tylko jedną żyłę L do puszki A. Jednak ona trafia już tylko do puszki, nie przyłączamy jej nigdzie do łącznika schodowego w tej puszce. W puszce robimy zamiast tego połączenie tej żyły L z żyłą L biegnącą do lamp I i II.  Natomiast podłączenie lampy III (kinkietu) wymaga poprowadzenia żył N oraz PE od puszki A do puszki C, następnie do lampy III. Łączymy po prostu odpowiednie żyły, łączniki w tych puszkach nas w tym momencie nie interesują. Dopiero kolejny etap to  poprowadzenie dwóch żył L od łącznika schodowego w puszce A do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy znów dwie żyły L do łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od łącznika schodowego w puszce C prowadzimy jedną żyłę L do lampy III.  Starałem się to opisać możliwie jednoznacznie. Zabawy trochę będzie, bo w puszkach jest wiele żył do upchnięcia.
    • Nie mam pojęcia, po co chcesz sobie skomplikować aż tak ten malutki kawałek instalacji  Użyjesz to kilka razy w ciągu pierwszych dni, a potem i tak będziesz światła używał lokalnie...   Ale wiem - to Twój wybór, Twoja decyzja...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...