Skocz do zawartości

Strop na Poddaszu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
]Witam.Zamierzam sie zabrac za Remont poddasza o pow ok 100m2.Potrzebuje pomocy w sprawie posadzki na poddaszu tzn...Obecnie jest strop drewniany od dolu trzcina,deski,belki,wolna przestrzen na grubosc belek i od gory deski nabite i pokryte ciekna warstwa zaprawy ktora sie praktycznie juz cala skruszyla.Jak wykonac podloge na takim podkladzie???czy mozna zrobic w jakis sposob wylewke na ten strop i wymurowac scianki dzialowe???czy podloga drewniana i scianki z G/K???(jak ocieplic i wygluszyc taki strop)Jakie rozwiazanie najlepiej zastosować na takim stropie???Z góry dzięki za rady i pomysły:)jestem nowicjuszem na Forum.Domek ma około 50 lat.Wieczorem postaram sie wrzucic fotki.pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
Generalny remont takiego stropu to usuniecie wszystkich warstw podłogowych i sufitowych - pozostają jedynie belki nośne. Na tej konstrukcji można od spodu zamontować sufit podwieszany z płyt g-k, przestrzeń miedzy belkami wypełnić wełną mineralną a jako podkład podłogowy na poddaszu ułożyć płyty OSB.

Modernizacja w ograniczonym zakresie do samych warstw podłogowych to usunięcie zaprawy z desek zależnie od ich stanu a także planowanego rodzaju posadzki wymiana na płyty OSB lub przykrycie desek płytami gipsowo-włóknowymi na podsypce wyrównującej. Na takim stropie absolutnie nie wolno stawiać murowanych ścianek działowych a można je
jedynie wykonać w technologii zabudowy z płyt gipsowo-kartonowych.
Napisano (edytowany)
Witam.Calkowita rozbiorka stropu jest niemozliwa poniewaz,na kondygnacji dolnej byl niedawno przeprowadzony remont i sa zastosowane podwieszane sufity z plyt g/k mocowane do tego stropu.Mozna rozebrac tylko strob z gory????tzn ala wylewke deski?po zalozeniu welny miedzy belki, pod deski mozna cos wlozyc tzn chodzi mi by ewentualnie w pozniejszym czasie nie bylo zadnych zgrzytow itp spraw i czy sama welna wystarczy na wygluszenie stropu????obecnie jak sie chodzi po stropie to wszystko sie przenosi na dolna kondygnacje...Pozdrawiam Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
A jak dokladnie wygluszyc ten strop by sie nic nieprzenosilo na dolna kondygnacje???jak juz wczesniej pisalem na chwile obecna jak chodze po stropie to sie wszystko przenosi na dolna kondygnacje.druga sprawa.Podczas remontu i podwyzszania dachu 5-6 lat temu byly przygotowane deski na podloge.Czy moge na wypoziomowany strop nabic deski a nastepnie na to plyte osb???czy to niema sensu???? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
Nabijanie dodatkowych desek z felcem jeżeli taki przewidziano jako podkład moim zdaniem nie ma sensu, gdzie minusem może być zmniejszenie wysokości pomieszczeń. Chyba, że to nie stanowi większego problemu jak i zwiększony nakład finansowy. Na pewno zwiększy to sztywność podłogi. Gorzej z wygłuszeniem. Nie mam doświadczenia z perlitem może ktoś się by wypowiedział kto go stosował w zabudowie drewnianej stropu.
Ja mam glinę jeżeli była taka możliwość oraz wełnę (w części po łazience gdzie glina była w kiepskim stanie).
Postawiliśmy z żoną na zdrowie i naturę :-)

Napisano
1. Drewnianej konstrukcji stropu nie da się całkowicie wygłuszyć – taki jego urok.
2. Można zastosować maty wygłuszające.
3. Najlepiej zastosować podłogę wielowarstwową izolując akustycznie każdą warstwę – np. matami wygłuszającymi.
4. Na połączeniach belek stropowych z innymi elementami stosować podkładki wygłuszające.
5. W każdym przypadku należy wyliczyć jakie mogą być obciążenia maksymalne.
6. Jeśli wyliczenia konstrukcyjne na to pozwolą – wylać żelbetowy strop oparty na belkach i ewentualnym wieńcu. Przy czym styk wylewanego stropu z belka też powinien być wygłuszony (podkładki wygłuszające, np. wycięte z mat).
Napisano
Panowie
izolacja akustyczna to nie tylko wypchanie watą czy innym szuwaksem
to także odizolowanie elementów konstrukcyjnych takiej podłogi od reszty stropu
np podkładki filcowe pod legary

gliny wybrać tyle, aby dało się wprowadzić inną izolację, np wełnę, im więcej różnych ośrodków do przenoszenia dźwięków tym lepiej się on tam rozprasza (chyba icon_mrgreen.gif )

jeżeli ma to być użytkowe to dałbym raczej dość grube dechy (też na podkładkach z filcu, lub pianki pod panele), nie będą dudnić tak jak przy łażeniu po osb lub panelach
zresztą to też przestaje być tak dokuczliwe jak zagraci się podłogę
Napisano (edytowany)
poddasze bedzie uzytkowe.Ja widze to tak.Wyrzuce cala ta prowizoryczna wylewke by dostac sie do desek.Po sciagnieciu desek na grubosc belek wloze welne, jakas folie paroprzepuszczalna tez musze zalozyc???zaloze spowrotem deski pod deski tez by pasowalo cos dac wygluszajacego?.Zrobie konstrukcje pod plyte osb(tez by jak pasowalo jakos wygluszyc) i pozniej nakrece plyte.Czy w przestrzen miedzy stropem a konstrukcja pod osb tez dac jakies dodatkowe wygluszenie???tak jak pisaliscie maty wygluszajac,welne???/ Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzisiaj zrobię test jak to wygląda chodząc po deskach na glinie i osb na wacie.
Aha kładąc OSB pamiętaj o zachowaniu dylatacji na krawędziach bo przy mocnym spasowaniu chodząc skrzypi :-)
Napisano (edytowany)
masz na mysli dylatacje plyty osb przy scianie?by niedolegala na ciasno tylkoo z mala szczelina?

robiac podloge,w miejscach gdzie pozniej przyjda scianki dzialowe z g/k musze wzmocnic w jakis sposob konstrukcje(scianka tez cos beda wazyly)czy niema takiej potrzeby??? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
znajomy budowlaniec robił w tamtym roku coś takiego. Nawet mnie zaprosił żeby się pochwalić. Pamiętam ze dawał płytę 22mm i jak mi mówił jakby teraz kładł to dałby jeszcze drugą.
Napisano (edytowany)
Mozesz cos wiecej nap jak twoj znajomy przeprowadzal remont?krok po kroku. Propo plyt, mozna dac na pierwsza warstwe deski podlogowe i na druga plyte osb>zamiast dwoch warstw plyty osb???Aha i kluczowe pytanie,dlaczego dalby druga plyte OSB???

Mozesz cos wiecej nap na temat przeprowadzonego testu??? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Mam pytanie odbiegajace troche od tematu.W pozniejszym czasie stawiajac scianki dzialowe moge czesc scian wymurowac jezeli one beda przedluzeniem scian nosnych z dolnej kondygnacji???Chodzi mi o to czy moge czesc scianek na poddaszu wymurowac jezeli oczywiscie mi wyjda na scianach nosnych,a czesc scianek postawic z G/K???czy tez najlepiej wszystko z G/K???Moge byc w bledzie,ale wychodze z zalozenia ze murowane to murowane,zawsze bedzie stabilniejsze i masywniejsze.Co wy na to???Na pierwszym obrazku jest rozrysowana dolna kondygnacja budynku,wszystkie scianki wewnatrz budynku sa sciankami nosnymi.Co do poddasza to mam nieco inny pomysl na rozstawienie pomieszczen.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
Murować na drewnianym stropie ? Nie polecam. - nie murujesz na ścianie nośnej - tylko na drewnianym stropie opartym na nim.
Natomiast stelaż pod G-K - aż się prosi - wkręty, wkrętarka i po robocie icon_smile.gif

Murować na drewnianym stropie ? Nie polecam. - nie murujesz na ścianie nośnej - tylko na drewnianym stropie opartym na takiej ścianie. Chyba że ci te ściany wystają nad podłogę - wtedy to żaden problem
Natomiast stelaż pod G-K - aż się prosi - wkręty, wkrętarka i po robocie icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Witam.jest mi ktros w stanie dokladnie opisac krok po kroku jak najlepiej I DOBRZE wykonac podloge na tym stropie oraz jak wygluszyc i ocieplic ostatecznie ten strop???Z gory wszystkim wielkie dzieki za pomoc Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...