Skocz do zawartości

Okno vs współczynnik przenikania ciepła


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Czy to prawda, że sprzedawcy okien podają współczynnik przenikania ciepła dla szyby, a nie dla całego okna? I dlaczego tak jest?


Nie prawda. A dlatego tak jest, że klienci są leniwi, nie chce im się czytać o oknach np. na internecie i wolą produkować po kilka takich samych tematów.
Edytowałem aby dodać link do ciekawszego tematu: https://forum.budujemydom.pl/Okno-vs-wspolc...pla-t16323.html Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Napisano
To zależy prze wszystkim od producenta, albo dilera.
"Ug" będzie zawsze korzystniej wyglądało na papierze niż "Uw"
Jak nieuczciwy diler to takim zabiegiem może, może a nie musi, klientowi wcisnąć słabszy produkt za wyższą cenę, tym bardziej jak wyczuje że klient średnio kumaty.
Na współczynnik przenikania ciepła okna "Uw" składa się kilka parametrów.
Napisano (edytowany)
Cytat

Czy to prawda, że sprzedawcy okien podają współczynnik przenikania ciepła dla szyby, a nie dla całego okna? I dlaczego tak jest?



Tak jest bardzo często, poniewaz wartość współczynnika przenikania ciepła U dla kazdego okna jest inna i zależy od m.in. rodzaju i szerokości ramy okiennej, gazu wypełniającego przestrzeń między szybami oraz rodzaju szyby.
Dlatego trzeba samemu obliczyć wartość współ. U, korzystając z odpowiednich programów albo opcji w programach komputerowych - nie jest to trudne. Profesjonalne programy inżynierskie lub do świadectw energetycznych oraz audytów dają użytkownikom taką możliwość.

Producenci i sprzedawcy podają (niechętnie) tylko przedział wartości U - najcześciej od 1.4 do 1.7. , choć dla samej szyby wartość U wynosi 1.0 lub mniej. Edytowano przez INTERsoft-PawełCh (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...