Skocz do zawartości

izolacja piwnicy od wewnątrz


wolo_p

Recommended Posts

Napisano
Mam piwnicę ok. 70m2, w której znajduje się pokój rekreacyjny. W wyniku podniesienia się poziomu wód gruntowych, w zimie miałem tam ok 5 cm wody. Słyszałem, że można wykonać izolację od wewnątrz budynku w formie tzw. wanny, którą spawa się ze specjalnej folii. Proszę o info ludzi znających ten temat.
Napisano
Cytat

Mam piwnicę ok. 70m2, w której znajduje się pokój rekreacyjny. W wyniku podniesienia się poziomu wód gruntowych, w zimie miałem tam ok 5 cm wody. Słyszałem, że można wykonać izolację od wewnątrz budynku w formie tzw. wanny, którą spawa się ze specjalnej folii. Proszę o info ludzi znających ten temat.



JA nie słyszałem każda izolacja kiedyś pęka.Najlepszy drenaż pod posadzką z rury karbowanej w formie wężownicy odprowadzający wodę na zewnątrz.
Napisano
Cytat

JA nie słyszałem każda izolacja kiedyś pęka.Najlepszy drenaż pod posadzką z rury karbowanej w formie wężownicy odprowadzający wodę na zewnątrz.


wprowadzę kosmetyczną poprawkę
każda przyklejana izolacja zostanie kiedyś oderwana lub popęka .
drenaż pod posadzką umówmy się jest ćwierć środkiem z ćwierć efektem niestety
w zależności od konstrukcji budynku i materiałów z jakich jest wykonany można zabezpieczyć go mniejszym lub większym nakładem pracy .
  • 6 lata temu...
Napisano

W przypadku gdy nie mamy możliwości odkopania i osuszenia fundamentów, a także nałożenia izolacji od zewnątrz, można zastosować technologię wannową, zakładającą ciągłość izolacji pionowej i poziomej. Bardzo ważnym elementem jest w tym przypadku wykonanie fasety lub nałożenie taśmy uszczelniającej na styku ścian i podłogi. Na poniższym rysunku przedstawiono rozwiązanie systemowe z wykorzystaniem zaprawy mineralnej jako warstwy wierzchniej izolacji wewnętrznej.

izolacja wannowa.jpg

Napisano
10 minut temu, Takiowaki napisał:

Znaczy na odrywanie od ściany?

tak

10 minut temu, Takiowaki napisał:

 

Tam są jeszcze te iniekcje zaznaczone. Co ile to trzeba by nawiercać?

co 20 w 2 rzędach - max

 

11 minut temu, Takiowaki napisał:

Okaże się, że taniej wyjdzie odkopać jednak...

nie

i nie zawsze jest sens odkopywać ( częściowo podpiwniczony )

a i w całkowicie podpiwniczonych nie zawsze odkopanie skutkuje bywają niemiłe niespodzianki

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...