Skocz do zawartości

izolacja fundamentów - termiczna i przeciwwilgociowa


Recommended Posts

Napisano
W jaki sposób fachowo zaizolować termicznie i przeciwwilgociowo fundamenty. W czasopiśmie Ładny Dom, z listopada 2005, str.66 Cezary Jankowski pisze, cytuję "Zdarza się, że inwestorzy odkopują wylane w gruncie fundamenty, smarują je lepikiem, a nawet izolują papą. Takie prace w żaden sposób nie wpływają na trwałość fundamentów, ani na wnikanie wilgoci do budynku, nie są więc potrzebne. Również izolacja termiczna w domach niepodpiwniczonych nie jest konieczna. Wystarczającą ochronę przed ucieczką ciepła zapewnia gruba izolacja podłogowa i ocieplenie samego cokołu." Chciałabym wiedzieć, czy pan Jankowski zna się na rzeczy i prawdę pisze, czy też raczej przypadkiem udało mu się wydrukować swoją radosną twórczość na złość inwestorom? Pytam, ponieważ w wielu innych publikacjach tego samego czasopisma napisane, że trzeba solidnie izolować fundamenty masą bitumiczną i styropianem.
Napisano
A to znowu jakaś nowość. icon_wink.gif Widocznie pan Cezary lubi jak mu wnika wilgoć i zimno pod wylewkę. Masę bitumiczną i styropian też nie radziłbym łączyć bo może to się nie ciekawie
skończyć dla styropianu icon_biggrin.gif Ale poleciłbym polistyren ekstrudowany( jako ocieplenie) i folię fundamentową (membranę przeciw wilgoci). I nie czytał bym już tej gazety, bo jest marna. icon_mrgreen.gif
dodatkowe informacje:Folia fundamentowa
Polistyren ekstrudowany
Napisano
jacku24, w fizyce nie ma pojęcia zimna! Więc i wchodzić ono nie może.
Napisano
Cytat

jacku24, w fizyce nie ma pojęcia zimna! Więc i wchodzić ono nie może.



właściwie co to za różnica czy ciepło wychodzi czy zimno wchodzi? Bilans ten sam, nieprawdaż?
Napisano
Ojj! Wentylku. Na pewno Domike, nie interesuję fizyka, ale ma kłopot z w/w tematem i lepiej jej pomóżmy. Wykłady na temat fizyki (aczkolwiek interesujące zostawmy fizykom - i tak ma każdy inną teorię) icon_wink.gif
Napisano
Mokre fundamenty nie powodują zawilgocenia domu, gdy zostanie ułożona izolacja pozioma ścian i podłóg. Nie ma też fizycznej możliwości całkowitej ochrony fundamentu przed zawilgoceniem, bo izolację trzeba by było robić na całej jego powierzchni, tak od zewnątrz jak i od środka.
Napisano
No niekoniecznie ten sam bilans. Ci co uważają, że zimno wchodzi ocieplają domy od zewnątrz, Ci którym się "wydaje", że ciepło wychodzi izolują domy od środka . Dają też folię by ociąć ścianę od wilgoci. A co do fundamentów to izolacja wodna ma za zadanie by fundament był suchy droga redakcjo! Czyli izolacja wodna powinna być w jedną stronę !!! nie wpuścić wilgoci ale ją wypuścić. Instrukcje chętnie wyślę w wersji pdf Pozdrowienia
Napisano
Cytat

No niekoniecznie ten sam bilans. Ci co uważają, że zimno wchodzi ocieplają domy od zewnątrz, Ci którym się "wydaje", że ciepło wychodzi izolują domy od środka . Dają też folię by ociąć ścianę od wilgoci. A co do fundamentów to izolacja wodna ma za zadanie by fundament był suchy droga redakcjo! Czyli izolacja wodna powinna być w jedną stronę !!! nie wpuścić wilgoci ale ją wypuścić. Instrukcje chętnie wyślę w wersji pdf Pozdrowienia



Panie Tomaszu, z Panem rozmowa o izolacjach to neverending story. Ja po prostu uważam, że łapiemy się za słówka z tym zimnem i ciepłem i co wchodzi, a co wychodzi. Dopóki nie doczekamy się izolacji rodem z Nasa, w których wędrówki ciepła pod poszyciem wahadłowca opisuje się tensorami, dopóty dla naszej pospolitej izolacji z wełny czy styropianu będzie można mówić o nie wpuszczaniu zimna.
Swoją drogą bałbym się nie dawać zewnętrznej izolacji, bo trochę wilgoci jednak się przedostaje nawet przez folię paroizolacyjną. Tylko przez metal się nie przedostaje.

Chętnie przeczytam też wspomniane pdf-y.
Napisano
Panie Borzęczkowski, będę wdzięczna za materiały dotyczące izolacji fundamentów, o których Pan pisał (w pdf) >> giogio@poczta.fm
Napisano
ja również jeśli można poczytałbym coś o izolacjach fundamentów. prosze o ewentualne informacje na: marcin@bmwauto.pl
z góry dziękuję i polecam się w sprawach pokryć dachowych
Napisano
Ja również proszę o wspomniane pdf-y - piotr_colbi@yahoo.pl Również dziekuję i pozdrawiam.
Gość papajoe
Napisano
jak tez poprosze o pdf nt izolacji fundamentow papa.joe@wp.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...