Skocz do zawartości

Komin jaki najlepszy


Recommended Posts

Witam. Czytając o kominach, im więcej tym mam większy mętlik zastanawiam się co wybrać. W projekcie mam podaną tylko śrdeniće 16cm. Kominy, a ma ich być 2 szt jeden do pieca na paliwo stałe, a drugi do kominak.
Pierwsza sprawa jak mi się nasunęła to za mała średnica.
Inny problemem jest jaki komin kupić. U mnie w hurtowniach polecają komin IBF, czasem Bolesławiec. Ja sam zastanawiam się czy może dopłacić i kupić kominy Schiedel, jednak czy warto dokładać, czy może zostać przy IBF-ie.
Co o tym myślicie, może macie jakieś inne, sprawdzone systemy kominowe.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Podpowiem tylko odnośnie średnicy.

Dala większości kominków stosowane są komin fi 20 cm. Oczywiście są kominki wymagające kominów o większych przekrojach (np kominki z płaszczem wodnym) lub takie dla których mniejszy przekrój jest wystarczający (piecyki kominkowe posiadające średnicę wylotu spalin najczęściej w zakresie 120 - 150 mm); jednak w typowych wkładach kominkowych (kaseta) ich producenci przewidzieli wylot produktów spalania przez króciec o średnicy 200 mm i takie są też najczęściej ich "wymagania" kominowe.

Co do pieca na paliwo stałe to sprawa jest mniej jasna. Producenci podają bardziej zróżnicowane wymagania co do komina nawet przy kotłach o tej samej mocy.
Można orientacyjnie założyć, że w przypadku paliw typu: miał, węgiel gorszej jakości zakres średnic to fi 18 - 20 - 25 cm, a dla ekogroszku, drewna (najlepiej suchego): 16 - 18 - 20 cm. Warto też żeby komin miał wysokość przynajmniej 8 m.
I teraz wybierając średnicę komina: im mniejszą Pan wybierze tym mniejszy będzie Pan miał wybór kotłów w przyszłości (zakładam, że komin wybuduje Pan wcześniej a kotła będzie Pan szukał później) i im większy przekrój komina tym łatwiej będzie w przyszłości wybrać kocioł.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Diękuję za odpowiedź, co do średnicy to byłem bardziej zdecydowany na 20 niż 16, a teraz to już jestem pewny.
A może coś jeszcze na temat samych systemów kominowych.
Pozdrawiam


Średnicy 20 do kominka a na piec c.o. uważam że 18 jest wystarczająca. Ja też brałem pod uwagę IBF z Bolesławca ale w końcu kupiłem Plewe 16 (przekrój kwadrat odpowiednik koła 18). Co do kominka piszę że 20 bo prawie wszyscy moi znajomi taki kupowali, natomiast do pieca to już sprawa indywidualna w zależności jakiej mocy kupisz piec. Przy wyborze komina zwróć uwagę na jego przeznaczenie, bo kominków są innej budowy i do pieców c.o. też się różnią budową i ceną. Co do wyboru kominów systemowych to sprawa gustu i portfela wszystkie są dobre, w końcu są dopuszczone do użytku i normy spełniają.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Mhtyl dzięki. Po głębokim namyśle chyba będą dwa o przekroju 20, tylko w dalszym ciągu nie wiem jakiej firmy,ale jak piszesz
A jak sprawuje się u Ciebie Plewa.
Pozdrawiam


Tak naprawdę to jeszcze nie testowałem, ale na forum znajdziesz niejedna opinię na temat Plewy, są pozytywne. Ja kupiłem ze względu na jakość ale i cena była atrakcyjna ,za 7 m 16 Uni Fu zapłaciłem 2300 zł w lipcu 2010.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Witam. No a mi doszedł następny komin do rozmyślań, jest tego trochę i muszę coś wybrać do połowy miesiąca.
Pozdrawiam


No to masz w czym wybierać icon_biggrin.gif Tak dla info Plewa daje chyba jako jedyny producent systemów kominowych dożywotnią gwarancję.
Link do komentarza
A jaki jest sens zachwalania własnego systemu?

Porównania szczegółowych parametrów technicznych nie można pokazać bo byłoby to niezgodne z Ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów (choć lapsusem jest fakt, że jedno z drugim bywa sprzeczne - czasem chroniąc konkurencję nie chronimy konsumentów)

Podpowiedź: proszę pytać w hurtowniach i na forach, ale nie kierować się ludźmi którzy wybudowali kominy określonego producenta i podają: jest dobry bo go kupiłem, wybudowałem i używam, więc polecam (nie mając porównania z innymi kominami); tylko trafić na ludzi, którym los nie sprzyjał, mieli problemy ze swoim kominem (popękany / przeciekający) i zapytać ich jakie mają odczucia po kontakcie z serwisem producenta ich komina lub serwisem innego producenta kominów jeśli nie byli usatysfakcjonowani tym "serwisem pierwszego kontaktu".
Link do komentarza
Cytat

A jaki jest sens zachwalania własnego systemu?

Porównania szczegółowych parametrów technicznych nie można pokazać bo byłoby to niezgodne z Ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów (choć lapsusem jest fakt, że jedno z drugim bywa sprzeczne - czasem chroniąc konkurencję nie chronimy konsumentów)

Podpowiedź: proszę pytać w hurtowniach i na forach, ale nie kierować się ludźmi którzy wybudowali kominy określonego producenta i podają: jest dobry bo go kupiłem, wybudowałem i używam, więc polecam (nie mając porównania z innymi kominami); tylko trafić na ludzi, którym los nie sprzyjał, mieli problemy ze swoim kominem (popękany / przeciekający) i zapytać ich jakie mają odczucia po kontakcie z serwisem producenta ich komina lub serwisem innego producenta kominów jeśli nie byli usatysfakcjonowani tym "serwisem pierwszego kontaktu".




Witam, jedyne co może Pan uczynić - nie naruszając praw konsumenta i konkurencji - to zasugerować wybór jednego z typów kominów Schiedel. Wybór podyktowany oczywiście warunkami zawartymi w projekcie budynku.
Jak mniemam, takie działanie nie naruszy niczyich interesów.
Link do komentarza
Cytat

(...) zasugerować wybór jednego z typów kominów Schiedel. (...)



W obu przypadkach (kominek i kocioł/piec na paliwo stałe) polecam Schiedel Rondo Plus, jednak w przypadku lokalizacji komina wewnątrz budynku (pomijając końcówkę ponad dachem) i spalaniu w kominku suchego, sezonowanego drewna - do kominka wystarczający może się okazać Schiedel Rondo.
Link do komentarza
Cytat

Witam. No i w końcu jakieś konkrety, wielkie dzięki. Ale , no jak zawsze jest jakieś ale, poczytałem, popytałem i zaobserwowałem parcie na stosowanie do kominków kominów z wkładem STALOWYM?
Może ktoś mi wyjaśnić o co chodzi.
Pozdrawiam


Wkład stalowy czy raczej wkład z nierdzewki żaroodpornej stosuje się przeważnie do kominów "starych" dawno wymurowanych przeważnie z cegły do poprawienia szczelności . W domu budowanym od podstaw uważam,że nie ma sensu wstawiać wkład z nierdzewki.
Link do komentarza
Cytat

Wkład stalowy czy raczej wkład z nierdzewki żaroodpornej stosuje się przeważnie do kominów "starych" dawno wymurowanych przeważnie z cegły do poprawienia szczelności . W domu budowanym od podstaw uważam,że nie ma sensu wstawiać wkład z nierdzewki.

 


Potwierdzam w całości.
Do nowego domu, dopiero budowanego o ile nie ma wymogów wyjątkowo lekkiego komina lub architektonicznej potrzeby (choć ta też nie powinna przesłaniać wartości użytkowej - forma nie może być aż o tyle ważniejsza od funkcji) zdecydowanie lepiej postawić na komin ceramiczny.
Najlepszej jakości stal będzie dość droga a maksymalny okres gwarancji, na jaki można wówczas liczyć to 10 lat (a przeważnie 2-5 lat). Kominy ceramiczne (ze współczesnej ceramiki technicznej) są zdecydowanie trwalsze.

 

Link do komentarza
Cytat

Potwierdzam w całości.
Do nowego domu, dopiero budowanego o ile nie ma wymogów wyjątkowo lekkiego komina lub architektonicznej potrzeby (choć ta też nie powinna przesłaniać wartości użytkowej - forma nie może być aż o tyle ważniejsza od funkcji) zdecydowanie lepiej postawić na komin ceramiczny.
Najlepszej jakości stal będzie dość droga a maksymalny okres gwarancji, na jaki można wówczas liczyć to 10 lat (a przeważnie 2-5 lat). Kominy ceramiczne (ze współczesnej ceramiki technicznej) są zdecydowanie trwalsze.


Dzięki za uznanie mojej fachowej porady icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Witam. dzięki za cenne uwagi i rady, ale jak pisałem na innym forum polecają wkład stalowy nie do starych domów tylko przekonują do stawiania kominów do kominka z wkładem stalowym w nowych domach. Mój kierownik jednak popiera Wasze zdanie.
Jeszcze mam takie pytanie na jakiej wysokości zakładać w kominie wlot do pieca na paliwo stałe, a na jakiej wysokości wlot do kominka. Nie mam na to pomysłu, a chciałbym aby było dobrze i aby dobrze się podłączało i komin i kominek.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
Link do komentarza
Cytat

Witam. dzięki za cenne uwagi i rady, ale jak pisałem na innym forum polecają wkład stalowy nie do starych domów tylko przekonują do stawiania kominów do kominka z wkładem stalowym w nowych domach. Mój kierownik jednak popiera Wasze zdanie.
Jeszcze mam takie pytanie na jakiej wysokości zakładać w kominie wlot do pieca na paliwo stałe, a na jakiej wysokości wlot do kominka. Nie mam na to pomysłu, a chciałbym aby było dobrze i aby dobrze się podłączało i komin i kominek.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.


Poczytaj tu https://forum.budujemydom.pl/umieszczenie-t...ego-t15503.html może nie jest tam wiele napisane,ale temat się na pewno rozwinie.
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze mam takie pytanie na jakiej wysokości zakładać w kominie wlot do pieca na paliwo stałe, a na jakiej wysokości wlot do kominka. Nie mam na to pomysłu, a chciałbym aby było dobrze i aby dobrze się podłączało i komin i kominek.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.



Niestety nie ma złotego środka.
Łącznik (między kotłem/kominkiem a kominem) powinien być prowadzony po możliwie krótkiej drodze, ale nie może "opuszczać" spalin (można prowadzić łącznikiem w górę od wylotu z kotła do trójnika w kominie).

Nie wiedząc na jakiej wysokości będzie czopuch kotła nie można być pewnym na jakiej wysokości trójnik nie będzie za nisko. Dla wielu kotłów 116 cm (minimum w kominach Schiedla) i tak będzie wyżej niż wylot z kotła, ale dla niektórych należałoby ten trójnik budować w kolejnym module (149 cm), czy można mieć pecha i trafić na kocioł, który będzie wymagał jeszcze wyżej? Małą szansa, ale nie potwierdzę na 100 %.

Jednocześnie niektórzy producenci (szczególnie chyba kominków) podają minimalną wysokość wlotu spalin do komina (niektórzy: minimum 160 cm nad posadzką, ale inni np nie mniej niż 180 cm); więc nie wiedząc na jakiej wysokości będzie wymagał producent kominka jeszcze nie zakupionego zwykle sugeruję Klientom montaż trójnika na poziomie między 180 z 200 cm nad posadzką. Przeważnie jest to wyraźnie wyżej niż określone później minimum, ale nie stwarza to problemów takich jak w przypadku gdyby trójnik w kominie był choćby odrobinę niżej niż minimum.
Link do komentarza
Cytat

czy można mieć pecha i trafić na kocioł, który będzie wymagał jeszcze wyżej? Małą szansa, ale nie potwierdzę na 100 %.


Pecha jak pecha icon_wink.gif, np. kocioł Stropuva ma wysokość 1900-200-2100mm.
Nie jest może zbyt popularny na naszym rynku, ale kotły o takiej wysokości też są.

Co do kominków.
Juź na etapie budowy komina trzeba sobie odpowiedzieć mniej więcej jaki to będzie kominek i czy zostanie zastosowana nakładka na czopuch.
Może to być radiator, rekuperator kominkowy, nakładka wodna, czy akumulacyjna.
Jeśli takie przemyślenia nie będą poczynione na etapie projektowym, to w przypadku chęci w późniejszym terminie dodania tych urządzeń mogą wystąpić problemy.
Myślenie o ogrzewaniu... te konkretniejsze, dopiero na etapie SSO lub jeszcze później, to niestety dojść często popełniany błąd.
Link do komentarza
A jaki jest sens zachwalania własnego systemu?



Podpowiedź: proszę pytać w hurtowniach i na forach, ale nie kierować się ludźmi którzy wybudowali kominy określonego producenta i podają: jest dobry bo go kupiłem, wybudowałem i używam, więc polecam (nie mając porównania z innymi kominami); tylko trafić na ludzi, którym los nie sprzyjał, mieli problemy ze swoim kominem (popękany / przeciekający) i zapytać ich jakie mają odczucia po kontakcie z serwisem producenta ich komina lub serwisem innego producenta kominów jeśli nie byli usatysfakcjonowani tym "serwisem pierwszego kontaktu".

witam mam popękany komin z schiedla trójnik i kilka elementów
serwis schiedla pan przyjechał pięknie ładnie gadka i ok
potem opinie wydaje pan który się tu wypowiada i on wszystko wie szuka głupich wykrętów żeby dać odmowną reklamację więc nie polecam brać pod uwagę opinii pana z firmy schiedel .
reklamacja na razie nie uznana z błahych powodów które nie miały żadnego wpływy na popękania. i gdzie ta 30-sto letnia gwarancja, po pół roku używania komin do naprawy wiec nie polecam schiedla
Link do komentarza
Niestety(dla mnie) mamy tu pierwsza opinię i od razu negatyw. Dopóki pan o nicku Muzyka pozostanie anonimowy nie będę miał szans na merytoryczną odpowiedź. Czy to przypadek, że w "naszym" temacie znalazł się człowiek, który dołączył do forum w niedzielę o 21:12 i akurat trafił na "temat dla siebie"? Gdybym czasem w odpowiedzi na reklamację korzystał z głupich wykrętów to może udałoby mi się bez dodatkowej podpowiedzi zorientować się czego dotyczy sprawa forumowicza. Muszę bowiem przyznać, że w 90-95 % zgłoszonych reklamacji rzeczywiście udzielam odpowiedzi w której wskazuję błędy popełnione na etapie montażu komina (pewne grono wykonawców ma opory przed przeczytaniem instrukcji montażu - głównie obrazkowo-zdjęciowej) jednak w około połowie tych odmów przyjęcia odpowiedzialności Schiedel za uszkodzenie komina mimo wszystko nie pozostawiamy Klientów bez żadnej pomocy...

Pozostaje mi mieć nadzieję, że p. muzyka poda coś więcej lub że odezwą się inni forumowicze dotknięci "klęską kominową".
Link do komentarza
Cytat

witam mam popękany komin z schiedla trójnik i kilka elementów
serwis schiedla pan przyjechał pięknie ładnie gadka i ok
potem opinie wydaje pan który się tu wypowiada i on wszystko wie szuka głupich wykrętów żeby dać odmowną reklamację więc nie polecam brać pod uwagę opinii pana z firmy schiedel .
reklamacja na razie nie uznana z błahych powodów które nie miały żadnego wpływy na popękania. i gdzie ta 30-sto letnia gwarancja, po pół roku używania komin do naprawy wiec nie polecam schiedla



Fakt, opinia negatywna, a przy tym brak konkretów.
Taki wpis dla naiwnych. Nie cierpię takich i nie ważne, czy są "za", czy "przeciw". Na kilometr czuć manipulację, albo raczej próbę manipulacji. Ale Numer, ty świnio, nie z nami takie Brunery!
Link do komentarza
Cytat

A jaki jest sens zachwalania własnego systemu?



Podpowiedź: proszę pytać w hurtowniach i na forach, ale nie kierować się ludźmi którzy wybudowali kominy określonego producenta i podają: jest dobry bo go kupiłem, wybudowałem i używam, więc polecam (nie mając porównania z innymi kominami); tylko trafić na ludzi, którym los nie sprzyjał, mieli problemy ze swoim kominem (popękany / przeciekający) i zapytać ich jakie mają odczucia po kontakcie z serwisem producenta ich komina lub serwisem innego producenta kominów jeśli nie byli usatysfakcjonowani tym "serwisem pierwszego kontaktu".

witam mam popękany komin z schiedla trójnik i kilka elementów
serwis schiedla pan przyjechał pięknie ładnie gadka i ok
potem opinie wydaje pan który się tu wypowiada i on wszystko wie szuka głupich wykrętów żeby dać odmowną reklamację więc nie polecam brać pod uwagę opinii pana z firmy schiedel .
reklamacja na razie nie uznana z błahych powodów które nie miały żadnego wpływy na popękania. i gdzie ta 30-sto letnia gwarancja, po pół roku używania komin do naprawy wiec nie polecam schiedla




Proszę zrobić zdjęcia i pokazać ten komin, co w pół roku wyglada jak po trzęsieniu ziemi . Jakim cudem komin przecieka?????? To nie rura z wodą.

Proszę o konkrety, jakie Pan zgłosił powody do reklamacji i powody negatywnego rozpatrzenia?.
Link do komentarza
Cytat

A jaki jest sens zachwalania własnego systemu?



Podpowiedź: proszę pytać w hurtowniach i na forach, ale nie kierować się ludźmi którzy wybudowali kominy określonego producenta i podają: jest dobry bo go kupiłem, wybudowałem i używam, więc polecam (nie mając porównania z innymi kominami); tylko trafić na ludzi, którym los nie sprzyjał, mieli problemy ze swoim kominem (popękany / przeciekający) i zapytać ich jakie mają odczucia po kontakcie z serwisem producenta ich komina lub serwisem innego producenta kominów jeśli nie byli usatysfakcjonowani tym "serwisem pierwszego kontaktu".

witam mam popękany komin z schiedla trójnik i kilka elementów
serwis schiedla pan przyjechał pięknie ładnie gadka i ok
potem opinie wydaje pan który się tu wypowiada i on wszystko wie szuka głupich wykrętów żeby dać odmowną reklamację więc nie polecam brać pod uwagę opinii pana z firmy schiedel .
reklamacja na razie nie uznana z błahych powodów które nie miały żadnego wpływy na popękania. i gdzie ta 30-sto letnia gwarancja, po pół roku używania komin do naprawy wiec nie polecam schiedla


Bzdury i jeszcze raz bzdury! icon_evil.gif Chłopie czy wiesz do czego jest forum,po jaki czort wypisujesz takie bzdety.Po pierwsze kto tu zachwala własny system, każdy pisze bazując na własnych doświadczeniach a w hurtowni to wcisną aby się pozbyć z magazynu i przeważnie pytając w hurtowni każdy będzie super, wiem z własnego doświadczenia. A co do Twojej reklamacji to wklej jakiś protokół poreklamacyjny bo coś nie chce mi się wierzyć w to co opisujesz. Wtedy możesz polemizować a teraz to filozofujesz.
Link do komentarza
Witam. Ja także nie odebrałem tago jako reklamy, a wręcz przeciwnie sam prosiłem o opinie i przykład komina jaki można zastosować w domu. I dostałem konkretną odpwoiedź z czego jestem bardzo zadowolony i Wszystkim za wypowiedzi naprowadzające i wnoszące coś do tematu i mojego problemu BARDZO DZIĘKUJĘ.

Czyli, nie wiedząc jaki będę maiła piec, czy kominek, trójnik od komina najlepeij postawić na wysokości około 200 cm nad posadzką jeśli tyczy się to pieca na paliwo stałe i 180 - 200 cm nad posadzką jeśli tyczy się to kominka.

I ja proszę Pana Muzyka o podanie konkretów i nie obrażanie innych na forum. Pan od systemów Schiedel wniósł bardzo wiele cennych informacji w tym temacie dla mnie i jak myślę dla wielu Forumowiczów przegladających ten temat.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Czyli, nie wiedząc jaki będę maiła piec, czy kominek, trójnik od komina najlepeij postawić na wysokości około 200 cm nad posadzką jeśli tyczy się to pieca na paliwo stałe i 180 - 200 cm nad posadzką jeśli tyczy się to kominka.


U mnie trójnik (nie pamiętam ale tak około 150 cm od fundamentu komina) wyszedł tak jak pozwoliły elementy bez docinania. Moja rada to przed montażem niech murarze policzą (zliczyć poszczególne elementy od podstawy aż po trójnik) na jakiej wysokości wyjdzie trójnik, w razie potrzeby proponuję podmurować np z bloczka (podnieść poziom fundamentu) tak aby trójnik wyszedł na odpowiedniej wysokości bez potrzeby docinania elementu.
Link do komentarza
Cytat

Pan od systemów Schiedel wniósł bardzo wiele cennych informacji w tym temacie dla mnie i jak myślę dla wielu Forumowiczów przegladających ten temat.
Pozdrawiam




Ekspert Schiedel zawsze służy fachową poradą, a jego przeogromna wiedza i etyka zawodowa nie podlegają dyskusji. Pojedyncze prowokacje niczego tu nie zmienią.


Link do komentarza
Cytat

Witam. Czytając o kominach, im więcej tym mam większy mętlik zastanawiam się co wybrać. W projekcie mam podaną tylko śrdeniće 16cm. Kominy, a ma ich być 2 szt jeden do pieca na paliwo stałe, a drugi do kominak.
Pierwsza sprawa jak mi się nasunęła to za mała średnica.
Inny problemem jest jaki komin kupić. U mnie w hurtowniach polecają komin IBF, czasem Bolesławiec. Ja sam zastanawiam się czy może dopłacić i kupić kominy Schiedel, jednak czy warto dokładać, czy może zostać przy IBF-ie.
Co o tym myślicie, może macie jakieś inne, sprawdzone systemy kominowe.
Pozdrawiam



Pozdrowionka.

Polecam system ICOPAL VULCAN - mam osobiście (kupiłem trzy). Bardzo dobra cena. Kompletne wyposażenie. Materiał wkładu (tak na oko) - idealny. Instrukcja czytelna i nawet moi - "najlepsi" w świecie specjaliści od murowania nie mieli kłopotu z zestawieniem wszystkiego.
Nie jestem związany z ICOPALEM - ale jestem zdecydowanym zwolennikiem ich technologii - POLECAM!
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
czy między kominem tradycyjnym murowanym a systemem schiedel jest duża różnica cenowa? w naszym domu będą 2 kominy i teraz zrodziło się pytanie co wybrać. mamy w projekcie zapis "komin do pieca c.o. wykonać z cegły ceramicznej pełnej kl. 15Mpa na zaprawie cementowej (alternatywnie można zastosować system kominowy schiedel z gotowych elementów)" no i teraz nasz wykonawca twierdzi, że te Schiedel to takie kominowe mercedesy i warto zainwestować, czy tak jest faktycznie? przyznaję że mamy mocno ograniczony budżet budowlany, ale wiem że są rzeczy na których oszczędzać nie można. będę wdzięczna za radę.


ps. nie znalazłam żadnej informacji odnośnie średnic i tego całego fi, czy to w projekcie być powinno?

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

czy między kominem tradycyjnym murowanym a systemem schiedel jest duża różnica cenowa? w naszym domu będą 2 kominy i teraz zrodziło się pytanie co wybrać. mamy w projekcie zapis "komin do pieca c.o. wykonać z cegły ceramicznej pełnej kl. 15Mpa na zaprawie cementowej (alternatywnie można zastosować system kominowy schiedel z gotowych elementów)" no i teraz nasz wykonawca twierdzi, że te Schiedel to takie kominowe mercedesy i warto zainwestować, czy tak jest faktycznie? przyznaję że mamy mocno ograniczony budżet budowlany, ale wiem że są rzeczy na których oszczędzać nie można. będę wdzięczna za radę.


ps. nie znalazłam żadnej informacji odnośnie średnic i tego całego fi, czy to w projekcie być powinno?


Uważam,że komin z cegły do c.o.to nie porozumienie szczególnie w dzisiejszych czasach. Co do kominka to owszem może być z cegły,ale koszt z komina z cegły a komina systemowego nie jest duży natomiast jakoś bez porównania. Zresztą nie widzę przeszkód żebyś zrobiła sobie kalkulację między kominem systemowym a kominem z cegły uwzględniając materiał,robociznę oraz czas (bo o jakości tu nie wspomnę, nie umywa się z cegły do systemowego) i wtedy jakiś zarys zdobędziesz.Co do systemów kominowych jest wiele na rynku i każdy jest dobry, wyboru ludzie dokonują ze względu na cenę,na sentyment do firmy, na dostępność i wiele tym podobnych.Natomiast co do średnicy to w domach jednorodzinnych mają zastosowanie większości kominy o średnicy 180 - 200 mm. Powinno być jaki kominuwzględnione w projekcie,ale nie musi.
Link do komentarza
Dokładnie... w kominach systemowych można przebierać.
Nie trzeba od razu kupować tych najdroższych... po kalkulacji koszt zakupu +koszt postawienia + czas stawiania, czyt. koszt robocizny VS murowanie komina prze ekipę różnice mogą być pomijalnie małe... a szczelność i bezpieczeństwo użytkowania niewspółmierne.
Link do komentarza
czyli równie dobrze nie musimy wstawić tych schiedel, któe mamy w projekcie tylko jakieś inne?
wykonawca sugerował właśnie tę firmę, że jak brać to już jak najlepsze. ma porównać oferty i przywieźć nam do zatwierdzenia. Wspominał coś o różnicy 700-800zł tyle że nie wiem czy na sztuce czy za obydwa. Jeśli tak wyjdzie to byłoby jeszcze do przełknięcia

dzięki za szybką reakcję, po lekturze tematów na forach budowlanych chyba skłaniam się ku systemowym
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

czyli równie dobrze nie musimy wstawić tych schiedel, któe mamy w projekcie tylko jakieś inne?
wykonawca sugerował właśnie tę firmę, że jak brać to już jak najlepsze. ma porównać oferty i przywieźć nam do zatwierdzenia. Wspominał coś o różnicy 700-800zł tyle że nie wiem czy na sztuce czy za obydwa. Jeśli tak wyjdzie to byłoby jeszcze do przełknięcia

dzięki za szybką reakcję, po lekturze tematów na forach budowlanych chyba skłaniam się ku systemowym


W projekcie jedynie masz sugerowany komin a jaki postawisz to już Twoja dobra wola icon_biggrin.gif Moje zdanie jest takie ,że nie czegoś najlepszego. Owszem jest to dobra firma,ale jest też gro na podobnym poziomie jakościowym i zróżnicowanych cenowo systemów.Podejrzewam,że ta różnica 700-800 zł może być na sztuce (w moim przypadku gdy rozglądałem się za kominami różnice były znaczące,a jaki kupiłem to wyżej już o tym pisałem). Z tym,że komin do c.o.jest droższy i powinien posiadać odprowadzenie do kondensatu,natomiast komin do kominka jest o wiele tańszy z powodu troszkę innej budowy. Systemowe kominy mają jeszcze jeden plus natomiast można dołączyć do nich pustaki wentylacyjne tak aby ze sobą licowały i tu też pustaki wentylacyjne przebijają cenowo murowane z cegły.
Link do komentarza
Gość gawel
Serednica komina to jedno w kontekście źródła spalin, ale dobry komin to taki który ma odpowiednia proporcję wysokości do przekroju (już nawet liczoną od wlotu spalin nie od podstawy) Nie można robić zbyt wielkiego przekroju jeżeli komin jest krótki bo zamiast dobrego ciągu będziemy mieli studnię ze snującym się dymem w środku już o wnętrzu domu nie wspomnę. Drugi problem tak odnośnie technologii to co się pomija to potraktowanie komina jako totalnego mostka termicznego , uwierzcie mi że nie ocieplony potrafi się nieźle wychłodzić dom, Nawet ocieplony jeżeli znaczna jego cześć wystaje ponad dach (tak jak w moim przypadku) to i tak odczuwa się silne wiatry zwłaszcza w mrozy. Kiedyś kominy słusznie były stawiane centralnie i nie wymagały ocieplenia bo zawsze paliło się w kuchni przynajmniej i komin grzał będąc centralnie w kalenicy dachu był nieczuły na zmiany kierunku wiatru.
Link do komentarza
Gość gawel
Sory za naiwne i banalne pytanie, ale czy nie można zrobic komna które ludzie robili od 100 lat??? Ja taki mam od 8 i jest ok icon_redface.gif Żaden schiedel, ani żadna plewa ot po prostu komin z cegły
Link do komentarza
Cytat

Sory za naiwne i banalne pytanie, ale czy nie można zrobic komna które ludzie robili od 100 lat??? Ja taki mam od 8 i jest ok icon_redface.gif Żaden schiedel, ani żadna plewa ot po prostu komin z cegły



mam taki sam od lat ponad 3 bez żadnych udoskonaleń typu rury czy wsady icon_lol.gif
wsjo hula jak talala ... icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

no to może jeszcze raz pomożecie i podzielicie się przemyśleniami nim ja podejmę decyzję;
dostaliśmy dzisiaj propozycję ale jeszcze nie ofertę cenową na kominypresto taki do kotlowni i wariant do kominka w salonie


Kominy jak kominy a cena jaka? Uważam,że wszystkie dostępne na rynku są dobre, w końcu ktoś je dopuścił do handlu a poza tym muszą spełniać i spełniają wszelakie normy. Ja kupiłem Plewę ,co ją wyróżnia od innych to to,że ma przekrój kwadratowy ,wewnątrz jest rura glazurowana no i producent daje dożywotnią gwarancję (z tą gwarancją to biorę ją z przymrużeniem oka icon_confused.gif ) co do ceny to nie wypowiadam się bo jak wiadomo się zmieniają (podobno Schiedel ostatnio potaniał ,znajomy kupował). Jeżeli chodzi o Plewę to można bezpośrednio u przedstawiciela w Poznaniu dowiedzieć się o cenę i zamówić z dostawą do domu,ja tak kupiłem (cenę miałem mniejsza o 200 - 300 zł niż w hurtowniach). Kto pyta nie błądzi a bynajmniej nie przepłacisz icon_lol.gif
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Sory za naiwne i banalne pytanie, ale czy nie można zrobic komna które ludzie robili od 100 lat??? Ja taki mam od 8 i jest ok icon_redface.gif Żaden schiedel, ani żadna plewa ot po prostu komin z cegły


https://forum.budujemydom.pl/Pomocy-t15594.html Pewnie,że można ale wtedy nie było takich pieców jak dzisiaj . Paląc ,że tak powiem zwykłym piecem bez dmuchawy i sterownika problemów nie powinno być ale z piecami nowej generacji to objawy mogą się pojawić takie jak w temacie - Pomocy .A koszt kominów systemowych a z cegły jest porównywalny,co do jakości to już było pisane wyżej więc wnioski same się nasuwają.
Link do komentarza
Cytat

Sory za naiwne i banalne pytanie, ale czy nie można zrobic komna które ludzie robili od 100 lat??? Ja taki mam od 8 i jest ok icon_redface.gif Żaden schiedel, ani żadna plewa ot po prostu komin z cegły



Witam.
Dorzucę swoje parę groszy...
Dlaczego systemowy a nie tradycyjny?:
1. Z chytrości (tańszy).
2. Z wygody (łatwiej wybudować/dopilnować majstrów).

Ad1. Musi być z szamotu. Kanał 12x12 - co najmniej. daje to na 1 warstwę wysokości ok.6,5 cm (z zaprawą szamotową)- 4 sztuki. Cena sztuki to ok.3 zł. Na 1m komina - 60 szt. Komin 8m to 480 czyli 1440 zł. Majstry za to wezmą tyle ile kosztuje cegła - czyli kol. 1000 (po upustach). Do tego wełna do ocieplenia -ok.100zł. za 1 metr. Do tego zaprawa szamotowa. I co masz - 12x12 cm? Najlepiej fi 200 lub co najmniej 180x180. czyli cena ze 2 lub 3x wyższa.
Budujesz - KALKULUJ!!!

Ad2. Systemowy (klocki lego) mogą sp...ić - a co dopiero taki!!!.

Do powyższej kalkulacji dodaj elementy typu drzwiczki, kratki itp, i...
... zasuwajj do sklepu po systemowy.

Co do tego który? - polecam Icopal Vulcan (z wełną do kotłowni, bez pozostałe) - oczywiście Fi 200 (piece/kominki z reguły mają przyłączenie fi 180).
Link do komentarza
do pieca wystarczy 150 ale do kominka min 200 bo po otwarciu drzwiczek zachowuje sie jak kominek otwarty a dla otworu 60-50 200cm kw to minimum 180 to od 9m komina komin najlepiej ceramiczny bo oddycha i ocieplony i opal suchy nie bedzie wykwitow na tynku

do pieca wystarczy 150 ale do kominka min 200 bo po otwarciu drzwiczek zachowuje sie jak kominek otwarty a dla otworu 60-50 200cm kw to minimum 180 to od 9m komina komin najlepiej ceramiczny bo oddycha i ocieplony i opal suchy nie bedzie wykwitow na tynku
Link do komentarza
dostaliśmy ofertę cenową na kominy presto, niby z upustem 20%, i tak do kotłowni
Komin Presto Uniwersal z wentylacja, zakończenie mankietowe średnia 18,wysokośc 7m i wentylacja, 2 pion/0,33 wysokość 14m cena ogółem 2598,48
natomiast do wpięcia w kominek: komin presto uniwersal z wentylacją, zakończenie mankietowe, średnica 20, wysokość 7m + wentylacja, 2 pion/0,33, wysokość 14m - w wersji z dociepleniem 2735,59; bez docieplenia 2238,42

wykonawca radzi docieplany, różnica jest pięćset zł czyli niby nie dużo, ale jak się rozlicza każdą zł to sporo, kominek będziemy mieli bez płaszcza wodnego, żadnych rozprowadzeń, ot tak zapalić żeby w salonie cieplej i milej było.
no i teraz w świetle tego co pisał Mhtyl miało być do kominka taniej, a wyszło odwrotnie; ekhm, to ja już nic nie rozumiem...


no i pytanie ostatnie - drogo to czy cena w normie? w te rabaty na papierze to ja nie do końca wierzę, taki chwyt marketingowy; schiedel nie dosłał wyceny, nie mają u nas na miejscu nikogo więc trzeba czekać a tu budować chcą dalej...

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

dostaliśmy ofertę cenową na kominy presto, niby z upustem 20%, i tak do kotłowni
Komin Presto Uniwersal z wentylacja, zakończenie mankietowe średnia 18,wysokośc 7m i wentylacja, 2 pion/0,33 wysokość 14m cena ogółem 2598,48
natomiast do wpięcia w kominek: komin presto uniwersal z wentylacją, zakończenie mankietowe, średnica 20, wysokość 7m + wentylacja, 2 pion/0,33, wysokość 14m - w wersji z dociepleniem 2735,59; bez docieplenia 2238,42

wykonawca radzi docieplany, różnica jest pięćset zł czyli niby nie dużo, ale jak się rozlicza każdą zł to sporo, kominek będziemy mieli bez płaszcza wodnego, żadnych rozprowadzeń, ot tak zapalić żeby w salonie cieplej i milej było.
no i teraz w świetle tego co pisał Mhtyl miało być do kominka taniej, a wyszło odwrotnie; ekhm, to ja już nic nie rozumiem...


no i pytanie ostatnie - drogo to czy cena w normie? w te rabaty na papierze to ja nie do końca wierzę, taki chwyt marketingowy; schiedel nie dosłał wyceny, nie mają u nas na miejscu nikogo więc trzeba czekać a tu budować chcą dalej...


Co do ceny komina do pieca c.o. to jest w normie, nie rozumiem co to jest 2 pion/0,33 wys 14 m.
No właśnie nie rozumiem czemu do kominka jest drożej. Napisałem,że jest tańszy bo gdy szukałem kominów miałem ich ceny więc mogłem porównać,akurat presto nie miałem. Też nie spotkałem się ,że komin można kupić bez docieplenia, z tego co się orientuje to wszystkie (no raczej wszystkie) mają ocieplenie, bo niby czego będzie się trzymał wkład ceramiczny,wełna dystansuje wkład od pustaka i że ociepla komin to już wiadomo. Jeszcze poślij emaila do Plewa i IBF o ile tego już nie zrobiłaś, mieli ceny dość dobre.Co do rabatów to mogę z własnego doświadczenia powiedzieć,że na komin Plewa miałem niższa cenę u przedstawiciela (siedziba mieści się w Poznaniu) aniżeli w hurtowni z rabatem icon_biggrin.gif. Jeżeli zależy Ci na czasie to tak dla info gdy ja zamawiałem z Plewy DHL przesyłkę dostałem za dwa dni. A na jakiej wysokości masz kalenicę? Ważne bo wiadomo wtedy jakiej wysokości komin zamówić.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
    • Ja ze Stalowej Woli. A bloki takie same. 
    • O widzisz, u mnie to Armii Krajowej a miasto niewielkie Głogów Co do farby poczytam, najlepiej jakby była odporna na wysoką temperaturę
    • Komentarz dodany przez Elżbieta Gwiazd: Mam problem mieszkam w SM na 1 piętrze pode mną Przychodnią Lekarska mają rury wodne pod sufitem.U mnie sucho sprawdzali kamerą w Przychodni się leje. Administrator SM zarządał ode mnie rozwalenie płytek w łazience i przyległym WC bo chcą kuć podłogę by w stropie wymienić zalane trójniki od wody!!!! Czy to zgodne z prawem? Czy te trójniki powinny być zalane w 40 cm stropie? Czy spółdzielnia ma ubezpieczony budynek i z tego ubezpieczenia wypłaci mi odszkodowanie za zrujnowane dwa pomieszczenia dopiero co wyremontowane? Czy nie mogą do tych trójników dostać się od strony sufitu na parterze gdzie się leje wystąpiła awaria i prace naprawcze już trwają? Podobno przepisy BHP nie pozwalają na kucie stropu w suficie Pomocy jestem emerytką nie poradzę sobie ani z tymi pracami ani ze spółdzielnią mieszkaniową. Może ktoś z Państwa zna się na przepisach budowlanych dot. wielkiej płyty? Proszę o odpowiedź na môj prywatny adres elagwiazda1960@gmail.com Liczę na Państwa pomoc i podpowiedź co mam zrobić. Przecież moje ubezpieczenie mieszkania tego nie obejmuje. Remonty zrobiłam przed emeryturą żeby spać spokojnie u siebie wymieniłam wszystkie rury boże co ja mam teraz zrobić? POMOCY
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...