Skocz do zawartości

Z jakiego materiału nalepiej wykonać instalację?


Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zgadzam się że polipropylen (tworzywo sztuczne) jest dobrym, wytrzymałym materiałem jeśli chodzi o ogrzewanie, zwłaszcza wodne. Idealnie się sprawdza w matach kapilarnych (wodne ogrzewanie płaszczyznowe), które składają się z cienkich rurek leżących blisko siebie, wykonanych właśnie z tego tworzywa sztucznego, dzięki niemu nie wymagają konserwacji i są długowieczne. Można je podłączyć do każdego rodzaju źródła ciepła jak pompa ciepła, kocioł, system solarny. icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ja także mogę się przyłączyć do powyższych wypowiedzi,bardzo dobrze do takich instalacji sprawdza się polipropylen, to bardzo wytrzymały materiał. Oczywiście wiele zależy także od tego jaki budżet posiadasz na ten cel.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
nie jestem pewny czy polipropylen jest lepszym materiałem niż polietylen mówiąc o instalacjach zimnej wody,a może by brać pod uwagę cpvc czy miedż czy tez stal ocynkowaną,nie wspomnę już o polibutylenie;każdy z tych materiałow ma swoje zalety ale takze wady ;z kolei co jaki materiał zastosować ,czy na ogrzewanie płaszczyznowe taki sam jak przy ogrzewaniu grzejnikowym
Napisano
Cytat

Z jakiego materiału najlepiej wykonać instalację wodną i CO aby była wytrzymała i odporna na działanie kamienia kotłowego?


Wszystko zależy od temperatury czynnika który przez to przepuszczasz. Dla mnie np. ogrzewanie podłogowe jest niskotemperaturowe to plastik (tak ogólnie) a grzejnikowe to miedź.
Napisano
Do wody użytkowej instalacja zgrzewana z polipropylenu, tanie złączki i rury, łatwo coś zmienić, dobra wytrzymałość.
Do wody uzytkowej i centralnego ogrzewania od kotła gazowego, do podłogówki instalacja z rur Pex-Al-Pex, Mniejsze wydłużęnie przy wzroście temperatury niż polipropylen. Można formować łuki, potrzeba mało złączek.
Do centralnego ogrzewania od kotła gazowego lub pieca na paliwo stale instalacja z rur i kształtek miedzianych. Duża trwałość.
Napisano
Polipropylen używany do produkcji rur i kształtek instalacji wodociagowej jest obojętny chemicznie.
Woda w wodociagach, jak mi wyjaśniano gdy budowałem swój dom, negatywnie oddziałowuje na rury miedziane. Na ile jest to negatywne nie wiem, nie zgłebiałem tematu. Przyjąłem stanowisko firmy instalacyjnej. Na instalacji wody użytkowej z rur miedzianych zarobili by więcej, a jednak wykonali te instalację z polipropylenu. Coś musiało być na rzeczy.
W instalacji c.o. woda samoczynnie się uzdatnia nie wpływając negatywnie na miedź, więc c.o. mam wykonane z rur miedzianych.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Polipropylen używany do produkcji rur i kształtek instalacji wodociagowej jest obojętny chemicznie.
Woda w wodociagach, jak mi wyjaśniano gdy budowałem swój dom, negatywnie oddziałowuje na rury miedziane. Na ile jest to negatywne nie wiem, nie zgłebiałem tematu. Przyjąłem stanowisko firmy instalacyjnej. Na instalacji wody użytkowej z rur miedzianych zarobili by więcej, a jednak wykonali te instalację z polipropylenu. Coś musiało być na rzeczy.
W instalacji c.o. woda samoczynnie się uzdatnia nie wpływając negatywnie na miedź, więc c.o. mam wykonane z rur miedzianych.


Po pierwsze to nie słyszałem aby fachowcy cenili od użytego materiału do wykonania in instalacji , zawsze jest liczony punkt.
Co do negatywnego oddziaływania wody na miedź to jakieś bajki ktoś Ci naopowiadał. Nie stosują miedzi w wodociągach bo to krocie by kosztowało i ze względów właśnie ekonomicznych nie stosują miedzi w wodociągach.
Po drugie to nie wiem kto Ci naopowiadał takich głupot ,że woda sama się uzdatnia w instalacji c.o. no chyba że masz co innego na myśli niż ja.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A co masz na myśli pisząc o uzdatnianiu wody w instalacji c.o.?


icon_biggrin.gif To Ty pisałeś o uzdatnianiu wody w instalacji c.o.
Wody z instalacji nie powinno się często wymieniać bo zawiera tlen ,a tlen źle oddziałuje na całą instalacje ,czyli im woda "starsza" tym lepsza icon_smile.gif a drugie uzdatnianie to dodawanie inhibitora .
Napisano
No toż o to chodziło, raz wlać zwykłą wode do instalacji i nie wymieniać. Co najwyżej uzupełniać ubytki. A napisałem o samouzdatnianiu nie o uzdatnianiu icon_wink.gif Chodziło o twradość wody (zawartość węglanu wapnia), którą jest napełniana instalacja c.o. Inhibitory korozji mają zdaje się inną rolę do spełnienia.

Ciekawostka.
Podobno zdarza się, że inwestorzy życza sobie napełnienie instalacji wodą destylowaną bądź demineralizowana.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

No toż o to chodziło, raz wlać zwykłą wode do instalacji i nie wymieniać. Co najwyżej uzupełniać ubytki. A napisałem o samouzdatnianiu nie o uzdatnianiu icon_wink.gif Chodziło o twradość wody (zawartość węglanu wapnia), którą jest napełniana instalacja c.o. Inhibitory korozji mają zdaje się inną rolę do spełnienia.


A ja pisałem "że woda sama się uzdatnia w instalacji c.o. " to raczej to samo tylko gramatycznie. Zastosowanie inhibitorów to w pewnym sensie uzdatnianie wody w instalacji c.o. w którą jest nasza ingerencja.

Napisano
Inhibitory są bardziej potrzebne w instalacjach pracujących cały czas n niskich temperaturach, np. PCi.
W instalacjach gdzie temperatura wody przekracza 70oC, choćby tylko na kotle następuje samoczynne zobojętnienie zładu (odgazowanie i wytrącenie wapnia na przykład).
Jeśli nie mieszkamy w okolicy gdzie występują kwaśne deszcze instalację CO można napełnić deszczówką.
Napisano
Witam. Ja poczytałem o instalacjach i wychodzi, że najlepsza, ale nie najtańsza, będzie miedź i ja jako material do moich instalacji woda i c.o.daję miedź i postaram się wszystko sam zrobić.
Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...