Skocz do zawartości

strop drewniany


Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam

zastanawiam się czy drewniany strop jest dobry. Doradzono nam taki - mamy dom 160 m2 parterowy.


Może i dobry ,może nie dobry nie rozumiem pytania. Jak Wam doradzono?Kto doradził? Macie chyba projekt domu, a decyzję o zmianie stropu to ktoś inny podejmuje na pewno nie forumowicze . Od siebie mogę dodać ,że strop drewniany nie jest wcale tańszy od choćby np kanałowego a na pewno trwalszy a i w przyszłości może zaoszczędzić kłopotu np gdyby właścicielom zachciało się dobudować pięterko.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Może i dobry ,może nie dobry nie rozumiem pytania. Jak Wam doradzono?Kto doradził? Macie chyba projekt domu, a decyzję o zmianie stropu to ktoś inny podejmuje na pewno nie forumowicze . Od siebie mogę dodać ,że strop drewniany nie jest wcale tańszy od choćby np kanałowego a na pewno trwalszy a i w przyszłości może zaoszczędzić kłopotu np gdyby właścicielom zachciało się dobudować pięterko.


Ja będę miał strop drewniany właśnie w parterówce i uważam to za bardzo dobrą decyzję.Pod tym kątem wybierałem projekt.
Strop drewniany jest zdecydowanie tańszy niż pozostałe (tylko ok.3m3 belek stropowych)
W takim przypadku ociepla się tylko strop=mniej materiału niż na ocieplenie i zaizolowanie połaci dachu,spokojnie można sobie samemu ocieplić,w stropie mogą przebiegać wszelakie instalację od elektryki poprzez wentylację bez komplikacji.
Gość mhtyl
Napisano
Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym.


No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej icon_smile.gif
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.
Napisano
Cytat

No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.


A jakie przekroje belek stropowych policzyłeś i do jakich rozpiętości ?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A jakie przekroje belek stropowych policzyłeś i do jakich rozpiętości ?


Wg projektu:
0f78d2290af68253.jpg
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej icon_smile.gif
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.


I sądzisz że same belki to strop. Ja też rozważałem strop drewniany, ale policz efekt końcowy a nie półprodukt. Zresztą nie zależy mi abyś zmienił zdanie, dokonałeś wyboru i jest ok, ale jeżeli chodzi o koszty to uważam że jesteś w błędzie.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

I sądzisz że same belki to strop. Ja też rozważałem strop drewniany, ale policz efekt końcowy a nie półprodukt. Zresztą nie zależy mi abyś zmienił zdanie, dokonałeś wyboru i jest ok, ale jeżeli chodzi o koszty to uważam że jesteś w błędzie.


Jeśli chodzi o koszty to nie jestem w błędzie,jeśli tak to wypunktuj mnie i wylicz icon_wink.gif
Efekt końcowy to jedynie stelaż+płyty kg,wychodzi podobnie jak tynkowanie lanego czy teriwy,dlatego nie liczyłem,ale niech Ci będzie+ok.3-4tys.zł,ocieplenia nie wliczam.
Jako,że zamiast połaci dachu ocieplam jedynie strop to między belki idzie 20cm styro+na belki 20cm twardego styro jako podłoga na poddaszu.
Plusy styro w stropie to brak konieczności izolacji stropu i dachu folią paroizolacyjną,brak konieczności kładzenia posadzki na poddaszu,przyjemna praca przy ocieplaniu przede wszystkim icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jeśli chodzi o koszty to nie jestem w błędzie,jeśli tak to wypunktuj mnie i wylicz icon_wink.gif
Efekt końcowy to stelaż+płyty kg,wychodzi podobnie jak tynkowanie lanego czy teriwy,dlatego nie liczyłem,ale niech Ci będzie+ok.3-4tys.zł.
Jako,że zamiast połaci dachu ocieplam jedynie strop to między belki 20cm styro+na belki 20cm twardego styro jako podłoga na poddaszu.Plusy styro to brak konieczności izolacji stropu i dachu folią paroizolacyjną,brak konieczności kładzenia posadzki na poddaszu,przyjemna praca przy ocieplaniu przede wszystkim icon_smile.gif


Ja mam poddasze użytkowe. To trochę zmienia punkt widzenia. A wieniec dajesz? Pisząc o foli miałeś na myśli tą którą się daje pod wełnę?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Ja mam poddasze użytkowe. To trochę zmienia punkt widzenia. A wieniec dajesz? Pisząc o foli miałeś na myśli tą którą się daje pod wełnę?


No zmienia,ja mam poddasze nie użytkowe icon_smile.gif
Wieniec daję dookoła i to dosyć spory ze względu na szkody górnicze bo aż 35cm wys.Dokładnie chodziło mi o folię pod wełną.Przy styropianie on sam jest paroizolacyjny icon_wink.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A co jeśli zechce sie je zamienić na użytkowe?


To wybierasz projekt z poddaszem użytkowym i stropem lanym a nie parterówkę z lekkim stropem icon_wink.gif
Ja dlatego wybrałem parterówkę,ponieważ nie zamierzam codziennie po kilkanaście razy schodzić i wchodzić,cztery pokoje na dole w zupełności wystarczą a poddasze ok.60m2,będzie wykorzystane jako składzik na rzeczy niepotrzebne lub pomieszczenie medytacyjne i pokój na hobby.Strop drewniany tutaj w niczym nie przeszkadza.
Ale jeśli koniecznie chciałbyś-aś zamieszkać w parterówce ze stropem drewnianym na poddaszu to nie widzę przeciwskazań,spaść na dół nie spadniesz icon_wink.gif

Napisano
Ja bym chciał zrobić strop drewniany nad nieogrzewanym garażem i poddasze/strych użytkowe (ocieplone i ogrzewane elektrycznie) jako pokój gościnny. Jakie ocieplenie muszę zastosować?
Napisano
Cytat

No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej icon_smile.gif
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.



A łączniki do zamocowania belek policzyłeś? Ich cena może przewyższyć cenę drewna.
Napisano


mam projekt garazu z budynkiem dospodarczym i poddaszem(zabudowa 75m2,pow uzytkowa 120m2) i zastanawiam sie nad drewniamym stropem(chodzi o koszt)
na poddaszu bedzie jedno/dwa duze pomieszczenia(suszarnia i graciarnia)
jedynie czego sie obawiam to podatnosc drewna na ogien(na dole jest kominek),w garazu bedzie tez spawarka,szlifierki itp...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam!
Też dołączam do tematu jako osoba chcąca zrobić w domu strop drewniany(poddasze nie użytkowe-strych,pralnia) W projekcie mam lany monolit,ale też uważam że drewniany jest tańszy, szybszy w wykonaniu oraz oczywiście bez dwóch zdań cieplejszy po ociepleniu wełną. Powiedz mi tylko Arturo 72 jakie masz przekroje legarów, przy jakich rozpiętościach i jakie odległości pomiędzy?
Pozdrawiam! icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam!
Też dołączam do tematu jako osoba chcąca zrobić w domu strop drewniany(poddasze nie użytkowe-strych,pralnia) W projekcie mam lany monolit,ale też uważam że drewniany jest tańszy, szybszy w wykonaniu oraz oczywiście bez dwóch zdań cieplejszy po ociepleniu wełną. Powiedz mi tylko Arturo 72 jakie masz przekroje legarów, przy jakich rozpiętościach i jakie odległości pomiędzy?
Pozdrawiam! icon_biggrin.gif


Najpierw to doradziłbym Ci abyś to uzgodnił z architektem czy projektantem czy można zamienić strop monolit na drewniany. Bo może okazać się ,że technologicznie jest to nie możliwe a Ty kolego niepotrzebnie będziesz się łudził na mniejsze koszty.
Napisano
Ustalone już z kierbud, który jest konstruktorem-jest taka możliwość, żeby zrobić strop drewniany.Pytam tylko z ciekawości Atruro 72 jakie on ma belki u siebie
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Ustalone już z kierbud, który jest konstruktorem-jest taka możliwość, żeby zrobić strop drewniany.Pytam tylko z ciekawości Atruro 72 jakie on ma belki u siebie


U mnie przekrój belek jest 12x20 jak poniżej:
Brak obrazka
Napisano
Cytat

Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym.



na pewno nie tańszy a porażki wkalkulować trzeba.
Moją największą porażką wybudowanego domu - jest strop drewniany....
Nawet nie chcielibyście tego zobaczyć na zdjęciach - i kratownica -icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

na pewno nie tańszy a porażki wkalkulować trzeba.
Moją największą porażką wybudowanego domu - jest strop drewniany....
Nawet nie chcielibyście tego zobaczyć na zdjęciach - i kratownica -icon_smile.gif


Zapewne tańszy i to sporo icon_smile.gif
W moim przypadku gdyby był lany(była taka opcja z uwagi na szkody górnicze) sam beton gr.15cm to 27m3=6tys.zł,stal fi 12mm ok.2-3t=6-9tys.zł a gdzie szalunki,gdzie robocizna ?
Ile Cię kosztował materiał ?
W domu z poddaszem nieużytkowym strop drewniany to jedyne rozsądne rozwiązanie,z użytkowym dałbym lany. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Arturo!
Drzewo dzisiaj drogie jak bonbon
Nie każdy chce to robić - wymagania mają.
Potem kłopot z wyciszaniem, wygłuszaniem, przekładkami, belkami odpowiednimi......
Po co???????
Byś zobaczył po 5 latach powykrzywiane i do robienia od nowa - to byś zdanie zmienił
Pozdrawiam
Idę nyny..........
Napisano
Przekroje moich belek stropowych to 10\24 cm co 80 cm.Całość na strop domu i garażu to 2,65 m3 drzewa czyli ok 2 000 zł. plus płyta OSB na podłogę strychu oraz wełna, stelaże i płyty gipsowe. Nie ma tańszej technologi, tymbardziej gdy poddasze jest nieużytkowe.I jeszcze dodam że w tym drewnie jest ładna antresola w salonie z belką 20\24 cm, która będzie na wierzchu ładnie obrobiona.Pozdrawiam!
Napisano
Cytat

Popieram taki sposób budowy. A w jaki sposób belki są wypoziomowane i przymocowane na amen do wieńca?, podłoża?czegokolwiek.



u mnie belki mocowane są do murłaty
murłata do ściany co 70 cm prętem gwintowanym 16
Napisano
U mnie belki będą oparte na wieńcu stropowym i obmurowane betonem komórkowym z zachowaniem wolnej przestrzeni dla belki( tzw gniazdo w murze) icon_biggrin.gif
Gość arturo72
Napisano
A u mnie belki mocowane równiez do murłaty,murłata do wieńca kotwami fi 12mm co 1500mm icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...