Skocz do zawartości

strop drewniany


Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam

zastanawiam się czy drewniany strop jest dobry. Doradzono nam taki - mamy dom 160 m2 parterowy.


Może i dobry ,może nie dobry nie rozumiem pytania. Jak Wam doradzono?Kto doradził? Macie chyba projekt domu, a decyzję o zmianie stropu to ktoś inny podejmuje na pewno nie forumowicze . Od siebie mogę dodać ,że strop drewniany nie jest wcale tańszy od choćby np kanałowego a na pewno trwalszy a i w przyszłości może zaoszczędzić kłopotu np gdyby właścicielom zachciało się dobudować pięterko.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Może i dobry ,może nie dobry nie rozumiem pytania. Jak Wam doradzono?Kto doradził? Macie chyba projekt domu, a decyzję o zmianie stropu to ktoś inny podejmuje na pewno nie forumowicze . Od siebie mogę dodać ,że strop drewniany nie jest wcale tańszy od choćby np kanałowego a na pewno trwalszy a i w przyszłości może zaoszczędzić kłopotu np gdyby właścicielom zachciało się dobudować pięterko.


Ja będę miał strop drewniany właśnie w parterówce i uważam to za bardzo dobrą decyzję.Pod tym kątem wybierałem projekt.
Strop drewniany jest zdecydowanie tańszy niż pozostałe (tylko ok.3m3 belek stropowych)
W takim przypadku ociepla się tylko strop=mniej materiału niż na ocieplenie i zaizolowanie połaci dachu,spokojnie można sobie samemu ocieplić,w stropie mogą przebiegać wszelakie instalację od elektryki poprzez wentylację bez komplikacji.
Gość mhtyl
Napisano
Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym.


No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej icon_smile.gif
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.
Napisano
Cytat

No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.


A jakie przekroje belek stropowych policzyłeś i do jakich rozpiętości ?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A jakie przekroje belek stropowych policzyłeś i do jakich rozpiętości ?


Wg projektu:
0f78d2290af68253.jpg
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej icon_smile.gif
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.


I sądzisz że same belki to strop. Ja też rozważałem strop drewniany, ale policz efekt końcowy a nie półprodukt. Zresztą nie zależy mi abyś zmienił zdanie, dokonałeś wyboru i jest ok, ale jeżeli chodzi o koszty to uważam że jesteś w błędzie.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

I sądzisz że same belki to strop. Ja też rozważałem strop drewniany, ale policz efekt końcowy a nie półprodukt. Zresztą nie zależy mi abyś zmienił zdanie, dokonałeś wyboru i jest ok, ale jeżeli chodzi o koszty to uważam że jesteś w błędzie.


Jeśli chodzi o koszty to nie jestem w błędzie,jeśli tak to wypunktuj mnie i wylicz icon_wink.gif
Efekt końcowy to jedynie stelaż+płyty kg,wychodzi podobnie jak tynkowanie lanego czy teriwy,dlatego nie liczyłem,ale niech Ci będzie+ok.3-4tys.zł,ocieplenia nie wliczam.
Jako,że zamiast połaci dachu ocieplam jedynie strop to między belki idzie 20cm styro+na belki 20cm twardego styro jako podłoga na poddaszu.
Plusy styro w stropie to brak konieczności izolacji stropu i dachu folią paroizolacyjną,brak konieczności kładzenia posadzki na poddaszu,przyjemna praca przy ocieplaniu przede wszystkim icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jeśli chodzi o koszty to nie jestem w błędzie,jeśli tak to wypunktuj mnie i wylicz icon_wink.gif
Efekt końcowy to stelaż+płyty kg,wychodzi podobnie jak tynkowanie lanego czy teriwy,dlatego nie liczyłem,ale niech Ci będzie+ok.3-4tys.zł.
Jako,że zamiast połaci dachu ocieplam jedynie strop to między belki 20cm styro+na belki 20cm twardego styro jako podłoga na poddaszu.Plusy styro to brak konieczności izolacji stropu i dachu folią paroizolacyjną,brak konieczności kładzenia posadzki na poddaszu,przyjemna praca przy ocieplaniu przede wszystkim icon_smile.gif


Ja mam poddasze użytkowe. To trochę zmienia punkt widzenia. A wieniec dajesz? Pisząc o foli miałeś na myśli tą którą się daje pod wełnę?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Ja mam poddasze użytkowe. To trochę zmienia punkt widzenia. A wieniec dajesz? Pisząc o foli miałeś na myśli tą którą się daje pod wełnę?


No zmienia,ja mam poddasze nie użytkowe icon_smile.gif
Wieniec daję dookoła i to dosyć spory ze względu na szkody górnicze bo aż 35cm wys.Dokładnie chodziło mi o folię pod wełną.Przy styropianie on sam jest paroizolacyjny icon_wink.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A co jeśli zechce sie je zamienić na użytkowe?


To wybierasz projekt z poddaszem użytkowym i stropem lanym a nie parterówkę z lekkim stropem icon_wink.gif
Ja dlatego wybrałem parterówkę,ponieważ nie zamierzam codziennie po kilkanaście razy schodzić i wchodzić,cztery pokoje na dole w zupełności wystarczą a poddasze ok.60m2,będzie wykorzystane jako składzik na rzeczy niepotrzebne lub pomieszczenie medytacyjne i pokój na hobby.Strop drewniany tutaj w niczym nie przeszkadza.
Ale jeśli koniecznie chciałbyś-aś zamieszkać w parterówce ze stropem drewnianym na poddaszu to nie widzę przeciwskazań,spaść na dół nie spadniesz icon_wink.gif

Napisano
Ja bym chciał zrobić strop drewniany nad nieogrzewanym garażem i poddasze/strych użytkowe (ocieplone i ogrzewane elektrycznie) jako pokój gościnny. Jakie ocieplenie muszę zastosować?
Napisano
Cytat

No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej icon_smile.gif
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.



A łączniki do zamocowania belek policzyłeś? Ich cena może przewyższyć cenę drewna.
Napisano


mam projekt garazu z budynkiem dospodarczym i poddaszem(zabudowa 75m2,pow uzytkowa 120m2) i zastanawiam sie nad drewniamym stropem(chodzi o koszt)
na poddaszu bedzie jedno/dwa duze pomieszczenia(suszarnia i graciarnia)
jedynie czego sie obawiam to podatnosc drewna na ogien(na dole jest kominek),w garazu bedzie tez spawarka,szlifierki itp...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam!
Też dołączam do tematu jako osoba chcąca zrobić w domu strop drewniany(poddasze nie użytkowe-strych,pralnia) W projekcie mam lany monolit,ale też uważam że drewniany jest tańszy, szybszy w wykonaniu oraz oczywiście bez dwóch zdań cieplejszy po ociepleniu wełną. Powiedz mi tylko Arturo 72 jakie masz przekroje legarów, przy jakich rozpiętościach i jakie odległości pomiędzy?
Pozdrawiam! icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam!
Też dołączam do tematu jako osoba chcąca zrobić w domu strop drewniany(poddasze nie użytkowe-strych,pralnia) W projekcie mam lany monolit,ale też uważam że drewniany jest tańszy, szybszy w wykonaniu oraz oczywiście bez dwóch zdań cieplejszy po ociepleniu wełną. Powiedz mi tylko Arturo 72 jakie masz przekroje legarów, przy jakich rozpiętościach i jakie odległości pomiędzy?
Pozdrawiam! icon_biggrin.gif


Najpierw to doradziłbym Ci abyś to uzgodnił z architektem czy projektantem czy można zamienić strop monolit na drewniany. Bo może okazać się ,że technologicznie jest to nie możliwe a Ty kolego niepotrzebnie będziesz się łudził na mniejsze koszty.
Napisano
Ustalone już z kierbud, który jest konstruktorem-jest taka możliwość, żeby zrobić strop drewniany.Pytam tylko z ciekawości Atruro 72 jakie on ma belki u siebie
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Ustalone już z kierbud, który jest konstruktorem-jest taka możliwość, żeby zrobić strop drewniany.Pytam tylko z ciekawości Atruro 72 jakie on ma belki u siebie


U mnie przekrój belek jest 12x20 jak poniżej:
Brak obrazka
Napisano
Cytat

Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym.



na pewno nie tańszy a porażki wkalkulować trzeba.
Moją największą porażką wybudowanego domu - jest strop drewniany....
Nawet nie chcielibyście tego zobaczyć na zdjęciach - i kratownica -icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

na pewno nie tańszy a porażki wkalkulować trzeba.
Moją największą porażką wybudowanego domu - jest strop drewniany....
Nawet nie chcielibyście tego zobaczyć na zdjęciach - i kratownica -icon_smile.gif


Zapewne tańszy i to sporo icon_smile.gif
W moim przypadku gdyby był lany(była taka opcja z uwagi na szkody górnicze) sam beton gr.15cm to 27m3=6tys.zł,stal fi 12mm ok.2-3t=6-9tys.zł a gdzie szalunki,gdzie robocizna ?
Ile Cię kosztował materiał ?
W domu z poddaszem nieużytkowym strop drewniany to jedyne rozsądne rozwiązanie,z użytkowym dałbym lany. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Arturo!
Drzewo dzisiaj drogie jak bonbon
Nie każdy chce to robić - wymagania mają.
Potem kłopot z wyciszaniem, wygłuszaniem, przekładkami, belkami odpowiednimi......
Po co???????
Byś zobaczył po 5 latach powykrzywiane i do robienia od nowa - to byś zdanie zmienił
Pozdrawiam
Idę nyny..........
Napisano
Przekroje moich belek stropowych to 10\24 cm co 80 cm.Całość na strop domu i garażu to 2,65 m3 drzewa czyli ok 2 000 zł. plus płyta OSB na podłogę strychu oraz wełna, stelaże i płyty gipsowe. Nie ma tańszej technologi, tymbardziej gdy poddasze jest nieużytkowe.I jeszcze dodam że w tym drewnie jest ładna antresola w salonie z belką 20\24 cm, która będzie na wierzchu ładnie obrobiona.Pozdrawiam!
Napisano
Cytat

Popieram taki sposób budowy. A w jaki sposób belki są wypoziomowane i przymocowane na amen do wieńca?, podłoża?czegokolwiek.



u mnie belki mocowane są do murłaty
murłata do ściany co 70 cm prętem gwintowanym 16
Napisano
U mnie belki będą oparte na wieńcu stropowym i obmurowane betonem komórkowym z zachowaniem wolnej przestrzeni dla belki( tzw gniazdo w murze) icon_biggrin.gif
Gość arturo72
Napisano
A u mnie belki mocowane równiez do murłaty,murłata do wieńca kotwami fi 12mm co 1500mm icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...