Skocz do zawartości

Styropian fundamenty


Recommended Posts

Napisano
Chciałbym sam ocieplić fundamenty, tzn bloczki betonowe od ławy do samej góry ale nie wiem jak sie do tego zabrać, są chętnie żeby podzielić się informacją jak to zrobić z jakich materiałów ?.

Domek będzie z poddaszem użytkowym, grunt suchy, od ław do końca bloczków jest 1,30m.
Napisano
Cytat

Chciałbym sam ocieplić fundamenty, tzn bloczki betonowe od ławy do samej góry ale nie wiem jak sie do tego zabrać, są chętnie żeby podzielić się informacją jak to zrobić z jakich materiałów ?.

Domek będzie z poddaszem użytkowym, grunt suchy, od ław do końca bloczków jest 1,30m.


Jaki ma być cel tego działania?
Napisano
Czuje, że się nie dowiem jak to zrobić tylko będzie kolejna dyskusja czy jest sens to robić, wiem że wiele osób wykonuje taką izolacje może oni powiedzą po prostu jak to zrobić ?
Napisano
Cytat

Chciałbym sam ocieplić fundamenty ........



czy Kolega zbyt zawile napisał, co chce zrobić?

wg ostatnich trendów - jaką masz izolację na ścianie i w posadzce?

zresztą: daj po obu stronach ściany tyle ile możesz
na mój gust - tyle ile na elewacji
skoro sucho, to jakiś hydromax, badź twardy styro zaciagnięty siatką i klejem + mazidło, to tak profilaktycznie na wody opadowe
Napisano
Cytat

Czuje, że się nie dowiem jak to zrobić tylko będzie kolejna dyskusja czy jest sens to robić, wiem że wiele osób wykonuje taką izolacje może oni powiedzą po prostu jak to zrobić ?


Czy chce Pan ogrzewać fundament czy nie? To ważne dla metody "jak" - inaczej się umieszcza izolację termiczną, gdy mamy kasę i życzenie fundament ogrzewać, a inaczej gdy chcemy płacić, ża ogrzewanie tylko tego co zapewni nam komfort. Zapewniam Pana, że w systemie ułożenia izolacji termicznej to ogromna różnica.
Napisano
Cytat

czy Kolega zbyt zawile napisał, co chce zrobić?

wg ostatnich trendów - jaką masz izolację na ścianie i w posadzce?

zresztą: daj po obu stronach ściany tyle ile możesz
na mój gust - tyle ile na elewacji
skoro sucho, to jakiś hydromax, badź twardy styro zaciagnięty siatką i klejem + mazidło, to tak profilaktycznie na wody opadowe




Dzięki za konkertną odpowiedź. Nie ma jeszcze izolacji na ścianach, dom jest w dudowie. Ściany są z cegły ceramicznej i chyba dam styropian 15.

Jeden z "fachowców" powiedział mi , że mam dać styrobud i przysypać ziemią do fundamentu nie przyklejać bo ziemia będzie trzymać ale szczerze powiem na oko laika to średnio to wygląda.
Napisano
Cytat

Dzięki za konkertną odpowiedź. Nie ma jeszcze izolacji na ścianach, dom jest w dudowie. Ściany są z cegły ceramicznej i chyba dam styropian 15.

Jeden z "fachowców" powiedział mi , że mam dać styrobud i przysypać ziemią do fundamentu nie przyklejać bo ziemia będzie trzymać ale szczerze powiem na oko laika to średnio to wygląda.


Nie ma czegoś takiego jak izolacja termiczna ze styropianu przyklejonego przed fundamentem. To ciepła z domu w żaden sposób nie zatrzyma. To jak byśmy wyszli zimą na zewnątrz ubrani wyłącznie z przodu.
Napisano
Cytat

Mimo starań i tak czuję, że nie odbędzie się bez polemiki icon_smile.gif


Polemika z fizyką... w życiu. Mogę polemizować z autorem tych rysunków. Ocieplanie czegoś nie grzanego ( izolacja nie grzeje!!!), lub przyklejanie izolacji termicznej by "zimno nie weszło" ( przypomnę, że kierunek przepływu ciepła jest z wartości wyższych do niższych i układ dąży do wyrównania temperatur) . Czytając tekst jestem przekonany, że autor zna litery, a nie zna fizyki.
Napisano
Mam więc propozycję dla osoby, która pyta a nie dla TEJ, która już wszystko wie.

Proszę jeszcze dla ugruntowania wiedzy zapoznać się z ta lekturką. Są tu rozwiązania wykonywania izolacji fundamentu i cokołu z zastosowaniem zielonych płyt STYRODUR C. Mniejsza o konkretnego producenta, ale trochę przykładów z pewnoscią nikomu nie zaszkodzi. Chyba tylko tym, którzy są takim rozwiązaniom wyraźnie przeciwni.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dałbyś radę zrobić jakieś fotki?
    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...