Skocz do zawartości

Izolacja pozioma


Recommended Posts

Cytat

30 cm ponad gruntem jak rozumiem
papa, folia zbrojona , w sumie masz pełny zakres materiałów do wyboru
jak poniżej gruntu
to już troszkę odrębny problem




Tak 30 cm ponad gruntem, zdaję sobie sprawę że jest sporo tego ale dlatego też pytam i proszę o wskazówki na forum bo nie wiem co wybrać.
Link do komentarza
Cytat

Tak 30 cm ponad gruntem, zdaję sobie sprawę że jest sporo tego ale dlatego też pytam i proszę o wskazówki na forum bo nie wiem co wybrać.




jeżeli nie zasypiesz tego potem czarnoziemem powyżej tej izolacji to właściwie użyj tego co Ci pasuje
mnie się np podoba folia zbrojona mało z nią zabawy , a na tym poziomie to faktycznie ma być tylko izolacja pozioma
takie cuś icon_smile.gif
są i inne taka mi się znalazła

jeżeli nawieziesz potem ziemi i znajdzie się poniżej jej poziomu to troszkę zmienia sytuację
ale do wód gruntowych masz jeszcze troszkę zapasu te 10m icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Jeżeli w ścianie od wewnątrz nie będzie paroizolacji- to woda z dyfuzji nie "zejdzie" do strefy dodatnich temperatur . Zatrzyma ją "izolacja pozioma" - Taki system zapewni mokrą ścianę! Łatwo to zmierzyć, są przypadki tak postawionych murów. Woda wychodzi elewacją i zamarzając..
https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=...ost&id=9440



Małe oszustwo zdradza wąż ogrodowy .
Zdjęcie nieadekwatne ,bo przedstawia zewnętrzne ujęcie wody do podlewania trawnika .


Jest to miejsce silnie narażone na zawilgocenie (zawór czerpalny ) woda leje się bezpośrednio na opaskę betonową i moczy kawał ściany poniżej stanu "0"
Link do komentarza
Cytat

Też będę stał przed tym dylematem. Woda na 1,7m. Fundamenty lane do wysokości gruntu. Potem fundamenty z bloczka do wysokości ok 0,9m. Najchętniej bym wylał całość z gruchy, ale szalowanie na prawie 2m mnie przeraża.


Szanowny Pan będzie miał paroizolacje od wewnątrz, więc kondesacji w ścianie nie będzie - groźna jest wyłącznie woda z zewnątrz. Lecz w przypadku braku paroizolacji woda z dyfuzji zatrzyma sie na poziomej izolacji wodnej - wychodząc przednim tynkiem ( gdy ten ma ujemną temperaturę ) rozwali go. Ale nawet gdyby było wody mniej i nie uszkodziła elewacji, to i tak obniży opór cieplny. Paroizolacja jest konieczna - gdy jej nie ma - pozioma izolacja wodna powinna być w strefie dodatnich temperatur - czyli na ławie .
Link do komentarza
Cytat

Jeżeli w ścianie od wewnątrz nie będzie paroizolacji- to woda z dyfuzji nie "zejdzie" do strefy dodatnich temperatur . Zatrzyma ją "izolacja pozioma" - Taki system zapewni mokrą ścianę! Łatwo to zmierzyć, są przypadki tak postawionych murów. Woda wychodzi elewacją i zamarzając...




-wa czy ktoś może mi podać jeden racjonalny powód dla którego mam walczyć z własną kasą ????
róbcie jak wieszcz wam nakazuje - izolację z kubełków i nic innego - ja sobie z tym poradzę icon_biggrin.gif.
pytanie : Jak Wy sobie z tym poradzicie ?????

panie TB nawet w szkieletorach występuje izolacja pozioma , chce Pan powiedzieć że nawet z tego zakresu lekcji Pan nie odrobił.
izolacja w kubełków
czerpnie na klatkach schodowych
czy jest coś co potrafi Pan zrobić zgodnie z obowiązującymi przepisami a co ważniejsze zgodnie z logiką ??
nawet opowiadanie dyrdymał powinno mieć logiczne uzasadnienie
Link do komentarza
ja piszę faktycznie o izolacjach
Pan piszesz o nieizolowaniu więc tematów wspólnych nam brak
pytanie w temacie jest proste jak izolować a nie jak nie izolować
średnio rozgarnięta małpa pojmuje różnicę mieć lub nie mieć bana
a do Pana nie dociera różnica między izolacją a jej brakiem - to naprawdę żenujące Panie TB
Link do komentarza
Cytat

Też będę stał przed tym dylematem. Woda na 1,7m. Fundamenty lane do wysokości gruntu. Potem fundamenty z bloczka do wysokości ok 0,9m. Najchętniej bym wylał całość z gruchy, ale szalowanie na prawie 2m mnie przeraża.



Wylej fundamenty razem ze ścianami wszystko z gruchy beton wibrowany wodoszczelny .Są firmy które mają szalunki stalowe dla nich nie problem wylewać nawet okrągłe zbiorniki .
Link do komentarza
widziałem ostatnio jak szalowali bardzo skomplikowaną bryłę o kształcie nieregularnego pół-koła (dość duża). Nie ma do tego szalunków systemowych. Zamawiali specjalny szalunek wykonany specjalnie pod tą pracę. Wyglądało dokładnie jak składanie modela samolotu. Długie profile przyjechały tirem, za nimi dojechały krótsze. Nie wiem z czego to było zrobione, ale nie z drewna. Obawiam się że do tej kopuły też nie znajdzie się szalunek. Trzeba by robić na zamówienie. Z pewnością gdyby było kilka osób budujących tą kopułe, opłaciło by się zamówić coś takiego.
Zawsze też pozostaje znaleźć cieślę który takie coś zaszaluje drewnem. MOŻLIWE.
Link do komentarza
Wiem ze to możliwe, ale wyobrażacie sobie ile by było rozpórek żeby to wszystko sie nie wywaliło icon_eek.gif
Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem będzie wylanie fundamentów do wysokości gruntu a potem z bloczka betonowego. Kopuła jest budowla lekką, strop drewniany, i na dodatek nie wiszący na ścianach tylko samonośny.
Ale oczywiście będę czekał na architektów. Wczoraj w nocy podesłali mi już wymiarowany pod słupki i od poniedziałku stawiam ogrodzenie. NARESZCIE :biggrin:
Link do komentarza
Cytat

Wiem ze to możliwe, ale wyobrażacie sobie ile by było rozpórek żeby to wszystko sie nie wywaliło Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_eek.gif">
Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem będzie wylanie fundamentów do wysokości gruntu a potem z bloczka betonowego. Kopuła jest budowla lekką, strop drewniany, i na dodatek nie wiszący na ścianach tylko samonośny.
Ale oczywiście będę czekał na architektów. Wczoraj w nocy podesłali mi już wymiarowany pod słupki i od poniedziałku stawiam ogrodzenie. NARESZCIE Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="biggrin.gif">



Rozpórek będzie parę sztuk szalunek jest skręcany na specjalne szybko złącza ,a w kształcie rury to praktycznie samonośny.U nas wylewają całe piwnice bo taniej niż zabawa z murowaniem.Ściany gładziutkie tylko szpachel .
Link do komentarza
Cytat

Wylej fundamenty razem ze ścianami wszystko z gruchy beton wibrowany wodoszczelny .Są firmy które mają szalunki stalowe dla nich nie problem wylewać nawet okrągłe zbiorniki .




Cytat

...
Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem będzie wylanie fundamentów do wysokości gruntu a potem z bloczka betonowego. Kopuła jest budowla lekką, strop drewniany, i na dodatek nie wiszący na ścianach tylko samonośny.
Ale oczywiście będę czekał na architektów. Wczoraj w nocy podesłali mi już wymiarowany pod słupki i od poniedziałku stawiam ogrodzenie. NARESZCIE :biggrin:



z reguły najbardziej nieszczelnym miejscem są
- otwory po szalunkach systemowych bo to otwarta dziura
- miejsce zmiany materiału tu u Ciebie beton - bloczek wychodząc z wodoszczelnym nad ziemię masz możliwość zastosowania izolacji wg TB icon_smile.gif , robiąc przejście na poziomie gruntu czy minimalnie poniżej (wręcz normą jest nawożenie urodzajnej gleby na działkę i to jest właściwy poziom odniesienia ) powinieneś pomyśleć i o pionie i poziomie
sika posiada dodatki do klejenia betonu .
inne firmy posiadają betony szybkowiążące z odpornością na przesączanie czyli dziurki po rurkach idzie pozatykać byle dokładnie

a kombinowane szalunki masz choćby TU
reszta zależy już tylko i wyłącznie od Ciebie i zawartości - aczkolwiek oszczędność w jednym miejscu wymaga poniesienia kosztów w innym
Link do komentarza
Cytat

Otwory po szalunkach mogą zostać beton jest wodoszczelny będą służyć jako drenaż.




już miałem zamiar sobie na Tobie poużywać , ale - sobie przypomniałem że budynek niepodpiwniczony czyli Tak masz rację a że budynki niepodpiwniczone nie są specjalnie często " moimi klientami " tom się zapędził z podejściem jak do piwnicy .
żeby jednak trochę na moim było to należy zabezpieczyć te otwory które będą wychodziły między chudziakiem a posadzką - o ile jakieś tam będą icon_biggrin.gif
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

już miałem zamiar sobie na Tobie poużywać , ale - sobie przypomniałem że budynek niepodpiwniczony czyli Tak masz rację a że budynki niepodpiwniczone nie są specjalnie często " moimi klientami " tom się zapędził z podejściem jak do piwnicy .
żeby jednak trochę na moim było to należy zabezpieczyć te otwory które będą wychodziły między chudziakiem a posadzką - o ile jakieś tam będą Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif">
pozdrawiam



I teraz przez te porady stracisz robotę. icon_razz.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...