Skocz do zawartości

Ocieplenie rolet zewnętrznych


Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie.
Dziś powstał duży problem. Zdecydowaliśmy się na rolety zewnętrzne, które mają być montowane na murze nad oknem.
I tu powstał nasz dylemat. Dom robimy dość energooszczędny, ocieplenie 20 cm dobrego styropianu.
Skrzynka rolet ma szerokość 20,5 cm, a więc wystaje nad styropian. Jeśli przykręcimy skrzynkę bezpośrednio do muru, to mamy straszny mostek cieplny. Jest pomysł by dać pod skrzynkę 3 cm styropianu XPS.
Jak dobrze ocieplić skrzynkę ?
Link do komentarza
  Cytat

Witam wszystkich serdecznie.
Dziś powstał duży problem. Zdecydowaliśmy się na rolety zewnętrzne, które mają być montowane na murze nad oknem.
I tu powstał nasz dylemat. Dom robimy dość energooszczędny, ocieplenie 20 cm dobrego styropianu.
Skrzynka rolet ma szerokość 20,5 cm, a więc wystaje nad styropian. Jeśli przykręcimy skrzynkę bezpośrednio do muru, to mamy straszny mostek cieplny. Jest pomysł by dać pod skrzynkę 3 cm styropianu XPS.
Jak dobrze ocieplić skrzynkę ?

Rozwiń  


Proszę zapoznaj się z rozwiazaniami jednej z firm z branży roletowej

TU natomiast jest katalog tej firmy w wersji do wglądu online lub do pobrania w pliku pdf.

Pytanie - czemu xps???
Link do komentarza
Najcieplejszym rozwiązaniem montażu rolet jest zastosowanie rolet typu Integro i cofnięcie nadproża.
Przy montażu okna zlicowanego z płaszczyzna zewnętrzną muru (24cm) pozwala takie rozwiązanie na wsadzenie między skrzynkę rolety i nadproże, przy głębokości profilu 70mm izolacji grubości ~7cm.
Jeśli zależy Ci na jak najmniejszym mostku cieplnym proponuję zastosować do ocieplenia nadproża płyty izolacyjne oparte na piance zamknięto-komórkowej o lambdzie 0,022-0,025W/mk.
Jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie wysunięcie płaszczyzny okna po za lico muru, ale wtedy ukrycie skrzynki rolety pod ociepleniem będzie niemożliwe. Konieczne będzie zastosowanie obróbki fasadowej.

Jeszcze innym rozwiązaniem jest zastosowanie nadproża ZFE, ale w Twoim przypadku to już raczej musztarda po obiedzie. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Mam podobny problem - dołączam się do pytania poprzednika.

Poniżej opis sytuacji u mnie:
- mam ścianę 2 warstwową, na pustak ma przyjść 20cm styropianu
- nadproże wykonano na równi z licem ściany, nadproże betonowe (nie z prefabrykatów)
- chciałbym montować rolety w systemie Integro i uwzględnić przynajmniej 2-3 cm styroduru pomiędzy nadprożem a skrzynką rolety (tak aby przynajmniej częściowo wyeliminować mostek termiczny w tym miejscu).

Czy można wykuć wspomniane 2-3cm w nadprożu, tak aby w powstałym zagłębieniu umieścić styrodur?
Nie znalazłem w necie informacji na temat wykuwania części nadproża, ale wydaje mi się że 2-3cm nie powinny naruszać wytrzymałości nadproża.

Jaka jest Wasza opinia? Może macie inny pomysł?

Załączam wizualizację o co mi chodzi:
Brak obrazka
Link do komentarza
  Cytat

Mam podobny problem - dołączam się do pytania poprzednika.............................

........................Czy można wykuć wspomniane 2-3cm w nadprożu, tak aby w powstałym zagłębieniu umieścić styrodur?
Nie znalazłem w necie informacji na temat wykuwania części nadproża, ale wydaje mi się że 2-3cm nie powinny naruszać wytrzymałości nadproża.

Rozwiń  


Ocieplenie nadproża o takiej grubości nie ma sensu - efekt energooszczędnosci prawie żaden, a wykucie nadproża może spowodować odsłonięcie zbrojenia i w efekcie jego korozję. Na upartego można zamówić nieco większą kasetę niż wynika to z długości rolety i wnętrze wyłożyć styropianem.
Praktycznie jedynie montaż kasety w świetle ościeża pozwala na unikniecie mostka cieplnego przy takiej konfiguracji ściany. Trzeba o tym jednak pomyśleć już na etapie jej wznoszenia (wyżej wykonane nadproże konstrukcyjne).
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
  • 8 miesiące temu...
  Cytat

Najcieplejszym rozwiązaniem montażu rolet jest zastosowanie rolet typu Integro i cofnięcie nadproża.

Rozwiń  

No właśnie. Możecie mi to chłopy jakoś tak bardziej łopatologicznie... znaczy sie narysować. icon_mrgreen.gif

No bo tak:

1. Dostawca okien proponuje mi coś takiego, ale to nie jest najcieplejsze rozwiązanie:




2. Natomiast to rozwiązanie ma niby być cieplejsze, ale wydaje mi się, żeby tak faktycznie było:



3. Z kolei to rozwiązanie jest termoidealne, ale brzydkie i u mnie nie przejdzie:

Link do komentarza
Pierwszy rozwiązanie jest najlepsze, tyle że rysunek to fatalnie przedstawia.
Okno w nim jest źle osadzone.
Tak to wychodzi jak ściana jest docieplana pro-forma, lub docieplana ściana 1W.

Spróbowałem na szybko w uproszczeniu narysować jak to powinno mniej więcej wyglądać prawidłowo.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Biały - Silka
Grafitowy - styropian
Zielony - XPS o niskiej lambdzie -0,028W/mK
Szary - nadproże

Okna osadzone w warstwie ocieplenia. W przypadku tylko częściowego wysunięcia poza lico ściany grubość XPS będzie mniejsza, ale współczynnik przenikania ciepła dla nadproża można "podciągnąć" stosując płyty PIR (lambda - 0,022 - 0,024W/mK) lub z piany fenolowej Kooltherm K5 (lambda - 0,021W/mK).
Są drogie, ale na izolację samych nadproży dużo ich nie będzie potrzeba.
Przyjęty tok postępowania zależny będzie od tego jaki stopień perfekcji dla tego fragmentu chcesz osiągnąć i ile jesteś za to wstanie zapłacić.


PS.
Jest rozwiązanie jeszcze cieplejsze, ale niestety podraża okno o wartość poszerzenia, które później jest od wewnątrz docieplane styropianem. Wymaga też podniesienia nadproża dla utrzymania planowanego światła otworu.
Rozwiązanie to narodziło się przy okazji szukania lepszej izolacji do rolety Be Clever... czyli zastąpienie jej roletą Integro w ościeżu przygotowanym pod roletę nadstawną.

PS 2.
Pod izolacją grubości 20cm schowasz bez problemu skrzynkę dla rolet w normalnych oknach. W przypadku okien tarasowych może z tym być problem, bo skrzynka będzie większa (szersza) nić 200mm.
Link do komentarza
  Cytat

...lub z piany fenolowej Kooltherm K5 (lambda - 0,021W/mK).
(...)
Pod izolacją grubości 20cm schowasz bez problemu skrzynkę dla rolet w normalnych oknach. W przypadku okien tarasowych może z tym być problem, bo skrzynka będzie większa (szersza) niż 200mm.

Rozwiń  

1) Kooltherm skwapliwie chłonie wilgoć - tak wyczytałem z opisu ich właściwości. Czy - Twoim zdaniem - zadaszenie (zwłaszcza ten cholernie wielki okap w moim wykonaniu!) wystarczy, aby te płyty zachowały swoje właściwości zanim przejdę do etapu ocieplania ścian zewnętrznych? No i czy nie będą one chłonąć wilgoci znajdującej się w atmosferze?

2) Co do skrzynek rolet, to najszersze mają u mnie mieć 18 cm. To te w oknach tarasowych o wysokości 2,2m. Okna o wysokości 1,3m mają mieć już skrzynki 16,5 cm.
Link do komentarza
  Cytat

1) Kooltherm skwapliwie chłonie wilgoć - tak wyczytałem z opisu ich właściwości.

Rozwiń  

Współczynnik oporu dyfuzyjnego pary wodnej (PN-EN 12086)
- styropian - μ = 30 - 100
- Kingspan Kooltherm® K5 - μ = 35
- wełna mineralna - μ = 1
- XPS - μ = 80 - 200
- beton - μ = 70 - 150
- silikat, beton komórkowy, ceramika, keramzytobeton - μ = 5 - 10
- klinkier - μ = 50 - 100

Więcej znaczy lepiej...
paroizolacje - μ = 10000 - 90000


Współczynnik dyfuzji wybranych materiałów w/g Xellii
- Beton komórkowy - μ = 3,6
- Styropian - μ = 60
- Wełna mineralna - μ =1,5
- Mur z cegły klinkierowej - μ = 5
- Mur z cegły pełnej - μ = 7
- Marmur, granit - μ = 95
- Żelbet - μ = 24
- Wapień - μ = 12
- Powietrze - μ = 1

PS.
Wyhamuj. Zakręcenie budowlane daje pomału o sobie znać. icon_biggrin.gif
Przecież to fragmentaryczne ocieplenie będzie schowane za skrzynką rolety, czyli praktycznie w nadprożu.
Nawet gdybyś tego okapu miał tylko 70cm to jaka by musiała być zawierucha żeby Ci to zalało... tym bardziej że wyklejać ten fragment będziesz dopiero przy montażu okien.
Link do komentarza
Gość Strawman
Dla zobrazowania problemu rolet nadstawnych - puszka pancerza jest (coraz lepiej) ocieplona, znajduje się za 20cm ociepleniem ściany:



Okno, w tym przypadku, montowane na kotwy standardowe z licem 2-3 cm poza licem ściany nośnej.
Moja modyfikacja to nasunięcie ocieplenia, w większym stopniu niż zalecany, na futrynę okna!
Efekt końcowy wizualnie:



Jak tylko będę miał wynik termowizji nie omieszkam załączyć. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...

Ja mam pytanie, czy można ocieplić tylko rolety zewnętrzne czy żaluzje fasadowe też można ocieplić? Jestem bardzo zainteresowany kupnem, chciałbym kupić żaluzje fasadowe, ale cały czas jeszcze zastanawiam się czy nie lepszym wyjściem byłyby jednak te rolety? Zależy mi na możliwości ocieplenia

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że warto przyjrzeć się podobnym produktom w sklepie globy platform . Zawsze istnieją produkty wysokiej jakości przeznaczone do różnych celów. Jestem bardzo zadowolony z usługi. Świetny sklep internetowy! Wszystko jest szybkie, wygodne i wysokiej jakości. Zamówię więcej produktów, których potrzebuję.
    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...