Skocz do zawartości

Ocieplenie rolet zewnętrznych


Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie.
Dziś powstał duży problem. Zdecydowaliśmy się na rolety zewnętrzne, które mają być montowane na murze nad oknem.
I tu powstał nasz dylemat. Dom robimy dość energooszczędny, ocieplenie 20 cm dobrego styropianu.
Skrzynka rolet ma szerokość 20,5 cm, a więc wystaje nad styropian. Jeśli przykręcimy skrzynkę bezpośrednio do muru, to mamy straszny mostek cieplny. Jest pomysł by dać pod skrzynkę 3 cm styropianu XPS.
Jak dobrze ocieplić skrzynkę ?
Link do komentarza
Cytat

Witam wszystkich serdecznie.
Dziś powstał duży problem. Zdecydowaliśmy się na rolety zewnętrzne, które mają być montowane na murze nad oknem.
I tu powstał nasz dylemat. Dom robimy dość energooszczędny, ocieplenie 20 cm dobrego styropianu.
Skrzynka rolet ma szerokość 20,5 cm, a więc wystaje nad styropian. Jeśli przykręcimy skrzynkę bezpośrednio do muru, to mamy straszny mostek cieplny. Jest pomysł by dać pod skrzynkę 3 cm styropianu XPS.
Jak dobrze ocieplić skrzynkę ?



Proszę zapoznaj się z rozwiazaniami jednej z firm z branży roletowej

TU natomiast jest katalog tej firmy w wersji do wglądu online lub do pobrania w pliku pdf.

Pytanie - czemu xps???
Link do komentarza
Najcieplejszym rozwiązaniem montażu rolet jest zastosowanie rolet typu Integro i cofnięcie nadproża.
Przy montażu okna zlicowanego z płaszczyzna zewnętrzną muru (24cm) pozwala takie rozwiązanie na wsadzenie między skrzynkę rolety i nadproże, przy głębokości profilu 70mm izolacji grubości ~7cm.
Jeśli zależy Ci na jak najmniejszym mostku cieplnym proponuję zastosować do ocieplenia nadproża płyty izolacyjne oparte na piance zamknięto-komórkowej o lambdzie 0,022-0,025W/mk.
Jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie wysunięcie płaszczyzny okna po za lico muru, ale wtedy ukrycie skrzynki rolety pod ociepleniem będzie niemożliwe. Konieczne będzie zastosowanie obróbki fasadowej.

Jeszcze innym rozwiązaniem jest zastosowanie nadproża ZFE, ale w Twoim przypadku to już raczej musztarda po obiedzie. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Mam podobny problem - dołączam się do pytania poprzednika.

Poniżej opis sytuacji u mnie:
- mam ścianę 2 warstwową, na pustak ma przyjść 20cm styropianu
- nadproże wykonano na równi z licem ściany, nadproże betonowe (nie z prefabrykatów)
- chciałbym montować rolety w systemie Integro i uwzględnić przynajmniej 2-3 cm styroduru pomiędzy nadprożem a skrzynką rolety (tak aby przynajmniej częściowo wyeliminować mostek termiczny w tym miejscu).

Czy można wykuć wspomniane 2-3cm w nadprożu, tak aby w powstałym zagłębieniu umieścić styrodur?
Nie znalazłem w necie informacji na temat wykuwania części nadproża, ale wydaje mi się że 2-3cm nie powinny naruszać wytrzymałości nadproża.

Jaka jest Wasza opinia? Może macie inny pomysł?

Załączam wizualizację o co mi chodzi:
Brak obrazka
Link do komentarza
Cytat

Mam podobny problem - dołączam się do pytania poprzednika.............................

........................Czy można wykuć wspomniane 2-3cm w nadprożu, tak aby w powstałym zagłębieniu umieścić styrodur?
Nie znalazłem w necie informacji na temat wykuwania części nadproża, ale wydaje mi się że 2-3cm nie powinny naruszać wytrzymałości nadproża.



Ocieplenie nadproża o takiej grubości nie ma sensu - efekt energooszczędnosci prawie żaden, a wykucie nadproża może spowodować odsłonięcie zbrojenia i w efekcie jego korozję. Na upartego można zamówić nieco większą kasetę niż wynika to z długości rolety i wnętrze wyłożyć styropianem.
Praktycznie jedynie montaż kasety w świetle ościeża pozwala na unikniecie mostka cieplnego przy takiej konfiguracji ściany. Trzeba o tym jednak pomyśleć już na etapie jej wznoszenia (wyżej wykonane nadproże konstrukcyjne).
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
  • 8 miesiące temu...
Cytat

Najcieplejszym rozwiązaniem montażu rolet jest zastosowanie rolet typu Integro i cofnięcie nadproża.


No właśnie. Możecie mi to chłopy jakoś tak bardziej łopatologicznie... znaczy sie narysować. icon_mrgreen.gif

No bo tak:

1. Dostawca okien proponuje mi coś takiego, ale to nie jest najcieplejsze rozwiązanie:




2. Natomiast to rozwiązanie ma niby być cieplejsze, ale wydaje mi się, żeby tak faktycznie było:



3. Z kolei to rozwiązanie jest termoidealne, ale brzydkie i u mnie nie przejdzie:

Link do komentarza
Pierwszy rozwiązanie jest najlepsze, tyle że rysunek to fatalnie przedstawia.
Okno w nim jest źle osadzone.
Tak to wychodzi jak ściana jest docieplana pro-forma, lub docieplana ściana 1W.

Spróbowałem na szybko w uproszczeniu narysować jak to powinno mniej więcej wyglądać prawidłowo.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Biały - Silka
Grafitowy - styropian
Zielony - XPS o niskiej lambdzie -0,028W/mK
Szary - nadproże

Okna osadzone w warstwie ocieplenia. W przypadku tylko częściowego wysunięcia poza lico ściany grubość XPS będzie mniejsza, ale współczynnik przenikania ciepła dla nadproża można "podciągnąć" stosując płyty PIR (lambda - 0,022 - 0,024W/mK) lub z piany fenolowej Kooltherm K5 (lambda - 0,021W/mK).
Są drogie, ale na izolację samych nadproży dużo ich nie będzie potrzeba.
Przyjęty tok postępowania zależny będzie od tego jaki stopień perfekcji dla tego fragmentu chcesz osiągnąć i ile jesteś za to wstanie zapłacić.


PS.
Jest rozwiązanie jeszcze cieplejsze, ale niestety podraża okno o wartość poszerzenia, które później jest od wewnątrz docieplane styropianem. Wymaga też podniesienia nadproża dla utrzymania planowanego światła otworu.
Rozwiązanie to narodziło się przy okazji szukania lepszej izolacji do rolety Be Clever... czyli zastąpienie jej roletą Integro w ościeżu przygotowanym pod roletę nadstawną.

PS 2.
Pod izolacją grubości 20cm schowasz bez problemu skrzynkę dla rolet w normalnych oknach. W przypadku okien tarasowych może z tym być problem, bo skrzynka będzie większa (szersza) nić 200mm.
Link do komentarza
Cytat

...lub z piany fenolowej Kooltherm K5 (lambda - 0,021W/mK).
(...)
Pod izolacją grubości 20cm schowasz bez problemu skrzynkę dla rolet w normalnych oknach. W przypadku okien tarasowych może z tym być problem, bo skrzynka będzie większa (szersza) niż 200mm.


1) Kooltherm skwapliwie chłonie wilgoć - tak wyczytałem z opisu ich właściwości. Czy - Twoim zdaniem - zadaszenie (zwłaszcza ten cholernie wielki okap w moim wykonaniu!) wystarczy, aby te płyty zachowały swoje właściwości zanim przejdę do etapu ocieplania ścian zewnętrznych? No i czy nie będą one chłonąć wilgoci znajdującej się w atmosferze?

2) Co do skrzynek rolet, to najszersze mają u mnie mieć 18 cm. To te w oknach tarasowych o wysokości 2,2m. Okna o wysokości 1,3m mają mieć już skrzynki 16,5 cm.
Link do komentarza
Cytat

1) Kooltherm skwapliwie chłonie wilgoć - tak wyczytałem z opisu ich właściwości.


Współczynnik oporu dyfuzyjnego pary wodnej (PN-EN 12086)
- styropian - μ = 30 - 100
- Kingspan Kooltherm® K5 - μ = 35
- wełna mineralna - μ = 1
- XPS - μ = 80 - 200
- beton - μ = 70 - 150
- silikat, beton komórkowy, ceramika, keramzytobeton - μ = 5 - 10
- klinkier - μ = 50 - 100

Więcej znaczy lepiej...
paroizolacje - μ = 10000 - 90000


Współczynnik dyfuzji wybranych materiałów w/g Xellii
- Beton komórkowy - μ = 3,6
- Styropian - μ = 60
- Wełna mineralna - μ =1,5
- Mur z cegły klinkierowej - μ = 5
- Mur z cegły pełnej - μ = 7
- Marmur, granit - μ = 95
- Żelbet - μ = 24
- Wapień - μ = 12
- Powietrze - μ = 1

PS.
Wyhamuj. Zakręcenie budowlane daje pomału o sobie znać. icon_biggrin.gif
Przecież to fragmentaryczne ocieplenie będzie schowane za skrzynką rolety, czyli praktycznie w nadprożu.
Nawet gdybyś tego okapu miał tylko 70cm to jaka by musiała być zawierucha żeby Ci to zalało... tym bardziej że wyklejać ten fragment będziesz dopiero przy montażu okien.
Link do komentarza
Gość Strawman
Dla zobrazowania problemu rolet nadstawnych - puszka pancerza jest (coraz lepiej) ocieplona, znajduje się za 20cm ociepleniem ściany:



Okno, w tym przypadku, montowane na kotwy standardowe z licem 2-3 cm poza licem ściany nośnej.
Moja modyfikacja to nasunięcie ocieplenia, w większym stopniu niż zalecany, na futrynę okna!
Efekt końcowy wizualnie:



Jak tylko będę miał wynik termowizji nie omieszkam załączyć. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...

Ja mam pytanie, czy można ocieplić tylko rolety zewnętrzne czy żaluzje fasadowe też można ocieplić? Jestem bardzo zainteresowany kupnem, chciałbym kupić żaluzje fasadowe, ale cały czas jeszcze zastanawiam się czy nie lepszym wyjściem byłyby jednak te rolety? Zależy mi na możliwości ocieplenia

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...