Skocz do zawartości

TINEK "Marysię" buduje


Recommended Posts

Jednak masarni nie będzie

Chcę zrobić dwa regały, długie na 2 m, głębokie na około 0,5m

najprościej kupić kątowniki perforowane, sprawdziłem, taki 40x60x2000 koszt w markecie ok, 26 zł/szt, w necie 22

Może kupić zwykłe kątowniki zimnogięte, pospawać (sam dam radę) będzie taniej? jeszcze pomalować trzeba

zupełnie nie orientuję się w cenach kształtowników, ktoś obeznany w temacie?

Link do komentarza
Gość mhtyl
Dnia 26.05.2019 o 21:15, TINEK napisał:

Jednak masarni nie będzie

Chcę zrobić dwa regały, długie na 2 m, głębokie na około 0,5m

najprościej kupić kątowniki perforowane, sprawdziłem, taki 40x60x2000 koszt w markecie ok, 26 zł/szt, w necie 22

Może kupić zwykłe kątowniki zimnogięte, pospawać (sam dam radę) będzie taniej? jeszcze pomalować trzeba

zupełnie nie orientuję się w cenach kształtowników, ktoś obeznany w temacie?

Głębokość regalu jest ok czyli te 50 cm, natomiast długość 2 m w jednym ciągu to już raczej mała przesada, aby było to w miarę stabilne to musiałbyś zrobić co 1 m słupek czyli jeden regał składałby się z 6 słupków. proponuje narożne słupki zrobić z kątownika np 40X40 natomiast środkowy z teownika a poprzeczki z kątownika takiego jak słupki czyli 40X40 a na półkę kopić płytę osb. W dobrej hurtowni czy sklepie drzewnym dotną Ci płytę na wymiar taki jaki będziesz chciał. Płyta osb ma wymiary 1250 mm x 2500 mm możesz tak sobie dobrać głębokość i długość regału aby było jak najmniej strat przy docinaniu płyty.

Odstępy  czyli wysokość półki od półki wydaje mi się że 50 cm było by ok, wyjdzie Ci wtedy cztery rzędy pólek na jeden regał. Oczywiście całość pospawać, będzie bardzo stabilne.

Ceny Ci nie podam, ale za sam materiał możesz zapłacić tyle co byś kupił gotowe regały ale po pierwsze jakość tych gotowych regałów (mam na myśli te najtańsze i te tanie) nie powala po drugie jak sam zrobisz to będziesz bohaterem w swoim domu :) 

Nawet gdybyś miał zapłacić więcej za materiał to ja bym na Twoim miejscu robił je sam.

Link do komentarza
Gość mhtyl
5 minut temu, TINEK napisał:

patrz na mnie a nic ciężkiego  nie kładź na mnie :)

Powiedziałbym inaczej, postaw i nie ruszaj i podziwiaj  :) te regały to na buty by się nadały :) 

Do spawania przydałyby się gdybyś ich nie miał, kątowniki magnetyczne. Naprawdę pomocny i pożyteczny przyrząd.

Link do komentarza
50 minut temu, TINEK napisał:

jeden mam gotowy, kupiony, patrz na mnie a nic ciężkiego  nie kładź na mnie :)

Ja się dałem tak kiedyś nabrać.

Zapłaciłem, poskręcałem, elegancki taki, proszkowo wymalowany.....

Postawiła moja na nim kompoty i przetwory - jak to w spiżarni.

Jak dupło - to sprzątanie tych soków, ogórków, papryk, słodkiego syropu - zajęło cały dzień.

No i kompoty i syropy przygotowane na zimę poooooooooszły......

Mam teraz regał drewniane, zrobione u stolarza, okleina, szmery bajery.

Jeszcze bardziej elegancki, ale nic się już na pewno nie poskłada, nie rozjedzie i nie zniszczy

 

Link do komentarza
8 godzin temu, aaaa napisał:

zależy co i za ile kupiłeś..

Być może, ale w opisie miał udźwig bodajże do 250kg.

Tyle tylko że nie wiem, może jakiś rozkład ciężaru był nie taki.

No nie wiem.

Te perforowane kątowniki omijam jednak do dzisiaj.

Stalowy kątownik pełny, jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.

A te nowoczesne dziwadła tak.

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Witam

Odpowiem na pytanie, które zadałem jakiś czas temu, zgłębiłem temat, porównałem ceny

Który regał tańszy, z kątowników perforowanych, czy kupić stal i pospawać ???

Otóż, kątownik perforowany, używany z demontażu, liczyłem 4 regały po 1 m, wysokość 2m - koszt kątowników ~ 650 zł. Stal na 2 regały po 2 m długości (każdy na 6 nogach) jeden 4 półki, drugi 5 półek kosztowała mnie 370 zł.

Czyli jest różnica, warto się wziąć za robotę.

Płyty OSB z pocięciem 340 zł, farba, itp razem około 750 zł, myślałem, że taniej to "opękam"

ale mam solidne regały, przetwory można robić ;)

Trochę roboty i urlopu

Piszę, może komuś się przyda to porównanie.

Acha, te kątowniki magnetyczne, co mi je Heniu doradził, to super sprawa, kupiłem, bardzo pomogły i ułatwiły robotę

 

Pozdrawiam

 

1199619408_Rega.thumb.jpg.5d971929b352a38b9480e758a33dfd8b.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...