Skocz do zawartości

WODY GRUNTOWE W PIWNICY BUDYNKU


Recommended Posts

Napisano
Proszę o poradę w sprawie wykonania podłogi w piwnicy. Piwnica ma głębokość około 2 metrów w budynku mieszkalnym. Izolacja pionowa ścian została wykonana.Podłoże w piwnicy wykonana wylewka betonowa .CZYM I JAK NAJLEPIEJ ZAIZOLOWAĆ BETONOWĄ WYLEWKĘ. DRENAŻ OPASKOWY BUDYNKU WYKONANY. PODCHODZĄ W PIWNICY WODY GRUNTOWE.PROSZĘ EKSPERTÓW I OSOBY KTÓRE MIAŁY TEN PROBLEM O POMOC.POZDRAWIAM
Napisano
Cytat

Proszę o poradę w sprawie wykonania podłogi w piwnicy. Piwnica ma głębokość około 2 metrów w budynku mieszkalnym. Izolacja pionowa ścian została wykonana.Podłoże w piwnicy wykonana wylewka betonowa .CZYM I JAK NAJLEPIEJ ZAIZOLOWAĆ BETONOWĄ WYLEWKĘ. DRENAŻ OPASKOWY BUDYNKU WYKONANY. PODCHODZĄ W PIWNICY WODY GRUNTOWE.PROSZĘ EKSPERTÓW I OSOBY KTÓRE MIAŁY TEN PROBLEM O POMOC.POZDRAWIAM



Trzeba było jeszcze ułożyć drenaż pod posadzką w piwnicy.
Napisano
nie wiemy na jakiej głębokości zrobił opaskę drenażową...
może nie ma odpływy lub pompy i wtedy mimo opaski woda spiętrza się
dobrze wykonany (poniżej poziomu posadzki) i działający drenaż powinien pomóc...
Jeśli wody gruntowe wychodzą, to oznacza, że jednak coś jest nie tak

Trzebaby zrobić szczelną izolację, ale jeśli jest ciśnienie hydrostatyczne, na tę izolację należy zrobić kolejną wylewkę zbrojoną, aby naciskająca woda nie podniosła (uszkodziła) izolacji

Izolację można zrobić w postaci masy - np. firmy mapei (zresztą ta firma ma wiele różnych rozwiązań do takich rzeczy)
Napisano
Drenaż powinien zapobiec wnikaniu wody nawet jeśli są jakieś nieszczelności. Warto sprawdzić jaki jest poziom wody w studzience zbiorczej - czy nie sięga powyżej podłogi piwnicy co świadczyło by o niewłaściwym jej odprowadzeniu. Co do izolacji podłogi - na betonowym podkładzie dwie warstwy papy termozgrzewalnej dociśnięte 5 cm wylewką betonową z dodatkiem środka uszczelniającego. Izolacja powinna być wywinięta na ściany piwnicy.
Napisano
Cytat

Drenaż powinien zapobiec wnikaniu wody nawet jeśli są jakieś nieszczelności. Warto sprawdzić jaki jest poziom wody w studzience zbiorczej - czy nie sięga powyżej podłogi piwnicy co świadczyło by o niewłaściwym jej odprowadzeniu. Co do izolacji podłogi - na betonowym podkładzie dwie warstwy papy termozgrzewalnej dociśnięte 5 cm wylewką betonową z dodatkiem środka uszczelniającego. Izolacja powinna być wywinięta na ściany piwnicy.



Panie Cezary
pozwolę sobie wtrącić małe ale
większość ludzi borykających się z problemem nie ma gdzie odprowadzić a studnia chłonna pełna wody napływającej ze wszystkich kierunków nie tylko z drenów - zadania nie spełni .
co do pańskiej propozycji uszczelnienia to przytoczę historyjkę zasłyszaną od znajomego inż
właśnie budynek z wodą w piwnicy może z metr
no to śru papa i wylewka dociskowa
po 2 latach woda nad papą bokami se wylazła
no to śru papę do papy i ściany dociskowe
znowu czas jakiś
poziom wody był taki że górą zaczęła napływać między ścianą właściwą a papą ponad dociskową do piwnicy
piwnicę zasypano wykonano odcięcie poziome kondygnację wyżej .
czyli ten sposób ma spore ograniczenia
pozdrawiam
Napisano
Cytat

no przecież pamiętam że czekasz tylko aż kafelki odpadną , żeby ci serducho nie pękło i zabieramy się za profesjonalną produkcję gruzu icon_razz.gif



Nie zdziw się jak przed latem zadzwonię i powiem do roboty icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

piwnice buduje się na terenie gdzie poziom wód gruntowych nie zagraża zalewaniu piwnic ale nie każdy to rozumie !!!



podobnie jak nie każdy rozumie że stan wód gruntowych nie jest stały . a prace ziemne przeprowadzone w nieodpowiednim miejscu potrafią zaburzyć to co kiedyś tak doskonale działało trzymając wodę głęboko pod budynkiem lub kierując ją w zupełnie inną stronę
Napisano
Cytat

podobnie jak nie każdy rozumie że stan wód gruntowych nie jest stały ....


sugerujesz ze napisałem inaczej ??
Cytat

... a prace ziemne przeprowadzone w nieodpowiednim miejscu potrafią zaburzyć to co kiedyś tak doskonale działało trzymając wodę głęboko pod budynkiem lub kierując ją w zupełnie inną stronę



czyli takie prace należy prowadzić pod odpowiednim nadzorem poprzedzając je badaniami gruntu ale to przecież wiadomo.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Schody za drzwiami na strych mają 94 cm szerokości, a szerokość w miejscu docelowych nowych drzwi to 83 cm. Kolega Franz sugeruje usunięcie drzwi drewnianych i montaż nowych technicznych, ale to chyba nie wchodzi w grę bo obecne drzwi korespondują wizualnie z pozostałymi drzwiami drewnianymi w przedpokoju. Ponadto u mnie wejście na strych jest w miejscu rzucającym się w oczy, więc musi zostać zachowana spójność pomieszczenia.
    • Dla mnie montaż drzwi za drzwiami to patologia(jeszcze w tak ciasnym miejscu). Wyrwałbym te istniejące i wstawił jakieś proste drzwi techniczne byle z wypełnieniem styropianem lub wełną i uszczelką opadającą. Dodatkowo zmieniłbym kierunek otwierania do wewnątrz strychu. Węgarek na ścianie można dokleić z gazobetonu, nie jest on konieczny ale ułatwi ustawienie ościeżnicy. Ościeżnica najlepiej drewniana, a jeśli stalowa to szczelnie wypianowana(na kilka warstw). Najważniejsze żeby pozbyć się przedmuchów.
    • Jaką szerokość mają te schody na strych?   Montaż drugich drzwi ma - moim zdaniem - sens.
    • Czy przy pokryciu z blachodachówki panelowej można uznać za poprawne takie wykonanie okapu, w którym membrana zostaje wprowadzona do rynny, a przestrzeń wentylacyjna opiera się na kontrłacie 25 mm, biorąc pod uwagę wymagania dotyczące prawidłowej cyrkulacji powietrza i ochrony warstwy wstępnego krycia? Czy tak jest dobrze wykonane i wg standardów obecnie obowiązujących?
    • Witam wszystkich,   proszę o pomoc w następującej sprawie: mieszkam w domu szeregowym z lat 80 XX wieku. Ma piwnicę, dwa piętra mieszkalne i strych, z pełnym deskowaniem membraną i blachodachówką, ale bez ocieplenia wełną. Otóż w przedpokoju na I piętrze jest bardzo zimno mimo sporego żeliwnego grzejnika. Długo zastanawiałem się, jaka jest tego przyczyna i w końcu odkryłem że winne muszą tu być drzwi prowadzące na strych, a konkretnie ich cienkie, pojedyncze szyby (vide zdj. nr 1). Dowodem na to jest fakt, że po przyłożeniu ręki do zamkniętych drzwi (od strony mieszkalnej) czuć, że przez nie przenika nawet nie chłód, ale wilgotny, lekki mróz.   Po otwarciu wspomnianych drzwi (zdj. 2) jest spocznik, a za nim schody na strych. Na razie NIE CHCĘ ocieplać strychu, toteż przyszło mi do głowy, że gdyby za tymi drewnianymi schodami na strych zamontować kolejne, dość grube i ocieplone drzwi, to są duże szanse, że problem zimnego przedpokoju by zniknął. Proszę zwrócić uwagę, że miejsce montażu nowych drzwi ma tę cechę, że z 1 strony jest gruby, wystający bok ściany (zdj. 4), a z drugiej gładka ściana (zdj. 5), toteż w niej należałoby chyba zrobić jaką podkonstrukcję, do której można by doczepić ościeżnicę nowych drzwi. Proszę o sugestie, czy montaż nowych drzwi ma sens i jak go wykonać.   z góry dziękuję Maciek 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...