Skocz do zawartości

Cztery kąty


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Na wiosnę startuje z budową według projektu Cztery kąty III z pewnymi zmianami.
http://www.mgprojekt.com.pl/domki/czterykaty3/index.php

W projekcie tego domu fundament jest planowany z bloczków betonowych ale ja zamieniłem na normalny lany.
Czy to dobra zmiana? Jakie są zalety fundamentu z bloczków?

I drugie pytanie. Dom ten mam zamiar ocieplić styropianem o grubości 20cm z frezem. Czy to dobra grubość czy może przesada i 15cm by wystarczyło?
Dom będzie ogrzewany ogrzewaniem podłogowym z kotła na biopaliwo.

I czy na ścianie pomiędzy domem a garażem też dać 20cm styropianu? Czy może mniej?

I ostatnie ile powinna wynieść robocizna do stanu surowego otwartego z pokryciem dachu? (dach kryty blachą)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Napisano
  Cytat

Witam.
Na wiosnę startuje z budową według projektu Cztery kąty III z pewnymi zmianami.
W projekcie tego domu fundament jest planowany z bloczków betonowych ale ja zamieniłem na normalny lany.
Czy to dobra zmiana? Jakie są zalety fundamentu z bloczków?

Rozwiń  

Sam fundament jest zawsze "lany" - znaczy żelbetowy, natomiast ściany fundamentowe są zazwyczaj - murowane z bloczków betonowych. Jeżeli zamieniłeś ściany fundamentowe z murowanych na monolityczne (żelbetowe) - to czy dobrze zrobiłeś - trudno powiedzieć. Przy dobrych gruntach i braku podpiwniczenia - nie ma konieczności stosowania ścian fundamentowych żelbetowych. Zresztą większość ekip budowlanych nie ma stosownych szalunków do lania w/w ścian. Ściany fundamentowe - żelbetowe stosuje się przy kiepskich gruntach (ale może lepiej wtedy płyte fundamentową) , zastosowaniu piwnic - i wprowadzaniu tzw. ściany oporowej.... Architekt i konstruktor analizowali ten problem i co powiedzieli ???- czy to tylko twój wymysł???

  Cytat

I drugie pytanie. Dom ten mam zamiar ocieplić styropianem o grubości 20cm z frezem. Czy to dobra grubość czy może przesada i 15cm by wystarczyło?
Dom będzie ogrzewany ogrzewaniem podłogowym z kotła na biopaliwo.

Rozwiń  

Zawsze im więcej warstwy izolacyjnej cieplnej - tym lepiej (ale to także jak rozumiem zostało przeanalizowane z architektem). Koszty wykonawcze nie tkwią w ilości ocieplenia a w samej wyprawie w/w ocieplenia (pozostałe warstwy w metodzie lekkiej mokrej) . Nie zastanawiaj się 20cm - to na dzień dzisiejszy norma. Trzeba pamiętać tylko o pozostałych czynnikach - wentylacji pomieszczeń.

  Cytat

I czy na ścianie pomiędzy domem a garażem też dać 20cm styropianu? Czy może mniej?

Rozwiń  

Ja stosuje - 10cm. W garażu nie jest zakładana temperatura -16st, tak jak przy ścianie zewnętrznej.

  Cytat

I ostatnie ile powinna wynieść robocizna do stanu surowego otwartego z pokryciem dachu? (dach kryty blachą)

Rozwiń  

Tu nie pomogę. Potrzebny kosztorys- albo przedmiar robót, gdzie określone są w/w wartości.

Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę
Napisano
  Cytat

Sam fundament jest zawsze "lany" - znaczy żelbetowy, natomiast ściany fundamentowe są zazwyczaj - murowane z bloczków betonowych. Jeżeli zamieniłeś ściany fundamentowe z murowanych na monolityczne (żelbetowe) - to czy dobrze zrobiłeś - trudno powiedzieć. Przy dobrych gruntach i braku podpiwniczenia - nie ma konieczności stosowania ścian fundamentowych żelbetowych. Zresztą większość ekip budowlanych nie ma stosownych szalunków do lania w/w ścian. Ściany fundamentowe - żelbetowe stosuje się przy kiepskich gruntach (ale może lepiej wtedy płyte fundamentową) , zastosowaniu piwnic - i wprowadzaniu tzw. ściany oporowej.... Architekt i konstruktor analizowali ten problem i co powiedzieli ???- czy to tylko twój wymysł???


Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę

Rozwiń  


Architekt który adaptował projekt do działki powiedział że jeśli nie zamierzam domu sprzedawać to lepiej zrobić ściany fundamentowe monolityczne ponieważ bloczki lubią pękać i powstają pęknięcia w ścianach. Potem o dziwo to samo powtórzył właściciel firmy budowlanej. Więcej jak z tym jest? Bo z tego co wiem postawieni ścian z bloczków wychodzi taniej niż monolityczne.
Napisano
  Cytat

Architekt który adaptował projekt do działki powiedział że jeśli nie zamierzam domu sprzedawać to lepiej zrobić ściany fundamentowe monolityczne ponieważ bloczki lubią pękać i powstają pęknięcia w ścianach. Potem o dziwo to samo powtórzył właściciel firmy budowlanej. Więcej jak z tym jest? Bo z tego co wiem postawieni ścian z bloczków wychodzi taniej niż monolityczne.

Rozwiń  


Pytanie - czy będzie piwnica w domu? Czy tylko to będą ściany fundamentowe zasypane z dwu stron - od zewnątrz i wewnątrz??
Bo jak będzie piwnica - to tak jak pisałam - jest to fragment muru oporowego (szczególnie przy dużej różnicy poziomów terenu wewnątrz i zewnątrz) - i ściana monolityczna - jak najbardziej wskazana.
Natomiast jeżeli - to tylko ściany fundamentowe , które są zasypane z obu stron - to po pierwsze nie maja prawa pękać a po drugie (jeżeli oczywiście grunty są odpowiednie) to nie ma takowych przeciwwskazań.
Ale - ja nie mam badań gruntowych i nie podpisuje się pod projektem. Więc jeżeli architekt i konstruktor - tak postanowili to trzeba się tego trzymać.

Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę
Napisano
  Cytat

Witam.
Na wiosnę startuje z budową według projektu Cztery kąty III z pewnymi zmianami.
http://www.mgprojekt.com.pl/domki/czterykaty3/index.php

W projekcie tego domu fundament jest planowany z bloczków betonowych ale ja zamieniłem na normalny lany.
Czy to dobra zmiana? Jakie są zalety fundamentu z bloczków?

I drugie pytanie. Dom ten mam zamiar ocieplić styropianem o grubości 20cm z frezem. Czy to dobra grubość czy może przesada i 15cm by wystarczyło?
Dom będzie ogrzewany ogrzewaniem podłogowym z kotła na biopaliwo.

I czy na ścianie pomiędzy domem a garażem też dać 20cm styropianu? Czy może mniej?

I ostatnie ile powinna wynieść robocizna do stanu surowego otwartego z pokryciem dachu? (dach kryty blachą)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Rozwiń  

Minimalna grubość izolacji w podłodze i ścianie to 30 cm -
Argument 20 cm jest na dziś... Czy dziś opłaca się więcej płacić tylko po ty by jutro nas nie było stać na ogrzewanie?
  Cytat

Architekt który adaptował projekt do działki powiedział że jeśli nie zamierzam domu sprzedawać to lepiej zrobić ściany fundamentowe monolityczne ponieważ bloczki lubią pękać i powstają pęknięcia w ścianach. Potem o dziwo to samo powtórzył właściciel firmy budowlanej. Więcej jak z tym jest? Bo z tego co wiem postawieni ścian z bloczków wychodzi taniej niż monolityczne.

Rozwiń  

To szkodnicy nie budowlańcy!

DSC01446.jpg

Napisano
Te tabelki to znana i często zapodawana przez Pana TB manipulacja.

Takie wymogi są dla domów o powierzchni nieprzekraczającej 100m2 ogrzewanych tylko i wyłącznie „czystą” energią elektryczną.
Tam oszczędzają energie elektryczną i nie pozwalają na ogrzewanie elektrycznością domów gorzej izolowanych.

Dla pozostałych domów i sposobów ogrzewania, minimalne wymogi dot. przegród budowlanych są bardzo podobne (zbliżone) do naszych.

A tak na marginesie – od kilku lat ponad 90% nowobudowanych domów w Szwecji wyposaża się w pompy ciepła. icon_biggrin.gif

Ps. Ten wpis nie ma na celu zniechęcenia do takiej „izolacji termicznej” – ma na celu tylko i wyłącznie pokazanie czego ta tabelka dotyczy.
Napisano
  Cytat

Takie wymogi są dla domów o powierzchni nieprzekraczającej 100m2 ogrzewanych tylko i wyłącznie „czystą” energią elektryczną.

Rozwiń  

Pan dalej nie chce zrozumieć zagadnienia. Im większy dom tym bardziej się opłaca niecentralne, że względu na zadaniowość i strefy.

A tabelka dotyczy ---- ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania - Pompa ciepła też jest ogrzewaniem elektrycznym i też może być używana w systemie niecentralnym ( tak jak ja to robię i do ogrzewania zasobnika - tak jak się to kiedyś robiło.

  Cytat

Nowobudowane, Panie TB, nowobudowane - a nie w "starej substancji".
A że stare izolowane od srodka - zwłaszcza zabytkowe - to nic nowego, także u nas. icon_biggrin.gif

Rozwiń  

To nie jest prawda! To propaganda producentów pci.
Napisano
Ps. Aby było śmieszniej jest to rozwiązanie alternatywne dla domów o powierzchni do 100m2– bo BBR określa że ilość energii nie może przekraczać:
- domy w sumie 110kWh/m2/rok, a z klimatyzacją 130kWh/m2/rok,

- mieszkania 100kWh/m2/rok, a z klimatyzacją 120kWh/m2/rok

- domy jedno i dwurodzinne z bezpośrednim ogrzewaniem elektrycznym 75kWh/m2/rok a z klimatyzacją 95kWh/m2/rok
Napisano
  Cytat

To nie jest prawda! To propaganda producentów pci.

Rozwiń  


Takie dane podaje w swoich oficjalnych dokumentach EHPA.
Kłamią i nikt ich nie pozwał? icon_biggrin.gif
Te dane publikuje też IEA (Międzynarodowa Agencja Energii) - też kłamie?
Napisano
Dom będzie nie podpiwniczony. W terenie o bardzo małym spadku terenu max 30 cm. Badania geologiczne zostały przeprowadzone i teren został zakwalifikowany jako łatwy nie wymagających żadnych dodatkowych prac przy posadowieniu domu.
Chciałem wybudować z tych bloczków ponieważ wyjdzie mnie taniej niż przy fundamencie monolitycznym. Ale teraz nie wiem co zrobić po tych ich informacjach które uzyskałem na temat bloczków.
Napisano
  Cytat

Dom będzie nie podpiwniczony. W terenie o bardzo małym spadku terenu max 30 cm. Badania geologiczne zostały przeprowadzone i teren został zakwalifikowany jako łatwy nie wymagających żadnych dodatkowych prac przy posadowieniu domu.
Chciałem wybudować z tych bloczków ponieważ wyjdzie mnie taniej niż przy fundamencie monolitycznym. Ale teraz nie wiem co zrobić po tych ich informacjach które uzyskałem na temat bloczków.

Rozwiń  

Witam ponownie.
Przy dobrych gruntach i bez podpiwniczenia stosowanie ścian fundamentowych żelbetowych jest raczej nieuzasadnione. Jest jeszcze kierownik budowy, który podejmuje decyzje i wpisem do dziennika budowy może takie zmiany zaakceptować (zmiana ścian fundamentowych żelbetowych - na murowane z bloczków betonowych).
Bo my tu możemy sobie gdybać - ale odpowiedzialność jest po stronie projektanta i kierownika budowy .

Pozdrawiam
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...