Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
DOOMinik81

Cztery kąty

Recommended Posts

Witam.
Na wiosnę startuje z budową według projektu Cztery kąty III z pewnymi zmianami.
http://www.mgprojekt.com.pl/domki/czterykaty3/index.php

W projekcie tego domu fundament jest planowany z bloczków betonowych ale ja zamieniłem na normalny lany.
Czy to dobra zmiana? Jakie są zalety fundamentu z bloczków?

I drugie pytanie. Dom ten mam zamiar ocieplić styropianem o grubości 20cm z frezem. Czy to dobra grubość czy może przesada i 15cm by wystarczyło?
Dom będzie ogrzewany ogrzewaniem podłogowym z kotła na biopaliwo.

I czy na ścianie pomiędzy domem a garażem też dać 20cm styropianu? Czy może mniej?

I ostatnie ile powinna wynieść robocizna do stanu surowego otwartego z pokryciem dachu? (dach kryty blachą)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.
Na wiosnę startuje z budową według projektu Cztery kąty III z pewnymi zmianami.
W projekcie tego domu fundament jest planowany z bloczków betonowych ale ja zamieniłem na normalny lany.
Czy to dobra zmiana? Jakie są zalety fundamentu z bloczków?


Sam fundament jest zawsze "lany" - znaczy żelbetowy, natomiast ściany fundamentowe są zazwyczaj - murowane z bloczków betonowych. Jeżeli zamieniłeś ściany fundamentowe z murowanych na monolityczne (żelbetowe) - to czy dobrze zrobiłeś - trudno powiedzieć. Przy dobrych gruntach i braku podpiwniczenia - nie ma konieczności stosowania ścian fundamentowych żelbetowych. Zresztą większość ekip budowlanych nie ma stosownych szalunków do lania w/w ścian. Ściany fundamentowe - żelbetowe stosuje się przy kiepskich gruntach (ale może lepiej wtedy płyte fundamentową) , zastosowaniu piwnic - i wprowadzaniu tzw. ściany oporowej.... Architekt i konstruktor analizowali ten problem i co powiedzieli ???- czy to tylko twój wymysł???

Cytat

I drugie pytanie. Dom ten mam zamiar ocieplić styropianem o grubości 20cm z frezem. Czy to dobra grubość czy może przesada i 15cm by wystarczyło?
Dom będzie ogrzewany ogrzewaniem podłogowym z kotła na biopaliwo.


Zawsze im więcej warstwy izolacyjnej cieplnej - tym lepiej (ale to także jak rozumiem zostało przeanalizowane z architektem). Koszty wykonawcze nie tkwią w ilości ocieplenia a w samej wyprawie w/w ocieplenia (pozostałe warstwy w metodzie lekkiej mokrej) . Nie zastanawiaj się 20cm - to na dzień dzisiejszy norma. Trzeba pamiętać tylko o pozostałych czynnikach - wentylacji pomieszczeń.

Cytat

I czy na ścianie pomiędzy domem a garażem też dać 20cm styropianu? Czy może mniej?


Ja stosuje - 10cm. W garażu nie jest zakładana temperatura -16st, tak jak przy ścianie zewnętrznej.

Cytat

I ostatnie ile powinna wynieść robocizna do stanu surowego otwartego z pokryciem dachu? (dach kryty blachą)


Tu nie pomogę. Potrzebny kosztorys- albo przedmiar robót, gdzie określone są w/w wartości.

Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sam fundament jest zawsze "lany" - znaczy żelbetowy, natomiast ściany fundamentowe są zazwyczaj - murowane z bloczków betonowych. Jeżeli zamieniłeś ściany fundamentowe z murowanych na monolityczne (żelbetowe) - to czy dobrze zrobiłeś - trudno powiedzieć. Przy dobrych gruntach i braku podpiwniczenia - nie ma konieczności stosowania ścian fundamentowych żelbetowych. Zresztą większość ekip budowlanych nie ma stosownych szalunków do lania w/w ścian. Ściany fundamentowe - żelbetowe stosuje się przy kiepskich gruntach (ale może lepiej wtedy płyte fundamentową) , zastosowaniu piwnic - i wprowadzaniu tzw. ściany oporowej.... Architekt i konstruktor analizowali ten problem i co powiedzieli ???- czy to tylko twój wymysł???


Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę



Architekt który adaptował projekt do działki powiedział że jeśli nie zamierzam domu sprzedawać to lepiej zrobić ściany fundamentowe monolityczne ponieważ bloczki lubią pękać i powstają pęknięcia w ścianach. Potem o dziwo to samo powtórzył właściciel firmy budowlanej. Więcej jak z tym jest? Bo z tego co wiem postawieni ścian z bloczków wychodzi taniej niż monolityczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Architekt który adaptował projekt do działki powiedział że jeśli nie zamierzam domu sprzedawać to lepiej zrobić ściany fundamentowe monolityczne ponieważ bloczki lubią pękać i powstają pęknięcia w ścianach. Potem o dziwo to samo powtórzył właściciel firmy budowlanej. Więcej jak z tym jest? Bo z tego co wiem postawieni ścian z bloczków wychodzi taniej niż monolityczne.



Pytanie - czy będzie piwnica w domu? Czy tylko to będą ściany fundamentowe zasypane z dwu stron - od zewnątrz i wewnątrz??
Bo jak będzie piwnica - to tak jak pisałam - jest to fragment muru oporowego (szczególnie przy dużej różnicy poziomów terenu wewnątrz i zewnątrz) - i ściana monolityczna - jak najbardziej wskazana.
Natomiast jeżeli - to tylko ściany fundamentowe , które są zasypane z obu stron - to po pierwsze nie maja prawa pękać a po drugie (jeżeli oczywiście grunty są odpowiednie) to nie ma takowych przeciwwskazań.
Ale - ja nie mam badań gruntowych i nie podpisuje się pod projektem. Więc jeżeli architekt i konstruktor - tak postanowili to trzeba się tego trzymać.

Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.
Na wiosnę startuje z budową według projektu Cztery kąty III z pewnymi zmianami.
http://www.mgprojekt.com.pl/domki/czterykaty3/index.php

W projekcie tego domu fundament jest planowany z bloczków betonowych ale ja zamieniłem na normalny lany.
Czy to dobra zmiana? Jakie są zalety fundamentu z bloczków?

I drugie pytanie. Dom ten mam zamiar ocieplić styropianem o grubości 20cm z frezem. Czy to dobra grubość czy może przesada i 15cm by wystarczyło?
Dom będzie ogrzewany ogrzewaniem podłogowym z kotła na biopaliwo.

I czy na ścianie pomiędzy domem a garażem też dać 20cm styropianu? Czy może mniej?

I ostatnie ile powinna wynieść robocizna do stanu surowego otwartego z pokryciem dachu? (dach kryty blachą)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.


Minimalna grubość izolacji w podłodze i ścianie to 30 cm -
Argument 20 cm jest na dziś... Czy dziś opłaca się więcej płacić tylko po ty by jutro nas nie było stać na ogrzewanie?
Cytat

Architekt który adaptował projekt do działki powiedział że jeśli nie zamierzam domu sprzedawać to lepiej zrobić ściany fundamentowe monolityczne ponieważ bloczki lubią pękać i powstają pęknięcia w ścianach. Potem o dziwo to samo powtórzył właściciel firmy budowlanej. Więcej jak z tym jest? Bo z tego co wiem postawieni ścian z bloczków wychodzi taniej niż monolityczne.


To szkodnicy nie budowlańcy!

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Te tabelki to znana i często zapodawana przez Pana TB manipulacja.

Takie wymogi są dla domów o powierzchni nieprzekraczającej 100m2 ogrzewanych tylko i wyłącznie „czystą” energią elektryczną.
Tam oszczędzają energie elektryczną i nie pozwalają na ogrzewanie elektrycznością domów gorzej izolowanych.

Dla pozostałych domów i sposobów ogrzewania, minimalne wymogi dot. przegród budowlanych są bardzo podobne (zbliżone) do naszych.

A tak na marginesie – od kilku lat ponad 90% nowobudowanych domów w Szwecji wyposaża się w pompy ciepła. icon_biggrin.gif

Ps. Ten wpis nie ma na celu zniechęcenia do takiej „izolacji termicznej” – ma na celu tylko i wyłącznie pokazanie czego ta tabelka dotyczy.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A tak na marginesie – od kilku lat ponad 90% nowobudowanych domów w Szwecji wyposaża się w pompy ciepła.

Pci tak. Ale w "starej substancji" i izolują domy wyłącznie od środka. Tego pan nie dodał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowobudowane, Panie TB, nowobudowane - a nie w "starej substancji".
A że stare izolowane od srodka - zwłaszcza zabytkowe - to nic nowego, także u nas. icon_biggrin.gif
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Takie wymogi są dla domów o powierzchni nieprzekraczającej 100m2 ogrzewanych tylko i wyłącznie „czystą” energią elektryczną.


Pan dalej nie chce zrozumieć zagadnienia. Im większy dom tym bardziej się opłaca niecentralne, że względu na zadaniowość i strefy.

A tabelka dotyczy ---- ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania - Pompa ciepła też jest ogrzewaniem elektrycznym i też może być używana w systemie niecentralnym ( tak jak ja to robię i do ogrzewania zasobnika - tak jak się to kiedyś robiło.

Cytat

Nowobudowane, Panie TB, nowobudowane - a nie w "starej substancji".
A że stare izolowane od srodka - zwłaszcza zabytkowe - to nic nowego, także u nas. icon_biggrin.gif


To nie jest prawda! To propaganda producentów pci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A świstak zawija sreberka ….. icon_biggrin.gif

Ja podałem tylko ściśle przetłumaczony opis tej tabelki – bez manipulacji.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ps. Aby było śmieszniej jest to rozwiązanie alternatywne dla domów o powierzchni do 100m2– bo BBR określa że ilość energii nie może przekraczać:
- domy w sumie 110kWh/m2/rok, a z klimatyzacją 130kWh/m2/rok,

- mieszkania 100kWh/m2/rok, a z klimatyzacją 120kWh/m2/rok

- domy jedno i dwurodzinne z bezpośrednim ogrzewaniem elektrycznym 75kWh/m2/rok a z klimatyzacją 95kWh/m2/rok
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To nie jest prawda! To propaganda producentów pci.



Takie dane podaje w swoich oficjalnych dokumentach EHPA.
Kłamią i nikt ich nie pozwał? icon_biggrin.gif
Te dane publikuje też IEA (Międzynarodowa Agencja Energii) - też kłamie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dom będzie nie podpiwniczony. W terenie o bardzo małym spadku terenu max 30 cm. Badania geologiczne zostały przeprowadzone i teren został zakwalifikowany jako łatwy nie wymagających żadnych dodatkowych prac przy posadowieniu domu.
Chciałem wybudować z tych bloczków ponieważ wyjdzie mnie taniej niż przy fundamencie monolitycznym. Ale teraz nie wiem co zrobić po tych ich informacjach które uzyskałem na temat bloczków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dom będzie nie podpiwniczony. W terenie o bardzo małym spadku terenu max 30 cm. Badania geologiczne zostały przeprowadzone i teren został zakwalifikowany jako łatwy nie wymagających żadnych dodatkowych prac przy posadowieniu domu.
Chciałem wybudować z tych bloczków ponieważ wyjdzie mnie taniej niż przy fundamencie monolitycznym. Ale teraz nie wiem co zrobić po tych ich informacjach które uzyskałem na temat bloczków.


Witam ponownie.
Przy dobrych gruntach i bez podpiwniczenia stosowanie ścian fundamentowych żelbetowych jest raczej nieuzasadnione. Jest jeszcze kierownik budowy, który podejmuje decyzje i wpisem do dziennika budowy może takie zmiany zaakceptować (zmiana ścian fundamentowych żelbetowych - na murowane z bloczków betonowych).
Bo my tu możemy sobie gdybać - ale odpowiedzialność jest po stronie projektanta i kierownika budowy .

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli chodzi o sam budynek to w jego kształcie nic nie będziemy zmieniali, tylko oczywiście cały dach musi zostać wykonany na nowo ponieważ więźba się całkowicie spaliła i tutaj rozumiem, że trzeba będzie zgłosić już cały projekt.    Budynek był normalnie ubezpieczony (ubezpieczenie rolnicze) i umiejscowiony w planie działki, natomiast będziemy przeszukiwali papiery (było to budowane za czasów dziadka ponad 35 lat temu i przed najnowszymi przepisami, także nie jestem pewny czy szczegółowy plan budynku własnie istnieje).   W takim wypadku rozumiem, że po prostu trzeba będzie najpierw zgłosić chęć przebudowy na budynek mieszkalny i następnie złożyć projekt całego budynku z dachem, a dopiero później zabierać się już za pozostałe aspekty przyłączenie wody, kanalizacji itd. (elektryka jest)
    • Gość Alex
      Czy układając kostkę przy ścianie budynku należy najpierw scianę otynkować lub obłożyć steropianem
    • To określenie nie więcej niż 50m od drogi publicznej dotyczy właśnie III,II i I klasy ziemi i jest to jeden z 4 warunków które jednocześnie musi spełnić grunt żeby był uzgodniony bez odralniania.  WZ to decyzja o warunkach zabudowy tak ? Więc jak się ją dostanie to logiczne że można się wybudować. I podczas jej wydawania właściciel dowiaduje się czy dostaje uzgodnienie i może się wybudować czy musi odrolnić ziemie. U Was jak wydaje się decyzje to nie trafia ona do starostwa do uzgodnienia?  To jak rozumiesz ten art. 7 stawy o ochronie gruntow rolnych i leśnych? Mam nieodparte wrażenie że właśnie zamieniłeś te dwa terminy ze sobą. Odrolnienie nie jest zawsze konieczne i w tej ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych masz wpisane że grunty na terenie miasta nie potrzebują odrolnienia i nawet te chronionych klas kiedy spełnione są  te 4 warunki jednocześnie nie muszą być odralniane. A wyłączenie gruntów jest zawsze tylko raz się kończy  opinią a raz decyzją, i raz decyzją zwalniającą z opłat a raz naliczajacą oplatę. I to właśnie robi się podczas składania o pozwolenie na budowę.   A co do sytuacji którą opisałeś, u mnie za każdym razem starając się o WZ na daną działkę gdyby ją dostał wiedziałby że nie musi nic odralniać bo akurat te tereny nie podlegają pod działanie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (no bo dostał WZ) i później tylko nowy właściciel składa wniosek o wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. I w zależności jaka jest klasa i jaka gleba postępowanie kończy się inaczej.
    • Witaj, Jakiś czas temu stanąłem przed podobnym problemem. Tak jak kolega wyżej pisał, na początek starczy mapka geodezyjna , a następnie wniosek o wydanie WZiZT. W zależności od specyfiki terenu możesz potrzebować dodatkowych dokumentów np. ocena oddziaływania na środowisko OOŚ lub tak jak w moim przypadku ( na skraju mojej działki rósł las ) potrzebowałem dodatkowo ekspertyzy ornitologicznej potrzebnej do wycinki drzew. Nie wiem gdzie planujesz się budować, ale śmiało mogę polecić tą firme ja mieszkam w okolicach Wrocławia, ale z tego co widzę maja kilka oddziałów na terenie całej polski.
    • Projekt musisz zrobić a jaki to zależy od zmian jakie chcesz dokonać. Czy projekt instalacji? nie zawsze jest wymagane. Nie, obowiązuje Cię prawo aktualne.   Skąd takie pytanie? Czyżbyś podejrzewał albo wiedział ze ten spalony budynek to była samowola?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...