Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasya mieszkalnego


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Panie Andrzeju proszę o pomoc ponieważ niedawno kupiłem nowe mieszkanie ze skosami, przyszła zima i zaczęły się problemy, a mianowicie przypuszczam iż zle jest ocieplony dach i zalewa mi ścianę oraz skos.
Więcej będzie Pan wiedział i widział jak dołączę zdjęcia.
Kontaktowałem się z deweloperem i on przysłał pana niby kierownika, pan kierownik oznajmił mi iz porostu musza wyciąć około 20cm regipsu i poupycha tam watę.
Proszę o jakieś wskazówki i sugestie do tej sprawy, na meila zima63@wp.pl




DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Jeżeli jest to ściana zewnętrzna to widać ewidentnie, że brak uszczelnienia między krokwią (dachem),a ścianą.
Gdy zaczęła się zima i wiatr zawiewa pojawia się tzw zamróz - czyli wilgoć przedostaje się do wewnątrz. Może to być także nieprawidłowo pokrycie dachowe, brak membrany wiatroszczelnej i ocieplenia poddasza.
Napisano
Cytat

Jeżeli jest to ściana zewnętrzna to widać ewidentnie, że brak uszczelnienia między krokwią (dachem),a ścianą.
Gdy zaczęła się zima i wiatr zawiewa pojawia się tzw zamróz - czyli wilgoć przedostaje się do wewnątrz. Może to być także nieprawidłowo pokrycie dachowe, brak membrany wiatroszczelnej i ocieplenia poddasza.


Dziekuje za odpowiedz , mam jednak pytanie nie bardzo sie znam i nie wiem czego mam wymagac albo raczej oczekiwac od dewelopera , czy mam oczekiwac zdjecia dachówki i ocieplania dachu od zewnątrz czy zgodzic sie na ocieplenie od wewnątrz tak jak proponuje deweloper. Tylko na moj gust to jak jest tam taka wilogc to jak nawet jest tam jakies ocieplenie to ono nie bedzie spełniało swojego przeznaczenia.
Napisano
uważam, że deweloper powinien przeprowadzić naprawę ocieplenia poddasza jak i izolacji zewnętrznej domu i wiatroszczelnej. Musisz być konsekwentny w swoich żądaniach i zagrozić kontrolą inspektora nadzoru budowlanego, który potwierdzi nieprawidłowo wykonane prace budowlane.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Z przedstawionych zdjęć ewidentnie wynika, iż najprawdopodobniej ściana została za wysoko wymurowana czyli do górnej krawędzi krokwi. Jest to dość nagminnie występujący błąd skutkujący brakiem ciągłości izolacji cieplnej. Upychanie wełny nic tu nie pomoże. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...