Skocz do zawartości

Ogrzewanie garażu rekuperatorem


Recommended Posts

W związku z tym że rekuperator nigdy nie będzie miał 100 % sprawnośći i wywiewane powietrze zimą będzie cieplejsze niż to zewnętrzne (zwłaszcza przy poborze przez GWC) pomyślałem aby wywiew zrobić w garażu (zamiast na ścianie zewnętrznej).
1. Jedną z korzyści będzie wymuszona wymiana powietrza w garażu (jako instalacja nawiewna) ważna zwłaszcza latem
2. Drugą z korzyści będzie plusowa temperatura zimą za darmo.

Czy są jakieś wady tego pomysłu? Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wigotność powietrza


a możesz jaśniej? bo nie mam pojęcia o ile jest bardziej wilgotne powietrze wywiewane od zewnętrznego (4 osobowa rodzina + pies)
a przecież cały czas będzie następowała wymiana powietrza w garażu więc wilgoć też będzie wyrzucana na zewnatrz
Link do komentarza
Cytat


Czy mam rozumieć że wywiewane powietrze będzie miało 40-60% wilgotności a zewnętrzne (przy minusowej temperaturze) 0% wilgotności? To źle?

Cytat

smród



może po porannym "posiedzeniu" icon_wink.gif , ale tylko przez chwilę ponieważ wymiana powietrza w garażu powinna wg moich obliczeń następować dużo szybciej niż w domu (kubatura domu jest większa niż garażu)

i jeszcze odnośnie wilgotności i smrodu: przecież powietrze będzie wymieszane - wywiewane z całego domu, a więc również z pomieszczeń czystych i suchych - a zalety są duże (wg mnie) bo rano wsiadasz do nie zimnego autka i to bez dodatkowych kosztów poniesionych na ogrzewanie oraz nie masz smrodu spalin w garażu Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

i z dużym prawdopodobieństwem zaparowanego. icon_biggrin.gif

Adam podał w tym linku, tabelkę - sprawdź w jakich temeraturach, może się wykraplać woda.


nie umiem tego czytać,
w garażu powinna być temperatura min 5-10 stopni

Cytat

na mój gust wywiewane powietrze będzie miało wilgotność bliską stanowi nasycenia, może być mokro
czyli nie te 40-60% które skasowałeś icon_smile.gif



jakim cudem? W domu mam 40-60 % i to powietrze wywiewam więc skąd dochodzi twoje brakujące 40%?
czy przy wylocie z rekuperatora macie kałużę wody? Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Pomysł sam w sobie bardzo ciekawy. Sam jestem zainteresowany . Jakby odpadło grzanie 50m byłoby fajnie.
Chętnie poczytam posty specjalistów icon_smile.gif


Poczytałem, poszukałem i znalazłem. Przepraszam wszystkich, których wiedzę podważałem. icon_redface.gif Po prostu nie znam się na tym i te wszystkie wasze tabelki to dla mnie czarna magia, a odpowiedzi jednym słowem - bez krótkiego wyjaśnienia - są bardziej deprymujące niż pomocne. blush.gif

Problemem faktycznie jest wilgotność, która w domu ma 40-60% - w temp. pokojowej, ale po schłodzeniu powietrza wywiewanego jego wilgotność wzrasta (a czy rekuperator i kanały wywiewne za nim nie są zawilgocone?). icon_eek.gif Tylko problemem nie jest zaparowane auto, choć niektórzy tak twierdzą, ale (wg mnie) największym problem jest wilgoć w garażu i w związku z tym wchodzący wszędzie grzyb. sad.gif

Jeśli znalazłby się sposób taniego i prostego osuszenia wywiewanego powietrza, to można do tego tematu wrócić.
Link do komentarza
Cytat

nie umiem tego czytać,
w garażu powinna być temperatura min 5-10 stopni



jakim cudem? W domu mam 40-60 % i to powietrze wywiewam więc skąd dochodzi twoje brakujące 40%?
czy przy wylocie z rekuperatora macie kałużę wody?


-zimą wywiewane powietrze ma 100% wilgotności względnej - jeżeli piszemy o "ogrzewaniu" to opisywane powietrze musi jeszcze być schłodzone, odda niestety jeszcze trochę wody i smrodu. Wywiew to nie tylko łazienka ale i kuchnia.
-inna kwestia to moc grzewcza: przy 80-90% wymiennikach powietrze rzadko będzie miało + 5 st.
100m3 ostudzone w garażu z 5 na 4 st. odda niecałe 0.05kW
-na koniec – garaż nieszczelny taaaaką mocą nie ogrzejemy a zasmrodzimy – garaż szczelny zwiększy znacznie opory na wyrzutni – to jak zapchana wyrzutnia – było o tym w innym temacie.
Link do komentarza
Cytat

www.webac.pl/informacja/td2.pdf
w tej tabelce masz na dole krótki komentarz, jest przystępny

co do osuszenia, to raczej nie znajdziesz opłacalnego sposobu, może coś TB wymyśli huh.gif

jaką temperaturę ma zużyte powietrze na wyjściu z rekuperatora?


Myślę, że temp. wywiewanego powietrza (przy mrozach na zewnątrz) powinna oscylować w okolicach +10 st (przy zastosowaniu GWC lub nagrzewnicy), ale niech lepiej powie ktoś kto to ma lub się bardziej zna.
Link do komentarza
Cytat

policz icon_smile.gif
ze wzoru na sprawność


tylko czy ta sprawność (podawana przez producentów) jest obliczeniowa, doświadczalna czy rzeczywista? i dla jakich temperatur? bo wg mnie dla 0st będzie niższa niż dla -10st na zewnątrz.
Cytat

inna kwestia to moc grzewcza: przy 80-90% wymiennikach powietrze rzadko będzie miało + 5 st.
100m3 ostudzone w garażu z 5 na 4 st. odda niecałe 0.05kW
-na koniec ? garaż nieszczelny taaaaką mocą nie ogrzejemy a zasmrodzimy ? garaż szczelny zwiększy znacznie opory na wyrzutni ? to jak zapchana wyrzutnia ? było o tym w innym temacie.



Poza tym przy mrozach stosuje się nagrzewnice lub GWC (chyba) aby nie zamarzał rekuperator, a więc nawiewane powietrze będzie miało wyższą temperaturę niż zewnętrzne. Dlatego myślę, że wywiewane będzie miało koło 8-10 st.
Czy temperatura w garażu (chociażby w związku z ilością wywiewanego powietrza z domu, bo 100m^3 to chyba mało) nie powinna być zbliżona do temperatury pompowanego powietrza ?

Ale nadal problemem jest wilgoć w garażu. Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Poza tym przy mrozach stosuje się nagrzewnice lub GWC


To po co Pan szuka "kwadratowych jaj" ? Podgrzewanie powietrza przed wymiennikiem powoduje , że na wyrzutni mamy wyższą temperaturę, czyli obniżamy sprawność systemu!!! A potem odzyskać to w garażu...?
Rada: Pan puści sobie powietrze do garażu z GWC! Będzie bardzo suche i +4...5 st.C Nie będzie też przesączone zapachami.
Link do komentarza
Cytat

To po co Pan szuka "kwadratowych jaj" ? Podgrzewanie powietrza przed wymiennikiem powoduje , że na wyrzutni mamy wyższą temperaturę, czyli obniżamy sprawność systemu!!! A potem odzyskać to w garażu...?
Rada: Pan puści sobie powietrze do garażu z GWC! Będzie bardzo suche i +4...5 st.C Nie będzie też przesączone zapachami.


W końcu jest jakaś konstruktywna rada, dziękuję.
Ale czy to ma być osobny GWC czy ten sam co do rekuperatora? A jeśli ten sam to czy go nadmiernie nie wyziębię przepuszczając przez niego zwiększoną ilość powietrza? I czy nadal będzie to ekonomiczne, ponieważ dochodzi m.in. koszt energii zużytej do nadmuchu? Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

W końcu jest jakaś konstruktywna rada, dziękuję.
Ale czy to ma być osobny GWC czy ten sam co do rekuperatora? A jeśli ten sam to czy go nadmiernie nie wyziębię przepuszczając przez niego zwiększoną ilość powietrza? I czy nadal będzie to ekonomiczne, ponieważ dochodzi m.in. koszt energii zużytej do nadmuchu?



No właśnie. Jeśli miałaby to byc rura dajmy na to 10m zakopana w ziemi to ok. Ale jakoś trzeba wymusić przepływ powietrza. I tu się zaczyna kłopot, żeby cały plan miał sens ekonomiczny.
Link do komentarza
Cytat

No właśnie. Jeśli miałaby to byc rura dajmy na to 10m zakopana w ziemi to ok. Ale jakoś trzeba wymusić przepływ powietrza. I tu się zaczyna kłopot, żeby cały plan miał sens ekonomiczny.



Kiedyś potraktowałem to jako żart ale teraz zastanawiam się czy jednak nie będzie w tym ziarnka prawdy:

Cytat

W garażu nie należy ocieplać podłogi, a wtedy zimą ta podłoga będzie garaż "ogrzewała" a latem "chłodziła"



Uzasadnieniem była informacja, że ziemia ma temperaturę około 5-8 stopni. I ta temperatura będzie wykorzystywana w mroźne dni do ogrzania a w upalne do schłodzenia garażu. Ocieplenie ścian i bramy nie pozwoli do zmrożenia podłogi.

i jakie jest wasze zdanie? Czy dlatego nie należy ocieplać podłogi w garażu? Czy po prostu jest to nieuzasadnione ekonomiczne i kłopot z naciskiem samochodu? Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

gdyby ziemia miała tak 5-8 stC to by śnieg na niej nie leżał
ona ma pewną stałą temperaturę na określonej głębokości
czy poradzi sobie z ogrzaniem garażu - osobiście wątpię


Chodzi o to że garaż jest osłoniętym i ocieplonym pomieszczeniem, więc temperatura powietrza nie wychładza ziemi tak jak na zewnątrz.

I usłyszałem jeszcze taki pomysł: wilgotne powietrze z rekuperatora wpuścić w kanały pod garażem aby ogrzać podłogę. Powietrze będzie się skraplać podnosząc temperaturę
Link do komentarza
Cytat

Chodzi o to że garaż jest osłoniętym i ocieplonym pomieszczeniem, więc temperatura powietrza nie wychładza ziemi tak jak na zewnątrz.

Niestety to nie prawda. Tak jak + kilka stopni pod domem - to my grzejemy - nie izolujemy. Budując dom do badań zostawiłem czujniki NTC na różnych głębokościach pod domem i w fundamencie. Zimą temperatury ,idąc od podłogi (20cm styro) w dół najpierw spadały, do około 3,5m potem rosły.
Link do komentarza
Cytat

Niestety to nie prawda. Tak jak + kilka stopni pod domem - to my grzejemy - nie izolujemy. Budując dom do badań zostawiłem czujniki NTC na różnych głębokościach pod domem i w fundamencie. Zimą temperatury ,idąc od podłogi (20cm styro) w dół najpierw spadały, do około 3,5m potem rosły.

Tak będzie w budynku ogrzewanym z zaizolowaną posadzką.
W nieogrzewanym garażu bez izolacji pod posadzką w zimie temperatura wraz z głębokością będzie rosła.
Taka posadzka będzie ogrzewała garaż, chociaż nie należy się w nim spodziewać temperatur wyższych niż kilka stopni powyżej zera.
Link do komentarza
Cytat

Tak będzie w budynku ogrzewanym z zaizolowaną posadzką.
W nieogrzewanym garażu bez izolacji pod posadzką w zimie temperatura wraz z głębokością będzie rosła.
Taka posadzka będzie ogrzewała garaż, chociaż nie należy się w nim spodziewać temperatur wyższych niż kilka stopni powyżej zera.


Dokładnie o to chodzi, z tym, ze w/g mnie poprawniej byłoby napisać "w budynku ogrzewanym" . Zaizolowanie posadzki ( było 20 cm styro) obniża temperaturę gruntu pod domem, ale nie zmienia faktu, że temperatura od góry spada a od 3-4 m rośnie.
Link do komentarza
Cytat

Dokładnie o to chodzi, z tym, ze w/g mnie poprawniej byłoby napisać "w budynku ogrzewanym" . Zaizolowanie posadzki ( było 20 cm styro) obniża temperaturę gruntu pod domem, ale nie zmienia faktu, że temperatura od góry spada a od 3-4 m rośnie.


Nawet przez najlepiej zaizolowaną posadzkę przechodzi pewna ilość ciepła, która ogrzewa grunt pod budynkiem.
Np. dla posadzki o przewodności cieplnej 0,1W/(m2K) przy założeniu początkowej temperatury gruntu 10 st. C i temperaturze w pomieszczeniu 20 st. C będzie przechodziło ciepło z mocą 1W/m2. To wydaje się wartością niewielką, ale taki strumień ciepła będzie generowany przez cały czas, niezależnie od pory roku (latem nawet więcej, bo wtedy w pomieszczeniach jest zazwyczaj cieplej). To właśnie to ciepło powoduje taki rozkład temperatur, o którym Pan pisze.
Strumień ciepła docierającego z wnętrza ziemi jest znacznie słabszy (na większości obszaru Polski nie przekracza 0,1W/m2).
Link do komentarza
Cytat

....I usłyszałem jeszcze taki pomysł: wilgotne powietrze z rekuperatora wpuścić w kanały pod garażem aby ogrzać podłogę. Powietrze będzie się skraplać podnosząc temperaturę


Cytat

100m3 ostudzone w garażu z 5 na 4 st. odda niecałe 0.05kW


o ile to prawda, więc co Ci to da, nawet jeżeli jest to liniowa zależność to o 2 stC będzie to 100W, da radę?

Cytat

A w jaki sposób mogę ciepło kotłowni skierować do garażu aby nie wychładzać pieca (ekogroszek) i zachować wentylację?
mój przyszły dom
Czy wystarczy miedzy kotłownią, a garażem wstawić kratkę wentylacyjną, którą ciepło będzie przepływać do garażu? A może będzie tędy "wpływać zimno" do kotłowni w wyniku poboru powietrza przez piec?


kotłownię muisz mieć wentylowaną
garaż musisz mieć wentylowany
zorganizowanie wentylacji garażu poprzez kotłownię, kratką w ścianie, nie wchodzi w rachubę (raczej)
po prostu powietrze nie będzie tak chciało sobie "płynąć"
mógłbyś się pokusić, aby kanał wentylacji kotłowni przechodził przez garaż (jakaścześć pozioma do pionu - ale to też pod pewnymi warunkami
co z potencjalnymi skroplinami?
a druga sprawa - jeżeli kocioł produkuje tyle ciepła do pomieszczenia, w którym się znajduje, to coś nie halo, ale i tak lepiej wykorzystać je w inny sposób, jaki? hmmm...

ps
ciekawe, TB sam wylazł z tej kawiarni, czy pogoniła ochrona?

swoją drogą umieszczenie czujników pod własną chałupą daje pogląd tylko o tym, co się dzieje pod tą chałupą, implikacja tego do prawdy uniwersalnej jest zdecdowanym nadużyciem panie TB,
większość pana tez na takim podejściu się opiera
Link do komentarza
Cytat

a druga sprawa - jeżeli kocioł produkuje tyle ciepła do pomieszczenia, w którym się znajduje, to coś nie halo, ale i tak lepiej wykorzystać je w inny sposób, jaki? hmmm...



W kotłowni będzie zawsze cieplej niż zimą na dworze więc myślałem czy to ciepło (np. wentylatorem) można skierować do garażu aby tam zamiast - 5 st było +5 st
Link do komentarza
Cytat

„Mieszanie”, w wentylacji w kotłowni lub (i) w garażu, jest złym pomysłem – nawet pomijając obowiązujące w tym zakresie przepisy.


Jaka zimą panuje temperatura w nieogrzewanym, ocieplonym garażu? Czy w ogóle jest sens go "dogrzewać"? A jeśli tak to jakie macie rozwiązania u siebie
Link do komentarza
z innego forum:
Cytat

W tej chwili mam wyrzut powietrza schłodzonego przez powietrzną PC do garażu. Grzeje mi ono wraz z quasi GWC dla ubogich (brak izolacji cieplnej posadzki) garaż. Przy -19 st. C na zewn. wewnątrz mam 3,5 st. C.
Temp. oscyluje wokół od tych 3,5 st. C do 6 st. C



problem wilgoci istnieje ale nie leje się po ścianach icon_wink.gif
Link do komentarza
Widzę, ze upierdliwie drążysz ten temat...

O ziemiance kiedyś słyszałeś?
MOŻNA sobie wyobrazić, że garaż, gdzie nie wsadzono styropianu pod podłogę, to taka ziemianka, w której podłogę podniesiono do poziomu "0".
Wtedy cała podłoga garażu staje się grzejnikiem niskotemperaturowym.
Coś jak płyta podłogówki, ale o temperaturze około 7-8stC.
Wewnątrz, jak ściany nie pozwalają na dynamiczną utratę ciepła, ustala się temperatura ze 2 stC niższa.
Wychodzi około5-7stC.
Jak garaż przewiewny to nieco mniej.
ALE...
PONAD zerem!
A autka to lubią!

Położyłbym wzdłuż ścian ZEWNĘTRZNYCH pas styropianu pod wylewką....
Nie ocieplałbym mocno ściany między domem a garażem (ogrzewanie ścienne małej mocy).
Z tą stratą ciepła (do garażu) bym się pogodził...
Garaż od zewnątrz ociepliłbym tak samo starannie jak cały dom!
A wentylacja garażu?
Grawitacyjnie a kratka wywiewna z zamykanym szybrem.

A wentylacja domu?
Klasycznie - jak w domu!

Adam M.
Link do komentarza
Cytat

w rurze! Niestety by temperatura w garażu podniosła się, trzeba wiecej dostarczyć ciepła niż wynoszą straty, a garaż to nie dom, ale nawet przy izolacji jak w domu, pewien jestem, że +5 taniej utrzyma grzejnik elektryczny niż wentylator z gwc.



Nie jestem pewny icon_sad.gif

Czyli jednak nie kombinować i założyć grzejnik. Zakładam żę garaż będzie izolowany tak jak reszta chałupy czyli 30cm.

A przy okazji pojawiła sie informacja w elektrze ze system ocs4 już maja. Niestety brak jakichkolwiek dokumentacji na ich stronie. A chętnie bym sob ie poczytał.
Link do komentarza
może ja powiem kilka słów o swoim garażu - dostawiony do domu, pod garażem 10cm styro, ściany ocieplone 15cm, pod wylewką na tarasie nad garażem 8cm o u=0,036. Miedzy garażem a domem, od strony garażu mam dodatkowo 5cm styro, ma wiekszosci sciany,ale nieskonczone to mam. Brama garażowa ocieplona, ale nieszczelna jeszcze, drzwi do domu ocieplone, ale tez troche nieszczelne. W garażu mam 2 grzejniki 180cm na petlach z podlogowki w piwnicy - tam mam ustawione 15,5-16 wiec wlaczaja sie sporadycznie i szczerze mowiac, był to chyba niepotrzebny wydatek. W garażu mam zawsze dodatnia temperature, jedynie troche lodu mialem przy mrozach -18 przy nieszczelnosci przy bramie, tak kilka cm2 tego lodu icon_smile.gif
Woda która powstaje w garażu z rostopionego sniegu i lodu zawsze była wodą, nic nawet nie próbowało zamarznac...tak na oko to tam bedzie 5 stopni...a zreszta, zaraz tam wstawie termometr....icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Wtedy cała podłoga garażu staje się grzejnikiem niskotemperaturowym.
Coś jak płyta podłogówki, ale o temperaturze około 7-8stC.
Wewnątrz, jak ściany nie pozwalają na dynamiczną utratę ciepła, ustala się temperatura ze 2 stC niższa.
Wychodzi około5-7stC.
Jak garaż przewiewny to nieco mniej.
ALE...
PONAD zerem!




Cytat

Woda która powstaje w garażu z rostopionego sniegu i lodu zawsze była wodą, nic nawet nie próbowało zamarznac...tak na oko to tam bedzie 5 stopni...a zreszta, zaraz tam wstawie termometr....icon_smile.gif




Tytułem uzupełnienia.
Takie temperatury do osiągnięcia na terenach Górnego Śląska (obaj z tego terenu icon_biggrin.gif ) oraz w niektórych rejonach zachodnich i południowo zachodnich (np. Cieplice).
W pozostałych będą niższe o około 2 stopnie.
Link do komentarza
Cytat

Jaka zimą panuje temperatura w nieogrzewanym, ocieplonym garażu? Czy w ogóle jest sens go "dogrzewać"? A jeśli tak to jakie macie rozwiązania u siebie




Cytat

Widzę, ze upierdliwie drążysz ten temat...

O ziemiance kiedyś słyszałeś?
MOŻNA sobie wyobrazić, że garaż, gdzie nie wsadzono styropianu pod podłogę, to taka ziemianka, w której podłogę podniesiono do poziomu "0".
Wtedy cała podłoga garażu staje się grzejnikiem niskotemperaturowym.
Coś jak płyta podłogówki, ale o temperaturze około 7-8stC.
Wewnątrz, jak ściany nie pozwalają na dynamiczną utratę ciepła, ustala się temperatura ze 2 stC niższa.
Wychodzi około5-7stC.
Jak garaż przewiewny to nieco mniej.
ALE...
PONAD zerem!
A autka to lubią!

Położyłbym wzdłuż ścian ZEWNĘTRZNYCH pas styropianu pod wylewką....
Nie ocieplałbym mocno ściany między domem a garażem (ogrzewanie ścienne małej mocy).
Z tą stratą ciepła (do garażu) bym się pogodził...
Garaż od zewnątrz ociepliłbym tak samo starannie jak cały dom!
A wentylacja garażu?
Grawitacyjnie a kratka wywiewna z zamykanym szybrem.

A wentylacja domu?
Klasycznie - jak w domu!

Adam M.




Cytat

Adasiu
Kolega wyważa wyważone
rozwiązuje rozwiązane
daj pokój
to co się Jemu wydaje,nie musi innym, ot cały sekret
daj mu dotrzeć do wiedzy
inaczej będzie dalej pytał, ile jest 2+2 i odkrywał amerykę, że 4



Upierdliwie zadaję pytania i czekam odpowiedzi, bo nie dysponuję wiedzą szanownych Pań i Panów. Mea maxima culpa.
Może gdyby ktoś łaskawie odpowiedział, że w garażu i tak będzie panowała temperatura + 5 st. to nie próbowałbym wymyślać taniego dogrzewania, bo jako chłopak z bloku mam dosyć rannego skrobania i odszraniania auta.
Tym bardziej, że nie wszyscy podzielają poglądy Szanownego Towarzystwa Wzajemnej Adoracji o bezsensowności mojego pomysłu. A jeżeli Wam nie pasuje ten temat to nikt nie zmusza Was abyście tu zaglądali i wysilali się na wymyślanie sensownych odpowiedzi. A za nie sensowne to dziękuję i wolałbym aby ich w ogóle nie było. Jestem totalnym laikiem i chciałbym tu się czegoś dowiedzieć i nauczyć, czasem trzeba mi wskazać konkretnie co i dlaczego. Czasem nie widzę lasu póki nie wejdę w jakieś drzewo, ale to nie znaczy, że nie mogę zadawać pytań jak czegoś nie wiem lub gdy wydaje mi się , że wiem.
Wesołych Świąt.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...