Skocz do zawartości

Anemometry


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Nie podążaj tą drogą rumia130m ? albowiem złudną jest.



Która droga i dlaczego? Indywidualna regulacja przepływów czy zakup tego anemometru?

@racer: dzięki! Widziałem raz jak mierzyli przepływy i pamiętam o tym dziurawym nocniku. Edytowano przez rumia130m (zobacz historię edycji)
Napisano
Szkoda kasy ! Nie jest możliwe pomierzenie nawiewu na trójnikach czy skrzynce rozdzielczej. Można to zrobić wyłącznie na kanale głównym.
Do anemometru należy zdjąć anemostat - suma pomiarów będzie sporo większa niż na kanale głównym
Nie zdejmując anemostatu powietrze przepuszczamy przez "przystawkę" ale wtedy suma pomiarów będzie sporo niższa niż rzeczywiście.
Napisano
Cytat

Która droga i dlaczego? Indywidualna regulacja przepływów czy zakup tego anemometru?



Najprościej.
Aby stwierdzić, że z kratki dmucha (lub wyciąga) mniej lub więcej powietrza – wystarczy zapalona świeczka.
Napisano
Cytat

Najprościej.
Aby stwierdzić, że z kratki dmucha (lub wyciąga) mniej lub więcej powietrza – wystarczy zapalona świeczka.



Jest to sposób by sprawdzić czy w ogóle i w jakim kierunku duje, ale nie jest wymierne (ilość).
Napisano (edytowany)
W zasadzie, dokładność obu metod jest zbliżona – przydatność obu, do „indywidualnej” regulacji przepływów, dokładnie taka sama. Wystarczy wiedza: mniej lub więcej (wieje, wyciąga).

Inną sprawą jest, ze "profesjonaliści" używają w tym celu przyrządu, a "amatorzy" świeczki (zapalniczki). Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

W zasadzie, dokładność obu metod jest zbliżona – przydatność obu, do „indywidualnej” regulacji przepływów, dokładnie taka sama. Wystarczy wiedza: mniej lub więcej (wieje, wyciąga).

Inną sprawą jest, ze "profesjonaliści" używają w tym celu przyrządu, a "amatorzy" świeczki (zapalniczki).



to prawda, że do jednorazowego użytku bez sensu jest kupować taki sprzęt.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Urządzenie tego typu do niczego ci się nie przyda, jeśli chcesz mieć prawidłowo wyregulowaną instalacje, zatrudnij fachowca, który wykona regulacje, a na koniec da ci stosowny protokół rozpływu powietrza
Napisano
Cytat

Urządzenie tego typu do niczego ci się nie przyda, jeśli chcesz mieć prawidłowo wyregulowaną instalacje, zatrudnij fachowca, który wykona regulacje, a na koniec da ci stosowny protokół rozpływu powietrza


A " fachowiec" co zrobi? To dopiero wyrzucona kasa.
Napisano
Cytat

czy li co całą instalacje do kupy i niech się dzieje wola Boga


Tak właśnie robią firmy "od sztywnych kanałów" i trójników. Nawet rysunki nazywają projektami. By uniknąć problemów opisywaną wentylację robi się na skrzynce rozdzielczej i kanałach odpowiadających minimalnym i maksymalnym wydatkom centrali. Użytkownik ma regulację.
Napisano
Ja wiem że projekt można tak wykonać, aby średnicami uzyskać odpowiednie wydatki przepływu w poszczególnych nitkach instalacji (ale to cały czas pozostaje tylko teoria, a jak wiemy rzeczywistość jest brutalna)
Napisano
Strumień powietrza wentylacyjnego jest na tyle mały, że redukcje nie działają. Proszę sobie wyobrazić jaki wpływ ma na strumień redukcja rurki z 5 cali na 3 przy przepływie 2 litrów na minutę. Lub anemostaty--- ich dokładność jest około 50m3/h jeżeli teraz mamy 100m3/h powietrza na 4 pokoje i salon ( 2 anemostaty) to co sobie można tym ustawić??? Doświadczone firmy używają anemostatów bez regulacji.
Nie bardzo też rozumiem co to za wiedza - co "wiem", ale to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Projektanci wentylacji domowych nic nie liczą! Bo gdyby liczyli - nie powstałyby takie projekty.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Proszę o informacje, jak Pan wykonuje instalacje (łączy Pan pomieszczenia z rekuperatorem w jedną całość i tyle) a co później jest to już nikogo nie obchodzi (w jednym miejscu nawiewa, a w drugim nie)
Napisano
Cytat

Proszę o informacje, jak Pan wykonuje instalacje (łączy Pan pomieszczenia z rekuperatorem w jedną całość i tyle) a co później jest to już nikogo nie obchodzi (w jednym miejscu nawiewa, a w drugim nie)


tak dokładnie - łączę pomieszczenia z rekuperatorem - w pokojach są wyłącznie nawiewy, w "mokrych" wyłącznie wywiew
Zasada - jeden kanał jeden anemostat. V w kanałach od około 2 ( bieg minimalny ) do 5 m/sek. ( max centrali)
Napisano
Cytat

............. V w kanałach od około 2 ( bieg minimalny ) do 5 m/sek. ( max centrali)



a co to za prędkość w metrach na korony szwedzkie?
kłania się znajomość jednostek podstawowych układu SI

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...