Skocz do zawartości

Zasady montażu instalacji kanalizacyjnej


Recommended Posts

Domowa instalacja kanalizacyjna niemal zawsze projektowana jest jako grawitacyjna – ścieki spływają w niej pod własnym ciężarem. Jednak nawet drobne z pozoru błędy wykonawcze wystarczą, by kanalizacja działała niewłaściwie.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/10300-zasady-montazu-instalacji-kanalizacyjnej

Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
akurat g...prawda, mozliwe że ta ,,proza instalatorska" dla humanisty jest dobrze opisana. Brak jakichkolwiek szczegółów i konkretów.Tyle to mozna wyczytać w kazdej niemal gazecie. Czyszczaki np wykonuje sie już bez uszczelek gumowych / doszczelnienie stozkowe/ , a to że instalacja ma być szczelna to wie każdy laik. Oceniam ten art. w kat. proza na celująco, fachowość- miernie.Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Gość Wsiok
Bardzo dobry artykuł-przybliża laikowi problem wykonania optymalnej instalacji kanalizacyjnej i zapoznaje z elementami w które powinna być wyposażona, a także wyczerpuje zagadnienie doboru odpowiednich średnic rur. Trochę brak konkretniejszych wiadomości na temat montażu odpływu poza budynkiem..
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Stoję akuratnie przed problemem przeróbki kanalizacji w domku. Artykuł przybliżył mi troszkę temat i poszerzył wiedzę. Nie skorzystam z 70% w/w wiedzy, bo mam dość prosty temat do zrobienia, ale dla typowego laika - prosty temat jest nie lada wyzwaniem. Bardzo dobry artykuł - łatwo na niego trafić - choć trochę szukałem po sieci. Pozdrawiam, JM..
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 11 miesiące temu...
Gość Grzegorz
Dobry artykuł, ale jest w nim kilka niezgodności. np: "Zawór napowietrzający powinien znaleźć się co najmniej 1 m ponad najwyżej położonym syfonem przyboru podłączonego do pionu" nie do końca tak jest, ponieważ zawór napowietrzający doskonale spełni swoje zadanie, będąc zamontowany np. za syfonem pod zlewem czy umywalką.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 7 miesiące temu...
  • 9 miesiące temu...
Gość młody monter
prawdopodobnie spowodowane to jest tym żebyś podczas robót kanalizacyjnych lub ewentualnie wodociągowych nie naruszył rury i tym samym skaził wodę pitna lub trwale oddziaływał ewentualny wyciek na studnie wody pitnej jeśli korzystasz ze studni głębinowej. Przepis przepisem a życie życie ;)Pozdro z budowy
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość krzysztof
Według mnie, takie rozwiązanie nie jest poprawne. Brakuje informacji o sieci kanalizacji zewnętrznej- rozdzielcza, ogólnospławna czy półrozdzielcza? Włączenie przewodu odprowadzającą wodę deszczową przed zasuwą burzową????????????????? Proszę dokładnie prześledzić drogę opadówki w chwili, kiedy już się zamknie zasuwa, a deszczówka cały czas płynie i płynie i..... wybije gdzie?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
4 godziny temu, Gość Gos napisał:

Mam wylot rury kanalizacyjnej z budynku na głębokości 80 cm . Podobno to za głęboko. Jak myślicie? Ma być przydomowa oczyszczalnia

Dreny standardowo układa się na gł. 60 cm - można i głębiej, ale to dodatkowa praca i zależy jak głęboko utrzymują się wody gruntowe. Wylot kanalizacji powinien znajdować się ok. 20 cm powyżej drenażu (licząc od spodu rury).

Link do komentarza

Po drodze będzie jeszcze jakiś osadnik gnilny. Wlot ścieków do niego może być nawet położony niżej niż odpływ do drenażu i wszystko działa prawidłowo. Z zastrzeżeniem, że wtedy osadnik nie jest już wentylowany za pośrednictwem najbliższego pionu. Musi mieć własną wentylację.

Cały czas zakładamy tu, że oczyszczalnia będzie z drenażem, nie zaś kompaktowa z pompą do ścieków.

Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 2 miesiące temu...
Ehh tam. Chcialam sie dowiedziec jak ulozone sa rury odplywowe pod podloga tj podejcia do glownej rury 15 cm. Gdzie , na jakim poziomie ? W cementowej posadzce samopoziomujacej ? Po nia ? W syropianie ? Pod nim ? Pod izolazcje p. Wodna . jeszcze nizej ? . ehh tam, do bani ta informacja, tylko same oczywistosci gada.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Hej, chciał bym się dowiedzieć jak uszczelniać wejście rur kanalizacyjnych do budynku. Jak prawidłowo wykonać izolacje przeciwwilgociową wokół rury? (rura przechodzi przez ścianę fundamentową lub ławę fundamentowa) pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Gość Aleksandra
U mnie w domu często cofa się canalizacja i wychodzi przez syfon podłogowy prysznica na dolnym poziomie domu w jednorodzinnego. Wyglada na to ze cześć kanalizacji nie ma dobrego spadu i w momencie kiedy się zatyka lub jest pełne szambo wszystko się cofa. Proponuje się wymianę rur kanalizacyjnych ale to nie wchodzi w grę . Czy jeśli zainstaluje urządzenie przeciwzalewowe i zestaw rozdrabniająco przepompowujacy to pomoże w przepływie ścieków do szamba?
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Wydaje Ci się... Naszkicuj opisany układ rur, czwórnik, i pomyśl... Oczywiście brak odległości urządzeń od pionu, wiedzy o jakości odpowietrzenia pionu może prowadzić do różnych wniosków...
Sam narysuj jak masz ochotę, ja wyciągam wnioski, że tak może być.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Komentarz dodany przez Elżbieta Gwiazd:
Mam problem mieszkam w SM na 1 piętrze pode mną Przychodnią Lekarska mają rury wodne pod sufitem.U mnie sucho sprawdzali kamerą w Przychodni się leje. Administrator SM zarządał ode mnie rozwalenie płytek w łazience i przyległym WC bo chcą kuć podłogę by w stropie wymienić zalane trójniki od wody!!!! Czy to zgodne z prawem? Czy te trójniki powinny być zalane w 40 cm stropie? Czy spółdzielnia ma ubezpieczony budynek i z tego ubezpieczenia wypłaci mi odszkodowanie za zrujnowane dwa pomieszczenia dopiero co wyremontowane? Czy nie mogą do tych trójników dostać się od strony sufitu na parterze gdzie się leje wystąpiła awaria i prace naprawcze już trwają? Podobno przepisy BHP nie pozwalają na kucie stropu w suficie Pomocy jestem emerytką nie poradzę sobie ani z tymi pracami ani ze spółdzielnią mieszkaniową. Może ktoś z Państwa zna się na przepisach budowlanych dot. wielkiej płyty? Proszę o odpowiedź na môj prywatny adres elagwiazda1960@gmail.com Liczę na Państwa pomoc i podpowiedź co mam zrobić. Przecież moje ubezpieczenie mieszkania tego nie obejmuje. Remonty zrobiłam przed emeryturą żeby spać spokojnie u siebie wymieniłam wszystkie rury boże co ja mam teraz zrobić? POMOCY
Link do komentarza

Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy. 

Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Komentarz dodany przez xxx:
Dobry materiał, przydałoby się aby duża część dzisiejszych hydraulików z Internetu zapoznało się z treścią tego artykułu. Od wielu lat udrażniam kanalizację w Warszawie i przeważnie trafiam na nieprawidłowo wykonane odpływy kanalizacyjne - głównie w kuchni. Dwa lub trzy razy widziałem odpływ kuchenny wykonany z rury o średnicy 32 mm, gdzie wyście syfonu miało 40 mm. Czyli za syfonem ktoś dał redukcję 40/32 i potem to podłączył. Oczywiście w ścianie nie zapomniał dać ostrych kolanek o kącie 90 stopni. Zawsze w takich sytuacjach marzy mi się, aby ten co to wykonał przyjechał i spróbował udrożnić taki odpływ. Gratuluję wiedzy i pozdrawiam.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Odpowiedź pierwsza -  jak piszesz na starych tematach to bywam. Odpowiedź na pytanie  drugie - nie nie robiłem iniekcji , a te w ścianach wręcz usuwałem . jeśli piszesz o iniekcjach w grunt za ścianą to spotkałem się z tym rozwiązaniem - ale nie robiłem . Odpowiedzi kolejne : Tak na chłopski rozum 1 - jako że iniekcję robisz w grunt to nie powinno to tworzyć interakcji z wcześniej zastosowaną chemią . Tak na chłopski rozum 2 - jeżeli cieknie to nie może być mega twardo bo cieknie czyli w tych miejscach glina musi być płynna . Tak na chłopski rozum 3 - rozumiem że już zrobiłeś jakieś rozpoznanie w dostępnej chemii i masz faworyta - czyli telefon do przedstawiciela regionalnego tej firmy - ściągnięcie go na obiekt i totolotek - będzie uczciwy czy tylko będzie chciał sprzedać .  Wiele razy kontaktowałem się z przedstawicielami regionalnymi różnych firm w zakresie chemii zabezpieczającej przed wodą i nie zostałem wsadzony na minę . jeżeli czegoś nie wiedzieli to otwarcie mówili że nie wiedzą  ( czyli metoda organoleptyczna w ograniczonym zakresie ) . Tak na chłopski rozum 4 - zadasz właściwe pytania dostaniesz właściwe odpowiedzi . W temacie pytań  jako że nie znam obiektu nie jestem w stanie pomóc . W temacie preparatów tego zakresu - brak wiedzy i doświadczenia czyli nie pomogę.   Nie mniej jednak nie  święci garnki lepią czyli życzę powodzenia
    • Jak tu czasami jeszcze bywasz Panie kolego, to zapytanie mam czy robiłeś kiedyś iniękcję? Odkopałem to co wyżej, bo tak naprawdę niewiele, ale woda się sączy, a docelowo jak mam kłaść wylewkę, to chciałbym zlikwidować to sączenie. Są trzy miejsca gdzie ta woda się sączy i przyszło mi już jakiś czas temu do głowy, żeby zrobić w tych miejscach iniękcję. Tylko pytanie, czy zadziała to w glinie? Jest tam mega twardo, także tylko ostry kilof to ruszy, więc może zadziała. Teraz pytanie czy jakiś preparat polecasz, albo ktoś mógłby polecić coś, z czym miał już do czynienia? Albo słyszał, że ktoś to czy tamto stosował? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Jeśli ściana między mieszkaniami jest nośna, konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na budowę oraz wykonanie projektu przez inżyniera budowlanego. W przypadku ściany działowej wystarczy zgłoszenie do starostwa. Typ ściany można sprawdzić w dokumentacji technicznej budynku lub konsultując się z konstruktorem.  
    • Samo kupienie typowych rozwieranych drzwi łazienkowych 60 cm to żaden problem. Nie trzeba ich robić na wymiar są w ofercie nawet marketów budowlanych.  Takie wąskie drzwi łazienkowe są dość często w starych mieszkaniach. Sam kiedyś takie miałem w mieszkaniu z końca lat 60-tych. problemem mogą być natomiast minimalnie różniące się zawiasy w takich starych ościeżnicach. Rozstaw jest ten sam co obecnie. Ale zawiasy są minimalnie bliżej ościeżnicy. Nie mają przy tym regulacji. Ja swoje musiałem odciąć i zastąpić nowymi, przykręconymi na podkładce. 
    • Szczególnie jak się chce sikać, a zapinka się zablokowała.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...