Skocz do zawartości

koszty ogrzewania


Recommended Posts

Witam,

mam pytanie do Efir

jaki dom wybudowałeś? coś z gotowych domów?

bo ja zastanawiam się nad gotowcem ze strony Dom.pl nazwa chyba jakoś MS1-15

I tak się zastanawiam czy nie zjedzą mnie koszty ogrzewania... nie ukrywam ogrzewanie gazowe jest o wiele wygodniejsze ale czy dużo droższe?

 

Link do komentarza
2 godziny temu, radek80 napisał:

Witam,

mam pytanie do Efir

jaki dom wybudowałeś?

Indywidualny, z góry określonym zapotrzebowaniem na ciepło.

Nie masz szans z projektem, który pokazałeś, zmieścić się w takim wyniku.

Dom prawie pasywny to nie tylko gruby styropian na ścianach. To przede wszystkim zwarta bryła bez potencjalnych mostków i właściwe ustawienie względem stron świata.

Cytat

 

 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

ja właśnie nie wiem jak to jest z tymi współczynnikami, moja piękna wybrała sobie dom RD2-08  też z tej strony Dom.pl, dzwoniłem do architekta i wg szacunkowej charakterystyki współczynnik EP=62, oczywiście aby wybudować z takim parametrem trzeba brać pod uwagę strony świata itd

wiadomo różnica jest duża między domem pasywnym, ale czy faktycznie te koszty się zwrócą? słyszałem że budowa domu pasywnego może być droższa nawet o 40% ???

Wydaje mi się zatem że dom z parametrem EP = 60 to i tak super biorąc pod uwagę stare budownictwo

Link do komentarza
Dnia 5.01.2017 o 15:45, krzysztof napisał:

Wydaje mi się zatem że dom z parametrem EP = 60 to i tak super biorąc pod uwagę stare budownictwo

Po pierwsze współczynnik Ep niewiele mówi o rzeczywistych kosztach grzania. 

Liczy się Eu - mój dom ma wyliczony Eu 28 kWh/(m2rok) dla ogrzewania. 

Nie da się ukryć, że zbudowany jest w ciepłej strefie Polski.  Pod Białymstokiem gazu poszłoby więcej. 

 

Mnie dom kosztował do stanu deweloperskiego ok. 280 tyś (budowany ekipami).

 

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Znajomy wybudował sobie dom, szkieleciak. Jeżeli dobrze pamiętam to ma jakieś 110m powierzchni użytkowej. Parametrów energetycznych nie znam ale najciekawsze jest to, że ogrzewa go prądem oraz kominkiem w salonie. Nic innego nie ma. Kominek to właściwie taka wolnostojąca koza, trochę wyglądająca jak piec kaflowy (tylko taki o wysokości jakiś 80 cm), a na ścianach panele elektryczne Eco Partner (prawie ich nie widać). Sam byłem ciekawy jak to u niego wychodzi, bo ocieplał dom pianą PUR (albo PIR nie pamiętam) oraz od zewnętrznej ściany miał chyba układane właśnie płyty PIR (PUR). Jak ostatnio rozmawialiśmy to stwierdził że na ogrzewanie wyda coś koło 2 tysięcy (grudzień styczeń na rachunku miał trochę ponad 1000 za cały prąd, a u niego wszystko jest na prąd: CO, CWU, płyta indukcyjna itd.). Jestem ciekaw czy takie pełne wypełnienie pianką daje aż tak dobry współczynnik, że ogrzewanie może być tak tanie?

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Witam,

Porównanie rocznych kosztów ogrzewania w zależności od zastosowanego rozwiązania zależy od wielu czynników i nie ma możliwości, aby rozpatrywać je indywidualnie dla każdego budynku. Dodatkowo każdy budynek może różnić się architekturą, wykonaniem przegród zewnętrznych i wewnętrznych, stolarką okienną, orientacją według stron świata, warunków atmosferycznych w lokalizacji budynku oraz przynależności do danej strefy klimatycznej w Polsce.
Dlatego powinno się porównywać rozwiązania w oparciu o obliczeniowe zapotrzebowanie na energię budynku oraz przeliczać je na podstawie średniej ceny paliw na rynku oraz sprawności urządzeń grzewczych.
Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Link do komentarza
Gość domownik
12 godzin temu, Ekspert marki Junkers napisał:

Datego powinno się porównywać rozwiązania w oparciu o obliczeniowe zapotrzebowanie na energię budynku oraz przeliczać je na podstawie średniej ceny paliw na rynku oraz sprawności urządzeń grzewczych.

________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Święte słowa i jak mantrę trzeba je cytować. Takie sformułowanie powinno być przyklejone na każdym forum budowlanym jako pierwszy post w dziale "Ogrzewanie" :)

Dnia 3.04.2017 o 21:14, gkeb napisał:

Znajomy wybudował sobie dom, szkieleciak. Jeżeli dobrze pamiętam to ma jakieś 110m powierzchni użytkowej. Parametrów energetycznych nie znam ale najciekawsze jest to, że ogrzewa go prądem oraz kominkiem w salonie. Nic innego nie ma. Kominek to właściwie taka wolnostojąca koza, trochę wyglądająca jak piec kaflowy (tylko taki o wysokości jakiś 80 cm), a na ścianach panele elektryczne Eco Partner (prawie ich nie widać). Sam byłem ciekawy jak to u niego wychodzi, bo ocieplał dom pianą PUR (albo PIR nie pamiętam) oraz od zewnętrznej ściany miał chyba układane właśnie płyty PIR (PUR). Jak ostatnio rozmawialiśmy to stwierdził że na ogrzewanie wyda coś koło 2 tysięcy (grudzień styczeń na rachunku miał trochę ponad 1000 za cały prąd, a u niego wszystko jest na prąd: CO, CWU, płyta indukcyjna itd.). Jestem ciekaw czy takie pełne wypełnienie pianką daje aż tak dobry współczynnik, że ogrzewanie może być tak tanie?

Jak wyżej,jeśli byś poznał zapotrzebowanie domu na energię do ogrzewania nie byłoby by pytania bo byś sobie obliczyl że 2000zl na ogrzewanie prądem to jest ok.6000kWh życia tego prądu czyli na dom 110m2 daje to zapotrzebowanie ok.55kWh/m2/rok czyli można powiedzieć że dom energooszczędny.

Nie ważne czym izoluje się dom,może to być pianka,wełna czy styro tylko ważne jest żeby dom posiadał jak najniższe straty energii. Jak widzisz u kolegi to nie magia tylko fizyka dała mu takie rachunki za ogrzewanie.

Elfir jak widzisz ma niższe rachunki bo też fizyka u niej zadzialala czyli ma niższe zapotrzebowanie domu na ciepło czyli dom znacznie lepiej izolowany i męża który ją w zimie rozgrzewa :D

 

Link do komentarza
Gość domownik
Dnia 7.04.2017 o 14:51, SkyWalker napisał:

Jak dla mnie dość średnio tanio. By taka forma ogrzewania była wystarczająco opłacalna, to trzeba mieć naprawdę dobrze ocieplony dom.

Ależ przecież nikt nikomu z budujących nie zabrania ograniczać przyszłych rachunków za ogrzewanie przez zmniejszenie strat energii domu ? To skąd ten wyrzut i do kogo ? 

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

 

Dnia 5/19/2017 o 00:09, Gość domownik napisał:

Ależ przecież nikt nikomu z budujących nie zabrania ograniczać przyszłych rachunków za ogrzewanie przez zmniejszenie strat energii domu ? To skąd ten wyrzut i do kogo ? 

Witam,

Dokładnie! W przypadku starszych budynków warto zainwestować w termoizolację, ponieważ w znaczącym stopniu wpłynie to na roczne koszty ogrzewania. Jest to inwestycja na długie lata, która potrafi zwrócić się już w ciągu kilku lat. Przy dociepleniu budynku warto od razu zastanowić się nad wymianą kotła. Ocieplenie budynku wpłynie na zmniejszenie wymaganej mocy cieplnej kotła, więc zastosowane grzejniki o wyższej mocy będą mogły pracować na niższych parametrach. Nie ma potrzeby wymieniać grzejników na nowe.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
    • Zgadza się, strefy prowadzenia przewodów są w przepisach pomocniczych, które i tak są nieprecyzyjne. Bo np. na poddaszach nie da się poprowadzić przewodów nie naruszając literalnie tych postanowień. Ale to i tak nie są kwestie zasadnicze. Bo instalacja będzie dobrze i bezpiecznie pracowała, jeśli przewód będzie poza strefą. Tyle, że tam nie możemy później wiercić. 
    • @retrofood pyta raczej nie o przewody w rurkach, tylko o przepisy, które chcesz zachować przy takim układzie instalacji...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...