Skocz do zawartości

Tynk tradycyjny czy gipsowy ??


Recommended Posts

Witam

Mam mały problem do przetrawienia. Posiadam mieszkanie w kamiennicy w Toruniu. Wysokość mieszkania bagatela 310 cm. Musiałem skuć tynki w 3 pokojach, gdyż były one wykonane z zaprawy wapienno piaskowej i generalnie w większości miejsc odchodziły od ściany. Okazało się, że ściany po zrzuceniu tynków są w dramatycznym stanie. Różnice w pionie nawet do 4-5 cm. Decyzja zapadła, robimy tynki maszynowo. Ręcznie zajęło by mi to za dużo czasu - 150 mkw to strasznie dużo czasu by zajęło.
Pytanie : Które tynki są lepsze? Tradycyjne + gładź ? Czy gipsowe? Chciałbym także nadmienić, że cegły w ścianach w niektórych miejscach po prostu tańczą .... ( są luźne).

pomóżcie! Edytowano przez syzmon81 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam

Mam mały problem do przetrawienia. Posiadam mieszkanie w kamiennicy w Toruniu. Wysokość mieszkania bagatela 310 cm. Musiałem skuć tynki w 3 pokojach, gdyż były one wykonane z zaprawy wapienno piaskowej i generalnie w większości miejsc odchodziły od ściany. Okazało się, że ściany po zrzuceniu tynków są w dramatycznym stanie. Różnice w pionie nawet do 4-5 cm. Decyzja zapadła, robimy tynki maszynowo. Ręcznie zajęło by mi to za dużo czasu - 150 mkw to strasznie dużo czasu by zajęło.
Pytanie : Które tynki są lepsze? Tradycyjne + gładź ? Czy gipsowe? Chciałbym także nadmienić, że cegły w ścianach w niektórych miejscach po prostu tańczą .... ( są luźne).

pomóżcie!



Jest podobny wątek na tym forum (poszukaj). Większość z tych co się wypowiadali ma cementowo-wapienne. Ja osobiście mam gipsowe i nie narzekam (jeszcze nie mieszkamy). Tynki gipsowe napewno zrobisz szybciej, a doliczając gładź po cemenowych to i taniej.

Które lepsze - oba rozwiązania mają wady i zalety kwestia czego chcesz.

Ważna rzecz - tynk gipsowy musi być jednowarstwowy. Na ścianę (a najlepiej na pomieszczenie) narzuca się go za jednym razem. Inaczej jest przy cementowych, tam warstw jest więcej (a napewno dwie conajmiej). W związku z tym popytaj fachmanów czy przy tej grubości tynku (jeśli różnica poziomu 4-5 to tynk pewnie koło 6) gipsowy zda role.

Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

ja bede robil cementowo wapienne, robione na budowie, nazucane agregatem, umowilem sie juz z wykonawca cena 10zł/m2 robocizny, material jakies 6 zł na m2. Dlaczego tradycyjne bo są trwalsze (bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne, nie chłoną tak wilgoci.


A jak pod taki tynk dać paroizolacje? Przy ścianach lepszych niż 0.3W/m2 xK to konieczne.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. W sprawie doboru polecam skontaktować się na przykłąd z https://www.saunierduval.pl
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...