Skocz do zawartości

Izolacja ściany fundamentowej


Recommended Posts

Cytat

Biorąc to stwierdzenie pod uwagę, należy chyba rozpatrywać te fundamenty jako „podwodne”.
A w związku z tym, może hydrostop?


Z tym fundamentem podwodnym to trochę przesada. Zdarzyło się to raz bo wyjątkowy rok był pod względem poziomu wody, choć może i warto by rozważyć i takie zabezpieczenie.

Jeszcze jedno w temacie czy ocieplenie ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic? Może wystarczy pomalować Dysperbitem i obłożyć folią "jajeczną" (tylko teraz jeszcze którą stroną? kubełkami do ściany?).
Link do komentarza
Cytat

Z tym fundamentem podwodnym to trochę przesada. Zdarzyło się to raz bo wyjątkowy rok był pod względem poziomu wody, choć może i warto by rozważyć i takie zabezpieczenie.

Jeszcze jedno w temacie czy izolacja przed przemarzaniem  ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic?



W twoim przypadku tak. 
Link do komentarza


odpowiedź zacznę od końca :


Cytat

Jeszcze jedno w temacie czy ocieplenie ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic? Może wystarczy pomalować Dysperbitem i obłożyć folią "jajeczną" (tylko teraz jeszcze którą stroną? kubełkami do ściany?).




kubełki od strony ściany - ich zadaniem jest umożliwienie grawitacyjnego spływania wody czyli doprowadzenie powietrza - gładka folia czy też kubełki od strony ziemi doprowadzą do powstania podciśnienia które na zasadzie zassania będzie utrzymywać wodę przy ścianie .

Cytat

Z tym fundamentem podwodnym to trochę przesada. Zdarzyło się to raz bo wyjątkowy rok był pod względem poziomu wody, choć może i warto by rozważyć i takie zabezpieczenie.



czy aby przesada ?
stawiasz budynek na wiele lat skoro zdarzyło się raz to znaczy że może i częściej bo co 10 rok może być wyjątkowy , a wody z pod posadzki przez 10 lat nie wysuszysz .
czyli wszystko zależy gdzie będziesz miał punkt 0 chudziaka nad czy pod poziomem terenu .
czy spotkałem się z budynkami parterowymi w których ni z tego ni z owego na ścianie działowej w środku budynku pokazał się grzyb ?
i owszem chudziak był pod poziomem terenu posadzka z lekkim plusem nad a pomiędzy woda.
jeżeli masz zamiar nawieźć sobie czarnoziemu do ogródka to też musisz wziąć to pod uwagę przy wyznaczaniu wysokości 0 chudziaka , jeżeli tego nie doliczysz to chudziak masz już na minusie - czyli pod wodą
na poziomi -0
co do rodzajów hydroizolacji najlepsze są te które są w stanie wytrzymać parcie ujemne , położenie izolacji nie spełniającej tego warunku w moim skromnym odczuciu równa się generowaniem kosztów izolacji pierwotnej oraz jej usunięcia przy jej wymianie , wspomnę tylko o dodatkowych kosztach odtworzeniowych (parkiety , kafle , posadzki , instalacje podłogowe etc. etc.).
na poziomie 0+ masz właściwie pełną dowolność doboru systemu
PS. nie przejmuj się tym że twój fundament nie odprowadzi wody do gruntu bo wody ma w nim nie być , a za odprowadzenie nadmiaru wilgoci egzystencjonalnej odpowiada sprawna wentylacja
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

W twoim przypadku tak.


W żadnym przypadku!
Cytat

Jeszcze jedno w temacie czy izolacja przed przemarzaniem ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic?


Nie ma "wchodzenia " zimna w fizyce. To wiedzą już w podstawówce. To fundament wiedzy o izolowaniu. Grzejemy coś lub nie! Jeżeli chcemy ogrzewać fundament to izolacja musi być ze wszystkich stron ( od spodu również) jak na rys. 4
http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2258/2258g.pdf
Umieszczanie izolacji termicznej za nieskończenie dużym ( dla naszego ogrzewania) odbiornikiem ciepła to czysta głupota!


Cytat

PS. nie przejmuj się tym że twój fundament nie odprowadzi wody do gruntu bo wody ma w nim nie być , a za odprowadzenie nadmiaru wilgoci egzystencjonalnej odpowiada sprawna wentylacja
pozdrawiam


- czy sprawna wentylacja ma wykluczać komfort? Bo żeby tak było jw to wentylacja musiałaby utrzymywać 20% wilgotności w domu, lub dom musiałby być IZOLOWANY NIE OCIEPLONY
- proszę podać parametry powietrza ( temperatura i wilgotność względna) dla strefy komfortu cieplno-wilgotnościowego
- proszę to "pole" komfortu umieścić na wykresie Molliera
- proszę po tym wszystkim napisać... że
Przy sprawnej wentylacji wilgoć z wewnątrz nie jest problemem!!!!
Pan to zrobi --- a nie pisze takie niedorzeczności!
Link do komentarza
BZDURY

Cytat

Napisałem powyżej .

Wszystko co będzie (w części nadziemnej ) nałożone ,przyklejone na ten klej ,odpadnie bo przemarznie zwłaszcza przy samym  gruncie . 

 Za folią daje się jeszcze pas z grubszych kamyczków połączony z drenażem ,który rozprasza krople deszczu uderzające o grunt przy ścianie i ochlapujące elewację, .


co napisałeś?
odpadnie wtedy kiedy będzie na tyle mokre, że mróz rozsadzi
a czy będzie?
pewnie tak, jeżeli bedzie okresowo stało w wodzie
zwykła opaska powinna przed tym zabezpieczyć
o ile mi wiadomo, nie było mowy o drenażu, a bez niego folia jajeczna na nic

aha
przypominam, że mowimy o niepodpiwniczonym budynku
Link do komentarza
No to mamy dwie szkoły jedna mówi ocieplać bo trzeba chronić ścianę fundamentową przed przemarzaniem (bo wilgotne jak zamarznie to rozsadzi (chyba)).

Druga szkoła to nie ocieplać tylko wysmarować i dać folie kubełkową, bo w sumie po co ocieplać coś co nie będzie ogrzewane.

Co do tego fundamentu podwodnego to nie jest tak tragicznie.
http://www.matek.kasia.mojabudowa.pl/powie...ge/img_1908.jpg
To jest moja ława fundamentu jak widać albo i nie, góra ławy znajduje się obecnie od 10cm do ok 30 cm poniżej terenu bo teren z lekkim spadkiem na to wymuruję ścianę fundamentu z bloczka o wysokości 9 warstw czyli ok 1,17m i na tej wysokości będzie punkt 0 czyli podłogi nie zaleje icon_smile.gif .

Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje
Link do komentarza
Cytat

Druga szkoła to nie ocieplać tylko wysmarować i dać folie kubełkową

Pod folię smaruje się 30 cm nad ławą.
Cytat

Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje

Fizyka jest taka sama wszędzie - dlatego śmieszną sprawą jest jak dorosły człowiek po podstawówce daje izolacje termiczną za tak ogromnym odbiornikiem ciepła jakim jest mur fundament grunt pod domem. Ale skoro dla pewnych grup "naukowców" może być np. wentylacja "grawitacyjna" to może i "zimno wchodzić" zamiast ciepło uciekać! Albo są tacy co piszą o wyższosci CENTRALNYCH SYSTEMÓW OGRZEWANIA nad niecentralnymi. Może i w motoryzacji gaźnik jest ekonomiczniejszy od wielopunktowego wtrysku?
A potem… dom zużywa 100 czy więcej kWh rocznie!

Widzi Pan Panie Waycha - problem jest w kasie - w Skandynawii czy Francji ( Alpy) gdzie izolują - ogrzewają się niecentralnie a u nas dalej króluje gaz, węgiel, czy nawet pompy ciepła -, a izolacja... beee przykleić ją jak najdalej by nie spełniała swojej roli.
Ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny ( pośredni) system ogrzewania
Link do komentarza
Cytat

Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje



Zwłaszcza w Twoim przypadku, bo dla "zobrazowania" jedynie słusznej techniki dla Ciebie, przypominam, że chodzi o izolację „pwilgoci” ściany fundamentowej, podpiera sie rysunkiem (nr.4) z "aprobaty technicznej" (karty produktu), a widnieje pod nim podpis (wolne tłumaczenie):

Cytat

Rysunek 4
Przykład wykonania z systemu Platon Xtra
mur w ziemi w ogrzewanej piwnicy







Ciekawe są również inne warunki (Øvrige betingelserna) str. 3, bo wynika z nich, że wspomniany system nie posiada „dopuszczenia” jako „bariera przeciw wilgoci”.
Link do komentarza
No i wszystko jasne ma nadzieje że nikt nie będzie zgłaszał sprzeciwu.
Muruje ścianę fundamentu jak będzie równa to nie daje rapówki tylko jadę na wysokość 30 cm od ławy dysperbitem z obu stron. Na mazidło folia kubełkowa kubełkami do ściany zasypuje to ziemią i fundamenty mam z głowy.

A i oczywiście górną cześć foli zakończyć listwą.
Link do komentarza
Cytat

Pod folię smaruje się 30 cm nad ławą.
 Fizyka jest taka sama wszędzie - dlatego śmieszną sprawą jest jak dorosły człowiek po podstawówce ......... 



Proszę nie słuchać paplaniny .

Jeżeli ktoś dużo pisze nie na temat i wstawi rysunek nie adekwatny do sytuacji to na kim robi wrażenie ? 


W Pana przypadku przy b. wysokim poziomie wód gruntowych  ,trzeba zaizolować przed przemarzaniem  XPS ryflowany ,ryflowaniem do ściany , oraz na to  folia kubełkowa.   
Link do komentarza
Cytat

No i wszystko jasne ma nadzieje że nikt nie będzie zgłaszał sprzeciwu.
Muruje ścianę fundamentu jak będzie równa to nie daje rapówki tylko jadę na wysokość 30 cm od ławy dysperbitem z obu stron. Na mazidło folia kubełkowa kubełkami do ściany zasypuje to ziemią i fundamenty mam z głowy.

A i oczywiście górną cześć foli zakończyć listwą.



fajnie by było jakbyś napisał że budynek będzie miał piwnicę w mokrym gruncie i smarujesz 30 cm od ławy icon_biggrin.gif.
stety masz niepodpiwniczony czyli te 30 cm może się zgadzać z potrzebami .
choć jak pisałem to zależy od docelowego puntu 0.
pomaluj 20 cm powyżej planowanego poziomu gruntu i nie koniecznie dysperbitem raczej skłaniałbym się ku izolacjom ciężkim .
podnoszony tu temat dyfuzji o ile jest zmorą to zmorą budynków suchych .
w budynkach mokrych ten temat jest mało istotny zresztą co to jest szklanka dobowo w porównaniu z 2000 l w ciągu 12 godzin ?????
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

jaka dyfuzja w ścianie fundamentowej budynku niepodpiwniczonego?!!!


wziąłem pod uwagę poprawkę na posty TB icon_smile.gif
jako że niby fundament jest po to by wodę wypuścić .
natomiast co do izolacji i jej poziomu piszę zupełnie serio czyli 20 cm ponad grunt
nawet kropelki deszczu odbijające się od ziemi mieszczą się w tej strefie .
a wskazywane przez TB rysunki systemu Platon służą jako izolacja przeciwwilgociowa przy gruntach przepuszczalnych tam 30 cm ponad ławę wystarczy bo okresowy poziom wody szybko opadnie nie pozwalając na przemoczenie ściany.
Grunty mokre torfowiska , bagna , jeziora , rzeki , morza i oceany wymagają osobnego traktowania icon_biggrin.gif
pozdrawiam
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Cytat

mieszkałem w domu typu "klocek" z lat 70 z wysokim parterem i pelnym podpiwniczeniem.

tam nie bylo żadnych termoizolacji ścian fundamentowych i piwnicznych. grunt dobry, piaski, zero wody. piwnica zawsze byla i jest suchutka, i w miare ciepła- choc nieogrzewana.


Było sucho... bo nie było "produkcji" wody w ścianie. Po obłożeniu ściany styropianem i zalepikowaniu fundamentu, zawilgocenie ściany zacznie rosnąć ( przy braku paroizolacji od wewnątrz" Woda, grawitacyjnie będzie schodzić w dół i zatrzyma się w fundamencie na "lepiszczu"
Hydroizolacja fundamentu, ma za zadanie wody z zewnątrz nie wpuścić ale tę z wewnątrz ( im grubsza izolacja termiczna tym więcej) wypuścić. Obrazowo wygląda to tak jak na rys. + instrukcja.
http://www.isola.no/content/download/1271/...Grunnmur-09.pdf

DSC01446.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, interesuje mnie wykopanie w skarpie podziemnych piwniczek, na wzór tych popularnych na Węgrzech i w Mołdawii (w których trzymano wino). Pytanie jak zrobić to bezpiecznie i sucho, no i czy są w Polsce firmy, które specjalizują się w tego typu realizacjach.  
    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...