Skocz do zawartości

Półki w ścianie szkieletowej


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Jak należy wykonać takie półki w ścianie szkieletowej

DSC01446.jpg


Półka ma mieć ok. 30cm x 30cm x 25 cm i podświetlenie od góry. Przez środek przebiega miecz od więźby dachowej a od lewej strony jest słup.
Napisano
Witam, niestety nie ma systemowego rozwiązania na wykonstruowanie takich elementów. Oczywiście wykonanie jest mozliwe przy zachowaniu postawowych zasad wykonywania systemów z suchej zabudowy. Radziłbym wykonać ruszt (drabinkę) z profili CW 50 oraz UW 50 , pamietając aby wszystkie krawędzie otworów podparte były profilami. Wygodnie bedzie skorzystać z zaciskarki do profili.
pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A jak skutecznie chronić takie gipsowo-kartonowe półki przed kurzem?



właśnie .... raczej się nie da .....
chyba jedynie zostaje pomalować jakąś zmywalną farbą , żeby można było przetrzeć raz za jakiś czas .....
Napisano
Witam,
Takie półeczki można w prosty sposób zrobić z płyt g-k i profili ściennych CW50 i UW50.
Nie radziłbym robić żadnej drabinki, gdyż taka konstrukcja nie będzie dostatecznie sztywna a bardzo trudna do zapłytowania.

Proponuję wykonać to w następujący sposób:
1. Najpierw zrobić konstrukcję boczków rozstawiając słupki tak by potem było do czego przykręcić profile poziome od pólek.
2. Płyty przykręcić po bokach (bez frontu)
3. Po wewnętrznych stronach przykręcić profile pionowe i zamontować płytę tyłu półek.
4. Wyznaczyć miejsca, gdzie mają być półki i przykręcić profile (boki tył i przód).
5. Przykręcić płyty od góry i dołu półek.
5. Ściankę czołową wyciąć z jednego kawałka płyty i przykręcić w całości. Nie powinna być z kawałków, bo może pękać.
6. Zostaje tylko szpachlowanie.

Co do zabezpieczenia przed kurzem, to oprócz pomalowania odpowiednią farbą proponuje dwa rozwiązania:
1. odpowiednio przycięta szklana półka położona na dno wnęki
2. całe dno zamiast z płyty g-k zrobić z odpowiednio przyciętej płyty meblowej lub drewnianej.

Przed szpachlowaniem należy brzegi tej półki okleić taśmą pakową PCV, żeby gips nie przykleił się do niej. Po pomalowaniu całości delikatnie odciąć taśmę nożem w narożach i to, co wystaje usunąć.

Pozdrawiam
Tadeusz Kucharski
Specjalista ds. szkoleń Rigips
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ochrona przed kurzem???? Nie ma takiej opcji, no chyba, że jakimś cudem kurz akurat się nie zbiera. Myślę, ze impregnacja i przemywanie regularne bo innej opcji jeszcze nikt chyba nei wymyślił.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...