Skocz do zawartości

Półki w ścianie szkieletowej


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Jak należy wykonać takie półki w ścianie szkieletowej

DSC01446.jpg


Półka ma mieć ok. 30cm x 30cm x 25 cm i podświetlenie od góry. Przez środek przebiega miecz od więźby dachowej a od lewej strony jest słup.
Napisano
Witam, niestety nie ma systemowego rozwiązania na wykonstruowanie takich elementów. Oczywiście wykonanie jest mozliwe przy zachowaniu postawowych zasad wykonywania systemów z suchej zabudowy. Radziłbym wykonać ruszt (drabinkę) z profili CW 50 oraz UW 50 , pamietając aby wszystkie krawędzie otworów podparte były profilami. Wygodnie bedzie skorzystać z zaciskarki do profili.
pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A jak skutecznie chronić takie gipsowo-kartonowe półki przed kurzem?



właśnie .... raczej się nie da .....
chyba jedynie zostaje pomalować jakąś zmywalną farbą , żeby można było przetrzeć raz za jakiś czas .....
Napisano
Witam,
Takie półeczki można w prosty sposób zrobić z płyt g-k i profili ściennych CW50 i UW50.
Nie radziłbym robić żadnej drabinki, gdyż taka konstrukcja nie będzie dostatecznie sztywna a bardzo trudna do zapłytowania.

Proponuję wykonać to w następujący sposób:
1. Najpierw zrobić konstrukcję boczków rozstawiając słupki tak by potem było do czego przykręcić profile poziome od pólek.
2. Płyty przykręcić po bokach (bez frontu)
3. Po wewnętrznych stronach przykręcić profile pionowe i zamontować płytę tyłu półek.
4. Wyznaczyć miejsca, gdzie mają być półki i przykręcić profile (boki tył i przód).
5. Przykręcić płyty od góry i dołu półek.
5. Ściankę czołową wyciąć z jednego kawałka płyty i przykręcić w całości. Nie powinna być z kawałków, bo może pękać.
6. Zostaje tylko szpachlowanie.

Co do zabezpieczenia przed kurzem, to oprócz pomalowania odpowiednią farbą proponuje dwa rozwiązania:
1. odpowiednio przycięta szklana półka położona na dno wnęki
2. całe dno zamiast z płyty g-k zrobić z odpowiednio przyciętej płyty meblowej lub drewnianej.

Przed szpachlowaniem należy brzegi tej półki okleić taśmą pakową PCV, żeby gips nie przykleił się do niej. Po pomalowaniu całości delikatnie odciąć taśmę nożem w narożach i to, co wystaje usunąć.

Pozdrawiam
Tadeusz Kucharski
Specjalista ds. szkoleń Rigips
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ochrona przed kurzem???? Nie ma takiej opcji, no chyba, że jakimś cudem kurz akurat się nie zbiera. Myślę, ze impregnacja i przemywanie regularne bo innej opcji jeszcze nikt chyba nei wymyślił.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...