Skocz do zawartości

I znowu kominy


Recommended Posts

Napisano
Proszę o poradę. Jestem laikiem w tych sprawach.
Komin zrobiony mam z cegły klinkierowej na zaprawie murarskiej. Tak zostawili fachowcy. Przyszły deszcze. W ciągu 10 minut ulewy powódż w domu. Po zewnętrznej stronie komina woda cieknie. Czy komin powinien być zafugowany?
Czytałam o tym na forum. Doradżcie, proszę.
Anka
Napisano
  Cytat

Coś mi to na okucie komina spartaczone wygląda .....
Wezwać ich i niech poprawiają ...

Rozwiń  


najgorsze to, ze prawdę mówiąc jeden blacharz sprawdzał i stwierdził ze blacharka dobra, tylko sugeruje brak fug, mówi ze przez zaprawe na kominie przesiąka woda i scieka, ale nie wiem czy to wszystko???

  Cytat

Jeśli komin murowany po skończonym dachu, to wina murarzy. Jeśli dach robiony po kominie- wina dekarzy. Tak ja to widzę.

Rozwiń  


chodzi o to ze ta cegła jest na specjalnej zaprawie do klinkieru, ale nie ma wypełnień fugowych i następni sugerują ze w te rowki miedzy cegłami wcina sie woda i przenika po zaprawie w dół, tylko według mnie totrzeba trochę czasu aby ta woda przesiąknęła, a jak leje to właściwie leje się od razu po ścianie.Chyba ze ta zaprawa taka dziadowska i przepuszcza.Inny mądry mówi ze to obróbvka blacharska, ale dwóch blacharzy sprawdzało i ponoć O.K. Tragedia
Napisano
klinkieru raczej się nie fuguje. Piszę "raczej" bo niektórzy się bawią. Nie jest to jednak wymagane. To nie z tego powodu Ci cieknie. Walnij fotkę tego komina.
Napisano
Ja mam kominy z klinkieru w środku otynkowane a na zewnątrz położona fuga. Komin mam z dziurawki a na górnej części komina pełna cegła. Wody nie ma.




Ja na twoim miejscu zasilikonował bym te miejsca styczne blachy z kominem i sprawdził czy dalej przesiąka.
Napisano
  Cytat

Proszę o poradę. Jestem laikiem w tych sprawach.
Komin zrobiony mam z cegły klinkierowej na zaprawie murarskiej. Tak zostawili fachowcy. Przyszły deszcze. W ciągu 10 minut ulewy powódż w domu. Po zewnętrznej stronie komina woda cieknie. Czy komin powinien być zafugowany?
Czytałam o tym na forum. Doradżcie, proszę.
Anka

Rozwiń  


Oczywiście cegły na kominie powinny być zaspoinowane, ale nie w tym prawdopodobnie leży przyczyna przecieków. Z opisu nie wiadomo, jak usytuowany jest komin - w kalenicy czy w połaci dachowej. W tym drugim przypadku często przecieki powstają w wyniku spiętrzenia wody na "zaporze" jaką jest ściana komina i przenikanie jej pod pokrycie dachowe. Przecieki mogą też powstawać w wyniku braku utworzenia tzw. wydry - osadzki ścianej komonowych powyżej krawędzi obróbek blacharskich. Jeśli nie ma wydry, blacha powinna być wprowadzona w szczeliny nacięte w ściance komina i uszczelniona silikonem.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

problem w tym, że silikon ma głownie zastosowanie jako uszczelka wewnątrz budynku. Jest mało odporna na działanie czynników atm.

Rozwiń  

icon_sad.gif Jaki sylikon? Ludziska minimum uszczelniacz dekarski a najlepiej sikaflex-11FC wcięta obróbka w komin najlepiej podwójna jak to nazywają dekarze czapa z blachy w górze klinkier nieważne czy pełny czy nie na pełną fugę zaokrągloną wykonaną na raz nie fugowany po wymurowaniu zaprawa Sopro lug Quick-mix zaimpregnowany 50lat gwarancji!!! icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...