Skocz do zawartości

Dach pełno deskowany a ocieplenie poddasza użytkowego?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Będziemy sami ocieplać poddasze użytkowe.
Dach mamy pełno deskowany.

Problem polega na tym, że nie wiemy jaka folię kupić i założyć na dach, potem będzie Uni mata ( chyba, że jest coś lepszego )
i na to znów folia i znów nie wiemy jaką.

Będę ogromnie wdzięczna za informację jak mamy ocieplić nasz dach.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Napisano
czyli podwówjna folia ? Nie rozumiem.
Wydaje się ze od strony deskowania powinno być:
deska, powietrze, wełna, folia, płyta k-g
Napisano
Cytat

czyli podwówjna folia ? Nie rozumiem.
Wydaje się ze od strony deskowania powinno być:
deska, powietrze, wełna, folia, płyta k-g



A ja gdzieś czytałam, ale nie pamiętam gdzie i nie potrafię tego znaleźć,
że od strony desek też powinna być folia.

I jak by się zastanowić jest to logiczne,
folia od desek by do ocieplenia nie dochodziła wilgoć z zewnątrz
a od strony domu by ocieplenie mogło oddychać.
Napisano
Cytat

nałoż pod deski folię .... powodzenia.
Deski są stosowane zamiast folii w niektórych technologiach np. bitumicznej ...



No ok, ale same deski nie chronią przed wilgocią czy np. szkodnikami, które mogą się dostać przez szczeliny dachu do
ocieplenia.
Przez to w ociepleniu mogą się rozwijać grzyby, pleśnie i inne.
Zatem folia na deski zabezpiecza ocieplinę.

No ale ok, powiedzmy, że masz rację.
Możesz mi zatem wytłumaczyć czym sie różni folia
paroizolacyjna od paropuszczalnej i gdzie sie kazdą z nich stosuje?

Napisano
Cytat

logicznie rzecz biorąc to:
paroizolacja chroni przed dostępem pary/wody
paroprzepuszczalna umożliwia przepływ pary/wody



Ok, ale nie o to mi chodziło ale o zastosowanie tych folii,
którą gdzie sie używa
Napisano
Cytat

Ok, ale nie o to mi chodziło ale o zastosowanie tych folii,
którą gdzie sie używa


mam w projekcie pełne deskowanie i na to folia wysokoparoprzepuszczalna
Napisano
Cytat

Ok, ale nie o to mi chodziło ale o zastosowanie tych folii,
którą gdzie sie używa


Ja tez mam dach pelno deskowy zapapowany i uzywam tylko jednej folii Paroszczelnej miedzy welne a K/G. Rozumiem ze na dachu bedzie jakas blachodachowka czy dachowka? Przeczytalas watek z linku.
A tej drugiej nie wiem gdzie sie uzywa pewno tam gdzie nie ma dachu pelnodeskowanego.

Cytat

mam w projekcie pełne deskowanie i na to folia wysokoparoprzepuszczalna


Oj to mamy rozbierznosc! Ciekawe........?

[quote name='animus' date='15.07.2010, 15:19 ' post='118541']

1.blacho-dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 3 cm
7.wełna (wata) 25 cm
8. stelaż
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k

Ja takie doatlam wskazowki, co oznacza na to? Bobus
Napisano
Cytat

mam w projekcie pełne deskowanie i na to folia wysokoparoprzepuszczalna



Paroprzepuszczalna a nie paroszczelna icon_confused.gif

Kolejna inna teoria
To ja juz teraz nic nie wiem.

Czy jest tu jakiś fachowiec z zawodu który mógłby wyjaśnić jak powinno być
właściwie?
Napisano
Jesli na dachu sa tylko deski bez pokrycia nalezy nabic kontr laty na to naciagnac folie PAROPRZEPUSZCZALNA zanowu kontrlaty i laty jesli juz macie dach zakonczony to od desek trzeba zrobic luz miedzy welne nastepnie rozciagnac folie PAROIZOLACYJNA zrobic stelaz i plyty gk
Napisano
Cytat

Po prostu:
-folia paroprzepuszczalna od strony dachu
-folia paroszczelna od strony pomieszczeń

Nigdy odwrotnie!




Ok, a jak jest dach pełnodeskowany to dajemy też folie na deski od środka
czy nie?

Jak jest prawidłowo?
- deski
- folia paroprzepuszczalna
- ocieplenie
- folia paroszczelna

czy

- deski
- ocieplenie
- folia paroszczelna?





Cytat

Jesli na dachu sa tylko deski bez pokrycia nalezy nabic kontr laty na to naciagnac folie PAROPRZEPUSZCZALNA zanowu kontrlaty i laty jesli juz macie dach zakonczony to od desek trzeba zrobic luz miedzy welne nastepnie rozciagnac folie PAROIZOLACYJNA zrobic stelaz i plyty gk



u nas w tej chwili n dachu jest papa
ale będzie blachodachówka
Napisano
Dobrze, czyli na obocną chwilę nie mamy jednoznacznej odpowiedzi.

Ani jaka folia powinna być na ocieplinę od środka oraz czy w ogóle a jak tak to jaka powinna być na deski.

Wiem, że dalej nic nie wiem icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Dobrze, czyli na obocną chwilę nie mamy jednoznacznej odpowiedzi.

Ani jaka folia powinna być na ocieplinę od środka oraz czy w ogóle a jak tak to jaka powinna być na deski.

Wiem, że dalej nic nie wiem icon_sad.gif


Jak pisałem mam w projekcie na deskach folię wysokoparpprzepuszczalną o wsp 2500-3000, aby nie było konieczności robienia szczeliny miedzy deskami a wełną.
Napisano
Ok juz zalapalam, tzn ze zamiast robic przerwe wentykacyjna uzyta zostala folia paroprzepuszczalna. I teraz mi sie rozjasnilo i pewno Bajli tez.

bajla tzn ze zalezy czy bedziesz robila przerwe wentylacyjna czy nie. Z przerwa bez foli; bez przerwy w folia. Ja mam jedno rozwiazanie a Bobus ma drugie. Wsio.

A teraz mam pytanie ktore lepsze? czy bez roznicy? a moze okaze sie po czasie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Jak pisałem mam w projekcie na deskach folię wysokoparpprzepuszczalną o wsp 2500-3000, aby nie było konieczności robienia szczeliny miedzy deskami a wełną.




A jakie masz w projekcie odstępy miedzy deskami inaczej i tak musisz mieć szczelinę wentylacjyjną
Napisano
Cytat

Masz już tak zrobione.

Bardzo jestem ciekawy co na to powie wykonawca.


Jeszcze nie mam zrobione, ale wykonawca powiedział że w zasadzie jeżeli na deskowanie dać niesuszone deski to szczeliny samoczynnie powstaną...
Napisano
Cytat

Ja tez mam dach pelno deskowy zapapowany i uzywam tylko jednej folii Paroszczelnej miedzy welne a K/G. Rozumiem ze na dachu bedzie jakas blachodachowka czy dachowka? Przeczytalas watek z linku.
A tej drugiej nie wiem gdzie sie uzywa pewno tam gdzie nie ma dachu pelnodeskowanego.


Oj to mamy rozbierznosc! Ciekawe........?


----------------------------------------------------------------------
Dach z papą z podbitką najtrwalsze rozwiązanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 3 cm
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
----------------------------------------------------------
Z deskowaniem i podbitką
1.blacho-dachówka ,dachowka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna ,(specjalna na deskowanie odporna na przebicie wiórami wystającymi z desek)
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 1 cm (ograniczona wentylacja )
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
---------------------------------------------------------
Przy zastosowaniu nadbitki struganej tylko na zewnątrz:
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna
5.kontr-łaty o gr. nadbitki w miejscach gdzie nie ma tej nadbitki
6.przerwa wentylacyjna (nie potrzebna)
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k

Brać wybierać nie marudzić
Napisano
Cytat

----------------------------------------------------------------------
Dach z papą najtrwalsze rozwiązanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 3 cm
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
----------------------------------------------------------
Z deskowaniem
1.blacho-dachówka ,dachowka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna ,(specjalna na deskowanie odporna na przebicie wiórami wystającymi z desek)
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 1 cm (ograniczona wentylacja )
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
---------------------------------------------------------
Przy zastosowaniu nadbitki struganej tylko na zewnątrz:
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna
5.kontr-łaty o gr. nadbitki w miejscach gdzie nie ma tej nadbitki
6.przerwa wentylacyjna (nie potrzebna)
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k

Brać wybierać nie marudzić



To ja dorzucam inne rozwiązanie

Kolejne warstwy przy pokryciu dachu pełnym deskowaniem:
- folia o wysokiej paroprzepuszczalnosci mocowana do krokwi,
- kontrałaty grub. 2,5 - 3 cm przybite do krokwi (na folię),
- deskowanie,
- papa,
- ruszt pod wierzchnie pokrycie lub dachówki bitumiczne.


Cytuje ze swojego wątku Dach -zastosowanie wiatroizolacji.
Napisano
Cytat

To ja dorzucam inne rozwiązanie

Kolejne warstwy przy pokryciu dachu pełnym deskowaniem:
- folia o wysokiej paroprzepuszczalnosci mocowana do krokwi,
- kontrałaty grub. 2,5 - 3 cm przybite do krokwi (na folię),
- deskowanie,
- papa,
- ruszt pod wierzchnie pokrycie lub dachówki bitumiczne.


Cytuje ze swojego wątku Dach -zastosowanie wiatroizolacji.


a w jaki celu papa?
Napisano
Cytat

hm....
ja o ile się nie mylę to mam tylko folię (nie wiem jaką ) i dachówkę ... dokładanie deskowania i papy jaki ma sens ?


Deskowanie usztywnia konstrukcję dachu oraz rozkłada równomierniej obciążenie na inne krokwie a papa jest trwalsza od foli.  




Cytat

Deski muszą być przykryte warstwą wstępnego krycia w tym przypadku papą

Nie może dać dachówki na gołe deski



Można tak kiedyś robiono i znam dachy co mają 50 i więcej lat co  jeszcze mają same gołe dechy a nad nimi dachówki.Deski są bite od dołu i zachodzą jedna na drugą jak gont woda spływa po nich w dół . 

Cytat

To ja dorzucam inne rozwiązanie

Kolejne warstwy przy pokryciu dachu pełnym deskowaniem:
- folia o wysokiej paroprzepuszczalnosci mocowana do krokwi,
- kontrałaty grub. 2,5 - 3 cm przybite do krokwi (na folię),
- deskowanie,
- papa,
- ruszt pod wierzchnie pokrycie lub dachówki bitumiczne.



Tak to poprawne rozwiązanie przy stosowaniu nadbitki przy pełnym deskowaniu  :

Dach z papą i z nadbitką pełne deskowanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.kontr-łaty 2,5 / 3 cm nabite żeby powstała przerwa wentylacyjna
7.folia wysoko-paro-przepuszczalna na krokwiach
8.wełna (wata) 25 cm lub więcej
9. stelaż +wełna między stelażem
10.folia paroszczelna
11.płyta g/k
Napisano
Cytat

Deskowanie usztywnia konstrukcję dachu oraz rozkłada równomierniej obciążenie na inne krokwie a papa jest trwalsza od foli.  






Można tak kiedyś robiono i znam dachy co mają 50 i więcej lat co  jeszcze mają same gołe dechy a nad nimi dachówki.Deski są bite od dołu i zachodzą jedna na drugą jak gont woda spływa po nich w dół . 



Tak to poprawne rozwiązanie przy stosowaniu nadbitki przy pełnym deskowaniu  :

Dach z papą i z nadbitką pełne deskowanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.kontr-łaty 2,5 / 3 cm nabite żeby powstała przerwa wentylacyjna
7.folia wysoko-paro-przepuszczalna na krokwiach
8.wełna (wata) 25 cm lub więcej
9. stelaż +wełna między stelażem
10.folia paroszczelna
11.płyta g/k



A co oznacza w tym wszystkim nadbitka.
Napisano
Cytat

A co oznacza w tym wszystkim nadbitka.


Nadbitka to wykorzystanie  deskowania dachu do estetycznego  wykonania okapu, czyli spodniej części dachu widocznej na zewnątrz  poprzez struganie malowanie itd.

Stosując nadbitkę pozostawiamy odkrytą na zewnątrz  szczelinę w elewacji budynku  pomiędzy deskowaniem a ociepleniem ścian która umożliwia osuszanie wełny - ocieplenia poddasza .Podczas nasilonych wiatrów  zwłaszcza budując w górach ,zimne  powietrze odbija się od ściany oraz okapu (powstaje kieszeń) i przechodzi gwałtownie tą szczeliną i wtedy  może przenikać głęboko przez wełnę i obniżać izolacyjność budynku ,dlatego stosuje się membranę wysoko-przepuszczalną  zaraz za wełną ,która utrudni penetrację gwałtownie przechodzącego powietrza.  

Stosując podbitkę zamykamy szczelinę przy ścianie a  wstawiamy kratki dalej od muru ,tu powietrze odbija się od podbitki (nie ma kieszeni) a tylko jakaś cześć przenika przez kratki .   
Napisano
Cytat

Nadbitka to wykorzystanie  deskowania dachu do estetycznego  wykonania okapu, czyli spodniej części dachu widocznej na zewnątrz  poprzez struganie malowanie itd.



OK w sumie to tylko chciałem się upewnić.

Cytat

Stosując nadbitkę pozostawiamy odkrytą na zewnątrz  szczelinę w elewacji budynku  pomiędzy deskowaniem a ociepleniem ścian która umożliwia osuszanie wełny - ocieplenia poddasza .Podczas nasilonych wiatrów  zwłaszcza budując w górach ,zimne  powietrze odbija się od ściany oraz okapu (powstaje kieszeń) i przechodzi gwałtownie tą szczeliną i wtedy  może przenikać głęboko przez wełnę i obniżać izolacyjność budynku ,dlatego stosuje się membranę wysoko-przepuszczalną  zaraz za wełną ,która utrudni penetrację gwałtownie przechodzącego powietrza.  

Stosując podbitkę zamykamy szczelinę przy ścianie a  wstawiamy kratki dalej od muru ,tu powietrze odbija się od podbitki (nie ma kieszeni) a tylko jakaś cześć przenika przez kratki .   



Nie wiem czy się zajmujesz ale powiedz jak mam podbitkę prostopadle do ściany i kratki wentylacyjne jak silny jest przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej o szerokości ok. 4cm i długości do 4m.

Czy tam powstaje duży ciąg powietrza?
Napisano
Cytat

OK w sumie to tylko chciałem się upewnić.



Nie wiem czy się zajmujesz ale powiedz jak mam podbitkę prostopadle do ściany i kratki wentylacyjne jak silny jest przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej o szerokości ok. 4cm i długości do 4m.

Czy tam powstaje duży ciąg powietrza?



 Masz membranę to nie musisz się martwić za dużym przepływem powietrza,a raczej za małym  otwory wentylacyjne w podbitce powinny mieć tyle samo cm2  co szczelina wentylacyjna w dachu . 


W trakcie docieplania ścian "majstry" potrafią całkowicie zasłonić styropianem szczelinę wentylacyjną  pomiędzy deskami a ścianką kolankową (dotyczy deskowania z papą ).

Za duży ciąg powstaje tylko w skrajnych warunkach (silne wiatry) ,zimą wiatr potrafi nawiać przez taką szczelinę śnieg na głębokość nawet  ponad  metr w głąb ocieplenia (nadbitka) . 

Napisano
Cytat

 
Za duży ciąg powstaje tylko w skrajnych warunkach (silne wiatry) ,zimą wiatr potrafi nawiać przez taką szczelinę śnieg na głębokość nawet  ponad  metr w głąb ocieplenia (nadbitka) . 




Ale to chyba w przypadku nadbitki bo jak będzie podbitka to śnieg tam nie powinien się dostawać.


Napisano
Cytat

Ale to chyba w przypadku nadbitki bo jak będzie podbitka to śnieg tam nie powinien się dostawać.



Będzie  utrudniony pod warunkiem że otwory wentylacyjne w podbitce będą bliżej rynny a nie przy ścianie. 
Napisano
Cytat

Animus możesz spojrzeć na mój ostatni wpis w tym wątku i powiedzieć co o tym sądzisz

Array="" target="_blank">Dach-zastosowanie wiatroizolacji



Szkoda że membrana nie została nabita na krokwiach byłaby większa przestrzeń do włożenia grubszego  ocieplenia  .
Użyłeś paroprzepuszczalnej membrany która może w ciągu doby - 1600 gramów czyli 1,6L wody oddać na dobę ?.
Napisano
Cytat

Szkoda że membrana nie została nabita na krokwiach byłaby większa przestrzeń do włożenia grubszego  ocieplenia  .
Użyłeś paroprzepuszczalnej membrany która może w ciągu doby - 1600 gramów czyli 1,6L wody oddać na dobę ?.



No szkoda że nie na krokwiach to prawda ale na Mazowszu to chyba nikt tak nie buduje a inwestor zawsze się dowiaduje po nie w czasie.

Ta membrana to wiatroizolacja firmy Corotop dokładnie to Corovin o paro przepuszczalności 3000
Napisano
Cytat

No szkoda że nie na krokwiach to prawda ale na Mazowszu to chyba nikt tak nie buduje a inwestor zawsze się dowiaduje po nie w czasie.

Ta membrana to wiatroizolacja firmy Corotop dokładnie to Corovin o paro przepuszczalności 3000



A jak masz zamiar rozwiązać problem wentylacji pól z krokwiami koszowymi - (ślepe pola )


Napisano
Cytat

A jak masz zamiar rozwiązać problem wentylacji pól z krokwiami koszowymi - (ślepe pola )




W najwyższym punkcie ślepego pola czyli w miejscu gdzie krokiem łączy się z krokwią koszową mam wycięte w deskowaniu otwory o kształcie trójkąta o powierzchni zbliżonej do 150mm2

Na tych otworach nie ma papy tylko jest membrana wyskoparoprzepuszczlna Brass.
Napisano
Cytat

W najwyższym punkcie ślepego pola czyli w miejscu gdzie krokiem łączy się z krokwią koszową mam wycięte w deskowaniu otwory o kształcie trójkąta o powierzchni zbliżonej do 150mm2

Na tych otworach nie ma papy tylko jest membrana wyskoparoprzepuszczlna Brass.


Czyli wylecieć może a jak ma wlecieć ?


Napisano
Cytat

Czyli wylecieć może a jak ma wlecieć ?



Otwory wiercone przez krokiew na dole martwego pola fi 20.

Tak naprawdę to nie wiem ile otworów powinno być.

Na zdjęciach pokazywałem rozpiętą wiatroizolację jak będzie lepiej wiercić otwory nad wiatroizolacją czy pod czyli w warstwie, na wysokości wełny
Napisano
Cytat

Otwory wiercone przez krokiew na dole martwego pola fi 20.

Tak naprawdę to nie wiem ile otworów powinno być.

Na zdjęciach pokazywałem rozpiętą wiatroizolację jak będzie lepiej wiercić otwory nad wiatroizolacją czy pod czyli w warstwie, na wysokości wełny



Najmniej zaszkodzą otwory wiercone w środku krokwi ,masz świadomość że osłabiasz element z tymi otworami ostrożnie .


Najlepsza jest taka kratka na dole i u góry montowana na deskowaniu .

Kratka
Napisano
Cytat

Najmniej zaszkodzą otwory wiercone w środku krokwi ,masz świadomość że osłabiasz element z tymi otworami ostrożnie .


Najlepsza jest taka kratka na dole i u góry montowana na deskowaniu .

Kratka



U mnie to już za późno na takie kratki


Napisano
Cytat

U mnie to już za późno na takie kratki



Wystarczy punktowo zdjąć kilka dachówek i wyrzynarką wyciąć między łatam, ale  sam musisz zdecydować  tańsza i szybsza opcja to otwory 
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Ja u siebie robię:
- deski
- szczelina wentylacyjna
- ocieplenie
- stelaż
- folia paroizolacyjna
- k-g


mam pytanie do mateusza bo chce zrobić tak samo bez foli tylko szczelina 4 cm wełna i folia i jak się to u ćebie się sprawuje pozdrawiam

Cytat

Ok, a jak jest dach pełnodeskowany to dajemy też folie na deski od środka
czy nie?

Jak jest prawidłowo?
- deski
- folia paroprzepuszczalna
- ocieplenie
- folia paroszczelna

czy

- deski
- ocieplenie
- folia paroszczelna?


i jak w końc u zrobiłaś pozdrawiam




u nas w tej chwili n dachu jest papa
ale będzie blachodachówka


Napisano
Cytat

Ok, a jak jest dach pełnodeskowany to dajemy też folie na deski od środka
czy nie?

Jak jest prawidłowo?
- deski
- folia paroprzepuszczalna
- ocieplenie
- folia paroszczelna

czy

- deski
- ocieplenie
- folia paroszczelna?







u nas w tej chwili n dachu jest papa
ale będzie blachodachówka


a folię od srodka daliśćie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...