Nestorius Napisano 30 lipca 2010 Udostępnij #1 Napisano 30 lipca 2010 Witam wszystkich.Przyszło mi mieszkać w domu, który ma ok 40 lat . Co chwilę muszę mierzyć się z jakimś problemem natury remontowej. Tym razem jest to izolacja pionowa fundamentów. Od 2 lat zaczęła wilgoć piąć się w górę - łuszcząca farba, odpadający tynk. Widać, że jest to działanie wody. Ponadto widać, że na fundamentach w piwnicy pojawia się zawilgocenie w okresach opadów deszczu.Dom stoi na gruncie gliniastym. Była tam podobno kiedyś wykonywana izolacja, ale jak sądzę był to tylko lepik. W związku z tym mam kilka pytań:1. Czy zlecić to firmie, czy też poradzę sobie sam z tymi pracami?2. Jakie materiały najlepiej wykorzystać? (masy, papy, folie)3. Czy odkopywać od razu cały dom, czy też ścianami?4. Jak oczyścić i osuszyć stary fundament? Czy musi być całkowicie wyschnięty?Ponadto chcę wykonać drenaż wokół budynku. Na jakiej głębokości i w jakiej odległości od domu go położyć? Jeżeli macie jakieś schematy, albo opisy to proszę o wklejenie. Link do komentarza
animus Napisano 30 lipca 2010 Udostępnij #2 Napisano 30 lipca 2010 Cytat Witam wszystkich.Przyszło mi mieszkać w domu, który ma ok 40 lat Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_confused.gif"> . Co chwilę muszę mierzyć się z jakimś problemem natury remontowej. Tym razem jest to izolacja pionowa fundamentów. Od 2 lat zaczęła wilgoć piąć się w górę - łuszcząca farba, odpadający tynk. Widać, że jest to działanie wody. Ponadto widać, że na fundamentach w piwnicy pojawia się zawilgocenie w okresach opadów deszczu.Dom stoi na gruncie gliniastym. Była tam podobno kiedyś wykonywana izolacja, ale jak sądzę był to tylko lepik. W związku z tym mam kilka pytań:1. Czy zlecić to firmie, czy też poradzę sobie sam z tymi pracami?2. Jakie materiały najlepiej wykorzystać? (masy, papy, folie)3. Czy odkopywać od razu cały dom, czy też ścianami?4. Jak oczyścić i osuszyć stary fundament? Czy musi być całkowicie wyschnięty?Ponadto chcę wykonać drenaż wokół budynku. Na jakiej głębokości i w jakiej odległości od domu go położyć? Jeżeli macie jakieś schematy, albo opisy to proszę o wklejenie. A co z izolacją poziomą znajdującą się w ścianie jest gdzieś ? Link do komentarza
Nestorius Napisano 31 lipca 2010 Autor Udostępnij #3 Napisano 31 lipca 2010 Tak, jest izolacja pozioma. Widać ją na łączeniu fundamentu i ściany. Link do komentarza
animus Napisano 31 lipca 2010 Udostępnij #4 Napisano 31 lipca 2010 Cytat Tak, jest izolacja pozioma. Widać ją na łączeniu fundamentu i ściany. Odkopujesz ścianę zaklejasz ewentualne nierówności ubytki na ścianie zakładasz folię kubełkową równo z fundamentem folia musi wystawać powyżej gruntu , drenaż montujesz z b.delikatnym spadkiem w koło budynku , poniżej izolacji poziomej cała średnicą rury , obsypujesz żwirem dookoła rurę drenacyjną z 15-20 cm na wierzchu na żwir 10 cm piasku i można zasypać ziemią .Osuszać ściany nie ma sensu od zewnątrz zrobi to folia kubełkowa , wystarczy intensywne wietrzenie od środka . Link do komentarza
Nestorius Napisano 31 lipca 2010 Autor Udostępnij #5 Napisano 31 lipca 2010 I oprócz folii nie daję żadnych mas, lepików itp. środków ?? Link do komentarza
animus Napisano 1 sierpnia 2010 Udostępnij #6 Napisano 1 sierpnia 2010 Cytat I oprócz folii nie daję żadnych mas, lepików itp. środków ?? Jaki jest poziom wód gruntowych ,czy poniżej ławy fundamentowej .Pamiętaj o sklejeniu w jedną całość folii kubełkowej ,folia łączona na zakład z 15 cm. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 2 sierpnia 2010 Udostępnij #7 Napisano 2 sierpnia 2010 Osuszenie i izolacja fundamentów nie jest z pewnością zakresem robót możliwych do przeprowadzenia samodzielnie. Pomijając konieczność dysponowania specjalistycznym sprzętem i materiałami, potrzebne jest również doświadczenie niezbędne do oceny przyczyn zawilgocenia jak i doboru optymalnej technologii a także zapewnienia bezpieczeństwa dla ludzi i samego budynku. Z poziomu zadawanych pytań wynika, że ma Pan raczej mgliste pojęcie o tego typu pracach i zdecydowanie lepiej będzie powierzyć remont fachowcom. Link do komentarza
Nestorius Napisano 5 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #8 Napisano 5 sierpnia 2010 A czy ktoś mi może podać orientacyjny koszt takich prac?? Dzisiaj jeden z budowlańców powiedział mi o kwocie 350-400 zł za mb fundamentu. Inny z kolei wycenił mi metr w granicach 140 zł. Zakres i środki mniej więcej to samo. Natomiast jeden i drugi powiedzieli, że oni mogą mi to odkopać, wyczyścić, a ja sobie sam najpierw pociągnę lepikiem, a później masą uszczelniającą. Resztę wykonają oni. Link do komentarza
animus Napisano 6 sierpnia 2010 Udostępnij #9 Napisano 6 sierpnia 2010 Cytat A czy ktoś mi może podać orientacyjny koszt takich prac?? Dzisiaj jeden z budowlańców powiedział mi o kwocie 350-400 zł za mb fundamentu. Inny z kolei wycenił mi metr w granicach 140 zł. Zakres i środki mniej więcej to samo. Natomiast jeden i drugi powiedzieli, że oni mogą mi to odkopać, wyczyścić, a ja sobie sam najpierw pociągnę lepikiem, a później masą uszczelniającą. Resztę wykonają oni. Wszystko zależy jak głęboko muszą kopać .Możesz poszukać mniej inteligentnych osiłków do kopania a resztę zrobić sam ,jeżeli to Ciebie przerasta to musisz nająć kumatych . Link do komentarza
Nestorius Napisano 7 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #10 Napisano 7 sierpnia 2010 Fundament jest na 1,2 m. Mam gościa z małą koparką, który bierze 60 zetów za godzinę kopania więc wykop zrobiłby mi on, ewentualnie uczniowie ze szkoły budowlanej. Co do pracy to jestem człowiekiem typu "zrób to sam" więc mogę robić sam. Zastanawiam się tylko jakich materiałów użyć, żeby było dobrze. Cytat Osuszenie i izolacja fundamentów nie jest z pewnością zakresem robót możliwych do przeprowadzenia samodzielnie. Pomijając konieczność dysponowania specjalistycznym sprzętem i materiałami, potrzebne jest również doświadczenie niezbędne do oceny przyczyn zawilgocenia jak i doboru optymalnej technologii a także zapewnienia bezpieczeństwa dla ludzi i samego budynku. Z poziomu zadawanych pytań wynika, że ma Pan raczej mgliste pojęcie o tego typu pracach i zdecydowanie lepiej będzie powierzyć remont fachowcom. W żadnej mierze nie zamierzam podważać Pana fachowości, doświadczenia i zorientowania w temacie. Mogę natomiast powiedzieć, że rozmawiałem już z kilkoma wykonawcami i wszyscy mówią, że mogę większość prac wykonać sam, bo "nie jest sztuką przemalować fundament lepikiem, a później nałożyć na to masę". Ten tekst słyszę od nich wszystkich. Dlatego słysząc Pana opinię jak i opinie wykonawców dalej jestem w kropce - zlecić, czy robić (przynajmniej część) samemu?Pozdrawiam Link do komentarza
abdom Napisano 8 sierpnia 2010 Udostępnij #11 Napisano 8 sierpnia 2010 Cytat Osuszenie i izolacja fundamentów nie jest z pewnością zakresem robót możliwych do przeprowadzenia samodzielnie. Pomijając konieczność dysponowania specjalistycznym sprzętem i materiałami, potrzebne jest również doświadczenie niezbędne do oceny przyczyn zawilgocenia jak i doboru optymalnej technologii a także zapewnienia bezpieczeństwa dla ludzi i samego budynku... WitamTeż planuję izolację fundamentów 30.-letniego budynku. Chcę zatrudnić do tego firmę (z braku czasu), ale i tak chciałbym mieć jakąś wiedzę na ten temat żeby odp. kontrolować działania wybranej firmy. Chodzi mi przede wszystkim o zabezpieczenie budynku. Co się kogoś pytam, to różne opinie. Czy można odkopać aż do ławy od razu całą ścianę (dom ma 11 x 12 m i solidne kamienne fundamenty ok. 60 cm grubości)? Jeśli nie, to po ile można? Robienie na raty ewidentnie wydłuży prace, bo trzeba odkopać, umyć, osuszyć (z grubsza), zaizolować, ułożyć kawałęk rury drenarskiej, zasypać żwirem, ubić.... i przesunąć się o kawałek żeby zacząć od nowa. Dodam, że jedna ze ścian ma w połowie długości przesunięcie o 1 m (ściana tworzy takie proste Z) co chyba wpływa na zwiększenie sztywności. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 8 sierpnia 2010 Udostępnij #12 Napisano 8 sierpnia 2010 Cytat WitamTeż planuję izolację fundamentów 30.-letniego budynku. Chcę zatrudnić do tego firmę (z braku czasu), ale i tak chciałbym mieć jakąś wiedzę na ten temat żeby odp. kontrolować działania wybranej firmy. Chodzi mi przede wszystkim o zabezpieczenie budynku. Co się kogoś pytam, to różne opinie. Czy można odkopać aż do ławy od razu całą ścianę (dom ma 11 x 12 m i solidne kamienne fundamenty ok. 60 cm grubości)? Jeśli nie, to po ile można? Robienie na raty ewidentnie wydłuży prace, bo trzeba odkopać, umyć, osuszyć (z grubsza), zaizolować, ułożyć kawałęk rury drenarskiej, zasypać żwirem, ubić.... i przesunąć się o kawałek żeby zacząć od nowa. Dodam, że jedna ze ścian ma w połowie długości przesunięcie o 1 m (ściana tworzy takie proste Z) co chyba wpływa na zwiększenie sztywności. kolego robienie na raty nie wydłuży sprawy tylko ewidentnie ją skróci - postawienie nowego trwa dłużejpoza tym nadzór konstruktorski oraz niezbędna papierologia - czy wszystkim się wydaje że naprawdę nie ma nic prostszego ???? Link do komentarza
animus Napisano 8 sierpnia 2010 Udostępnij #13 Napisano 8 sierpnia 2010 Cytat WitamTeż planuję izolację fundamentów 30.-letniego budynku. Chcę zatrudnić do tego firmę (z braku czasu), ale i tak chciałbym mieć jakąś wiedzę na ten temat żeby odp. kontrolować działania wybranej firmy. Chodzi mi przede wszystkim o zabezpieczenie budynku. Co się kogoś pytam, to różne opinie. Czy można odkopać aż do ławy od razu całą ścianę (dom ma 11 x 12 m i solidne kamienne fundamenty ok. 60 cm grubości)? Jeśli nie, to po ile można? Robienie na raty ewidentnie wydłuży prace, bo trzeba odkopać, umyć, osuszyć (z grubsza), zaizolować, ułożyć kawałęk rury drenarskiej, zasypać żwirem, ubić.... i przesunąć się o kawałek żeby zacząć od nowa. Dodam, że jedna ze ścian ma w połowie długości przesunięcie o 1 m (ściana tworzy takie proste Z) co chyba wpływa na zwiększenie sztywności. No tu akurat raczej odkopywanie etapami i firma z doświadczeniem (trzeba by naocznie stwierdzić na czym stoi ,czy nie są popękane ściany przed modernizacją itd.Najważniejszy jest czas i pogoda a dokładniej deszcz w odkopaną część budynku w odkryte ławy dostanie się woda i uplastyczni grunt może dojść do osunięcia lub rozjechania ściany . Nie ma potrzeby myć oraz osuszać ścian przy drenażu w koło budynku .Jedynie przy wysokim poziomie wód gruntowych trzeba robić ciężką izolację ściany z lepików,mas, papy.Normalnie wystarczy odkopać wyszczotkować ścianę szczotkami zakleić ewentualne nierówności ubytki na ścianie założyć folię kubełkową równo z fundamentem folia musi wystawać powyżej gruntu i folia musi być z klejona w jedną całość dookoła budynku , drenaż montuje się z b.delikatnym spadkiem dookoła budynku , poniżej izolacji poziomej całą średnicę rury , obsypuje się żwirem z każdej strony rurę drenacyjną z 15-20 cm na wierzchu na żwir geowłóknina lub 10 cm piasku i można zasypać ziemią .Osuszać ściany nie ma sensu od zewnątrz zrobi to folia kubełkowa , wystarczy intensywne wietrzenie od środka . Do tego oddzielne odprowadzenie wody z dachu ( z rynien ) gdzieś z dala od budynku tak zeby woda z rynien nie mogła dostać się w drenaż . Link do komentarza
abdom Napisano 8 sierpnia 2010 Udostępnij #14 Napisano 8 sierpnia 2010 Dzęki dla MTW Orle i animusa za dotychczasowe odpowiedzi.Miałbym jednak prośbę o uściślenie "etapu" czy "raty". Ile to może być? Bo i 1 m i 10 m, to też będą etapy w stosunku do całkowitej długości muru. Wiem, że może to zależeć od stanu fundamentu i rodzaju gruntu, ale czy jest jakaś długość, której nie wolno przekroczyć (żebym mógł sobie np. zastrzec w umowie) w żadnym wypadku, nawet gdyby wszystko było OK.Czy można równolegle prowawadzić prace z ustaloną długością etpu np. od narożnika na sąsiednich ścianach albo przeciwległych, itp.? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 8 sierpnia 2010 Udostępnij #15 Napisano 8 sierpnia 2010 w zasadzie otrzymałeś pełną odpowiedźnadzór konstruktora budowlanego i cała reszta to już drobiazg bo on nad tym czuwa i się pod tym podpisuje Link do komentarza
animus Napisano 8 sierpnia 2010 Udostępnij #16 Napisano 8 sierpnia 2010 Cytat Dzęki dla MTW Orle i animusa za dotychczasowe odpowiedzi.Miałbym jednak prośbę o uściślenie "etapu" czy "raty". Ile to może być? Bo i 1 m i 10 m, to też będą etapy w stosunku do całkowitej długości muru. Wiem, że może to zależeć od stanu fundamentu i rodzaju gruntu, ale czy jest jakaś długość, której nie wolno przekroczyć (żebym mógł sobie np. zastrzec w umowie) w żadnym wypadku, nawet gdyby wszystko było OK.Czy można równolegle prowawadzić prace z ustaloną długością etpu np. od narożnika na sąsiednich ścianach albo przeciwległych, itp.? Wszystko zależy od wysokości budynku ile kondygnacji,jak zbudowany, czy ma wieńce a może to budynek na skarpie ,stanu fundamentu i rodzaju gruntu itd.... można wyliczać .Za dużo niewiadomych przede wszystkim ostrożność ,ściany szczytowe są zawsze najwyższe . Cytat Chcę zatrudnić do tego firmę (z braku czasu), ale i tak chciałbym mieć jakąś wiedzę na ten temat żeby odp. kontrolować działania wybranej firmy. Dlaczego cały ciężar związany z ryzykiem i stresem chcesz wziąć na siebie a narzekasz na brak czasu zaangażuj inspektora nadzoru ,niech on kieruje pracami , podejmuje decyzje niech zrobi szczegółowy zakres prac oraz wykonania i odbioru robót.Dołączysz to do umowy z wykonawcą .Przydało by się jakieś ubezpieczenie ,sprawdź kto i do jakiej kwoty ma . Link do komentarza
Nestorius Napisano 8 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #17 Napisano 8 sierpnia 2010 Czyli wynika z Waszych odpowiedzi, że jednak najlepiej wziąć firmę, która ma ubezpieczenie, a ponadto wziąć inspektora nadzoru i problem przerzucić na firmę. Pytanie tylko jak duże są to koszty? Kwota 350-400 zł/mb nie jest zachęcającą, bo w moim przypadku będzie to ok. 20 tys. Sporo. Link do komentarza
animus Napisano 8 sierpnia 2010 Udostępnij #18 Napisano 8 sierpnia 2010 Cytat Czyli wynika z Waszych odpowiedzi, że jednak najlepiej wziąć firmę, która ma ubezpieczenie, a ponadto wziąć inspektora nadzoru i problem przerzucić na firmę. Pytanie tylko jak duże są to koszty? Kwota 350-400 zł/mb nie jest zachęcającą, bo w moim przypadku będzie to ok. 20 tys. Sporo. No niestety Ty musisz zdecydować sam ,bierz pod uwagę że tam mieszkasz ,śpisz ,no i gwarancja na kilka lat.Czarny scenariusz dom lub część zawalona ,pytanie czy ty byleś wtedy wewnątrz ,twoja rodzina jakie to koszty ? Link do komentarza
Barbossa Napisano 10 sierpnia 2010 Udostępnij #19 Napisano 10 sierpnia 2010 w kwestii formalnej - 30 letnia chałupa z kamiennymi fundamentami?a i izolować chcecie same fundamenty, czy macie piwnice i tam są problemy, bo trochę tu się mieszają pojęcia,"izolacja fundamentów" czy "izolacja ścian piwnicznych"no i co rozumiecie pod pojęciem "izolacja pozioma", a raczej gdzie ona jest/ma być Link do komentarza
abdom Napisano 10 sierpnia 2010 Udostępnij #20 Napisano 10 sierpnia 2010 Cytat w kwestii formalnej - 30 letnia chałupa z kamiennymi fundamentami?a i izolować chcecie same fundamenty, czy macie piwnice i tam są problemy, bo trochę tu się mieszają pojęcia,"izolacja fundamentów" czy "izolacja ścian piwnicznych"no i co rozumiecie pod pojęciem "izolacja pozioma", a raczej gdzie ona jest/ma być A co jest złego w kamiennych fundamentach? Zresztą ściany na parterze też są kamienne - 52 cm... Nie ma znaczenia, ile lat ma dom, tylko ile lat miał budowniczy jak go budował (tzn. z której epoki pochodziła technologia) Piwnic nie ma. Natomiast izolacja pozioma jest i oddziela część muru w ziemi (fundament) od tej nad ziemią (ściana). Link do komentarza
Barbossa Napisano 10 sierpnia 2010 Udostępnij #21 Napisano 10 sierpnia 2010 to po co chesz izolować? Link do komentarza
abdom Napisano 10 sierpnia 2010 Udostępnij #22 Napisano 10 sierpnia 2010 Cytat to po co chesz izolować? Z prostego powodu - poziom posadzki na parterze równy jest z powierzchnią ziemi !!! Nie wiem, jak ktoś mógł tak to wymyślić, ale tak jest i to nie do ruszenia (bo inne sprawy już popoprawiałem lub jestem w trakcie).Wynika z tego, że ocieplenie z podłogówką jest poniżej poziomu gruntu i boję się, że z czasem może zacząć przesiąkać i tracić izolacyjność.Właśnie sobie uświadomiłem, że tak w sumie to mam piwniczkę, wprawdzie tylko ok. 20 cm, ale zawsze.... Link do komentarza
Barbossa Napisano 10 sierpnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 10 sierpnia 2010 ło matulu, ale przepływ informacji ta izolacja pozioma na jakim poziomie jest względem posadzki?czyli problemu (na razie) nie ma, (od 30 lat), ale wolisz dmuchać na zimne, bo chcesz aby przetrwało to dłużej niż rzesza, tak? Link do komentarza
abdom Napisano 10 sierpnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 10 sierpnia 2010 Cytat ło matulu, ale przepływ informacji Jakby zjazdy były częściej, tobyśmy nie musieli tak klawiatur wycierać, tylko byśmy sobie siedli przy piwie i sprawę wyjaśnili. Wychodzi z tego, ze to wina redakcji... Mam nadzieję, że tego nie czytają Cytat ta izolacja pozioma na jakim poziomie jest względem posadzki? Dom jest na działce z pochyłem 2%. Oryginalne posadzki były zrobione z takim samym... Po skuciu i wybraniu ziemi położyłem chudziaka, na to Icopal primer, papa termozgrzewalna, folia, styropian i wierzchnia wylewka. Izolacja pozioma jest od ok. 8 do ok. 30 cm od poziomu 0 w domu. Ponieważ nie dało się idealnie powiązać starej izolacji poziomej z tą nową, to właśnie dlatego chcę zaizolować pionowo od zewnątrz. Cytat czyli problemu (na razie) nie ma, (od 30 lat), ale wolisz dmuchać na zimne, bo chcesz aby przetrwało to dłużej niż rzesza, tak? Faktem jest, że tam w życiu nie było żadnego grzyba, odpadających tynków, itp. I może faktycznie chcę sobie trochę podmuchać (na zimne), bo jak już trochę grosza inwestuje w remont, to nie chciałbym potem żałować.Ewentualnie zostaje opcja żeby zostawić jak jest tą ścianę, gdzie nawet chudziak jest nad gruntem - w końcu to 25% kosztów i bawić się z pozostłymi a szczegónie z tą, gdzie poziom gruntu jest najwyższy. Link do komentarza
daggulka Napisano 10 sierpnia 2010 Udostępnij #25 Napisano 10 sierpnia 2010 Cytat Jakby zjazdy były częściej, tobyśmy nie musieli tak klawiatur wycierać, tylko byśmy sobie siedli przy piwie i sprawę wyjaśnili. Wychodzi z tego, ze to wina redakcji... Mam nadzieję, że tego nie czytają Link do komentarza
Nestorius Napisano 29 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #26 Napisano 29 sierpnia 2010 (edytowany) Witam ponownieZdecydowałem się na izolację we własnym zakresie i naszło mnie jeszcze jedno pytanie - czym najlepiej czyścić odkopane fundamenty?Jedni polecają szczotki, inni zaś szczotki i na koniec myjka wysokociśnieniowa, jeszcze inni samą myjkę. A jakie są Wasze sugestie??Co do samej myjki to boję się, że zrobię niepotrzebne błoto. Edytowano 29 sierpnia 2010 przez Nestorius (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 29 sierpnia 2010 Udostępnij #27 Napisano 29 sierpnia 2010 kolego pytanie dość proste - tylko odpowiedź nie jest prostawykonawca decyzję o sposobie oczyszczenia podejmuje na obiekcie po odkryciu - czyli dopuszczalne jest wszystko ale nie wszędziepozdrawiam Link do komentarza
Nestorius Napisano 29 sierpnia 2010 Autor Udostępnij #28 Napisano 29 sierpnia 2010 czyli wiem tyle co wcześniej - no nic pozostaje odkopać i zobaczyć jak pójdzie szczotką Link do komentarza
ARMED-A Napisano 31 sierpnia 2010 Udostępnij #29 Napisano 31 sierpnia 2010 Słuchajcie mam ten sam temat u siebie:) i tez podłoże gliniaste. Drenaż wokół budynku już jest i sążnie ściąga wode uderzającą ze wzgórza ale budynek silnie ciągnie woda od gleby po ścianach- podciąg kapilarny?Myślałem o iniekcji krystalicznej i jakiejś izolacji z zewnątrz ale tylko do walki z opadami. Od środka skuć tynk i nowy. Dobry kierunek myślenia:D? proszę o obiektywne opinie.Temat dotyczy piwnicy. Osuszacz powietrza chodzi 24h na dobre i w miare daje sobie rade no ale nie chce osuszacza i chce ladne ściany bez odpadającego tynku. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 31 sierpnia 2010 Udostępnij #30 Napisano 31 sierpnia 2010 Cytat Słuchajcie mam ten sam temat u siebie:) i tez podłoże gliniaste. Drenaż wokół budynku już jest i sążnie ściąga wode uderzającą ze wzgórza ale budynek silnie ciągnie woda od gleby po ścianach- podciąg kapilarny?Myślałem o iniekcji krystalicznej i jakiejś izolacji z zewnątrz ale tylko do walki z opadami. Od środka skuć tynk i nowy. Dobry kierunek myślenia:D? proszę o obiektywne opinie.Temat dotyczy piwnicy. Osuszacz powietrza chodzi 24h na dobre i w miare daje sobie rade no ale nie chce osuszacza i chce ladne ściany bez odpadającego tynku. skoro tynk odpada znaczy osuszacz nie daje rady czeka cię totalna demolka i zabezpieczenie piwnicy na nowo tyle że tym razem należałoby zabezpieczyć ją właściwie Link do komentarza
Nestorius Napisano 2 września 2010 Autor Udostępnij #31 Napisano 2 września 2010 CO zrobić, gdy po odkopaniu fundamentów okaże się, że są one wilgotne?? (a na pewno będą, bo deszcze nas nie odstępują). Trzymanie ich odkrytych - dom użytkowany - w tak zmiennych warunkach pogodowych aż obeschną to ryzyko, że przy deszczu zostaną zalane na nowo.Chcę dać jako podkład Abizol R, a następnie nałożyć na to Abizol P i folię oraz obsypać dołem kamieniem drenarski a następnie warstwa porfiru 63-0 i na koniec 31,5-0. Boję się jednak o wilgotność fundamentu. Kiedyś podobno był przesmarowany lepikiem, ale w jakim będzie stanie?? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 21 września 2010 Udostępnij #32 Napisano 21 września 2010 zrób w końcu tą odkrywkę i sprawdź jak wyglądają fugi między kamieniamibędziesz miał większe problemy .Zabezpieczenia przy technologi jaką wybrałeś potrzebują suchej ściany, a nie suchej powierzchni ściany czy lekko wilgotnej powierzchni - niestety Link do komentarza
animus Napisano 23 września 2010 Udostępnij #33 Napisano 23 września 2010 Cytat CO zrobić, gdy po odkopaniu fundamentów okaże się, że są one wilgotne?? (a na pewno będą, bo deszcze nas nie odstępują). Trzymanie ich odkrytych - dom użytkowany - w tak zmiennych warunkach pogodowych aż obeschną to ryzyko, że przy deszczu zostaną zalane na nowo.Chcę dać jako podkład Abizol R, a następnie nałożyć na to Abizol P i folię oraz obsypać dołem kamieniem drenarski a następnie warstwa porfiru 63-0 i na koniec 31,5-0. Boję się jednak o wilgotność fundamentu. Kiedyś podobno był przesmarowany lepikiem, ale w jakim będzie stanie?? JA bym raczej proponował stosowanie DYSPERBITu ,można malować wilgotne fundamenty . Link do komentarza
abdom Napisano 30 października 2010 Udostępnij #34 Napisano 30 października 2010 Ja już jestem po... Pogoda była wielkim sprzymierzeńcem - przez 3 tygodnie praktycznie żadnego większego deszczu A było to tak:Fundamenty zostały odkopane "do dna" wokół całego domu. Celowo nie napisałem, że do ławy, bo po odkopaniu okazało się, że ławy nie ma, nie było, no i ... nie będzie Była za to obrzutka i to w idealnym stanie - żadnych spękań - co mnie bardzo ucieszyło, bo zastanawiałem się jak porządnie zaizolować fundamenty, gdy będą duże szczeliny pomiędzy kamieniami. A tu wszystko na gładko (no prawie…) Tak więc, po odkopaniu i wyczyszczeniu wszystko sobie tak stało ponad tydzień: dom z fosą, w fosie woda na dnie, a do domu wchodziło się po trapie Po ponad tygodniu fundamenty zostały pomalowane dwukrotnie (w odstępie 2 dni) czymś w stylu abizolu czy dysperbitu. Na to poszła papa na gorąco, a na papę folia kubełkowa. Dno wykopu zostało wyłożone geowłókniną i zasypane cienką warstwą żwiru płukanego 8-16 mm. Na to poszła rura drenażowa, też owinięta geowłókniną (nie kupowałem rury fabrycznie owijanej, bo była kilka razy droższa niż sama rura + geowłóknina). W dwóch narożnikach dałem studzienki rewizyjne. W jednej z nich rurę kanalizacyjną do odprowadzania wody. Potem cały wykop został zasypany żwirem, ubity i przykryty resztą wystającej z ziemi geowłókniny. Po zakończeniu ocieplania dam tam małe krawężniki i zasypię cienką warstwą jakiegoś żwiru ozdobnego. Dzięki geowłókninie żwiry nie będą się mieszać.A woda sobie cieknie cały czas cienką stróżką (bo nadal na szczęście nie ma deszczu)… Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się