Skocz do zawartości

Zbrojenie balkonu wspornikowego ?


Recommended Posts

Witam, w swoim projekcie mam 2 balkony wspornikowe 1m x 5,5m o grubości płyty 12cm, reszta to strop teriva 1, balkony bedą zbrojone na przedłużeniu belek teriva. W projekcie mam rysunek gdzie cześć drutów fi12mm należy ulożyć w warstwie nadbetonu, a te które wypadną w belkach mają być podgięte

DSC01446.jpg

,
moje pytanie czy powinienem je zagiąć na końcach, zarówno te które wchodzą w belki (obustronne podgięcie), a te które są na pustakach pogięcie tylko od strony balkonu ???

DSC01446.jpg


Zbrojenie wg projektu wchodzi w warstwie nadbetonu (3cm) około 1m w głąb stropu, dodam że mam mur 3W, wieniec będzie 21cm x 21cm. Drugie pytanie, to czy przy drutach puszczonych po pustakach terivy powinienem wywiązać siatkę czy tylko ułożyć je, oczywiste że na balkonie będzie wywiązana siatka zbrojeniowa. Kolejna sprawa to jak ułożyć druty w miejscu wieńca, czy dać je pod górnymi drutami czy nad nimi ? Edytowano przez piotr-kaczor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Mogę zrobić, ale i tak tam za wiele informacji nie ma, jest narysowany tylko rzut stropu teriva (robiłem projekt indywidualny, i tak źle jest wyrysowany układ belek) oraz przy balkonach narysowany jest pręt w układzie pierwszego mojego załącznika i tyle, dlatego pytam się właśnie o to jak powinny być ułożone pręty - czy w wieńcu czy na wieńcu ?? Znajomy radził mi abym dał połowę nad i drugą połowę w wieńcu i że warto zagiąć końcówki prętów, nie wszystkich ale chociaż tych które będą wchodzić w belki. Oraz czy robić także siatkę z prętów nad pustakami. Szukałem w necie jakieś schematy ale nic nie mogłem znaleź.
Link do komentarza
Z przedstawionych rysunków i opisu można jedynie domyślać się tak zaprojektowano konstrukcję balkonu. Niemniej (jeśli tak jest w rzeczywistości) to układanie prętów zbrojeniowych na pustakach nie jest prawidłowe gdyż warstwa betonu (przy wylewce 3 cm) nie zapewni wymaganego otulenia prętów (minimum 2,5 cm).

Przy tego typu połączeniach stropu teriva z balkonem i założonym rozstawieniu prętów, co 30 cm, co drugi pręt (z odgięciami na końcach) wstawia się w miejscu belek stropowych, a pozostałe zagina w C jedynie w przekroju wieńca i wiąże od spodu ze jego górnym zbrojeniem podłużnym. Dzięki temu można obniżyć poziom płyty balkonowej co jest istotne choćby ze względu na ocieplenie wierzchu balkonu.

Uwaga - płyta balkonowa nie może być podpierana przez warstwę elewacyjną ściany (dylatacja). Natomiast od strony stropu wzdłuż wieńca należy na pustakach ułożyć pas siatki zbrojeniowej o szerokości 0,5 m jako zabezpieczenie przed przypodporowymi siłami ścinającymi.
Link do komentarza
Cytat

Z przedstawionych rysunków i opisu można jedynie domyślać się tak zaprojektowano konstrukcję balkonu. Niemniej (jeśli tak jest w rzeczywistości) to układanie prętów zbrojeniowych na pustakach nie jest prawidłowe gdyż warstwa betonu (przy wylewce 3 cm) nie zapewni wymaganego otulenia prętów (minimum 2,5 cm).

Przy tego typu połączeniach stropu teriva z balkonem i założonym rozstawieniu prętów, co 30 cm, co drugi pręt (z odgięciami na końcach) wstawia się w miejscu belek stropowych, a pozostałe zagina w C jedynie w przekroju wieńca i wiąże od spodu ze jego górnym zbrojeniem podłużnym. Dzięki temu można obniżyć poziom płyty balkonowej co jest istotne choćby ze względu na ocieplenie wierzchu balkonu.

Uwaga - płyta balkonowa nie może być podpierana przez warstwę elewacyjną ściany (dylatacja). Natomiast od strony stropu wzdłuż wieńca należy na pustakach ułożyć pas siatki zbrojeniowej o szerokości 0,5 m jako zabezpieczenie przed przypodporowymi siłami ścinającymi.



Moje balkony mają wymiary 1m (+12cm ściana osłonowa + 14cm styropian) x 5,5m i będę miał około 9 belek stropowych z których będę mógł wypuścić pręty na balkon, w planie rostaw między prętami mam 10cm, czyli mogę przyjąć że z każdej belki terivy będą wychodzić po 2 pręty, natomiast reszta będzie z wieńca. Czy mógłbym Eksperta prosić o jakiś szkic jak powinno wyglądać zbrojenie takiego balkonu (odgięcia, zagięcia, itp) ??? Jeśli chodzi o dylatację na ścianie elewacyjnej - to w jaki sposób powinna być wykonana ??? Edytowano przez piotr-kaczor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Moje balkony mają wymiary 1m (+12cm ściana osłonowa + 14cm styropian) x 5,5m i będę miał około 9 belek stropowych z których będę mógł wypuścić pręty na balkon, w planie rostaw między prętami mam 10cm, czyli mogę przyjąć że z każdej belki terivy będą wychodzić po 2 pręty, natomiast reszta będzie z wieńca. Czy mógłbym Eksperta prosić o jakiś szkic jak powinno wyglądać zbrojenie takiego balkonu (odgięcia, zagięcia, itp) ??? Jeśli chodzi o dylatację na ścianie elewacyjnej - to w jaki sposób powinna być wykonana ???



Wrzuć wszystko co masz z projektu rzuty przekroje wszystko  co dotyczy balkonu .

Cytat

a jak zrobic zbrojenie u mnie ???????? balkon 1.30 x3 metry



Zbudować można ale........masz chyba jakiś projekt na to  pokaż  co masz ?
Link do komentarza
Cytat

architekt nie jest od stropów /stropy projektuje konstruktor/
to tak jabyś poszedł uszyć garnitur do szewca ...

a na czym polega to "troche źle?
możesz rozwinąć ?




Mój architekt jest jednoczesnie konstruktorem, kierownikiem budowy icon_smile.gif
Jeśli chodzi o to "trochę źle" to w pomieszczeniu gdzie są belki na 5,1m i 3,9m na połowie boku jest ścianka działowa z porothermu 11,5, po pierwsze gdybym ułożył belki wg jego projektu to owa ścianka wyszła by na pustaku stropowym, po drugie nie uwzglednił tam podwójnej belki. W części opisowej projektu opisał że przy rozpiętości stropu (tutaj nie pamiętam dokładnie) do 3,8m albo do 4m należy zastosować 2 żebra rozdzielcze a sam przy rozpiętości 4,85m projektuje jedno żebro, trochę takie niedociągnięcie. To samo z lewej strony przy belkach 4,2mm, przy kominie żebro jest "w kominie" icon_smile.gif , przy tym koninie na poddaszu jest ścianka działowa która licuje (w tym zdjęciu) z górną krawędzią komina, czyli wg tego projektu ścianka stała by na pustaku. Przy schodach wsztystkie druty mają być proste, bez podgięć itp...

Ale teraz bardziej interesuje mnie jak prawidłowo zazbroić balkon, ponieważ z odpowiedzi Pana Eksperta wynika że to co mi kierownik kazał zrobić, czyli np. wpuścić druty w nadbeton - jest złym rozwiązaniem..... Dlatego poprosiłem Eksperta o jakieś szkice jak należało by zazbroić, czyli jak prawidłowo powinno wyginać się druty itp. Edytowano przez piotr-kaczor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wrzuć wszystko co masz z projektu rzuty przekroje wszystko  co dotyczy balkonu .



Zbudować można ale........masz chyba jakiś projekt na to  pokaż  co masz ?



Projekt mam ale ze stropem monolitycznym a ja u siebie mam zrobioną terivę i tu zabawa z wyciągniętym zbrojeniem nie wchodzi w gre - przeszkadzaja garnki terivy - jedynie chyba tez tak jak tu doradzają aby położyc pręty zbrojeniowe w nadbetonie ( 4 cm ) na pustakach terivy - chybaże wystarczy 40 cm podparcia na ścianie - ściana beton komórkowy 24 cm plus zaraz przy niej leżąca belka terivy ( 12 cm ) szerokości

pozostaje zapytać kierownika budowy o tą kwestię chyba icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Ja nie widzę żadnego problemu jeżeli masz strop lany ,a w miejscu gdzie przeszkadzają Ci gary Terivy ucinasz je szlifierką kontową albo stosujesz płytki takie same jak do prętów rozdzielczych ,warstwa nadbetonu nie nadaje się jest zbyt cienka. Pręty muszą przechodzić przez wieniec. 
Brak obrazka



Ja mam strop teriva firmy Stropex z Pleszewa, pustaki są 12-komorowe z keramzytu, czyli ja musiałbym 4 górne komory ściąć i wtedy uzyskałbym jakieś dodatkowe 6cm betonu, co z 3cm nadbetonem daje mi 9cm betonu, więc jest już zachowana otulina zbrojenia 2,5cm. Wtedy druty będą zakotwiczone w stropie na głębokość około 50cm w miejscu pustaka, natomiast około 1,3m w miejscu belek stropowych i te dodatkowo będą zagięte na końcach. Przyjmując siatkę co 10-12cm z drutu fi12 wyjdzie że 2 druty będą wychodzić z belek natomiast od pustaków będzie to 4x fi12mm ?? czy dobrze myślę ?? Interesuje mnie czy powinno się wyginać druty tak jak pokazałem w swoim pierwszym poście załącznik pierwszy, czyli taki uskok druta w dół ???
Link do komentarza
Cytat

Ja mam strop teriva firmy Stropex z Pleszewa, pustaki są 12-komorowe z keramzytu, czyli ja musiałbym 4 górne komory ściąć i wtedy uzyskałbym jakieś dodatkowe 6cm betonu, co z 3cm nadbetonem daje mi 9cm betonu, więc jest już zachowana otulina zbrojenia 2,5cm. Wtedy druty będą zakotwiczone w stropie na głębokość około 50cm w miejscu pustaka, natomiast około 1,3m w miejscu belek stropowych i te dodatkowo będą zagięte na końcach. Przyjmując siatkę co 10-12cm z drutu fi12 wyjdzie że 2 druty będą wychodzić z belek natomiast od pustaków będzie to 4x fi12mm ?? czy dobrze myślę ?? Interesuje mnie czy powinno się wyginać druty tak jak pokazałem w swoim pierwszym poście załącznik pierwszy, czyli taki uskok druta w dół ???


Pręty ,które nie będą w belkach wydłużysz ,wygniesz  i zakotwisz w zebrze rozdzielczym.

Na zewnątrz budynku (w płycie wspornikowej )wygina się pręty po to żeby oparły się o deskowanie i nie opadły niżej podczas zalewania betonem ,same utrzymają dystans bez żadnych podpór . 
Link do komentarza
Cytat

To mam odcinać te ostanie górne komory aż do żebra, to jest chyba w moim przypadku około 5 pustaków wgłąb stropu, natomiast rzędów było by chyba 10 to jest 50 pustaków ???? oczywiście razy 2 bo mam 2 balkony ???


Tak było by najlepiej ,choć może za dużo pracy możesz zagiąć końce tak żeby zmieściły się w wylewce która powstanie po obcięciu pustaków i przez te wszystkie zagięcia  przewlec pręta fi12 tak żeby ten pręt  przenikał przez zbrojenie belek stropowych .
Link do komentarza
Cytat

Tak było by najlepiej ,choć może za dużo pracy możesz zagiąć końce tak żeby zmieściły się w wylewce która powstanie po obcięciu pustaków i przez te wszystkie zagięcia  przewlec pręta fi12 tak żeby ten pręt  przenikał przez zbrojenie belek stropowych .



To chyba będzie lepsze rozwiązanie, bo wycinać tyle pustaków to trochę pracy było by, i jeszcze może nie każdy zostałby w całosci, więc chyba w jednym rzędzie wzdłuż balkonu wytnę tę ostanią komorę, pręty które będą w belkach będą odpowienio dłuższe( tyle ile wystają na balkonie poza wieniec tyle będę je wpuszczał w belkę), natomiast te które będą wychodziły w pustaku zagnę koniec, i później przełożę na całej długości balkonu pręt fi12 prostopadle do belek stropowych tak jak piszesz aby przechodził przez zbrojenie kratownicy belki terivy. Tylko nie wiem czy te pręty w belkach terivy zaginać tak jak mam w projekcie ????? (z uskokiem )
Link do komentarza
Cytat

Ja mam strop teriva firmy Stropex z Pleszewa, pustaki są 12-komorowe z keramzytu, czyli ja musiałbym 4 górne komory ściąć i wtedy uzyskałbym jakieś dodatkowe 6cm betonu, co z 3cm nadbetonem daje mi 9cm betonu, więc jest już zachowana otulina zbrojenia 2,5cm. Wtedy druty będą zakotwiczone w stropie na głębokość około 50cm w miejscu pustaka, natomiast około 1,3m w miejscu belek stropowych i te dodatkowo będą zagięte na końcach. Przyjmując siatkę co 10-12cm z drutu fi12 wyjdzie że 2 druty będą wychodzić z belek natomiast od pustaków będzie to 4x fi12mm ?? czy dobrze myślę ?? Interesuje mnie czy powinno się wyginać druty tak jak pokazałem w swoim pierwszym poście załącznik pierwszy, czyli taki uskok druta w dół ???


druty na końcach od strony balkonu wyginasz pod kątem prostym, tak aby wspierały się o szalunek płyty balkonowej. Nie ma potrzeby robić haczyków.

Natomiast nie rozumiem po co chcecie ciąć te pustaki? Przecież końce prętów głównych czyli te fi12 (pomijając te które nam wejdą w całości) można zagiąć i zakotwić w wieńcu (w odpowiedni sposób).
Link do komentarza
Cytat

To chyba będzie lepsze rozwiązanie, bo wycinać tyle pustaków to trochę pracy było by, i jeszcze może nie każdy zostałby w całosci, więc chyba w jednym rzędzie wzdłuż balkonu wytnę tę ostanią komorę, pręty które będą w belkach będą odpowienio dłuższe( tyle ile wystają na balkonie poza wieniec tyle będę je wpuszczał w belkę), natomiast te które będą wychodziły w pustaku zagnę koniec, i później przełożę na całej długości balkonu pręt fi12 prostopadle do belek stropowych tak jak piszesz aby przechodził przez zbrojenie kratownicy belki terivy. Tylko nie wiem czy te pręty w belkach terivy zaginać tak jak mam w projekcie ????? (z uskokiem )


Tak bo miejsce  zgięcia  pod kontem  przechodzi przez środek  wieńca a pręty są głębiej zatopione w betonie (stropie ) . 






 
Cytat

Natomiast nie rozumiem po co chcecie ciąć te pustaki? Przecież końce prętów głównych czyli te fi12 (pomijając te które nam wejdą w całości) można zagiąć i zakotwić w wieńcu (w odpowiedni sposób).


Za szeroka płyta wspornikowa .


Link do komentarza
Cytat

a czy w takim przypadku nie liczy się wysięg jako najważniejszy? Tutaj jest mały, więc płyta nie będzie zbyt ciężka, dopiero powyżej 150cm wysięgu jej masa wzrasta znacznie przez zwiększenie jej grubości a co za tym idzie zmianie ulega konstrukcja takiej płyty. Ale tutaj?


Przy stropie monolitycznym (lanym w całości ) można zrobić  tak jak zaproponowałeś ,zakotwienie w samym wieńcu . 
Link do komentarza
Cytat

Natomiast nie rozumiem po co chcecie ciąć te pustaki? Przecież końce prętów głównych czyli te fi12 (pomijając te które nam wejdą w całości) można zagiąć i zakotwić w wieńcu (w odpowiedni sposób).



Też o takim zakotwiczeniu wspominał Pan Ekspert w swojej odowiedzi, że wygina się w C i kotwiczy w wieńcu, tylko nie wiem jak to wygięcie miało by wyglądać. Moja płyta będzie miała wysięg 126cm licząc od ściany nośnej (mur 3W).
Link do komentarza
Cytat

Mój architekt jest jednoczesnie konstruktorem, kierownikiem budowy icon_smile.gif
Jeśli chodzi o to "trochę źle" to w pomieszczeniu gdzie są belki na 5,1m i 3,9m na połowie boku jest ścianka działowa z porothermu 11,5, po pierwsze gdybym ułożył belki wg jego projektu to owa ścianka wyszła by na pustaku stropowym, po drugie nie uwzglednił tam podwójnej belki. W części opisowej projektu opisał że przy rozpiętości stropu (tutaj nie pamiętam dokładnie) do 3,8m albo do 4m należy zastosować 2 żebra rozdzielcze a sam przy rozpiętości 4,85m projektuje jedno żebro, trochę takie niedociągnięcie. To samo z lewej strony przy belkach 4,2mm, przy kominie żebro jest "w kominie" icon_smile.gif , przy tym koninie na poddaszu jest ścianka działowa która licuje (w tym zdjęciu) z górną krawędzią komina, czyli wg tego projektu ścianka stała by na pustaku. Przy schodach wsztystkie druty mają być proste, bez podgięć itp...

Ale teraz bardziej interesuje mnie jak prawidłowo zazbroić balkon, ponieważ z odpowiedzi Pana Eksperta wynika że to co mi kierownik kazał zrobić, czyli np. wpuścić druty w nadbeton - jest złym rozwiązaniem..... Dlatego poprosiłem Eksperta o jakieś szkice jak należało by zazbroić, czyli jak prawidłowo powinno wyginać się druty itp.



za błędy projektowe projektanta odpowiada ubezpieczyciel /zapytaj w Izbach Inzynierów gdzie ubezpieczyli "twojego apsztyfikanta" i wal po zwrot kasy za żłe wykonany projekt/

balkon zbroimy górą - of course
Link do komentarza
Cytat

Panowie "znawcy" - za konstrukcje balkonu odpowiada jego projektant i amatorskie modyfikacje mogą źle się skończyć. Fakt że, przedstawione rozwiązanie projektowe nie jest zbyt rozsądne i inwestor jeśli ma zastrzeżenia powinien zwrócić się do innego projektanta w celu rozwiązania tego problemu.


a czemu to "znawcy", a nie znawcy Panie ekspercie?
widzisz pan jakieś błędy?

rady nie są złe, rady Vega1 oczywiście pomijam

to czemu pan ekspert się mądrzy we wcześniejszym poście, zamiast załatwić to jednym zdaniem
Cytat

inwestor jeśli ma zastrzeżenia powinien zwrócić się do innego projektanta w celu rozwiązania tego problemu.


przecież tak powinna brzmieć porada eksperta
Link do komentarza
Cytat

Panowie "znawcy" - za konstrukcje balkonu odpowiada jego projektant i amatorskie modyfikacje mogą źle się skończyć. Fakt że, przedstawione rozwiązanie projektowe nie jest zbyt rozsądne i inwestor jeśli ma zastrzeżenia powinien zwrócić się do innego projektanta w celu rozwiązania tego problemu.


Jeżeli nie odróżnia Pan interpretacji  części projektu od amatorskiej modyfikacji  to jak odróżnia Pan znawcę od "znawcy " .
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

 Ja nie widzę żadnego problemu jeżeli masz strop lany ,a w miejscu gdzie przeszkadzają Ci gary Terivy ucinasz je szlifierką kontową albo stosujesz płytki takie same jak do prętów rozdzielczych ,warstwa nadbetonu nie nadaje się jest zbyt cienka. Pręty muszą przechodzić przez wieniec. 
Brak obrazka



cześć
a jak to zazbroić tzn jaką zrobić tą belkę - czy jak ja zrobiłem to jest ok - między słupami lezy belka o długości 3 metrów zrobiona z 6 prętów fi 12 żebr - 4 dołem - 2 góra - strzemiono 6x20 cm co 20 cm ( grubośc płyty balkonowej 10 cm wiec aby się schowało i własciwie otuliło to tak wygiąłem własnie strzemiono 6x20 cm - słupy maja 30 cm grubości - wymurowane z solbeta 6 cm i rdzeń zalany betonem ze zbrojeniem - 14x14 cm ma rdzeń żelbetowy
W ta belke wkładam prostopadle pręty fi 12 żebr. na cała długość balkonu o długości około 200 cm - z jednej strony zachodza mi na mur i wchodza w zbrojenie wieńca stropowego i jedna belke terivy ( czy zaginać w "L"-ki te pręty aby zakotwić w belce terivy ?? aha i kierownik chyba radził aby zbroić dołem czyli kłade te pręty co 10 cm na dolnych prętach belki między słupami , potem układam 3 metrowe pręty fi 12 w poprzek tworząc siatkę o oczku 10 x 10 cm i to wszystko ???? zalewam betonem ???

a i jeszcze jedno pod zbrojeniem a nad szalunkiem balkonu ułozyłem styropian z powbijanymi kołkami do góry aby podczas zalewania juz mieć po części ocieplona płyte balkonową - styropian 5 cm plus beton ze spadkiem od 12 do 10 cm grubości - szalunek zrobiony z 17 na 15 cm grubości - w części wieńca stropowego pod balkonem także ułozone paski styropianu - cały wieniec stropowy zaszalowany solbetem 6 cm ( wysokości 24 plus 6 cm ) a w tej cześci pod balkonem o długości 3 metrów zamiast solbeta jest styro gr .5 cm wys. 13 cm ( 17 szalunek ) a wysokość robocza stropu 30 cm

czy takie rozwiązane bedzie ok ????? kierownik budowy wyjechał na urlop i nie mam z kim tego skonsultować icon_sad.gif


sorki ale tro miało byc do niższej odpowiedzi - tej z foto balkonu z filarami icon_smile.gif
Link do komentarza
generalnie pewnie tak
bo umknęła jedna rzecz
balkon nie jest wspornikowy, jeżeli opiera się na słupach
a skoro są słupy to będzie tak jak piszesz, choć nie do końca rozumiem co wyczyniasz
poniędzy słupami belka - to te Twoje 6#12, git
wtedy powstaje twór zwykłej płyty opartej na dwóch krawędziach, klasyczna płyta jednokierunkowo zbrojnona
a tu filozofii nie ma - poszukaj sobie w necie pod tym hasłem przykładów zbrojenia - porównaj z tym, co wymyśliłeś
na mój gust wystarczy zazbrojenie "dołem" takiej płyty, bez zabawy w odginanie,
czy poziom końca słupów to dół wieńca budynku?


Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

cześć
a jak to zazbroić tzn jaką zrobić tą belkę - czy jak ja zrobiłem to jest ok - między słupami lezy belka o długości 3 metrów zrobiona z 6 prętów fi 12 żebr - 4 dołem - 2 góra - strzemiono 6x20 cm co 20 cm ( grubośc płyty balkonowej 10 cm wiec aby się schowało i własciwie otuliło to tak wygiąłem własnie strzemiono 6x20 cm - słupy maja 30 cm grubości - wymurowane z solbeta 6 cm i rdzeń zalany betonem ze zbrojeniem - 14x14 cm ma rdzeń żelbetowy
W ta belke wkładam prostopadle pręty fi 12 żebr. na cała długość balkonu o długości około 200 cm - z jednej strony zachodza mi na mur i wchodza w zbrojenie wieńca stropowego i jedna belke terivy ( czy zaginać w "L"-ki te pręty aby zakotwić w belce terivy ?? aha i kierownik chyba radził aby zbroić dołem czyli kłade te pręty co 10 cm na dolnych prętach belki między słupami , potem układam 3 metrowe pręty fi 12 w poprzek tworząc siatkę o oczku 10 x 10 cm i to wszystko ???? zalewam betonem ???

a i jeszcze jedno pod zbrojeniem a nad szalunkiem balkonu ułozyłem styropian z powbijanymi kołkami do góry aby podczas zalewania juz mieć po części ocieplona płyte balkonową - styropian 5 cm plus beton ze spadkiem od 12 do 10 cm grubości - szalunek zrobiony z 17 na 15 cm grubości - w części wieńca stropowego pod balkonem także ułozone paski styropianu - cały wieniec stropowy zaszalowany solbetem 6 cm ( wysokości 24 plus 6 cm ) a w tej cześci pod balkonem o długości 3 metrów zamiast solbeta jest styro gr .5 cm wys. 13 cm ( 17 szalunek ) a wysokość robocza stropu 30 cm

czy takie rozwiązane bedzie ok ????? kierownik budowy wyjechał na urlop i nie mam z kim tego skonsultować Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_sad.gif">


sorki ale tro miało byc do niższej odpowiedzi - tej z foto balkonu z filarami Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">



Norbiwolow to co próbujesz zrobić nie podoba mi się ,gdzie jest projekt na ten balkonik ? 


Takie eksperymenty źle się kończą.




Link do komentarza

projekt jest ale ze stropem monolitycznym a ja robie terivę - tak wieć nie zrobię jak w projekcie - bo musiałbym chyba między bloczkami terivy ciągnąć zbrojenie bo zachodzi w głąb stropu na około 1 metr a w moim przypadku jest tylko wieniec stropowy 24 cm plus jedna belka terivy 12 wiec mamy 36 cm do dyspozycji aby zakotwić balkon

ostatnie foto z balkonem :
balkonzbrojenieprawiekoniec.jpg

czy coś z tym jest nie tak ??? w projekcie chyba było zbrojenie góra 10 oraz dołem 8 - kierownik jak pamiętam to mówił że może być dołem tylko - z 12 bo podparty na 2 słupach - balkon to 3 metry szerokości i długości około 150 cm - grubość płyty to 10 cm

animus - co robię nie tak ????

Link do komentarza
Cytat

projekt jest ale ze stropem monolitycznym a ja robie terivę - tak wieć nie zrobię jak w projekcie - bo musiałbym chyba między bloczkami terivy ciągnąć zbrojenie bo zachodzi w głąb stropu na około 1 metr a w moim przypadku jest tylko wieniec stropowy 24 cm plus jedna belka terivy 12 wiec mamy 36 cm do dyspozycji aby zakotwić balkon

ostatnie foto z balkonem :
Array="" border="0" class="linked-image">

czy coś z tym jest nie tak ??? w projekcie chyba było zbrojenie góra 10 oraz dołem 8 - kierownik jak pamiętam to mówił że może być dołem tylko - z 12 bo podparty na 2 słupach - balkon to 3 metry szerokości i długości około 150 cm - grubość płyty to 10 cm

animus - co robię nie tak ????



Najpierw projekt wrzuć na forum bo podejrzewam że te słupy sobie dodałeś sam ,i nie polecam Ci tego zalewać betonem .Chcesz żeby twoja rodzina po tym chodziła ?
Link do komentarza

ok szybkie foto telefonem icon_smile.gif i na bloga wrzucone a z bloga przekierowane tu :

fotka z projektem oryginalnym :
balkonprojekt01.jpg

balkonprojekt02.jpg

sorry za jakość foto ale tylko tym na razie dysponuje icon_smile.gif

czy dołożyć zbrojenia po obwodzie ???? Był wczoraj kierownik budowy i nie miał zastrzeżeń- no może jedno za dużo stali icon_smile.gif poprzecznie mogłem dać zwykły pręt gładki fi 6 zamiast 10 żebr. - tak samo schody zazbroiłem w całości 10 a starczyłoby ciągi z 10 a poprzeczne przzbrojenie z 6 icon_smile.gif

czekam w takim razie na info jak poprawić ten balkon jeżeli coś spaprałem icon_smile.gif z góry dzięki !!!

Link do komentarza
Cytat

ok szybkie foto telefonem Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif"> i na bloga wrzucone a z bloga przekierowane tu :

fotka z projektem oryginalnym :
Array="" border="0" class="linked-image">

Array="" border="0" class="linked-image">

sorry za jakość foto ale tylko tym na razie dysponuje Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">

czy dołożyć zbrojenia po obwodzie ???? Był wczoraj kierownik budowy i nie miał zastrzeżeń- no może jedno za dużo stali Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif"> poprzecznie mogłem dać zwykły pręt gładki fi 6 zamiast 10 żebr. - tak samo schody zazbroiłem w całości 10 a starczyłoby ciągi z 10 a poprzeczne przzbrojenie z 6 Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">

czekam w takim razie na info jak poprawić ten balkon jeżeli coś spaprałem Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif"> z góry dzięki !!!


Belka jest za niska 6 x20 cm  przy  rozpiętości 2,5 m między słupami  (podporami) bo masz taką na pewno  jest tylko dodatkowym ciężarem tego balkonu ,wystające pręty ze słupów muszą być umocowane wewnątrz  belki w paśmie dolnym .Strzemiona nie mogą być tak sobie założone nie stosowanie prętów odgiętych trzeba  zbroić strzemionami belkę  przy podporach powinny być 7,5cm x 4 szt  dalej 10cm x 2 szt/12,5cm x 2 szt / 15 / 20 do środka belki to tylko  przykład .Pręty dolne nr-19 (15 x fi8 co 20)  muszą być odgięte i zamocowane w wieńcu w literkę J może są nie widać na zdjęciu .Ogólnie za dużo dołem górą brak.   
Link do komentarza
ulala
poważnie się robi
a to tylko kawałeczek płyty balkonowej
nie rozumiem, czemu za dużo dołem, za mało górą?
oczywiście nie dsykutuję n/t projektu, tylko tego co zostało zrobione

ja uważam, że to kwalifikuje się jako płyta jednokierunkowo zbrojona, podparta na dwóch krawędziach,
zbrojenie dołem w takim układzie jest wystarczające
faktem jest, że wieniec to częściowe zamocowanie, a belka malutka
ale miejmy na uwadze, że to tylko balkonik
Link do komentarza
no to bez jaj - spaprałem robotę czy nie ???? troche mnie wystraszyliście z tym balkonem - wiem że lepiej byłoby zrobić belke obniżoną między słupami a nie na jednej płaszczyźnie tak jak zrobiłem - weszłyby wieksze strzemiona no i balkon zyskałby troche na wyglądzie od dołu ( planuje styropianem uzyskać takie obniżenie między filarami oraz między filarem a ścianą - styropianem 15x30 cm - jakbym wcześniej troche przemyślał temat to zaszalowałbym własnie z takim uskokiem na belkę .

na projekcie nie ma belki jest zbrojenie górą i dołem - zamiennie można z belką i zbrojeniem dolnym - tak mi sie wydaje na mój chłopski amatorski rozum icon_smile.gif



Link do komentarza
info od znajomego - obeznanego w branży budowlanej :

..."Norbi!W projekcie główne zbrojenie nośne dla twojego balkonu to NR19 i NR17.Pręty NR20 i w projekcie i u Ciebie służą za pręty rozdzielcze.U Ciebie NR19 i NR20 są niepotrzebnie zagęszczone, ale to nie szkodzi - możesz zostawic.Natomiast brakuje Ci górnego zbrojenia które jest kluczowe dla naprężeń w tzw strefie przypodporowej.Po to służą pręty NR17.Projektant również posłuzył się tymi prętami do zakotwienia płyty balkonu w stropie (dlatego projektant nie bawił się w belkę między słupami).
Ponieważ zmieniłeś rodzaj stropu i nie mozna juz zakotwić tak jak chciał projektant to chcąc-nie chcąc zrobiłes dobrze dając ta belkę między słupami,zmieniłes przez to sposob podparcia i teraz głównymi elementami nośnymi dla balkonu jest nie strop lecz belka międzysłupowa i wieniec stropu.Jednakże dalej będą występować naprężenia w górnej częsci płyty w następujących miejscach :
1)od belki miedzysłupowej do krawędzi zewnętrznej płyty
2)od belki miedzy słupowej do ok 1/5 rozpiętości płyty (w stronę wieńca)
3)od strony wieńca stropu gęstożebrowego.
Dlatego powinieneś ułożyć zbojenie górne podobne do NR17 rozstaw co 20 cm tyle że układasz tak: zakotwisz na belce wieńca stropu,przyłapujesz do górnych prętow belki międzysłupowej i dalej górą do krawędzi płyty (start i końcówka tez zagięte w dół).Aby te pręty nie opadały na dolną siatkę łączysz (tak jak na dole) prętami rozdzielającymi NR 20 co 20 cm i podstawiasz ze dwie tzw kobyłki które ta siatkę podtrzymają.Oczywiście to sa moje sugestie bo decyzję jak to ma byc ułozone podejmuje Twój Kierownik Budowy.
..."

Człowiek ten buduje wieksze budowle w mieście stołecznym niż mój domek wiec posiada spora wiedzę na te tematy. Tak wiec pozostaje chyba dołożyć troche górą na wszelki wypadek i bezie miód malina icon_smile.gif
p.s. myslę nad betonem b20 ze zbrojeniem rozproszonym pp i wibrator do zabawy - ale to jedynie przy podciągach schodach i balkonie bo wieniec stropowy mam obmurowany z solbeta 6 cm i boje sie że wibracjami spowoduję peknięcie spoin mojego "szalunku traconego " icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie odwrotnie, bo ja kupiłem 300L ziemi, perlit i specjalnie zostawiłem dziury w pustakach pod kostrzewę, ale rośnie zacnie, a mech rozsiewa się sam. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Pamiętam jak raz w Krynicy się zatrzymaliśmy, obok głównej drogi były tory i całe te tory kolejowe były zarośnięte takim, tylko 10cm mchem, chodziło się jak po dywanie, a ten mech się nie łamał, tylko podnosił spowrotem. Mega mi się to wtedy podobało.
    • Panowie - ojcowie, czy przodkowie, nie ma znaczenia. I tak jest mi wszystko jedno, na czym jadali. Czy co tam nam dali .     Ale nie za wszelka cene. Wyobrazasz sobie ogrom tej pracy - zmiana ph gleby ? Z niewiadomym skutkiem? Wszelkie duze roboty u mnie zakonczone. Finito. Moge poprobowac przeszczepu mchu w kilku miejscach, jak bedzie chcial i mogl sie rozwijac, to swietnie. Jak nie, to trudno, pogodze sie z losem. Zostalo mi troche nasion mikrokoniczyny, jak wyrwe kostrzewe, to je tam posieje. Juz raz zrobilam takie male, doswiadczalne poletko. Pieknie wzeszla i rosla, ale potem musialam wyjechac i teraz jest tam sama kostrzewa. Tak à propos zmiany warunkow glebowych: zagladam czasami na "Ogrodowisko", i jest tam babka, ktora ma dzialke z lasem sosnowym. I ona wymienila cala glebe, nasadzila mnostwo roznych roslin wokol tych drzew. Jest taras dookola domu, z ktorego mozna ten ogrod podziwiac, jak rowniez sciezki do spacerowania. Ale po co w takim razie kupowac dzialke lesna? Nie wiem, moze odziedziczona?
    • Szanowni,   Odpowiadając na pytania:   1. wentylacja jest grawitacyjna   2. są nawiewniki, wszystkie powinny być otwarte teraz?   3. z tą wilgotnością w powietrzy nie zwróciłem uwagi   4. panele przed ich położeniem były składowane w temp pokojowej kilka dni     Wróciłem właśnie z lokalu, raczej nie ma wątpliwości, że na piętrze została woda w posadzce.   1/ Poniżej link z badania higrometrem w przejściach drzwi gdzie ściągnąłem panel, wartości w innych miejscach od 45 do nawet 60, to wzrosło bo podbiło wilgoć z dolnych warstw:   https://drive.google.com/file/d/1sSSEXTJFl3cpUKNj4aRw0wWlceAEo65w/view?usp=sharing   Na parterze pomiary jastrychu dają wartość 30-40, ponieważ po tym jak deweloper nas zalał, suszył podłogę miesiąc w tym podpodłogowo na podciśnieniu, a od miesiąca podłoga jest ogrzewana i niezamknięta. Wydaje mi się, że jastrych nie powinien się odkształcić, na parterze jest prosty w rogach, a deweloper grzał tą posadzkę podpodłogowo dość mocno, do tego 4 nagrzewnice działały i pochłaniacze wilgoci, z 40 stopni w pomieszczeniu. Szczęśliwi parter obecnie nie ma szczególnych spękań posadzki, jest jedna kreska ale bardzo wąska odpowiada dylatacjom w jastrychu. C.O. miałem maks na piecu 29 stopni. Na piętrze można sprawdzić tylko po demontażu paneli, ale one w przejściach między pomieszczeniami też się bujają.    2/ Zdjąłem listwę w jednym miejscu gdzie się mocno bujają panele, wygląda to jak poniżej:   https://drive.google.com/file/d/1FxtqxwOuPXJ7x3VxZZ5MtThem_dMTa_q/view?usp=sharing   Raczej nie mam wątpliwości, że podłoga do demontażu i wygrzewanie, a potem folia, pianka i ponowne położenie.   Czy problematyczne jest ponowne odtworzenie ułożenia paneli?   One są położone nieregularnym wzorem, różnie podocinane, bez zachowania symetrii (tak woleliśmy wizualnie). Powinno się numerować panele w poszczególnych pomieszczeniach, żeby wrócić do tego samego? I jak je składować? Jeden na drugim? Muszą dojść do siebie.   3/ Czy w zaistniałej sytuacji wyłączyć ogrzewanie i zostawić uruchomione pompy mieszające na rozdzielaczach? Z dobę będzie spadała temperatura sama z siebie w zamkniętym budynku.   4/ Zgodnie z moją wiedzą, deweloper wydając lokal nabywcy, jest obowiązany wydać go w stanie nadającym się do wykończenia i zamieszkania. Mokry budynek jest wadą, która została zatajona przed nami. Zgłosiłem wilgoć do protokołu odbioru, wskazując, że wartości wilgoci jastrychu to 4,5-7% zależności od pomieszczenia. Osuszali dodatkowo tydzień i zapewnili, że wydali osuszone (fuszerka i ignorancja). O procedurze wygrzania posadzki dowiedziałem się przypadkowo, niedawno, deweloper odpowiedział mi, że "oni tego nie robią". W instrukcji obsługi lokalu nie ma słowa o konieczności przeprowadzenia podobnego procesu. Czy zgodzicie się ze mną, że mam podstawę do:   a) zgłoszenia wady lokalu i wezwania do wygrzania posadzki na koszt dewelopera - pójdzie kilkaset m3 gazu na to to jest koszt;   b) dochodzenia pokrycia kosztów najmu lokalu z uwagi na niemożność wprowadzenia się, gdzie z rozmysłem i ignorancją wprowadzono nas w błąd co do warunków budynku.   5/ położenie paneli bez foli na tej posadzce to już inna para kaloszy, zawinił wykonawca wykończeniówki, powinien zażądać protokołu wygrzania i mieć miernik wilgoci, a położył to na podkładzie XPS (nie XPRS) bez foli, bo mu na oko było sucho, jestem teraz pewien, że facet po prostu nie zna się na tym ogrzewaniu (porażka), więc jest obowiązany zdemontować teraz te panele i zwrotnie je zamontować po wygrzaniu.    https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB      
    • Nie ojcowie, tylko PRZODKOWIE... jadali na mchu... Czaisz? Nasi przodkowie... itd...
    • Bo nasi ojcowie na m chu jadali. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...