Skocz do zawartości

Co sadzicie o systemie Thermomur(pustaki styropianowe)?


Recommended Posts

Cytat

Swoją drogą, ile oporu cieplnego daje nam te 5cm styropianu od wewnątrz?


Proszę na to popatrzyć inaczej - od tyłu. O ile stopni będą chłodniejsze ciężkie konstrukcje, fundamenty, grunt pod domem. Ile kosztuje ogrzanie o jeden stopień i utrzymanie tego przez zimę - muru, fundamentu, gruntu.. Ile łatwiej będzie programować ogrzewanie. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

wolfik36 ja się już zdecydowałem i będę budował z Thermomuru. Informacje tą podałem jako ciekawostkę. Zważ na to jednak, że może być w tym coś prawdy. Beton mógł Ci się wydawać twardy i suchy, ale chyba nie jest człowiek gołym okiem stwierdzić ile jeszcze wilgoci technologicznej w nim zostało. Zważ na to, że dom po budowie, nieraz i rok minie zanim całą tą wilgoć z budowy odprowadzi z przegród.

Swoją drogą, ile oporu cieplnego daje nam te 5cm styropianu od wewnątrz?



Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Ale mogę jedynie potwierdzić, że dom już z dachem sezonował jedną zimę bez mieszkańców z pracującym co. A a na koniec lata się wprowadziliśmy.
A patrząc na inne technologie i tynki cementowo wapienne, niektórzy twierdzą, że takie ściany powinny sezonować się min 6 miesięcy.

A pana TB nie chcemy w tym temacie bo znowu zacznie cytować książki i swoje beznadziejne wywody jaki to on fachowiec z dyplomem.
Link do komentarza
Nie chcę też by ktoś pisał, że w przypadku ścian z .... nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C
Zwilgocenie 4-5% nie da się zmierzyć bez aparatury, lub w przypadku styropianu – ważenia!
Organoleptycznie takie zawilgocenie to zupełnie sucha ściana a fizycznie to znaczy spadek oporu cieplnego!
Bardzo proste badania ( ważenie określonej ilości styropianu pobranego ze ściany ) pokazują, że zawilgocenie z roku na rok jest wyższe ( choć przyrost jest coraz mniejszy)
Nie widzę też powodu, dlaczego o tym nie pisać!!?? Szanowny Pan sprzedaje w/w „ścianę”?
I dlaczego pisze Pan w liczbie mnogiej? Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie chcę też by ktoś pisał, że w przypadku ścian z .... nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C
Zwilgocenie 4-5% nie da się zmierzyć bez aparatury, lub w przypadku styropianu – ważenia!
Organoleptycznie takie zawilgocenie to zupełnie sucha ściana a fizycznie to znaczy spadek oporu cieplnego!
Bardzo proste badania ( ważenie określonej ilości styropianu pobranego ze ściany ) pokazują, że zawilgocenie z roku na rok jest wyższe ( choć przyrost jest coraz mniejszy)
Nie widzę też powodu, dlaczego o tym nie pisać!!?? Szanowny Pan sprzedaje w/w „ścianę”?
I dlaczego pisze Pan w liczbie mnogiej?



Nie mówiłem , że się zacznie, a wystarczy wejść na www.thermodom.pl i wszystko jasne.
A nie znowu się wymądrzać. Piszą ludzi, którzy chcą zrobić coś samemu, bez "doświadczenia" tych wszystkich mądrych naszych budowlańców. Nie wszyscy naczytali się tych mądrości, oczekują na poradę kogoś kto już to ma i potrafi podpowiedzieć. I ta informacja nie musi być podana w sposób książkowy.


"ü punkt rosy - brak kondensacji pary wodnej w normalnych warunkach pracy ściany"

Link do komentarza
  • 1 rok temu...
witam
jak tam wybudowany juz ten dom ze styropianu?
a co sadzicie o styropianie w srodku sciany jak tu:http://www.m3system.pl/
swoja droga ten termomur itp. wg mnie niczym sie nie rozni blokom z wielkiej plyty , ktore teraz sie ociepla styropianem.
zasada sciany taka sama zewn styropian a w srodku beton ze zbrojeniem - nie taniej by bylo takie plyty z lat 80-ycg zamowic i stawiac chalupe?
mikroklimat masakra jak pamietam z lat mlodosci mieszkania na 10 pietrze takiego bloku , latem zaduch i gorac mimo pootwieranych okien a zima zimnawo - teraz mieszkam w starym budownictwie z cegly o grubych murach bez zadnych styropianow i latem jak sie wchodzi po pracy doma to przyjemny chlodek.
zastanawiam sie nad budowa prefabrykowanego drewnianego labo z keramzytobetonu (wyglada jak te plyty z lat 80 -ch ale nie jest z betonu tylko glownie z keramzytu z domieszka piasku i cementu jako spoiwa)
co sadzicie?
Link do komentarza
Po pierwsze trzeba trochę poczytać i popytać.
Po drugie tynki wewnętrzne (w moim przypadku płyty gk) tworzą doskonały klimat. Jeżeli powietrze jest wilgotne to wchłaniają wilgoć, jeżeli suche to ją oddają. Po trzecie nie potrzebna jest wentylacja mechaniczna jeżeli zachowane są podstawowe zasady prawidłowo funkcjonującej wentylacji grawitacyjnej. Wielka płyta nie maiła styropianu od środka, który utrzymuje (nie pozwala uciec) ciepło.

W domu mieszka się bardzo dobrze i przyjemnie. Prawidłowe wietrzenie domu nie pozwala na jakieś nienormalne sytuacje. Nie mam rekuperatora - nie nie żałuję. Teraz to już będzie trzecia zima w tym domu.

Pozdrawiam
Link do komentarza
masz rację wolfik, prawidłowo wykonana wentylacja grawitacyjna też da rade, tyle że...rzadko jest prawiłowo wykonana...a na blokach na 10 piętrze latem na pewno nie będzie dobrze działać...a zimą aż za dobrze...
Link do komentarza
i tak i nie
tak naprawdę, to wentylacja grawitacyjna latem często działa kaprawo jeżeli w ogóle działa
na szczęście działa dobrze (powinna) zimą, kiedy jest najbardziej potrzebna

w starych 10-cio piętrowcach kanały wentylacyjne były zbiorcze co 2 kondygnacje - to plus i minus (cug mógł być większy, ale zaburzany był często przez podpięte okapy)
w nowych - każdy lokal na oddzielny pion, tu jest problem innego rodzaju - ostatnie kondygnacje mają najkrótszy kanał, co powoduje, że cug nie zawsze jest dostateczny
wskazuje się tu potrzebę wykonania większego otworu wentylacyjnego (wiadomo - wstawia się kratki, a te redukują przekrój roboczy) oraz, że długość kanału to minimum minimorum 2m (niektórzy twierdzą, ze 3m)
jest na to rozwiązanie - turbowenty montowane na końcu kanału wentylacyjnego mieszkań ostatniej kondygnacji
one wspomagają działanie natury całkiem sprawnie

niestety u nas pomija się "sztukę" projektowania wentylacji grawitacyjnej, nikt tego nie robi i nie zwraca uwagi na poprawność takiego rozwiązania, vide wątek o pokoju kąpielowym, tam kanał jest otwarty praktycznie przed drzwiami, co może spowoduje, że powietrze od drzwi "poleci" wprost do kanału, pomijając wnękę z całością łazienki
moim zdaniem kanał powinien być umieszczony zawsze po jak największej przekątnej do drzwi
tam - dochodzi jeszcze okno, drzwi do tego pokoju kąpielowego, który ma drzwi balkonowe
ja tam nie widzę poprawnego działania wentylacji grawitacyjnej przy takim umieszczeniu kanału, bez wsparcia mechanicznego i/lub być może relokacji otworu wlotowego, wentylowanie całości może być utrudnione

to tak OT, ale siakoś takoś dopadły mnie przemyślenia głębokie, które często nachodzą w trakcie pobytu w pewnym przybytku

były poprawki ortograficze - słabym w tej materii Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

długośc kanału to ninimum minimorum 2m (niektórzy twierdzą, ze 3m)
jest na to rozwiązanie - turbowenty nontowane na końcu kanału wentylacyjnego mieszkań ostatniej kondygnacji
one wspomagają działanie natury całkiem sprawnie

Możesz bliżej określić jak to funkcjonuje i ile kanałów went. można podpiąć pod jeden taki?
Dużemu ktoś zapodał takie rozwiązanie jako właśnie wspomaganie dla grawitacji i zbieram wszelkie info.
Albo podrzuć jakiego dobrego linka...sie ładnie uśmiecham icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Cytat

Drewno ,Ceramika ,Silikaty: Wyroby Wapienno-Piaskowe jest jeszcze kilka innych icon_smile.gif

Np.Taki ,
http://www.ziegel-eder.de/Polski/material.html

Od zewnątrz to jeszcze rozumiem.
Styropian jest materiałem (wytworzonych sztucznie przez człowieka i niewystępujących w naturze) izolacyjnym otrzymywanym przez spienienie polistyrenu.Polistyren stanowi podstawę wielu tworzyw sztucznych.To może z butelek po napojach postawić dom ?


Masz bardzo głupie rozumowanie. Człowiek w ponad 60% jest złożony z wody i rozpływasz się? Może parujesz? Nie myl z poceniem.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Witam,

Mieszkam w takim domu od 15 lat, budowany jeszcze przez mojego ojca technologią TERMOMUR 5-15-5 cm.
Ogólnie bardzo przyjemnie się mieszka, latem trzyma chłód, zimą trzyma ciepło:)

Nie przenosi dźwięków, obok u sąsiada mamy czynne lodowisko pod namiotem do godzinny 22. Na lodowisku idzie non stop RMF na maxa, w domu cichutko.

Nie ma problemu z wilgocią, chociaż nie ma wentylacji mechanicznej, tylko grawitacyjną.

Sam planuję budowę domu, myślę o styropianie 400 z grafitem, oczywiście wentylacja mechaniczna.
Chciałbym wybudować dom energooszczędny lub najlepiej pasywny, jak portfel pozwoli to koniecznie z odzyskiem wody deszczowej i szarej.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Nie przenosi dźwięków, obok u sąsiada mamy czynne lodowisko pod namiotem do godzinny 22. Na lodowisku idzie non stop RMF na maxa, w domu cichutko.



No w to jest mi trudno uwierzyć... icon_smile.gif Teoretycznie tak lekka konstrukcja powinna puszczać fale dźwiękowe na potęgę i powinieneś mieć w domu dyskotekę przy tym rmfie do 22 :P Pod względem akustyki to z pewnością nie jest poziom silikatu albo ceramiki poryzowanej zalanej zaprawą (tam RW ściany dochodzi do 60 db). Czy ktoś wie może jaka jest izolacyjność akustyczna dla pustaków styropianowych? W materiałach jakoś tego nie mogę znaleźć, więc domyślam się, że nie jest to najmocniejsza strona tego systemu :P Co mnie specjalnie nie dziwi, bo izolacyjność aku zależy przecież od masy ściany, a ta jest z pewnością wielokrotnie większa dla silki czy ceramiki.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...