Skocz do zawartości

Technologia budowy a oddychanie ściany


Recommended Posts

Napisano
WITAM.
Wybudowałem dom kilkanaście lat temu i mogłoby się wydawać, że wiem prawie wszystko o budowie ale niestety zmieniły się i technologie i materiały i ich możliwość zakupu, no i ceny oczywiście. Przedtem budowało się głównie metodą chałupniczą ,własnymi siłami , teraz robią to firmy. Ale do rzeczy.
Teraz rozpoczyna budowę mój syn i na ścianę zewnętrzną wybrał bloczek z betonu komórkowego tzw .gazobeton z popiołów z Łagiszy o grubości ściany ok. 30 cm, potem zamierza to ocieplić styropianem. No i dobrze.
Ja natomiast obstaję przy ceramicznej cegle ,pustaku Max, ściana też o tej grubości i też ocieplona styropianem. Dlaczego tak? Bo tak wszyscy budują…..Ale to jeszcze nie koniec.
Nie chciałbym jednak dyskutować na temat :
-współczynnika przenikania ciepła bo te parametry są chyba porównywalne,
-promieniowania bo to jest trudny temat i każdy ma rację ,że wszystko promieniuje,
-łatwości budowania z tych materiałów i ich obróbki pod instalacje bo są podobne,
-cen bo to można przeboleć i na tym nie można oszczędzać,
lecz chciałbym pogadać/ biorąc pod uwagę te dwie różne ściany/ o oddychaniu ściany, kondensacji pary wodnej wewnątrz muru ,nadmiarze wilgoci wchłanianej przez ściany. która ściana lepiej się zachowuje i czy to w ogóle jest istotne i ma jakieś znaczenie?
Proszę pomóżcie!
Napisano
odpowiem Ci tak
budę mam z gazobetonu
zakładałem instalacje na porothermie
i trza mieć anielska cierpliwość i jubilerskie ręce by w 8 wyrzeźbić pełnowymiarową puszkę na X puszek x udanych a starałem się .
wady białego
montaż umywalki z czasem kołki puszczają
ale już główkuję nad chemicznym i powinno być ok
czyli do rzeźbienia i obróbki biały jest wdzięczniejszy podchodzisz i robisz
wytrzymałość konstrukcyjną ma a reszta ?
to żeby odczuć to trzaby z 500 lat żyć , a puki co nam to nie grozi
Napisano
Cytat

-współczynnika przenikania ciepła bo te parametry są chyba porównywalne,
-promieniowania bo to jest trudny temat i każdy ma rację ,że wszystko promieniuje,
-łatwości budowania z tych materiałów i ich obróbki pod instalacje bo są podobne,
-cen bo to można przeboleć i na tym nie można oszczędzać,

lecz chciałbym pogadać/ biorąc pod uwagę te dwie różne ściany/ o oddychaniu ściany, kondensacji pary wodnej wewnątrz muru ,nadmiarze wilgoci wchłanianej przez ściany. która ściana lepiej się zachowuje i czy to w ogóle jest istotne i ma jakieś znaczenie?
Proszę pomóżcie!



-BK ma lepszy współczynnik przenikania ciepła
-ceramika ma duuuuuużo większe promieniowanie niż BK, ale ma duuuuuuuuuuuuuuuuuuużo mniejsze niż telefon komórkowy i inne takie bajery. Rzecz nieistotna
-BK buduje i obrabia sie o niebo lepiej
-o cenach się nie dysktutuje, w koncu to dom

Co do drugiej czeście, nie traćmy czasu na mity icon_smile.gif

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.
Napisano
Cytat

........

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.


na czym polega ta lepsza współpraca icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.



Tez tak słyszałam. Podobno pod styropianem lubi się pojawiać pleśń a pod wełną nie. Ale nie wiem w takim razie jak działa izolacja cieplna z wełny. Może ktoś wytłumaczy?
Napisano
Cytat

odpowiem Ci tak
budę mam z gazobetonu
zakładałem instalacje na porothermie
i trza mieć anielska cierpliwość i jubilerskie ręce by w 8 wyrzeźbić pełnowymiarową puszkę na X puszek x udanych a starałem się .
wady białego
montaż umywalki z czasem kołki puszczają
ale już główkuję nad chemicznym i powinno być ok
czyli do rzeźbienia i obróbki biały jest wdzięczniejszy podchodzisz i robisz
wytrzymałość konstrukcyjną ma a reszta ?
to żeby odczuć to trzaby z 500 lat żyć , a puki co nam to nie grozi


A po kiego  w białego suporka pakowałeś kołki ,trzeba było wkręcić wkręty do drewna takie z szerokim ślimakiem i dł około 20cm  
Napisano
bicie piany wyciąganie mitów po raz kolejny na swiatlo dzienne...

ile razy sie pisze glupoty tyle razy ludzie czytaja i wierza w to!!!

nie ma promieniowania, cena i tak jest zalezna od kliku czynnikow reszta to znanie tematu lub spryt budowlanca icon_wink.gif

wiec nie szerzmy niedorzeczności icon_smile.gif
Napisano
Cytat

........

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.


ponawiam
na czym polega ta lepsza współpraca?
Napisano
Już tłumaczę. Wynika to z tego, że BK ma wysoką przepuszczalność, w porównaniu do innych materiałów. W ścianie warstwy powinny układać się po kolei wartością tego przepuszczania, żeby gdzieś tam w środku nie robiły się "zatory". Wełna ma dużo lepszą przepuszczalność niż styropian i tym samym lepszą niż BK, więc te dwa materiały dobrze współpracują.
Mam nadzieję, że wytłumaczyłem to zrozumiale icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Już tłumaczę. Wynika to z tego, że BK ma wysoką przepuszczalność, w porównaniu do innych materiałów. W ścianie warstwy powinny układać się po kolei wartością tego przepuszczania, żeby gdzieś tam w środku nie robiły się "zatory". Wełna ma dużo lepszą przepuszczalność niż styropian i tym samym lepszą niż BK, więc te dwa materiały dobrze współpracują.
Mam nadzieję, że wytłumaczyłem to zrozumiale icon_smile.gif


Pierwsza warstwa ( od srodka ) musi być paroizolacyjna! Przecież wełna za porotermem czy BK niczym się nie różni od wełny w dachu czy w szkielecie! Dlaczego ta za ścianą ma być zawilgocona?
Napisano
Cytat

Pierwsza warstwa ( od srodka ) musi być paroizolacyjna! Przecież wełna za porotermem czy BK niczym się nie różni od wełny w dachu czy w szkielecie! Dlaczego ta za ścianą ma być zawilgocona?


Pierwsza warstwa jest zawsze paroizolacyjna (unii-grunt +farba)


Napisano (edytowany)
Cytat

Pierwsza warstwa jest zawsze paroizolacyjna (unii-grunt +farba)


Dobre! Czy w dachu, lub domach szkieletowych w/w gruntu i farby nie używają? Może tam też bez sensu jest folia. Może tam też jak twierdzi JBZ jest zupełnie "inna fizyka"
Czy robił Szanowny Pan pomiar zawilgocenia... to bardzo proste. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Inwestora przez hurtownię .



Ha ha to też. icon_razz.gif
A tak naprawdę to ma przepuszczać przez ścianę mity. Oddychanie które jest mitem, o którym się nie mówi i o którym wszyscy mówią.
Napisano
Cytat

Dobre! Czy w dachu, lub domach szkieletowych w/w gruntu i farby nie używają? Może tam też bez sensu jest folia. Może tam też jak twierdzi JBZ jest zupełnie "inna fizyka"
Czy robił Szanowny Pan pomiar zawilgocenia... to bardzo proste.


Albo nie rozumiesz Pan co piszesz albo........... nie rozumiesz Pan co piszesz.


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...