ja14 Napisano 13 lipca 2010 Udostępnij #351 Napisano 13 lipca 2010 Cos mi sie zle zacytowalo. Chcialem napisac, ze chyba nawet 11 m-cy w roku. Link do komentarza
HenoK Napisano 13 lipca 2010 Udostępnij #352 Napisano 13 lipca 2010 Cytat Są to kompaktowe, niewielkie urządzenia w cenie już od 4.000zł np. http://allegro.onet.pl/item1112602226_pomp...k_cwu_200l.html Tak dobrze jeszcze nie ma. Nie zauważyłeś jednego drobnego dopisku "Przedmiotem aukcji jest nowy zbiornik cwu firmy Fujitsu ". Sama pompa ciepła kosztuje znacznie więcej, np. tutaj : http://www.klimatsklep.pl/fujitsu-watersta...-58-id-180.aspx Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 lipca 2010 Udostępnij #353 Napisano 13 lipca 2010 Cytat Tak dobrze jeszcze nie ma. Fakt, przepraszam, ale na „pocieszenie” : http://allegro.onet.pl/item1138105347_pomp..._cena_lodz.html Link do komentarza
JBZ Napisano 13 lipca 2010 Autor Udostępnij #354 Napisano 13 lipca 2010 Cytat Fakt, przepraszam, ale na „pocieszenie” : http://allegro.onet.pl/item1138105347_pomp..._cena_lodz.html Hej Bajbaga - daj spokój ze śmieciami! Kto poważny kupuje tak poważne urządzenia jak pompy ciepła na allegro?Wszystkie instalacje mają mieć zbliżony i maksymalnie długi okres pracy. Do tego potrzeba: gwarancji, serwisowania itd. Kupisz auto na allegro? Bez przesady - nie traćmy czasu na pierdoły. Nie przeskoczysz rachunku ekonomicznego:- z jednej strony koszt zakupu i montażu z uruchomieniem,- z drugiej koszty eksploatacji.Mając roczne zużycie c.w.u. da się policzyć i wybrać rozwiązanie opłacalne. Ale jeśli zapakujesz pompę woda/powietrze, to w okresie mrozów nie wysyłaj mieszkańców do Grecji lub nie każ raz w tygodniu się kąpać (jak TB zachwala), lecz zabezpiecz im komfort mieszkania non-stop. Tak naprawdę, to jedynym rozsądnym wyjściem jest takie zaprojektowanie systemu, żeby użytkownik ani razu nie musiał pilnować kiedy przełączyć lub kiedy jedne zawory zamykać a otwierać drugie. Nie każmy użytkownikom zmniejszać eksploatację domu gdy spada sprawność urządzeń, a do obliczeń bierzmy sprawności średnie zbadane z eksploatacji a nie maksymalne podawane przez sprzedawców. Już tu się pisze o sprawnościach GWC 80% i więcej, COP 7-8, kotłów po 95% czy rekuperacji po 90%. To są bajki wpychane dla laików.Taka droga, jaką przechodzi ja14 przypomina mi pewną komedię, jak włamywacze pół nocy spędzili na pokonanie zamków komory pancernej, a na koniec się okazało, że drzwi nie były zamknięte na zamek.Każdą tezę można łatwiej lub trudniej sprawdzić - wydumki TB także, ale tylko w jeden sposób:Skoro TB twierdzi, że nie jest opłacalne c.o. ani centralna c.w.u. na rzecz elektrycznych indywidualnych, to należy wziąć jakiś niewielki dom i w nim przewidzieć warianty:A wyposażenie w indywidualne ogrzewania elektryczne i indywidualne podgrzewacze c.w.u.B wyposażenie w c.o. i c.w.u. w kilku systemach (gaz, OO, pompa ciepła woda/woda)Porównać koszty inwestycji i eksploatacji. Na koniec należy dla ścisłości porównać wady i zalety analizowanych wariantów czy korzyści z braku komina lub wygospodarowanej przestrzeni itp., ale przy tych porównaniach nie wolno zmieniać układu domów. Ile razy mam to jeszcze powtarzać?Jerzy Zembrowski Link do komentarza
ja14 Napisano 14 lipca 2010 Udostępnij #355 Napisano 14 lipca 2010 Cytat Hej Bajbaga - daj spokój ze śmieciami! Kto poważny kupuje tak poważne urządzenia jak pompy ciepła na allegro?Wszystkie instalacje mają mieć zbliżony i maksymalnie długi okres pracy. Do tego potrzeba: gwarancji, serwisowania itd. Kupisz auto na allegro? Bez przesady - nie traćmy czasu na pierdoły. Nie przeskoczysz rachunku ekonomicznego:- z jednej strony koszt zakupu i montażu z uruchomieniem,- z drugiej koszty eksploatacji.Mając roczne zużycie c.w.u. da się policzyć i wybrać rozwiązanie opłacalne. Ale jeśli zapakujesz pompę woda/powietrze, to w okresie mrozów nie wysyłaj mieszkańców do Grecji lub nie każ raz w tygodniu się kąpać (jak TB zachwala), lecz zabezpiecz im komfort mieszkania non-stop. Tak naprawdę, to jedynym rozsądnym wyjściem jest takie zaprojektowanie systemu, żeby użytkownik ani razu nie musiał pilnować kiedy przełączyć lub kiedy jedne zawory zamykać a otwierać drugie. Nie każmy użytkownikom zmniejszać eksploatację domu gdy spada sprawność urządzeń, a do obliczeń bierzmy sprawności średnie zbadane z eksploatacji a nie maksymalne podawane przez sprzedawców. Już tu się pisze o sprawnościach GWC 80% i więcej, COP 7-8, kotłów po 95% czy rekuperacji po 90%. To są bajki wpychane dla laików.Taka droga, jaką przechodzi ja14 przypomina mi pewną komedię, jak włamywacze pół nocy spędzili na pokonanie zamków komory pancernej, a na koniec się okazało, że drzwi nie były zamknięte na zamek.Każdą tezę można łatwiej lub trudniej sprawdzić - wydumki TB także, ale tylko w jeden sposób:Skoro TB twierdzi, że nie jest opłacalne c.o. ani centralna c.w.u. na rzecz elektrycznych indywidualnych, to należy wziąć jakiś niewielki dom i w nim przewidzieć warianty:A wyposażenie w indywidualne ogrzewania elektryczne i indywidualne podgrzewacze c.w.u.B wyposażenie w c.o. i c.w.u. w kilku systemach (gaz, OO, pompa ciepła woda/woda)Porównać koszty inwestycji i eksploatacji. Na koniec należy dla ścisłości porównać wady i zalety analizowanych wariantów czy korzyści z braku komina lub wygospodarowanej przestrzeni itp., ale przy tych porównaniach nie wolno zmieniać układu domów. Ile razy mam to jeszcze powtarzać?Jerzy Zembrowski Ja wlasnie kupilem kociol kondensacyjny przez allegro. Ma normalna gwarancje producenta. Nie wiem dlaczego jestem z tego tytulu niepowazny:-( Przyznam, ze pompa z linku rzeczywiscie wyglada badziewnie ale sa niewiele drozsze urzadzenia sygnowane przez polskiego producenta Hewalex.Taki wielki fachowiec jak Pan z pewnoscia bez problemu poda nam srednia ilosc dni w roku z temperatura ujemna. Wakacje w Grecji sa fajne ale nie sa konieczne. Ponizej zadanej temperatury zewnetrznej zamiast pompy ciepla uruchomi sie grzalka w zasobniku CWU i nie potrzeba do tego zadnych zaworow - wystarcza termostaty.W instalcjach z pompa ciepla bardzo czesto instaluje sie dodatkowe grzalki wspomagajace pompe w okresie najwiekszych mrozow.Gdyby Pan widzial kiedys na oczy np. program doboru Althermy to by Pan o tym wiedzial.Panska wiedza inzynierska jest zaiste porazajaca;-) Podobnie jak zwykla rzetelnosc. Kto tu pisze o tak wysokich sprawnosciach gwc i COP? Mozna prosic o cytat? Kolejny raz musze sie zgodzic z Panem T.B.: Pana wyklady staja sie nudne i nic nie wnosza do tematu:-(Mimo to pozdrawiam. Link do komentarza
bajbaga Napisano 14 lipca 2010 Udostępnij #356 Napisano 14 lipca 2010 Cytat Hej Bajbaga - daj spokój ze śmieciami! Kto poważny kupuje tak poważne urządzenia jak pompy ciepła na allegro? Można zakupić u przedstawiciela producenta:http://www.chigo.pl/produkty/powietrze-wod...kw-prod-37.html Trochę danych o tym „śmieciu” (ciekawi mnie podstawa takiego sformułowania);http://www.chigo.pl/File/instrukcje/15_Pompa_ciepla.pdf http://www.chigo.pl/sklep_pliki/84.jpg I taka uwaga. Mając na myśli ekonomię i energooszczędność, bardzo często dochodzimy do wniosku, że nie bardzo jak jest oszczędzanie, poprzez wyłączne i dalsze ocieplanie przegród. Istnieje pewien próg i właśnie natknął się na niego ja14. W zasadzie energia do przygotowania CWU jest „języczkiem” uwagi. W zasadzie możemy ją oszczędzać poprzez minimalizowanie jej zużycia lub (i) dostarczając tania energię do jej przygotowania.Moim zdaniem pompy ciepła, dedykowane do CWU są takim rozsądnym kompromisem – zwłaszcza, że ich cena jest coraz niższa. Niższa cena nie zawsze jest równoznaczna z niższą jakością, lub ściślej zagadnienie ujmując nie zawsze się tak przedkłada.W pompach ciepła, w tym także tych do CWU, w zasadzie są zainstalowane te same sprężarki. Co ciekawe te tańsze PCi bardzo często posiadają 5 letnia gwarancję – a markowe niekoniecznie. Link do komentarza
ja14 Napisano 14 lipca 2010 Udostępnij #357 Napisano 14 lipca 2010 Ciekawe, ze w zadnej z tanich pomp ciepla nie podaja temperatury powietrza dla ktorej uzyskano podawany COP. Czy dlatego zeby nie mozna bylo zlozyc reklamacji z tytulu niezgodnosci towaru z umowa? Link do komentarza
ja14 Napisano 14 lipca 2010 Udostępnij #358 Napisano 14 lipca 2010 Cytat Następne przybliżenie.Nie udało mi się zmusić programu do poprawnego wyliczania strat przy wentylacji mechanicznej. A zero przecież zostać nie możę. Dlatego zastosowałem obejście. Podałem do programu wentylację grawitacyjną a wymianę powietrza zmniejszyłem o 66% (czyli o zakładaną sprawność reku) czyli z 207 m3/h na 69 m3/h. Chyba nie ma w tym błędu?Otrzymane EK = 47,34 [kWh/(m2 rok)] przy standardowym zużyciu wody i EK = 37,68 [kWh/(m2 rok)] przy zużyciu 20 litrów CWU na osobę.Trochę o kosztach:Inwestycja w dodatkowy styropian - ok. 6 tyś zł,Inwestycja w dodatkową wełnę - ok. 5 tyś zł,Inwestycja w dodatkowy styropian w podłodze - ok. 1,6 tyś zł,Rekuperator - ok. 10 tyś zł, Stolarka - ( na razie bardzo szacunkowo - jeszcze nad tym popracuję) - 15 tyś zł.Razem - 37,6 tyś zł.Jak widać budżet został wyczerpany a do zmniejszenia kosztów do poziomu ekogroszku jednak trochę brakuje. Mam już wyliczenie kosztu okien. Nie miałem wykazu stolarki więc założyłem stolarkę typową zbliżoną wymiarami do rozmiarów, które wyliczyłem mierząc linijką rozmiary okien na ekranie Cennik okien standardowych i pasywnych znalazłem na tej stronie.Róznica w cenie okien to jedynie 6,7 tyś zl! Do tego dojdą okna dachowe i drzwi wejściowe. Tu nie udało mi się znaleźć materiału porównawczego ale można przyjąć, że całość zamknie się w 9 tyś zł a nie 15 tyś jak pisałem wcześniej.Tym samym zostanie nam trochę kaski na zakup pompy ciepła dla CWU.W załaczniku plik w excelu wyeksportowany do pdf. Forum nie pozwala na pliki excela. okna.pdf okna.pdf Link do komentarza
JBZ Napisano 14 lipca 2010 Autor Udostępnij #359 Napisano 14 lipca 2010 Cytat Można zakupić u przedstawiciela producenta:http://www.chigo.pl/produkty/powietrze-wod...kw-prod-37.html Trochę danych o tym „śmieciu” (ciekawi mnie podstawa takiego sformułowania);http://www.chigo.pl/File/instrukcje/15_Pompa_ciepla.pdf http://www.chigo.pl/sklep_pliki/84.jpg I taka uwaga. Mając na myśli ekonomię i energooszczędność, bardzo często dochodzimy do wniosku, że nie bardzo jak jest oszczędzanie, poprzez wyłączne i dalsze ocieplanie przegród. Istnieje pewien próg i właśnie natknął się na niego ja14. W zasadzie energia do przygotowania CWU jest „języczkiem” uwagi. W zasadzie możemy ją oszczędzać poprzez minimalizowanie jej zużycia lub (i) dostarczając tania energię do jej przygotowania.Moim zdaniem pompy ciepła, dedykowane do CWU są takim rozsądnym kompromisem – zwłaszcza, że ich cena jest coraz niższa. Niższa cena nie zawsze jest równoznaczna z niższą jakością, lub ściślej zagadnienie ujmując nie zawsze się tak przedkłada.W pompach ciepła, w tym także tych do CWU, w zasadzie są zainstalowane te same sprężarki. Co ciekawe te tańsze PCi bardzo często posiadają 5 letnia gwarancję – a markowe niekoniecznie. Pisząc o śmieciach, nie miałem na myśli konkretnych urządzeń, a pomysł kupowania zaocznie skomplikowanych i drogich urządzeń, wymagających gwarancji i porządnego serwisowania. Kupując w sklepie czy u producenta, masz pewność, że pompa jest nie używana. Tylko tyle. Link do komentarza
JBZ Napisano 14 lipca 2010 Autor Udostępnij #360 Napisano 14 lipca 2010 Cytat Ja wlasnie kupilem kociol kondensacyjny przez allegro. Ma normalna gwarancje producenta. Nie wiem dlaczego jestem z tego tytulu niepowazny:-( Przyznam, ze pompa z linku rzeczywiscie wyglada badziewnie ale sa niewiele drozsze urzadzenia sygnowane przez polskiego producenta Hewalex.Taki wielki fachowiec jak Pan z pewnoscia bez problemu poda nam srednia ilosc dni w roku z temperatura ujemna. Wakacje w Grecji sa fajne ale nie sa konieczne. Ponizej zadanej temperatury zewnetrznej zamiast pompy ciepla uruchomi sie grzalka w zasobniku CWU i nie potrzeba do tego zadnych zaworow - wystarcza termostaty.W instalcjach z pompa ciepla bardzo czesto instaluje sie dodatkowe grzalki wspomagajace pompe w okresie najwiekszych mrozow.Gdyby Pan widzial kiedys na oczy np. program doboru Althermy to by Pan o tym wiedzial.Panska wiedza inzynierska jest zaiste porazajaca;-) Podobnie jak zwykla rzetelnosc. Kto tu pisze o tak wysokich sprawnosciach gwc i COP? Mozna prosic o cytat? Kolejny raz musze sie zgodzic z Panem T.B.: Pana wyklady staja sie nudne i nic nie wnosza do tematu:-(Mimo to pozdrawiam. Gwarancja urządzenia powinna być wypełniona i z pieczątkami sklepu. Jeśli nawet tak jest, to nigdy nie ma pewności czy urządzenie sprawne. Zwykle kupuje się w ten sposób kota w worku. Oby ten kocioł był sprawny.Grzałka dodatkowa do pompy ciepła woda/powietrze jest konieczna, ale to mocno podwyższa koszty eksploatacji, gdyż nie skorzysta się z COP wyższego od 1. Możliwe, że takie rozwiązanie będzie zasadne wobec innych, ale to trzeba policzyć a nie gdybać.Pompa ciepła woda/powietrze Altherma może pracować do -20 C i kosztuje od 20 do 35 tys. zł bez instalacji. Proszę sobie darować impertynenckie uwagi, albowiem znam wszystkie systemy i urządzenia z techniki cieplno-wentylacyjno-chłodniczej na świecie. Panu, jako laikowi imponują populistyczne hasła faszerowane do ulotek reklamowych, mnie zaś interesują wyłącznie charakterystyki techniczno-użytkowe. Niestety, o ile urządzenia Daiki produkuje wyśmienite, to tłumaczenie ich materiałów na język polski jest żenujące. Ponadto, brak jest najważniejszej charakterystyki COP = f(G,dt), ale jak dotąd żadna firma mi ich nie odmówiła jeśli tylko ich potrzebuję. Rzecz w tym, że Pan ich nie widząc, raczy wyrażać osądy - nie mając zielonego pojęcia o tych instalacjach. To zaś przypomina właśnie Pana mistrza czyli TB.Moje wypowiedzi nie są nudne, ale drażnią laików udających geniuszy.Gdyby wczytał się Pan w to, co piszę, zapewne Pana wywód byłby coś wart, a tak drepcze Pan w miejscu jak zagubiony na bagnach. Pytałem Pana o wykształcenie, gdyż z wypowiedzi Pana wynika, iż nie rozumie Pan podstawowych pojęć z fizyki budowli, a mimo to grzebie się w obliczeniach i popełnia rażące błędy. Odpowiedzi udzielił Pan wymownej. Wynika, iż mamy naśladowcę TB i pewnie dlatego ujrzał Pan jakieś pozytywy w wypowiedziach TB? Jednak nie podał Pan o jakie chodzi.Muszę przyznać, że TB ma u mnie w jednym uznanie, a mianowicie mimo, iż posuwa się do obelg, to jednak posługuje się jawnie nazwiskiem. Pana stać na wyssane z palca zarzuty, ale już na ujawnienie nazwiska, nie.Jerzy Zembrowski Link do komentarza
ja14 Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #361 Napisano 15 lipca 2010 Cytat .....Grzałka dodatkowa do pompy ciepła woda/powietrze jest konieczna, ale to mocno podwyższa koszty eksploatacji, gdyż nie skorzysta się z COP wyższego od 1. Możliwe, że takie rozwiązanie będzie zasadne wobec innych, ale to trzeba policzyć a nie gdybać.Pompa ciepła woda/powietrze Altherma może pracować do -20 C i kosztuje od 20 do 35 tys. zł bez instalacji. Proszę sobie darować impertynenckie uwagi, albowiem znam wszystkie systemy i urządzenia z techniki cieplno-wentylacyjno-chłodniczej na świecie. ........ Skoro Pan to wszystko wie to po co pisze te bzdury o przelaczaniu zaworow? Celowo - zeby sprowokowac?Bardzo prosze napisac jakie to razace bledy popelniam. Ale konkretnie - tak jak ja niedawno konkretnie wskazalem bledy w Pana analizach.Ostatnia sprawa. Niedawno Pytal Pan o wyksztalcenie, teraz nazwisko. Wkrotce zapyta Pan o rozmiar buta i orientacje seksualna? Jestem juz zonaty prosze Pana Link do komentarza
ja14 Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #362 Napisano 15 lipca 2010 Cytat ....Otrzymane EK = 42,74 [kWh/(m2 rok)] przy standardowym zużyciu wody i EK = 33,09 [kWh/(m2 rok)] przy zużyciu 20 litrów CWU na osobę. Po zastosowaniu pompy ciepla do podgrzewania CWU, przy zakladanym COP sredniorocznym = 3 otrzymamy EK = okolo 27 kWh/(m2 rok) przy zuzyciu 35 litrow CWU na osobe. Osobiscie mam watpliwosci co do tego czy uda sie osiagnac tak wysoki COP srednioroczny ale taka wartosc podaje producent - wprawdzie nie w oficjalnych materialach ale w wypowiedziach na tym forum.Wyliczone EK wskazuje, ze idea Pana T.B. "ocieplenie zamiast C.O." w malym domu moze sie potwierdzic nie tylko przy w pelni bezobslugowych zrodlach ciepla, takich jak olej opalowy, propan ale tez "prawie bezobslugowych" takich jak ekogroszek czy pellet.Pozostaje sprawa gazu ziemnego. Jest tu jeden haczyk. Nalezaloby wziac pod uwage fakt, iz dzialka z doprowadzonym gazem ziemnym jest drozsza w zakupie od porownywalnej dzialki bez doprowadzonego gazu. To samo dotyczy dzialki, ktora ma realna perspektywe szybkiego przylaczenia do sieci gazowej. Problem w tym, ze oszacowanie: o ile drozsza, jest bardzo trudne. Zalezy to w znacznym stopniu od lokalizacji i sila rzeczy takie oszacowanie nigdy nie bedzie uniwersalne. Cos jednak zalozyc trzeba. Czy zalozenie: "dzialka z gazem jest drozsza od porownywalnej dzialki bez gazu o 10 zl/m2" jest dla Forumowiczow "zjadliwe". Prosze o uwagi. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #363 Napisano 15 lipca 2010 Cytat Wyliczone EK wskazuje, ze idea Pana T.B. "ocieplenie zamiast C.O." w malym domu moze sie potwierdzic nie tylko przy w pelni bezobslugowych zrodlach ciepla, takich jak olej opalowy, propan ale tez "prawie bezobslugowych" takich jak ekogroszek czy pellet. - przepraszam, że się wtrącę, ale:- Nie bardzo pasuje mi "mały domek" ! Są małe domki fatalnie izolowane i duże świetnie!-w duży domach niecentralny system sprawdza się jeszcze bardziej - ogrzewanie strefowe i zadaniowe! Grzejemy komfortowo te strefy które nas interesują a w pozostałych temperatura "eko" lub jak strefa długo niepotrzebna +7.- nie idea a praktyka i doświadczenie.-Ekonomiczna grubość izolacji to taka przy której nieekonomiczne jest ogrzewanie centralne – to proste – tylko ci co zalecają centralne nie „potrafią” tego zrozumieć. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #364 Napisano 15 lipca 2010 Cytat Muszę przyznać, że TB ma u mnie w jednym uznanie, a mianowicie mimo, iż posuwa się do obelg, Panie Zembrowski gdzie są moje obelgi? Udowodnienie, że nie zna Pan fizyki ( krzywa rosy, CO2, GWC ... ) Czy matematyki - porównanie kosztów kWh czy niemoc w pojęciu, że jak inwestycja w izolację kosztem ogrzewania nie podnosi ogólnego kosztu i nie ma co się zwracać) nie jest obelgą na forum dyskusyjnym. Link do komentarza
ja14 Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #365 Napisano 15 lipca 2010 Cytat - przepraszam, że się wtrącę, ale:- Nie bardzo pasuje mi "mały domek" ! Są małe domki fatalnie izolowane i duże świetnie!-w duży domach niecentralny system sprawdza się jeszcze bardziej - ogrzewanie strefowe i zadaniowe! Grzejemy komfortowo te strefy które nas interesują a w pozostałych temperatura "eko" lub jak strefa długo niepotrzebna +7.- nie idea a praktyka i doświadczenie.-Ekonomiczna grubość izolacji to taka przy której nieekonomiczne jest ogrzewanie centralne – to proste – tylko ci co zalecają centralne nie „potrafią” tego zrozumieć. Na razie badam przypadek małego domu ale sprawdzę i duży. Choć mam wątpliwości ponieważ drastycznie wzrośnie powierzchnia przegród do zaizolowania, ilość stolarki, a nie wzrośnie kwota przeznaczona na tą izolację. Kotłownia w małym domu kosztuje w przybliżeniu tyle samo co w dużym.Lubię konkrety. Proszę podać przykłady pomieszczeń gdzie możemy obniżyć temperaturę do +7 stopni i ich powierzchnię użytkową. Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #366 Napisano 15 lipca 2010 ja14 – nie krocz drogą wyznaczoną przez Pana TB – czyli na skróty. Z domu który spala (EK) ponad 130kWh/m2 nie da się tanim kosztem, czyli przerzucając koszty z CO na ocieplenie, zrobić np. 30kWh/m2.Zaczynasz kombinować jak koń pod górę wplatając w koszty, koszt działki uzależniony tym, czy jest gaz z rury, czy tez go nie ma. A jeśli w całej gminie nie ma?Koszty to nie tylko materiały. Dochodzą do tego koszty dodatkowej robocizny (bardzo trudne do oszacowania), oraz zupełnie pomijane przez Ciebie koszty projektowe.Od 2 lat nie można od tak sobie, zmieniać grubość ocieplenia zewnętrznego. Zmieniły się przepisy i teraz liczy się ściana na „gotowo”, czyli wymiary zewnętrzne budynku liczone od ściany z ociepleniem, tynkiem, itp. – czyli musi być zmieniony projekt typowy, a co za tym idzie, następne przepisy wymagają np. przeliczenia powierzchni okien, dla „nowego” budynku, a to z kolei może wymusić powiększenie ich powierzchni, a co za tym idzie konieczność zmian konstrukcyjnych.Należy zmienić podejście do tematu, bo ten dom można wybudować jako energooszczędny o EK bliski 30kWh/m2 (może nawet niższy), ale zmieniając materiały z jakiego go wykonamy, czyli projektując go dla takiego celu.Moim zdaniem, idealnym rozwiązaniem jest porównanie tego domu z „nowym” wykonanym w technice szkieletowej lub modułowej.Większość firm produkujących „szkieletowy” lub (i) „modułowce” dokonuje „adaptacji” każdego projektu dla potrzeb nowych materiałów. Wystarczy porównać koszt postawienia stanu surowego zamkniętego dla tego domu w technice tradycyjnej i np. szkieletowej z różnymi instalacjami grzewczymi.Tak sądzę, ale mogę się mylić, bo „budowlańcem” nie jestem. Cytat Lubię konkrety. Proszę podać przykłady pomieszczeń gdzie możemy obniżyć temperaturę do +7 stopni i ich powierzchnię użytkową. No i, moim zdaniem, dodać koszty dobrej i "sterfowej" wentylacji, bo "przeciętna" będzie bez sensu. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #367 Napisano 15 lipca 2010 Cytat nie krocz drogą wyznaczoną przez Pana TB ... nie rób wentylacji wywiewno nawiewnej z odzyskiem ciepła... nie zabezpieczaj izolacji termicznej paroizolacją... nie dawaj 30 cm styro od gruntu… Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #368 Napisano 15 lipca 2010 Cytat ja14 – nie krocz drogą wyznaczoną przez Pana TB – czyli na skróty. Z domu który spala (EK) ponad 130kWh/m2 nie da się tanim kosztem, czyli przerzucając koszty z CO na ocieplenie, zrobić np. 30kWh/m2.Zaczynasz kombinować jak koń pod górę wplatając w koszty, koszt działki uzależniony tym, czy jest gaz z rury, czy tez go nie ma. A jeśli w całej gminie nie ma?Koszty to nie tylko materiały. Dochodzą do tego koszty dodatkowej robocizny (bardzo trudne do oszacowania), oraz zupełnie pomijane przez Ciebie koszty projektowe.Od 2 lat nie można od tak sobie, zmieniać grubość ocieplenia zewnętrznego. Zmieniły się przepisy i teraz liczy się ściana na „gotowo”, czyli wymiary zewnętrzne budynku liczone od ściany z ociepleniem, tynkiem, itp. – czyli musi być zmieniony projekt typowy, a co za tym idzie, następne przepisy wymagają np. przeliczenia powierzchni okien, dla „nowego” budynku, a to z kolei może wymusić powiększenie ich powierzchni, a co za tym idzie konieczność zmian konstrukcyjnych.Należy zmienić podejście do tematu, bo ten dom można wybudować jako energooszczędny o EK bliski 30kWh/m2 (może nawet niższy), ale zmieniając materiały z jakiego go wykonamy, czyli projektując go dla takiego celu.Moim zdaniem, idealnym rozwiązaniem jest porównanie tego domu z „nowym” wykonanym w technice szkieletowej lub modułowej.Większość firm produkujących „szkieletowy” lub (i) „modułowce” dokonuje „adaptacji” każdego projektu dla potrzeb nowych materiałów. Wystarczy porównać koszt postawienia stanu surowego zamkniętego dla tego domu w technice tradycyjnej i np. szkieletowej z różnymi instalacjami grzewczymi.Tak sądzę, ale mogę się mylić, bo „budowlańcem” nie jestem.No i, moim zdaniem, dodać koszty dobrej i "sterfowej" wentylacji, bo "przeciętna" będzie bez sensu. W Izabelinie ( dom 640m2 dwie osoby) były pomieszczenia - używane wyłącznie latem... np. letnia kuchnia i sypialnie od północy na parterze. To oczywiście jest normalką w dużych domach. Link do komentarza
Barbossa Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #369 Napisano 15 lipca 2010 Cytat ... nie rób wentylacji wywiewno nawiewnej z odzyskiem ciepła... nie zabezpieczaj izolacji termicznej paroizolacją... nie dawaj 30 cm styro od gruntu… to w końcu co ma robić : Link do komentarza
Barbossa Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #370 Napisano 15 lipca 2010 Cytat W Izabelinie ( dom 640m2 dwie osoby) były pomieszczenia - używane wyłącznie latem... np. letnia kuchnia i sypialnie od północy na parterze. To oczywiście jest normalką w dużych domach. a jakiś przykład dla małego domku, takiego do 200m2, dla biedoty? Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #371 Napisano 15 lipca 2010 To się nazywa manipulacja, ale ze mnie też niezły numer. Dlatego pozwoli Pan, że odpłacę się tym samym:Pan TB zmienił zdanie i od dnia dzisiejszego (15.07.20110 godz.10.19) twierdzi, że nie opłaca się ocieplać ani stosować wentylacji mechanicznej z rekuperacją – na dowód jego wpis i to bez skrótów, pominięć i manipulacji, DLA POTOMNYCH: Cytat ... nie rób wentylacji wywiewno nawiewnej z odzyskiem ciepła... nie zabezpieczaj izolacji termicznej paroizolacją... nie dawaj 30 cm styro od gruntu… Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #372 Napisano 15 lipca 2010 Cytat To się nazywa manipulacja, ale ze mnie też niezły numer. Dlatego pozwoli Pan, że odpłacę się tym samym:Pan TB zmienił zdanie i od dnia dzisiejszego (15.07.20110 godz.10.19) twierdzi, że nie opłaca się ocieplać ani stosować wentylacji mechanicznej z rekuperacją – na dowód jego wpis i to bez skrótów, pominięć i manipulacji, DLA POTOMNYCH: Skoro nie kroczyć drogą... to nie robić tego co wyżej... Coś nie tak? Szkoda, że z aluzjami też słabiutko. Link do komentarza
JBZ Napisano 15 lipca 2010 Autor Udostępnij #373 Napisano 15 lipca 2010 Cytat ... Bardzo prosze napisac jakie to razace bledy popelniam. Ale konkretnie - tak jak ja niedawno konkretnie wskazalem bledy w Pana analizach. Ostatnia sprawa. Niedawno Pytal Pan o wyksztalcenie, teraz nazwisko. Wkrotce zapyta Pan o rozmiar buta i orientacje seksualna? Jestem juz zonaty prosze Pana 1. Wszystko, co Pan oblicza jest źle, więc nie ma co komentować. Napisałem już dwa razy jak powinna wyglądać analiza porównawcza różnych systemów zaopatrzenia domu w energię cieplną. Pan to ignoruje i kroczy własną drogą. To Pana sprawa. Do tej pory mota się Pan jak ryba w siecie i dalej będzie, bo to skutek braku elementarnej wiedzy w temacie. Zamiast wnikać w zawiłe i obce Panu zagadnienia fizyki budowli, proszę najpierw postawić tezę do analizowania i wziąć dwa jednakowe domy w tej samej miejscowości i w jednym zastosować system c.o. i centralnego przygotowania c.w.u. zaś w drugim niecentralne wymysły konowała TB. Porówna Pan wydatki na budowę i wydatki na eksploatację i wyciągnie wnioski. Potem można brać się za sprawdzanie dalszych "genialnych" tez TB. Bez tego do żadnych poprawnych wniosków Pan nie dojdzie - chyba, że wzorem swojego mistrza TB już ma Pan wnioski, do których szuka tylko dopasowania, a na to się zanosi.2. Pytałem o Pana wykształcenie, aby wiedzieć jakie i w jaki sposób napisać Panu wyjaśnienia, żeby nie błądzić. Inaczej pisze się lekarzowi czy prawnikowi, a inaczej inżynierowi mechanikowi, a jeszcze inaczej pomocy domowej, która nie mając wykształcenia (jak TB) przynajmniej słucha a gdy czegoś nie rozumie, to powie lub się wycofa - w odróżnieniu od TB.3. Błędów w analizach, to Pan mi nie wskazał, lecz błędy w zapisie liczb (za co dziękowałem i dziękuję). Powstały one przez moje niedopatrzenie przy wklejaniu wycinków obliczeń, jednakże nie zmieniły wniosków. Analizy jakie sporządzam nie są obarczone błędami, a ich nie prezentuję tu na forum, bo są zbyt obszerne. Na dobrą sprawę, mógłbym jedynie podać same wnioski bez liczb i to też powinno wystarczyć. Nazwisko powinien Pan ujawnić jeśli posuwa się do krytyki tego co robię.4. Ponieważ należy Pan do trzeciej grupy budujących sobie dom - czyli przekonanych iż wszyscy wokół tylko czekają by wyszarpnąć z Pana kasę, to siłą rzeczy, nawet jeśli wykażę iż więcej Pan traci improwizując podczas budowy, niż zatrudniając specjalistę, to i tak będzie Pan uważać, iż budowanie sobie domu jest proste a specjaliści nie są do niczego potrzebni i szkoda na nich pieniędzy. Nawet jeśli Panu udowodnić, ile mógłby Pan zarobić pieniędzy w czasie męczenia się nad budową np. pieco-kominka czy innych detali, to i tak nadal będzie Pan notką informował świat, iż za 100 tys. zł można wybudować dom, mimo iż każda strata czasu na improwizację podnosi koszty budowy domu. I w tym stylu, mając klapki na oczach, coś tu Pan analizuje i przelicza - coraz bardziej schodząc z obranej drogi. Podejrzewam, że wszyscy już stracili wątek celowości Pana analiz - łącznie z Panem. Dodam, iż te wszystkie ważne informacje dotrą kiedyś do Pana, tyle że nikogo o tym Pan nie zawiadomi, a tym bardziej tu na forum. Pojawią się też problemy podczas eksploatacji domu, ale to też niczego Pana nie nauczy, w ostateczności sprzeda Pan dom i ruszy do budowy następnego - w myśl powiedzenia, że pierwszy dom dla wroga, drugi dla sąsiada, a trzeci (bez błędów) sobie. Nie stajemy naprzeciw siebie z jednakowych pozycji, bo Pan raczkuje i improwizuje nie mając wykształcenia budowlanego, ja zaś już 33 lata zajmuję się fizyką budowli, mam wieloletnią praktykę wykonawczą a od 20 lat pracuję jako ekspert - cały czas w swoim zawodzie. Nie musi Pan padać przede mną na kolana, ale posłuchać warto. Kiedyś Pan to doceni, o czym zapewniam.Jerzy Zembrowski Link do komentarza
ja14 Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #374 Napisano 15 lipca 2010 Cytat 1. Wszystko, co Pan oblicza jest źle, więc nie ma co komentować. ... Widzę, że konkretów nie będzie. Szkoda. Ale w sumie to się nie dziwię. Ile razy napisał Pan coś konkretnie to się Pan kompromitował. Bezpieczniej pisać same obelgi, ewentualnie peany na swoją cześć. W tym jest Pan rzeczywiście zawodowcem...Jeżeli 33 lata zajmuje się Pan fizyką budowli to stwierdzam, że moje uprzedzenia do "fachowców" są jak najbardziej uzasadnione. Czas na emeryturę. Link do komentarza
ja14 Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #375 Napisano 15 lipca 2010 Cytat Koszty to nie tylko materiały. Dochodzą do tego koszty dodatkowej robocizny (bardzo trudne do oszacowania), oraz zupełnie pomijane przez Ciebie koszty projektowe.Od 2 lat nie można od tak sobie, zmieniać grubość ocieplenia zewnętrznego. Zmieniły się przepisy i teraz liczy się ściana na „gotowo”, czyli wymiary zewnętrzne budynku liczone od ściany z ociepleniem, tynkiem, itp. – czyli musi być zmieniony projekt typowy, a co za tym idzie, następne przepisy wymagają np. przeliczenia powierzchni okien, dla „nowego” budynku, a to z kolei może wymusić powiększenie ich powierzchni, a co za tym idzie konieczność zmian konstrukcyjnych. Koszty robocizny? Ale jakie? Jak ja szukałem ekipy do elewacji to nikt nie pytał jakiej grubości będzie styropian. Interesowała ich raczej ilość winkli, okien i innych utrudnień. Wełnę na poddaszu układałem sam więc do końca nie wiem jak wyceniają ale z własnego doświadczenia wiem, że grubsza warstwa nie stwarza dodatkowych trudności poza ciężarem rolek z wełną. Grubszy styropian w podłogę też nie wymaga dodatkowych czynności. Montaż okien - montaż w warstwie ocieplenia będzie droższy niż normalnie ale jakiego rzędu to jest kwota? 200 zł?Koszty projektowe? Czy w ogóle zdarzają się inwestorzy, którzy kupują projekt gotowy i niczego w nim nie zmieniają? Wątpię. Jakie przepisy uzależniają wielkość okien od powierzchni zabudowy? Cytat Moim zdaniem, idealnym rozwiązaniem jest porównanie tego domu z „nowym” wykonanym w technice szkieletowej lub modułowej.Większość firm produkujących „szkieletowy” lub (i) „modułowce” dokonuje „adaptacji” każdego projektu dla potrzeb nowych materiałów. Wystarczy porównać koszt postawienia stanu surowego zamkniętego dla tego domu w technice tradycyjnej i np. szkieletowej z różnymi instalacjami grzewczymi. Jak proponujesz to zrobić? Skąd wziąć kosztorysy? Link do komentarza
HenoK Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #376 Napisano 16 lipca 2010 Cytat - Nie bardzo pasuje mi "mały domek" ! Są małe domki fatalnie izolowane i duże świetnie! Wypowiedź ta mogłaby być wiarygodna, gdyby jej autorem był właściciel dużego domu. Trudno ją za taką uznać, gdy jej autor sam mieszka w mieszkaniu ~50m2. Mały dom zawsze będzie tańszy w budowie niż duży, a przy takich samych nakładach inwestycyjnych może być bardziej energooszczędny, nawet jeśli w przeliczeniu na 1m2 będzie zużywał więcej energii, to całkowite zużycie energii będzie w nim mniejsze.Dobór wielkości domu do rzeczywistych potrzeb jego użytkowników to podstawowa zasada energooszczędności. Link do komentarza
ja14 Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #377 Napisano 16 lipca 2010 Tez trudno mi uwierzyc aby wlascicielom 640 m domu zalezalo na jego energooszczednosci.Chyba ze to pensjonat pod agroturystyke. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #378 Napisano 16 lipca 2010 Cytat Tez trudno mi uwierzyc aby wlascicielom 640 m domu zalezalo na jego energooszczednosci.Chyba ze to pensjonat pod agroturystyke. To nie kwestia wiary... Bogaci ludzie często są bardzo skąpi. Żeby Pan wiedział jakie "lymuzyny" z jakich domów zatrzymują się przy moim śmietniku, by śmieci wyrzucić... Link do komentarza
ja14 Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #379 Napisano 16 lipca 2010 Cytat To nie kwestia wiary... Bogaci ludzie często są bardzo skąpi. Żeby Pan wiedział jakie "lymuzyny" z jakich domów zatrzymują się przy moim śmietniku, by śmieci wyrzucić... Tak czy inaczej takimi przypadkami nie chcialbym sie zajmowac bo raczej w malym stopniu zainteresuja czytelnikow tego forum. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #380 Napisano 16 lipca 2010 Chodziło mi tylko o to, że systemy niecentralne dopasowują się do zadań. Ponieważ "płacimy" za każde pomieszczenie indywidualnie ( za ciepło odebrane a nie wytworzone jak w centralnym) wielkość domu nie ma znaczenia. I nawet im większy dom tym więcej korzyści z precyzyjnego, niecentralnego systemu. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #381 Napisano 16 lipca 2010 Cytat Trudno ją za taką uznać, gdy jej autor sam mieszka w mieszkaniu ~50m2. Szanowny Panie - bo dla starszego człowieka w Warszawie to najlepsze rozwiązanie! Dom w stolicy - to masakra! Link do komentarza
ja14 Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #382 Napisano 16 lipca 2010 Cytat Chodziło mi tylko o to, że systemy niecentralne dopasowują się do zadań. Ponieważ "płacimy" za każde pomieszczenie indywidualnie ( za ciepło odebrane a nie wytworzone jak w centralnym) wielkość domu nie ma znaczenia. I nawet im większy dom tym więcej korzyści z precyzyjnego, niecentralnego systemu. To poprosze o przyklad domu 200 - 250 m2 i pomieszczen w ktorych utrzymujemy +7 stopni C. Najlepiej link do projektu. Link do komentarza
Barbossa Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #383 Napisano 16 lipca 2010 Cytat To poprosze o przyklad domu 200 - 250 m2 i pomieszczen w ktorych utrzymujemy +7 stopni C. Najlepiej link do projektu. ja chciałem się dowiedzieć dla takiego do 200m2 może ktoś powinien rzucić inną wartość, a wtedy może Medrzec skinie palcem i wypowie sakramnetalne: TAAAA... Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #384 Napisano 16 lipca 2010 Do ja14 i TB.Mam przed sobą projekt architektoniczno-budowlany GUCIO II (z tego: http://www.dominanta.pl/oferta/Gucio_II.html ) – już „przeliczony”. I tak – zakładając, że sezon grzewczy trwa 4.000 godzin, a średnia różnica temperatur w okresie grzewczym wynosi 19 stopni:- jest 105m2 (bez okien) ściany zewnętrznej z Ytong 36cm + 6cm wełny od zewnątrz, o U=0,18 co daje 1.450kWh- posadzka na gruncie 100m2 ze styropianem 2x6cm, co daje U=0,3 i 1.450kWh- 200m2 dachu (bez okien), wełna 25cm, co daje U=0,17 i 2.600kWh,- 35m2 okien o U=1,5 co daje 4.000kWh,- zużycie CWU 1.100kWh.Razem daje to w roku około 11.000kWhChcę mieć całkowicie samoobsługowe ogrzewanie, a gaz z rury około 15km.„Zużycia” wentylacyjnego nie podaję celowo, aby nie komplikować dodatkowo.Instalując centralne ogrzewanie (podłogowe wszędzie), oraz również centralne grzanie CWU w oparciu o pompę ciepła ZIRIUS M2-7 z kolektorem gruntowym (5 lat gwarancji) , w cenie za całość (węzeł cieplny, kolektory, podłogówka) – łącznie z robocizną za 50.000zł, płacić będę za 3.400kWh rocznie.No to teraz czekam na udowodnienie „teorii”, ze likwidacja centralnego zmniejszy mi zużycie energii, a tym samym koszty eksploatacyjne. Link do komentarza
ja14 Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #385 Napisano 16 lipca 2010 Cytat ...zakładając, że sezon grzewczy trwa 4.000 godzin.... Troche dziwne to zalozenie. We Francji? Link do komentarza
HenoK Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #386 Napisano 16 lipca 2010 Cytat No to teraz czekam na udowodnienie „teorii”, ze likwidacja centralnego zmniejszy mi zużycie energii, a tym samym koszty eksploatacyjne. Ot "szutnik" . Zapomiałeś dodać, że w całym domu masz zamontowany superenergooszczędny sprzęt RTV i AGD oraz oświetlenie na LEDach, które średnio na dobę zużywają 5kWh energii (rocznie 1800kWh, zaś w sezonie grzewczym 900kWh) . Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #387 Napisano 16 lipca 2010 Cytat Troche dziwne to zalozenie. We Francji? Oj tam zaraz Francja. Bo ja ugodowy jestem – liczę najsłabsza i najkrótszą zimę. Zwiększenie tych wartości (do około 5.000godzin) może spowodować, że adwersarze nie wytrzymają „ciśnienia” i zaczną im „ułamki” wychodzić. Link do komentarza
ja14 Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #388 Napisano 16 lipca 2010 Proponuje przyjac realistyczne zalozenia: dlugosc sezonu, straty na wentylacji itd.Niezaleznie od tego co wyjdzie, analiza bedzie wtedy mozliwie rzetelna.Dom jest wbrew pozorom dosc duzy, pomniejsza go dach czterospadowy i prawdopodobnie niskie scianki kolankowe.Ciekawe co wyjdzie. Link do komentarza
Barbossa Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #389 Napisano 16 lipca 2010 (edytowany) Cytat ......Ciekawe co wyjdzie. komu Panu TB nicOn nie robi w slamsach(pardon Ryszardzie, wiesz o co chodzi, I mam nadzieję )zmiany: bukwy powiększałem... Edytowano 16 lipca 2010 przez Barbossa (zobacz historię edycji) Link do komentarza
ja14 Napisano 16 lipca 2010 Udostępnij #390 Napisano 16 lipca 2010 Bede sie czepial dalej. Garaz chyba nie bedzie ogrzewany do 20 stopni? Jesli jednak nie, to w powaznym stopniu wplynie to na obliczenia. Link do komentarza
ja14 Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #391 Napisano 17 lipca 2010 Cytat Oj tam zaraz Francja. Bo ja ugodowy jestem – liczę najsłabsza i najkrótszą zimę. Zwiększenie tych wartości (do około 5.000godzin) może spowodować, że adwersarze nie wytrzymają „ciśnienia” i zaczną im „ułamki” wychodzić. Znalazlem w sieci, ze nalezy raczej przyjac 5500 godzin a srednia temperature w sezonie grzewczym 3 stopnie C. Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #392 Napisano 17 lipca 2010 Dopowiem:1. Powierzchnie ścian, dachu, podłogi, okien z projektu.2. Ściana kolankowa – doliczona do powierzchni ściany zewnętrznej3. Garaż nie jest doliczony, bo nie jest ogrzewany.4. Powierzchnia użytkowa i ogrzewana wynosi około 130m2.5. Minimalna (normowa) ilość powietrza wentylacyjnego to 138m3/h6. Liczyłem do temperatury wewnętrznej 22 stopnie.Czyli po korektach, dla tego domu, wykonanego zgodnie z projektem i sugestiami ja14 (temp. wewn. 20, czas grzania 5.500 godzin – czyli długa i mroźna zima):Straty przez przegrody:- ściana zewnętrzna około 1.800kWh (u=0,18)- posadzka około 1.650kWh (U= 0,3)- dach około 3.200kWh (U=0,17)- okna około 4.900kWh (U=1,5)- straty wentylacyjne około 3.400kWh – po rekuperacji około 2.000kWh- CWU 1.100kWh- bez uwzględnienia zysków bytowych.Razem: dla domu bez rekuperacji 16.000kWh a z rekuperacją 14.600kWh.Przy wybranym przeze mnie sposobie ogrzewania tego domu zapłacę za 4.850kWh lub za 4.400kWh.Uważam jednak, że poprzednie założenia dawały bardziej realne wyniki. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #393 Napisano 17 lipca 2010 Cytat Do ja14 i TB.Mam przed sobą projekt architektoniczno-budowlany GUCIO II (z tego: http://www.dominanta.pl/oferta/Gucio_II.html ) – już „przeliczony”. I tak – zakładając, że sezon grzewczy trwa 4.000 godzin, a średnia różnica temperatur w okresie grzewczym wynosi 19 stopni:- jest 105m2 (bez okien) ściany zewnętrznej z Ytong 36cm + 6cm wełny od zewnątrz, o U=0,18 co daje 1.450kWh- posadzka na gruncie 100m2 ze styropianem 2x6cm, co daje U=0,3 i 1.450kWh- 200m2 dachu (bez okien), wełna 25cm, co daje U=0,17 i 2.600kWh,- 35m2 okien o U=1,5 co daje 4.000kWh,- zużycie CWU 1.100kWh.Razem daje to w roku około 11.000kWhChcę mieć całkowicie samoobsługowe ogrzewanie, a gaz z rury około 15km.„Zużycia” wentylacyjnego nie podaję celowo, aby nie komplikować dodatkowo.Instalując centralne ogrzewanie (podłogowe wszędzie), oraz również centralne grzanie CWU w oparciu o pompę ciepła ZIRIUS M2-7 z kolektorem gruntowym (5 lat gwarancji) , w cenie za całość (węzeł cieplny, kolektory, podłogówka) – łącznie z robocizną za 50.000zł, płacić będę za 3.400kWh rocznie.No to teraz czekam na udowodnienie „teorii”, ze likwidacja centralnego zmniejszy mi zużycie energii, a tym samym koszty eksploatacyjne. Proszę teraz policzyć - ta sama sciana tylko ytong cieńszy wełna 20 cm z folią od środka ( zamiana ) , 30 cm styro w podłodze, 40 cm wełny w dachu. Rekuperator i niecentralne woda i pomieszczenia 17. 000 zł. na gotowo.- proszę uwzględnić – 2500 kWh - zysku na niecentralnym, … zawilgocenie ściany do 1% zamiast 5%. Mostek termiczny do gruntu. Link do komentarza
ja14 Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #394 Napisano 17 lipca 2010 Powierzchnia dachu ponad 200 m2 jest z pewnoscia z garzazem i okapami. Faktycznie bedzie z pewnoscia ponizej 150 m2. Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #395 Napisano 17 lipca 2010 (edytowany) Cytat Powierzchnia dachu ponad 200 m2 jest z pewnoscia z garzazem i okapami. Faktycznie bedzie z pewnoscia ponizej 150 m2. Fakt - moj błąd, nie przeliczyłem. Przepraszam D o p i s a ł e m :Zmieniałem (zwiększałem, bo musiałem ) kąt nachylenia dachu do 45 stopni – stąd też ta pomyłka. Edytowano 17 lipca 2010 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #396 Napisano 17 lipca 2010 (edytowany) Cytat Proszę teraz policzyć - ta sama sciana tylko ytong cieńszy wełna 20 cm z folią od środka ( zamiana ) , 30 cm styro w podłodze, 40 cm wełny w dachu. Docieplenie 20cm od środka - bez uwzględnienia ocieplenia ścian na fundamentach wewnątrz budynku powoduje, ze jest mniejsza powierzchnia na parterze o około 7m2, a na poddaszu o około 5,5m2 (obniżenie stropu przez dodatkowe docieplenie).Czyli buduję dom o powierzchni wewnętrznej około 130m2, a po Pańskich propozycjach mam około 117,5m2 czyli o około 12,5m2 mniej.Inaczej mówiąc Pańskie „zabiegi” przysporzą nie więcej niż 3.000kWh oszczędności + stratę 12,5m2 powierzchni użytkowej – w tym przykładzie. Edytowano 17 lipca 2010 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
ja14 Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #397 Napisano 17 lipca 2010 Dokladnie to po zmniejszeniu grubosci ytonga strata powierzchni bedzie mniejsza ale tez uwazam, ze to kiepski pomysl. Link do komentarza
ja14 Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #398 Napisano 17 lipca 2010 Cytat ....Zmieniałem (zwiększałem, bo musiałem ) kąt nachylenia dachu do 45 stopni – stąd też ta pomyłka. A dostosowales wielkosc okien do zwiekszonej powierzchni pomieszczen na poddaszu? Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #399 Napisano 17 lipca 2010 A co niby zwiększyło powierzchnię poddasza? Po podłogach jest taka sama – zmieniła się tylko, biorąc pod uwagę metodykę związaną z klasyfikacją powierzchni użytkowej.I jakie to ma znaczenie dla obliczeń, na tym etapie, związanych z przegrodami zewnętrznymi?Podałem powierzchnię dachu i pozostałe dane po adaptacji - nie z rzutów, tylko z projektu (co zaznaczyłem bardzo wyraźnie).Po co rozmydlać temat. Do udowodnienia jest teza, że likwidując centralne będę płacił niższe rachunki.I jeszcze jedno. Budowę domu traktuję jako całość inwestycji w określonych kosztach. To co ewentualnie zaoszczędzę na inwestycji w niecentralne - pod warunkiem, że koszty eksploatacyjne będą niższe niż przy centralnym (bo w zasadzie to jest dla mnie najważniejsze) – nie wpłacę do banku, tylko przeznaczę na np. droższe wykończenie łazienek, podłóg, miedzianego lub osikowego gontu na dachu, itp. 1 Link do komentarza
ja14 Napisano 17 lipca 2010 Udostępnij #400 Napisano 17 lipca 2010 Sorry, ze sie wtracilem w nieswoje sprawy. Po prostu wyrazilem watpliwosc czy 2 okna dachowe na 28 m2 podlogi to nie za malo. Juz nie bede.Nie zgadza mi sie ta powierzchnia dachu. Wg moich oliczen powinno byc okolo 120 m2.Przy kacie dachu 45 st i metrowej sciance kolankowej juz w odlegosci 1,6 m od sciany pomieszczenie ma pelna wysokosc i sufit jest poziomy. Mozesz to jeszcze sprawdzic? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się