Skocz do zawartości

Z CZEGO - kabina prysznicowa?


Recommended Posts

Napisano
Stoję wobec dylematu - jak w temacie.
Opiszcie wasze rozwiązania, doradźcie, ostrzeżcie. Cokolwiek napiszcie, co pomogłoby w podjęciu decyzji.

Założenia:
1. Bieda aż piszczy.
2. Samodzielnie da się zrobić wszystko.
3. Nie ma opcji - "Ale co ludzie powiedzą".
4. Wygodnie.
5. Powierzchnia łazieneczki (parter) to 3,5m2.
6. Kabina o wym podstawy 0,9x0,9

Warianty:

I. Gotowiec
Kwadratowa czy po łuczku?
Kwadratowa jest, zdaje się, ladniejsza i wygodniejsza.
Ale półkrągła daje wrażenie większej przestrzeni w łazience

Z wysokim brodzikiem czy z niskim?
Wysoki brodzik brzydki jak diabli, ale łatwiej np. psa wykąpać i półeczka do siadania jest.
Brodzik niski ładniejszy (bywa), ale nie ma półeczki.

II. Brak brodzika.
Odpływ liniowy - bardzo drogi, ale ładny.
Wpust podłogowy - niedrogi, mniej ładny. Ale gdzie go umieścić - w rogu, na środku?

III. Ścianka Z CZEGOŚ (* do tego wrócimy) + kotarka.
Kotarka paskuda zaczyna się po jakimś czasie kleić i ogólnie epatuje grzybem i syfem, choćby nawet ich tam nie było.

IV. Ścianka Z CZEGOŚ (*) + szklane drzwi.
Drzwi ze szkla w szkielecie metalowym piękne są.
Ale kooooooszmarnie drogie.

Wróćmy do Z CZEGOŚ.

Z czego?

(*) Z czego - LUKSFERY?
Na całą wysokość ściankę postawić z luksferów?
Światło przechodzi przez luksfery, cała łazienka ma wtedy światło.
Ale czy to jest ładne? Poradźcie.

(*) Z czego - z GK?
Czyli plyta.
Folią w płynie pomalować i tak trzeba, więc kosztów nie zmienia.
Trzeba okleić płytkami.
Nie ma sprawy.
Jest tania.
Prosta w budowie.
Daje możliwość zbudowania półeczki i czego-tam-sobie-kto-nie-wymyśli.
ALE odetnie światło.
Tylko czy, mimo folii w płynie, wilgoć nie zniszczy ścianki z gips-kartonu?

(*) Z czego - z BK?
Łatwo postawić taką ściankę z gazobetonu.
Jest tańsza niż luksfery.
Lecz zabiera światło.
Daje mniej możliwości niż gk.
Ale jest materiałem łatwo urabialnym - wiercić, przykręcać w nim można bez problemu.

(*) Z czego - SZYBA?
Piękna, ale droga.

PYTANIE DODATKOWE:
Może tę ściankę zbudować tylko do pewnej wysokości? Zakończyć np. na linii umywalki?
A powyżej - luksfery czy szyba?
Luksfery tańsze są niż szyba.

Mój obecny trop to brak brodzika, odpływ w podłodze punktowy i ścianka z g-k do pewnej wysokości, a powyżej nie wiem - albo mniejsza szyba albo luksfery.
Tylko, że do luksferów cięzko się przekonać, nie znalazem nic naprawdę prostego a ładnego z tego materiału.

Jest pewnie mnóstwo innych rozwiązań, ale ich nie znam, dorzućcie.

PeZet.
Napisano
  Cytat

Tylko, że do luksferów cięzko się przekonać, nie znalazem nic naprawdę prostego a ładnego z tego materiału.

Rozwiń  

Przymierzałam się również do wymurowania ścianki kabiny z luksferów, ale ostatecznie zrezygnowałam.
Miałam zamiar wstawić kilka luksferów ręcznie malowanych
http://luksfery.alao.pl/
Napisano
  Cytat

Etka, dlaczego zrezygnowałaś i co na koniec zrobiłaś?

Rozwiń  

To był taki mglisty pomysł z tymi luksferami. Podobały mi się te ręcznie malowane i coś z nimi chciałam pokombinować, nawet sama miałam je pomalować.
Później zastanawiałam się, czy na tych fugach grzyb nie będzie się rozwijał i w końcu mi przeszło. Stanęło na zwykłej kabinie szklanej tzn. ścianka i drzwi. Bez brodzika. Jeszcze nie zrobiliśmy. Dopiero dach kładziemy.
Napisano
jak już przyjdzie do remontu generalnego łazienki na dole , to sobie zrobię ściankę z szybą ......
napiszę jak ja bym to zrobiła ......
ściankę wymurowała z bk , potraktowała kafelkami standardowo ..... do tego drzwi szklane - można niekiedy okazyjnie zakupić na allegro , np. takie:
http://www.allegro.pl/item1057276917_drzwi...a_prysznic.html

i jeszcze kilka:
http://www.allegro.pl/item1064808571_uchyl...inowe_90cm.html
http://www.allegro.pl/item1065291987_omnir...rzejrzyste.html
http://www.allegro.pl/item1041214777_jdp_d..._gwarancji.html
http://www.allegro.pl/item1044757072_drzwi..._duscholux.html

a tutaj cena wcale nie powala na kolana ......
http://www.allegro.pl/item1063255989_drzwi...przedaz_50.html
Napisano
Daggula, dokładnie. Ostatnio w Leroyu widziałem całe bogactwo szyb tego rodzaju w różnych wymiarach i ceny były - żebym nie skłamał - takie albo i niższe. Głowy nie dam. Takie rozwiązanie kusi czystością i fajną prostotą. Elegancko jest.
Napisano
  Cytat

Daggula, dokładnie. Ostatnio w Leroyu widziałem całe bogactwo szyb tego rodzaju w różnych wymiarach i ceny były - żebym nie skłamał - takie albo i niższe. Głowy nie dam. Takie rozwiązanie kusi czystością i fajną prostotą. Elegancko jest.

Rozwiń  



jak mnie kiedyś szlag trafi przy kolejnym patrzeniu na zacieki w tradycyjnej kabinie to niechcący upadnie mi młotek na szybkę (kilka razy icon_redface.gif ) i wymienię to badziewie na kabinkę z murka i szyby .....
na razie trza mi na to patrzeć, bo to łazienka małża , sam se wszystko do niej wybierał i chyba by sie troche wkurzył jakbym mu tą kabinkę tak nieładnie potraktowała ....
ale - poczekajmy ...... ja cierpliwa jestem, kiedyś nadarzy się okazja ..... icon_mrgreen.gif
Napisano
  Cytat

Przeźroczyste wyglądają najładniej,ale utrzymanie ich w tej przejrzystości to wysiłek nie miara.

Rozwiń  


to nic w porównaniu do mycia kabiny która dwie tylne szybki ma z grafitowej matowej pleksy a dwie przednie z grafitowej przezroczystej szyby ...... icon_confused.gif
Napisano
Tak, kabina odpada. Tłukę się ciągle po gościnnych/służbowych pokojach/mieszkaniach i tam te kabiny wstawiają do łazienek, bo najprościej. I wszystkie mają zwichrowane drzwi.
Napisano
  Cytat

to nic w porównaniu do mycia kabiny która dwie tylne szybki ma z grafitowej matowej pleksy a dwie przednie z grafitowej przezroczystej szyby ...... icon_confused.gif

Rozwiń  

Ogólnie staram się tak kombinować z kafelkami, podłogami,kolorami, coby praktycznie było i żeby ze szmatą nad tym wszystkim nie stać. Pierwszą łazienke se zrobiłam granatową na wysoki połysk.Dobrzy ludzie ostrzegali, że będzie wszystko widać, ale byłam mądrzejsza. Teraz juz słucham dobrych ludzi.
Napisano
O, widzisz, a chodziły mi takie pomysły - klimacik, granat. To się widać kłóci z bezobsługowością. Czyli wzorki na szybie ukrywają plamy?? Dobrze rozumiem?
Napisano
  Cytat

O, widzisz, a chodziły mi takie pomysły - klimacik, granat. To się widać kłóci z bezobsługowością. Czyli wzorki na szybie ukrywają plamy?? Dobrze rozumiem?

Rozwiń  

Są takie szyby jakby oszronione i na nich mniej widać, ale one nie są ładne. Mi sie bynajmniej nie podobają.
No, kafelki ciemne i na wysoki połysk to sie bardzo kłócą z bezobsługiwością. U mnie były całe dwa lata, potem młotek na nie spadł. Nie szło tego utrzymac w minimalnej czystości. Teraz tylko jasne kolory i matowe.
Napisano
Fajne te drzwi:) Podobaja mi się bardzo ladnie niektóre wyglądają
Ja mam kabine po luku 90x90 firmy actima http://lazienki.excellent.com.pl/index.php...iny_prysznicowe
Mam bardzo mala lazienke i kabina na styk miesci sie kolo malego okna. I tam scianka jakos mi sie nie widziala....
Czy jesli macie takie drzwi nie cieknie wam dolem? Mam przezroczysta kabine bo ladnie wyglada i optycznie powieksza lazienke. Co do zaciekow powiem ze je juz troche olewam. No, myje, ale nie czesciej niz raz w tygodniu:)
Brodzik mam plytki, nie podobaja mi sie glebokie.
Napisano
Już chyba to pokazywałem - realizacja sprzed 7 lat

Ścianka z bloczków Ytonga 2m wysokości, 90 cm szerokości to koszt ok 70 zł. (15 bloczków 7,5 cm grubości, druty do zakotwienia, trochę kleju - przy większych ściankach kleję dedykowanymi klejami, taką ściankę robię klejem do glazury).
Po oklejeniu płytkami daje to ściankę grubości ok. 10 cm.
Półeczkę - wnękę można zrobić wklejając w odpowiednich miejscach kawałki bloczków o mniejszej grubości, czy to kupione, czy to odcięte z bloczka grubszego... możliwości jest mnóstwo icon_biggrin.gif
Ścianka z płyty G/K jest dwukrotnie droższa, nie mówiąc o tym, że dużo bardziej pracochłonna ( dwie płyty po 28 zł, profile przyścienny i główne ok.30 zł, kołki, wkręty-gipsiaki, wypełnienie - wełna mineralna ).
Nie wiem, czy to ja źle kalkuluję, ale często ludzie piszą, że ścianki z G/K są najtańsze icon_sad.gif i najszybsze do postawienia icon_sad.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

Nie wiem, czy to ja źle kalkuluję, ale często ludzie piszą, że ścianki z G/K są najtańsze icon_sad.gif i najszybsze do postawienia icon_sad.gif

Rozwiń  


pierwsze słyszę, żeby ścianka z płyt kg była tańsza , albo łatwiejsza do wykonania icon_eek.gif
sami zabudowaliśmy poddasze w płytach k-g - masakryczna robota icon_rolleyes.gif
wymurować ściankę jest dużo łatwiej i taniej - no i bk łatwiutki w obróbce , można sobie czarować wnęki i cuda wianki icon_wink.gif
Napisano
  Cytat

pierwsze słyszę, żeby ścianka z płyt kg była tańsza , albo łatwiejsza do wykonania icon_eek.gif
sami zabudowaliśmy poddasze w płytach k-g - masakryczna robota icon_rolleyes.gif
wymurować ściankę jest dużo łatwiej i taniej - no i bk łatwiutki w obróbce , można sobie czarować wnęki i cuda wianki icon_wink.gif

Rozwiń  

...i otynkować, zrobić gładź, ciemno Cię w tym widzę icon_wink.gif
Napisano
a jeśli chodzi o ściany pozostałe -
płyty kg też zacierasz przecież i szlifujesz - przynajmniej my tak robiliśmy ...
natomiast na ściance wymurowanej - niekoniecznie musisz kłaść gładź ... ja np. mam same tynki c-w bez gładzi ....
Napisano
  Cytat

mówimy o łazience - a dokładnie o murku - ściance do prysznica - tam nie trzeba tynkować i kłaść gładzi , od razu kafelki na klej .... icon_wink.gif

Rozwiń  

Pisałaś o całym poddaszu icon_biggrin.gif

proste duże powierzchnie łatwiej z gk, mam działowe z gk ale robiłem konstrukcję drewnianą i mam wrażenie że szybciej i taniej
Napisano
  Cytat

[...]
proste duże powierzchnie łatwiej z gk, mam działowe z gk ale robiłem konstrukcję drewnianą i mam wrażenie że szybciej i taniej

Rozwiń  

Pewnie drewno miałeś swoje, sam ciąłeś łaty - ja musiałbym to kupić gotowe... Z sezonowanego i jakiegoś tam lepszego materiału to kosztuje niewiele taniej niż profile metelowe icon_sad.gif
Napisano
  Cytat

...
Samodzielnie da się zrobić wszystko.
...

Rozwiń  

Ja będę robił kabinę bez brodzika, całą ze szkła.
Kupić u jakiegoś szklarza szybę na wymiar.
Z allegro taką folię jak do szyb samochodowych.

Pozostaje tylko problem jak to zamocować.
Napisano
  Cytat

Pewnie drewno miałeś swoje, sam ciąłeś łaty - ja musiałbym to kupić gotowe... Z sezonowanego i jakiegoś tam lepszego materiału to kosztuje niewiele taniej niż profile metelowe icon_sad.gif

Rozwiń  

drewno własne sezonowane (zbieram z odzysku i leży latami, kupowane w cenie opału) maszyny stolarskie do własnego użytku (wszystkie)
Napisano
  Cytat

Ja będę robił kabinę bez brodzika, całą ze szkła.
Kupić u jakiegoś szklarza szybę na wymiar.
Z allegro taką folię jak do szyb samochodowych.

Pozostaje tylko problem jak to zamocować.

Rozwiń  

W jakiś ramiak metalowy może wstawić?
Napisano
  Cytat

Ja będę robił kabinę bez brodzika, całą ze szkła.
Kupić u jakiegoś szklarza szybę na wymiar.
Z allegro taką folię jak do szyb samochodowych.

Pozostaje tylko problem jak to zamocować.

Rozwiń  

A jak sobie wyobrażasz taką szybę po kilku / kilkunastu miesiącach? Nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo będziesz miał zniszczoną (porysowana) folie i co w tedy? Wymiana folii, szyby czy co?

Jeśli chcesz spać spokojnie zarówno pod względem bezpieczeństwa jak i trwałości to szyba wyłącznie hartowana niestety nie dostaniesz jej u typowego szklarza lub podwójna klejona folią w środku i nic innego jeśli chodzi o szyby).

Szybę hartowaną można zamówić dokładnie na wymiar nawet z przyklejonymi UV zawiasami, mocowaniami czy gałkami do otwierania.
Wiem bo w miarę regularnie zamawiam różne tafle szkła hartowanego dla inwestorów gównie na drzwi do szaf i szafeczek łazienkowych, do wyklejenia powierzchni miedzy szafkami wiszącymi a blatem w kuchni itp. ale zdarzyło się też że inwestorowi spodobał się pomysł szklanej podłogi między dwoma poziomami mieszkania. icon_smile.gif

Kilka fotek.
http://picasaweb.google.com/wingerman1/Pra...491920145448290
http://picasaweb.google.com/wingerman1/Pra...492015692722226
http://picasaweb.google.com/wingerman1/Pra...493229434530146
http://picasaweb.google.com/wingerman1/Pra...492112292102626
http://picasaweb.google.com/wingerman1/Pra...492609307874562


Napisano
Wingerman, świetna robota.
Czy najpierw zamontować szybę-ściankę kabiny i drzwi a potem kleić płytki, czy najpierw płytki, a potem montaż?
Napisano
To zależy jaki efekt chcesz uzyskać (dotyczy tylko szklanej ścianki) zwyczajowo najpierw płytki potem ścianka.
W przypadku szklanych drzwi bezwarunkowo najpierw płytki potem drzwi.
Napisano
  Cytat

To zależy jaki efekt chcesz uzyskać (dotyczy tylko szklanej ścianki) zwyczajowo najpierw płytki potem ścianka.
W przypadku szklanych drzwi bezwarunkowo najpierw płytki potem drzwi.

Rozwiń  

Wingerman,
Czy ma znaczenie gdzie wypadnie fuga? Czy zrobię ją w miejscu osadzenia drzwi/ścianki, czy mocować pośrodku płytki? Wilgoć, a może estetyka?
Nie widzi mi się przyklajenie płytek, a potem dopiero wiercenie w nich. Czym to wiercić?
Napisano
  Cytat

Nie widzi mi się przyklajenie płytek, a potem dopiero wiercenie w nich. Czym to wiercić?

Rozwiń  


Wierci się przeważnie wiertłem widiowym. Żadna sztuka. Tylko, gdy zaczynasz, to musisz mieć wyłaczony udar. Dopiero, gdy przewiercisz płytkę (10 sekund) włączasz udar i po następnych 20 sekundach masz otwór pod kołek na gotowo.
Napisano
  Cytat

Wierci się przeważnie wiertłem widiowym. Żadna sztuka. Tylko, gdy zaczynasz, to musisz mieć wyłaczony udar. Dopiero, gdy przewiercisz płytkę (10 sekund) włączasz udar i po następnych 20 sekundach masz otwór pod kołek na gotowo.

Rozwiń  

Dzięki, Retrofood.
Napisano
  Cytat

Wierci się przeważnie wiertłem widiowym. Żadna sztuka. Tylko, gdy zaczynasz, to musisz mieć wyłaczony udar. Dopiero, gdy przewiercisz płytkę (10 sekund) włączasz udar i po następnych 20 sekundach masz otwór pod kołek na gotowo.

Rozwiń  

Dodatkowo radziłbym tak przewidzieć układanie płytek, aby - po pierwsze - nie wychodziły cienkie paski docinek (rozmierzyć płytki tak, aby w rogach wypadły możliwie najszersze kawałki) i - po drugie - miejsce osadzenia drzwi/ścianki NIE WYPADŁY na fudze (wiercenie w fudze najczęściej powoduje wyszczerbianie płytek, a w wielu przypadkach ich pęknięcie icon_sad.gif ), a raczej w oddaleniu przynajmniej ok. 4-5 cm od brzegu płytki.
Napisano
  Cytat

Dodatkowo radziłbym tak przewidzieć układanie płytek, aby - po pierwsze - nie wychodziły cienkie paski docinek (rozmierzyć płytki tak, aby w rogach wypadły możliwie najszersze kawałki) i - po drugie - miejsce osadzenia drzwi/ścianki NIE WYPADŁY na fudze (wiercenie w fudze najczęściej powoduje wyszczerbianie płytek, a w wielu przypadkach ich pęknięcie icon_sad.gif ), a raczej w oddaleniu przynajmniej ok. 4-5 cm od brzegu płytki.

Rozwiń  

Dzięki, Stach.
Te wąskie kawałki "przerobiłem" obudowując wannę, a ściślej przegapiłem sprawę i kicha - odpada.
Napisano (edytowany)
Tak na prawdę stach wyjaśnił w miarę dokładnie w czym rzecz jeśli chodzi o rozmierzanie płytek.
Piszę że w miarę dokładnie, ponieważ cały szkopuł jednak tkwi w... projekcie. Najtrudniej jest znaleźć kompromis pomiędzy szerokimi docinkami w rogach a ewentualnym zgraniem (głównie pionowych fug) z ceramiką sanitarną, lustrem czy choćby jakimś uskokiem ściany bądź murkiem. Musisz sam określić się przed sobą co dla Ciebie ma największe znaczenie. Nie ukrywam że pomoc fachowca oraz wyjaśnienie za i przeciw określonej decyzji jest nieoceniona icon_smile.gif warto by ktoś z pojęciem mógł przedyskutować z Tobą kilka wariantów ułożenia glazury.

Co do wiercenia... kupujesz w miarę dobre wiertło np. niebieski bosch i po sprawie. Wiercisz nim w glazurze bez udaru (najlepiej wkrętarką akku) jak przewiercisz płytkę, to wtedy w zależności od podłoża, jeśli trzeba, to bierzesz wiertło do betonu i dalej wiercisz wiertarką z udarem.
Jak pisał stach staraj się nie sytuować otworów na fugach, raz że grozi to odszczypaniem brzegu płytki a dwa zazwyczaj źle wygląda. Nie zgodze się jednak ze retrofood byś używał do wiercenia zwykłego wiertła widiowego, ono ma zupełnie inny kąt ostrzenia i toczenia stożka (choć nim tez można wywiercić otwór w płytce) ale jeśli masz dobre wiertło do płytek, odległość od fugi może być nawet i 3mm od brzegu otworu i nie ma prawa by coś poszło nie po Twojej myśli.

PS. Nie kombinuj nawet by najpierw montować kabinę, drzwi kabinowe itp. a potem kleić płytki... chyba ze chcesz sobie potem kląć dłuuuugmi dniami icon_wink.gif Edytowano przez wingerman (zobacz historię edycji)
Napisano
ja przeokrutnie zaluję ze zrobilem gotowca, bo osobiscie myslalem o sciance i samej szybie nawet podwojnej dla zwiekszenia rozmiarow prysznica.
Brodzik mnie tak ******* ze dawno bym syf wywalil ale wiaze sie to z nową inwestycją.
Napisano (edytowany)
Gotowce nie są złe, pod warunkiem że brodzik kupujesz na zamówienie wg Twoich rozmiarów min. 80x110 i do tego dobrać odpowiednie drzwi.
Jednak ja jestem zwolennikiem dobierania zarówno wielkości jak i kształtu kabiny do możliwości w danym pomieszczeniu by maksymalnie wykorzystać powierzchnię łazienki. Edytowano przez wingerman (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Gotowce nie są złe, pod warunkiem że brodzik kupujesz na zamówienie wg Twoich rozmiarów min. 80x110 i do tego dobrać odpowiednie drzwi.
Jednak ja jestem zwolennikiem dobierania zarówno wielkości jak i kształtu kabiny do możliwości w danym pomieszczeniu by maksymalnie wykorzystać powierzchnię łazienki.

Rozwiń  


hehe lazienka po remoncie to salon icon_biggrin.gif
ma 7m2
wiec miejsce jest ale kabina mimo ze szklo fajne a brodzik jakos 90x90 w polkolu to mnie irytuje
Napisano
mam za mało miejsca dla siebie a co dopiero gdy ze wzgledow oszczednosciowych wody wchodza 2 osoby icon_smile.gif

a tak na serio irytuje mnie bialy plastyk brodzika, wole gdy jest z plytek (male kwadraciki) zrobione wszystko ma swoj urok i jest praktyczniejsze, jakos milej wspominam prysznic w takiej "kabinie" icon_wink.gif
Napisano (edytowany)
  Cytat

hehe lazienka po remoncie to salon icon_biggrin.gif
ma 7m2
wiec miejsce jest ale kabina mimo ze szklo fajne a brodzik jakos 90x90 w polkolu to mnie irytuje

Rozwiń  

Właśnie dlatego napisałem o zrobieniu brodzika z akrylu wg. własnych wymiarów.
Oczywiście można też murować.

  Cytat

mam za mało miejsca dla siebie a co dopiero gdy ze wzgledow oszczednosciowych wody wchodza 2 osoby icon_smile.gif

a tak na serio irytuje mnie bialy plastyk brodzika, wole gdy jest z plytek (male kwadraciki) zrobione wszystko ma swoj urok i jest praktyczniejsze, jakos milej wspominam prysznic w takiej "kabinie" icon_wink.gif

Rozwiń  

Zgodzę się z Tobą poza jednym... mozaika. Mozaika ładnie wygląda ale na dłuższą metę świetne siedlisko zarazków że o czyszczeniu fug (głównie jasnych) nie wspomnę.
Fakt jednak jest niezaprzeczalny... brodzik z kamienia bądź murowany jest świetny.
Oczywiście to tylko moje zdanie. Edytowano przez wingerman (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Fakt jednak jest niezaprzeczalny... brodzik z kamienia bądź murowany jest świetny.
Oczywiście to tylko moje zdanie.

Rozwiń  

Wingerman, z jakiego materiału najlepiej wymurować/zbudować brodzik? Czy gazobeton, zabezpieczony folią w płynie, obłożony płytkami - ma sens?
Napisano (edytowany)
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc brodzik Brodzik to (wg. mnie) podłoga natrysku, więc wylewka o odpowiednich spadach, hydroizolacja i uszczelnienia naroży. To oczywiście podstawa ale zawsze możesz rozbudować przygotowanie o dodatkowe zabezpieczenia przed wilgocią, pracą ścian czy pływającej wylewki. Edytowano przez wingerman (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc brodzik Brodzik to (wg. mnie) podłoga natrysku, więc wylewka o odpowiednich spadach, hydroizolacja i uszczelnienia naroży. To oczywiście podstawa ale zawsze możesz rozbudować przygotowanie o dodatkowe zabezpieczenia przed wilgocią, pracą ścian czy pływającej wylewki.

Rozwiń  

Wingerman,
skoro nie rozumiesz, to znaczy, że sam nie wiesz co piszesz. Sam pisałeś o brodziku z kamienia, więc się zdecyduj o czym piszesz albo nie zawracaj gitary.

Pisząc "gitara" mam na myśli drewniany instrument 6-strunowy, a nie wiosło. icon_biggrin.gif
Napisano
PeZet a więcej złośliwości nie było w sklepie w którym kupujesz?
Jeśli masz jakieś problemy z rozszyfrowaniem tego co piszę, to może najwyższy czas byś porad zaczął szukać gdzieś indziej a nie tu na forum. Pisząc brodzik z kamienia, miałem na myśli położoną jedna dużą tafle np. marmuru ułożoną w odpowiednio zagłębioną wylewkę z zatopionym odpływem.
Mam tylko nadzieję że wiesz co to marmur, zatopienie i odpływ.

PS. Sam fakt, że coś piszę, świadczy o tym, że jestem zdecydowany. Co do gitary, to wcale nie jest takie jasne (podobnie jak z"problematycznym" brodzikiem), gitara może mieć również 4, 5, 7, 8, 10 oraz 12 strun.

Za doszukiwanie się złośliwości tam gdzie jej nie ma u mnie masz 6+
Napisano
Wingerman, zarzućmy spory. icon_biggrin.gif

Gwoli ścisłości, o szczegóły tego stwierdzenia się dopytywałem:
  Cytat

Fakt jednak jest niezaprzeczalny... brodzik z kamienia bądź murowany jest świetny.

Rozwiń  

Z czego murowany - to chciałem wiedzieć, bo przecież nie murowałeś w dół, tylko do góry.
A że dalej napisałeś:
  Cytat

Brodzik to (wg. mnie) podłoga natrysku, więc wylewka o odpowiednich spadach, hydroizolacja i uszczelnienia naroży.

Rozwiń  

więc zgłupiałem.

Ale, zrozumiałem, owszem, kamienny. A czy to znaczy, że z nasiąkliwego gazobetonu lepiej brodzika nie murować?
Napisano
  Cytat

Moja sprawdzona.
Wymurowana.
Drzwi kupione.
Wielka, wygodna, wykafelkowana
Bez progu, schylisz się po mydło...........
Kombinuj nie pożałujesz -icon_smile.gif

Rozwiń  

Bobiczek, masz jakieś zdjęcia? Głównie o ten próg mi chodzi.
Napisano
Wingerman, obejrzałem Twoje zdjęcia. Twoje prace są imponujące, szacunek.
Bardzo mi przypadły do gustu te poziome paseczki zmieniające kolor na przejściu przez fugę. Te paski, to są wcinki w płytce??? Takie równe??? Powaliłeś mnie jakością.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...