Skocz do zawartości

ściany działowe - jako mur pruski


Recommended Posts

Napisano
Tak jak w temacie - wymysliłam sobie w moim domku z bala zbudowac sciany działowe w postaci muru pruskiego. Tzn. słupki pionowe, łączące strop z podłoga parteru chciałabym pozostawic odkryte a miedzy nimi wymurowac scianki. Prosze o propozycje z czego takie scianki mozna zbudowac. Mnie przychodzi do glowy jedynie cegła ale ceglła chyba jest dosc droga i wyszłoby jej zapewne duzo.
Napisano
Cytat

Tak jak w temacie - wymysliłam sobie w moim domku z bala zbudowac sciany działowe w postaci muru pruskiego. Tzn. słupki pionowe, łączące strop z podłoga parteru chciałabym pozostawic odkryte a miedzy nimi wymurowac scianki. Prosze o propozycje z czego takie scianki mozna zbudowac. Mnie przychodzi do glowy jedynie cegła ale ceglła chyba jest dosc droga i wyszłoby jej zapewne duzo.



Najtaniej ścianki działowe z atrapą muru pruskiego zrobić w ten sposób .

Zmontować konstrukcję muru pruskiego z drewna w środku słupów wywiercić otwory do przejścia przewodów elektrycznych w rurkach ,przestrzenie pomiędzy belkami oblistwować profilami stalowymi lub z drewna wypełnić środek wełną wygłuszającą, zamknąć wypełnienie folią paroszczelną ,do listw przykręcić płyty gipsowo-kartonowe tak żeby się licowały z konstrukcją z drewna po wyszpachlowaniu .
Gość stach
Napisano
Cytat

Najtaniej ścianki działowe z atrapą muru pruskiego zrobić w ten sposób .

Zmontować konstrukcję muru pruskiego z drewna w środku słupów wywiercić otwory do przejścia przewodów elektrycznych w rurkach ,przestrzenie pomiędzy belkami oblistwować profilami stalowymi lub z drewna wypełnić środek wełną wygłuszającą, zamknąć wypełnienie folią paroszczelną ,do listw przykręcić płyty gipsowo-kartonowe tak żeby się licowały z konstrukcją z drewna po wyszpachlowaniu .

Brak obrazka


Bo ja wiem, czy tak najtaniej icon_eek.gif profile stalowe lub drewniane, wkręty, wełna wygłuszająca, płyty, taśmy na połączenia, gips na zaszpachlowanie...
Nie kalkulowałem z ołówkiem w ręku, ale wydaje mi się, że jeśli wytrzymałość podłoża jest wystarczająca wypełnienie z bloczków Ytonga będzie mniej kosztowała. Grubość bloczków można dobrać do przekroju belek, jeśli już one stoją. W przypadku stawiania ścianki od podstaw, można zamówić, czy kupić belko o ściśle określonym przekroju dostosowanym do grubości bloczków Ytonga. Grubość ścianki powinna być dostosowana do celu, jaki ma spełniać - ścianka z instalacją np. wod-kan powinna być większa, działowa, nie wymagająca zwiększonej izolacyjności akustycznej - mniejsza.
Przy starannym postawieniu ścianki, wystarcza zagruntować ją i wykończyć gładzią, czy jakimś tynkiem strukturalnym.
Ytong ma 5, 7.5, 10, 11.5 cm grubości, jest z czego wybrać icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Bo ja wiem, czy tak najtaniej icon_eek.gif profile stalowe lub drewniane, wkręty, wełna wygłuszająca, płyty, taśmy na połączenia, gips na zaszpachlowanie...
Nie kalkulowałem z ołówkiem w ręku, ale wydaje mi się, że jeśli wytrzymałość podłoża jest wystarczająca wypełnienie z bloczków Ytonga będzie mniej kosztowała. Grubość bloczków można dobrać do przekroju belek, jeśli już one stoją. W przypadku stawiania ścianki od podstaw, można zamówić, czy kupić belko o ściśle określonym przekroju dostosowanym do grubości bloczków Ytonga. Grubość ścianki powinna być dostosowana do celu, jaki ma spełniać - ścianka z instalacją np. wod-kan powinna być większa, działowa, nie wymagająca zwiększonej izolacyjności akustycznej - mniejsza.
Przy starannym postawieniu ścianki, wystarcza zagruntować ją i wykończyć gładzią, czy jakimś tynkiem strukturalnym.
Ytong ma 5, 7.5, 10, 11.5 cm grubości, jest z czego wybrać icon_biggrin.gif




Taka ściana będzie pękać na styku drewna z murem icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Taka ściana będzie pękać na styku drewna z murem icon_smile.gif


na prawde bedzie pekac? a mi sie tak spodobal ten pomysl...
Napisano
Cytat

W zasadzie, każda będzie (może) pękać, czy to ytong, czy karton gips.
Taki urok „konstrukcyjny”.
Ale kiedyś przestanie. icon_biggrin.gif


W sumie spekania mozna zalatac przed kolejnym malowaniem icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

W zasadzie, każda będzie (może) pękać, czy to ytong, czy karton gips.
Taki urok „konstrukcyjny”.
Ale kiedyś przestanie. icon_biggrin.gif



W słupach można wyfrezować wpusty do bezpośredniego przykręcenia płyt gipsowo-kartonowych do tych słupów wtedy odpadnie listwowanie i zmniejszy się powstawanie zjawiska zarysowań na łączeniach .

Takie wypełnienie jest lżejsze bardziej wygłuszy poniszczenia.


Karton -gips jako wypełnienie będzie bardziej związany z konstrukcją ściany i nie będzie tak pracował jak ściana z Ytonga .


Ściana z Ytonga będzie chłonąć wilgoć całą swoją objętością i trzeba oddzielić izolacją przeciwwilgociową drewno od muru .Trzeba kotwić ścianę z Ytonga do słupów bo może dojść do wypadnięcia jakiejś ściany czy części wypełnienia a w miejscach kotwienia może dochodzić do zarysowań ścianek z powodu naprężeń .
Gość stach
Napisano
A cegły i kamienie z konstrukcji pruskiego muru też wypadają ? icon_eek.gif
Styk muru i belek w starych, wielowiekowych budynkach nie pęka? Mur i kamienie nie chłoną wilgoci całą objętością???
Jak wyfrezujesz wpust (narobisz się przy tym co nie miara icon_confused.gif ) i przykręcisz płytę bezpośrednio do belki, to przy pierwszym ruchu konstrukcji dachu gipsiaki rozorają płytę gipsową i wtedy płyta może z przeciągiem wypaść icon_eek.gif
Bujna wyobraźnia pracuje icon_twisted.gif
No właśnie, a jak naprawdę wyglądają te miejsca styku belki i muru w prawdziwych ścianach z muru pruskiego???
Oglądałem takie budowle, ale podziwiając tylko architekturę i piękno takiego budynku, nie wnikając w szczegóły konstrukcji i zachowania się materiału... Może ktoś ma w pobliżu takie budowle i spojrzałby, jak wygląda w takim zabytku styk belki i muru... Jakieś zdjęcia...
Napisano
Cytat

A cegły i kamienie z konstrukcji pruskiego muru też wypadają ? icon_eek.gif
Styk muru i belek w starych, wielowiekowych budynkach nie pęka? Mur i kamienie nie chłoną wilgoci całą objętością???
Jak wyfrezujesz wpust (narobisz się przy tym co nie miara icon_confused.gif ) i przykręcisz płytę bezpośrednio do belki, to przy pierwszym ruchu konstrukcji dachu gipsiaki rozorają płytę gipsową i wtedy płyta może z przeciągiem wypaść icon_eek.gif
Bujna wyobraźnia pracuje icon_twisted.gif
No właśnie, a jak naprawdę wyglądają te miejsca styku belki i muru w prawdziwych ścianach z muru pruskiego???
Oglądałem takie budowle, ale podziwiając tylko architekturę i piękno takiego budynku, nie wnikając w szczegóły konstrukcji i zachowania się materiału... Może ktoś ma w pobliżu takie budowle i spojrzałby, jak wygląda w takim zabytku styk belki i muru... Jakieś zdjęcia...



Co ty za głupoty wypisujesz icon_smile.gif

To ścianka działowa a nie konstrukcyjna. Jest cieńsza od normalnego muru pruskiego , dlatego przy oparciu się nawet o scianę z Ytong można wylecieć na drugą stronę ,mogą tez być szpary na wylot przez ścianę .

Wiem że chciałeś dobrze ale nie przemyślałeś tego do końca .
Napisano (edytowany)
Zapewne mając na myśli Ytong nie „myślał” o typowych bloczkach, tylko o elementach do budowy ścian działowych Interio , względnie o multiporze (ten ostatni „obstawiam” – bo wynika to z grubości).

Technicznie, też można takie „wypełnienie” ustabilizować – choćby „przewiązkami”.

Wygłusza też sporo, bo około 35dB.

D o p i s a ł e m :
Do płyty nie konicznie trzeba frezować w „konstrukcji” – wystarczy „nabić” łaty.
Faktem jest, że „wypełnienie” z płyty gipsowej będzie „szczelniejsze” i moim zdaniem, łatwiejsze zarówno w wykonaniu, jak i późniejszej „eksploatacji”.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Myślał właśnie o typowych bloczkach Ytonga, bo stawiał scianki działowe z takich bloczków icon_biggrin.gif - te ścianki stoją po kilka lat i dobrze się mają icon_biggrin.gif oddzielając np. pokój od kuchni, albo pokój od łazienki. Ludzie mieszkają tam, opierają się o ściany, nie wylatują z nimi, nie słyszą większych niż normalnie szumów przy korzystaniu z łazienki - czy to z WC, czy też z np. prysznica icon_biggrin.gif , nie słyszą większych niż normalne odgłosy z kuchni podczas gotowania posiłków, nie ma szpar na wylot icon_biggrin.gif
Nie stawiałem takiego "muru pruskiego" z użyciem bloczków Ytonga, ale nie przypuszczam, aby były jakieś problemy z postawieniem i użytkowaniem takiej ścianki działowej zrobionej z kantówki 8x8 i wypełnienia z bloczka 7.5 cm. Taka kantówka na podłodze, druga pod sufitem, przy ścianach po jednej, na długości ścianki - zależnie od jej długości - 2 lub 4 ukośnie, symetrycznie rozmieszczone kantówki od podłogi do sufitu, między kantówki wypełnienie icon_biggrin.gif
Na pewno trzeba byłoby kotwić wypełnienie, np. w spoinach między bloczkami jakimiś wklejonym "gwoździami" czy "przewiązkami" z gwintowanych prętów fi 8 mm i mechanicznie nie byłoby to mniej wytrzymałe od płyty G/K
Napisano
Cytat

Myślał właśnie o typowych bloczkach Ytonga, bo stawiał scianki działowe z takich bloczków icon_biggrin.gif - te ścianki stoją po kilka lat i dobrze się mają icon_biggrin.gif oddzielając np. pokój od kuchni, albo pokój od łazienki. Ludzie mieszkają tam, opierają się o ściany, nie wylatują z nimi, nie słyszą większych niż normalnie szumów przy korzystaniu z łazienki - czy to z WC, czy też z np. prysznica icon_biggrin.gif , nie słyszą większych niż normalne odgłosy z kuchni podczas gotowania posiłków, nie ma szpar na wylot icon_biggrin.gif
Nie stawiałem takiego "muru pruskiego" z użyciem bloczków Ytonga, ale nie przypuszczam, aby były jakieś problemy z postawieniem i użytkowaniem takiej ścianki działowej zrobionej z kantówki 8x8 i wypełnienia z bloczka 7.5 cm. Taka kantówka na podłodze, druga pod sufitem, przy ścianach po jednej, na długości ścianki - zależnie od jej długości - 2 lub 4 ukośnie, symetrycznie rozmieszczone kantówki od podłogi do sufitu, między kantówki wypełnienie icon_biggrin.gif
Na pewno trzeba byłoby kotwić wypełnienie, np. w spoinach między bloczkami jakimiś wklejonym "gwoździami" czy "przewiązkami" z gwintowanych prętów fi 8 mm i mechanicznie nie byłoby to mniej wytrzymałe od płyty G/K




Oj Stachu inaczej zachowuje się ściana w całości jednorodna a inaczej z takich wąskich pasków jeszcze o wysokości 2,60-2,80 m .Jak połączyć trwale drewno z murem i do tego trzeba dać izolację przeciwwilgociową pomiędzy mur a drewno .W miejscach przewiązek mur może mieć mikropęknięcia od pracy drewna .
Napisano
Może i tak...
Nie mam takich doświadczeń murowopruskich, więc nie będę się upierał icon_confused.gif
Można postawić litą ściankę i wpuścić na płask deski np. 2x8 cm imitujące belki i zrobić taki niby pruski mur icon_twisted.gif - to będzie i lita, mocna i izolująca akustycznie ściana i dekoracja icon_razz.gif
Napisano
Cytat

Może i tak...
Nie mam takich doświadczeń murowopruskich, więc nie będę się upierał icon_confused.gif
Można postawić litą ściankę i wpuścić na płask deski np. 2x8 cm imitujące belki i zrobić taki niby pruski mur icon_twisted.gif - to będzie i lita, mocna i izolująca akustycznie ściana i dekoracja icon_razz.gif




Ten pomysł wydaje mi się lepszy .

A deski można częściowo wyrównać tynkiem .
Napisano
Cytat

Ten pomysł wydaje mi się lepszy .

A deski można częściowo wyrównać tynkiem .



Pomysl dobry ale jesli ja juz bede miec w "standardzie" pionowe bale to szkoda mi bedzie je zabudowywac. Na pewno cos z waszych pomyslow wykorzystam bo do tej pory nie mialam zadnego pojecia na ten temat icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Pomysl dobry ale jesli ja juz bede miec w "standardzie" pionowe bale to szkoda mi bedzie je zabudowywac. Na pewno cos z waszych pomyslow wykorzystam bo do tej pory nie mialam zadnego pojecia na ten temat icon_smile.gif




Buduj "Jaska " dasz potem zdjęcia jak to Ci wyszło.

Drewno pobejcuj najlepiej na kolor jakiś ciemny a ściany na jasny ,będzie kontrast .Możesz też postarzać drewno żeby zwiększyć efekt starego muru pruskiego .

Środek do Postarzania Drewna - http://www.blanchon.com/upload/Srodek%20do...ia%20drewna.pdf

Można też mechaniczne postarzać drewno:

zniszczenie powierzchni przed nałozeniem produktu pozwoli
uwypuklić efekt uzyskany SRODKIEM DO POSTARZANIA DREWNA (małe odbicia, szczotkowanie,
drobne zarysowania, itd.). Maksymalny efekt pozytywny otrzyma się na drewnie, którego powierzchnia
została wyszczotkowana zgodnie z ułożeniem włókien drewna (szczotka z brązu lub stali nierdzewnej na wiertarce ).
Aby uzyskać delikatny kontrast należy dokładnie zmatowić powierzchnie. Na koniec odkurzyć

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...