jaska Napisano 30 maja 2010 Udostępnij #1 Napisano 30 maja 2010 Tak jak w temacie - wymysliłam sobie w moim domku z bala zbudowac sciany działowe w postaci muru pruskiego. Tzn. słupki pionowe, łączące strop z podłoga parteru chciałabym pozostawic odkryte a miedzy nimi wymurowac scianki. Prosze o propozycje z czego takie scianki mozna zbudowac. Mnie przychodzi do glowy jedynie cegła ale ceglła chyba jest dosc droga i wyszłoby jej zapewne duzo. Link do komentarza
animus Napisano 30 maja 2010 Udostępnij #2 Napisano 30 maja 2010 Cytat Tak jak w temacie - wymysliłam sobie w moim domku z bala zbudowac sciany działowe w postaci muru pruskiego. Tzn. słupki pionowe, łączące strop z podłoga parteru chciałabym pozostawic odkryte a miedzy nimi wymurowac scianki. Prosze o propozycje z czego takie scianki mozna zbudowac. Mnie przychodzi do glowy jedynie cegła ale ceglła chyba jest dosc droga i wyszłoby jej zapewne duzo. Najtaniej ścianki działowe z atrapą muru pruskiego zrobić w ten sposób .Zmontować konstrukcję muru pruskiego z drewna w środku słupów wywiercić otwory do przejścia przewodów elektrycznych w rurkach ,przestrzenie pomiędzy belkami oblistwować profilami stalowymi lub z drewna wypełnić środek wełną wygłuszającą, zamknąć wypełnienie folią paroszczelną ,do listw przykręcić płyty gipsowo-kartonowe tak żeby się licowały z konstrukcją z drewna po wyszpachlowaniu . 1 Link do komentarza
Gość stach Napisano 31 maja 2010 Udostępnij #3 Napisano 31 maja 2010 Cytat Najtaniej ścianki działowe z atrapą muru pruskiego zrobić w ten sposób .Zmontować konstrukcję muru pruskiego z drewna w środku słupów wywiercić otwory do przejścia przewodów elektrycznych w rurkach ,przestrzenie pomiędzy belkami oblistwować profilami stalowymi lub z drewna wypełnić środek wełną wygłuszającą, zamknąć wypełnienie folią paroszczelną ,do listw przykręcić płyty gipsowo-kartonowe tak żeby się licowały z konstrukcją z drewna po wyszpachlowaniu . Bo ja wiem, czy tak najtaniej profile stalowe lub drewniane, wkręty, wełna wygłuszająca, płyty, taśmy na połączenia, gips na zaszpachlowanie...Nie kalkulowałem z ołówkiem w ręku, ale wydaje mi się, że jeśli wytrzymałość podłoża jest wystarczająca wypełnienie z bloczków Ytonga będzie mniej kosztowała. Grubość bloczków można dobrać do przekroju belek, jeśli już one stoją. W przypadku stawiania ścianki od podstaw, można zamówić, czy kupić belko o ściśle określonym przekroju dostosowanym do grubości bloczków Ytonga. Grubość ścianki powinna być dostosowana do celu, jaki ma spełniać - ścianka z instalacją np. wod-kan powinna być większa, działowa, nie wymagająca zwiększonej izolacyjności akustycznej - mniejsza.Przy starannym postawieniu ścianki, wystarcza zagruntować ją i wykończyć gładzią, czy jakimś tynkiem strukturalnym.Ytong ma 5, 7.5, 10, 11.5 cm grubości, jest z czego wybrać Link do komentarza
animus Napisano 31 maja 2010 Udostępnij #4 Napisano 31 maja 2010 Cytat Bo ja wiem, czy tak najtaniej profile stalowe lub drewniane, wkręty, wełna wygłuszająca, płyty, taśmy na połączenia, gips na zaszpachlowanie...Nie kalkulowałem z ołówkiem w ręku, ale wydaje mi się, że jeśli wytrzymałość podłoża jest wystarczająca wypełnienie z bloczków Ytonga będzie mniej kosztowała. Grubość bloczków można dobrać do przekroju belek, jeśli już one stoją. W przypadku stawiania ścianki od podstaw, można zamówić, czy kupić belko o ściśle określonym przekroju dostosowanym do grubości bloczków Ytonga. Grubość ścianki powinna być dostosowana do celu, jaki ma spełniać - ścianka z instalacją np. wod-kan powinna być większa, działowa, nie wymagająca zwiększonej izolacyjności akustycznej - mniejsza.Przy starannym postawieniu ścianki, wystarcza zagruntować ją i wykończyć gładzią, czy jakimś tynkiem strukturalnym.Ytong ma 5, 7.5, 10, 11.5 cm grubości, jest z czego wybrać Taka ściana będzie pękać na styku drewna z murem 1 Link do komentarza
jaska Napisano 31 maja 2010 Autor Udostępnij #5 Napisano 31 maja 2010 Cytat Taka ściana będzie pękać na styku drewna z murem na prawde bedzie pekac? a mi sie tak spodobal ten pomysl... Link do komentarza
bajbaga Napisano 31 maja 2010 Udostępnij #6 Napisano 31 maja 2010 W zasadzie, każda będzie (może) pękać, czy to ytong, czy karton gips.Taki urok „konstrukcyjny”.Ale kiedyś przestanie. 1 Link do komentarza
jaska Napisano 31 maja 2010 Autor Udostępnij #7 Napisano 31 maja 2010 Cytat W zasadzie, każda będzie (może) pękać, czy to ytong, czy karton gips.Taki urok „konstrukcyjny”.Ale kiedyś przestanie. W sumie spekania mozna zalatac przed kolejnym malowaniem Link do komentarza
animus Napisano 31 maja 2010 Udostępnij #8 Napisano 31 maja 2010 Cytat W zasadzie, każda będzie (może) pękać, czy to ytong, czy karton gips.Taki urok „konstrukcyjny”.Ale kiedyś przestanie. W słupach można wyfrezować wpusty do bezpośredniego przykręcenia płyt gipsowo-kartonowych do tych słupów wtedy odpadnie listwowanie i zmniejszy się powstawanie zjawiska zarysowań na łączeniach . Takie wypełnienie jest lżejsze bardziej wygłuszy poniszczenia.Karton -gips jako wypełnienie będzie bardziej związany z konstrukcją ściany i nie będzie tak pracował jak ściana z Ytonga .Ściana z Ytonga będzie chłonąć wilgoć całą swoją objętością i trzeba oddzielić izolacją przeciwwilgociową drewno od muru .Trzeba kotwić ścianę z Ytonga do słupów bo może dojść do wypadnięcia jakiejś ściany czy części wypełnienia a w miejscach kotwienia może dochodzić do zarysowań ścianek z powodu naprężeń . 1 Link do komentarza
Gość stach Napisano 31 maja 2010 Udostępnij #9 Napisano 31 maja 2010 A cegły i kamienie z konstrukcji pruskiego muru też wypadają ? Styk muru i belek w starych, wielowiekowych budynkach nie pęka? Mur i kamienie nie chłoną wilgoci całą objętością???Jak wyfrezujesz wpust (narobisz się przy tym co nie miara ) i przykręcisz płytę bezpośrednio do belki, to przy pierwszym ruchu konstrukcji dachu gipsiaki rozorają płytę gipsową i wtedy płyta może z przeciągiem wypaść Bujna wyobraźnia pracuje No właśnie, a jak naprawdę wyglądają te miejsca styku belki i muru w prawdziwych ścianach z muru pruskiego???Oglądałem takie budowle, ale podziwiając tylko architekturę i piękno takiego budynku, nie wnikając w szczegóły konstrukcji i zachowania się materiału... Może ktoś ma w pobliżu takie budowle i spojrzałby, jak wygląda w takim zabytku styk belki i muru... Jakieś zdjęcia... Link do komentarza
ja14 Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #10 Napisano 1 czerwca 2010 Ytong srednio sie nadaje na sciany dzialowe bo jest lekki i slabo wyglusza. 1 Link do komentarza
animus Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #11 Napisano 1 czerwca 2010 Cytat A cegły i kamienie z konstrukcji pruskiego muru też wypadają ? Styk muru i belek w starych, wielowiekowych budynkach nie pęka? Mur i kamienie nie chłoną wilgoci całą objętością???Jak wyfrezujesz wpust (narobisz się przy tym co nie miara ) i przykręcisz płytę bezpośrednio do belki, to przy pierwszym ruchu konstrukcji dachu gipsiaki rozorają płytę gipsową i wtedy płyta może z przeciągiem wypaść Bujna wyobraźnia pracuje No właśnie, a jak naprawdę wyglądają te miejsca styku belki i muru w prawdziwych ścianach z muru pruskiego???Oglądałem takie budowle, ale podziwiając tylko architekturę i piękno takiego budynku, nie wnikając w szczegóły konstrukcji i zachowania się materiału... Może ktoś ma w pobliżu takie budowle i spojrzałby, jak wygląda w takim zabytku styk belki i muru... Jakieś zdjęcia... Co ty za głupoty wypisujesz To ścianka działowa a nie konstrukcyjna. Jest cieńsza od normalnego muru pruskiego , dlatego przy oparciu się nawet o scianę z Ytong można wylecieć na drugą stronę ,mogą tez być szpary na wylot przez ścianę .Wiem że chciałeś dobrze ale nie przemyślałeś tego do końca . 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #13 Napisano 1 czerwca 2010 (edytowany) Zapewne mając na myśli Ytong nie „myślał” o typowych bloczkach, tylko o elementach do budowy ścian działowych Interio , względnie o multiporze (ten ostatni „obstawiam” – bo wynika to z grubości).Technicznie, też można takie „wypełnienie” ustabilizować – choćby „przewiązkami”.Wygłusza też sporo, bo około 35dB.D o p i s a ł e m :Do płyty nie konicznie trzeba frezować w „konstrukcji” – wystarczy „nabić” łaty.Faktem jest, że „wypełnienie” z płyty gipsowej będzie „szczelniejsze” i moim zdaniem, łatwiejsze zarówno w wykonaniu, jak i późniejszej „eksploatacji”. Edytowano 1 czerwca 2010 przez bajbaga (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Gość stach Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #14 Napisano 1 czerwca 2010 Myślał właśnie o typowych bloczkach Ytonga, bo stawiał scianki działowe z takich bloczków - te ścianki stoją po kilka lat i dobrze się mają oddzielając np. pokój od kuchni, albo pokój od łazienki. Ludzie mieszkają tam, opierają się o ściany, nie wylatują z nimi, nie słyszą większych niż normalnie szumów przy korzystaniu z łazienki - czy to z WC, czy też z np. prysznica , nie słyszą większych niż normalne odgłosy z kuchni podczas gotowania posiłków, nie ma szpar na wylot Nie stawiałem takiego "muru pruskiego" z użyciem bloczków Ytonga, ale nie przypuszczam, aby były jakieś problemy z postawieniem i użytkowaniem takiej ścianki działowej zrobionej z kantówki 8x8 i wypełnienia z bloczka 7.5 cm. Taka kantówka na podłodze, druga pod sufitem, przy ścianach po jednej, na długości ścianki - zależnie od jej długości - 2 lub 4 ukośnie, symetrycznie rozmieszczone kantówki od podłogi do sufitu, między kantówki wypełnienie Na pewno trzeba byłoby kotwić wypełnienie, np. w spoinach między bloczkami jakimiś wklejonym "gwoździami" czy "przewiązkami" z gwintowanych prętów fi 8 mm i mechanicznie nie byłoby to mniej wytrzymałe od płyty G/K Link do komentarza
bajbaga Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #15 Napisano 1 czerwca 2010 Cytat Ytong ma 5, 7.5, 10, 11.5 cm grubości, jest z czego wybrać To mnie zmyliło 1 Link do komentarza
animus Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #16 Napisano 1 czerwca 2010 Cytat Myślał właśnie o typowych bloczkach Ytonga, bo stawiał scianki działowe z takich bloczków - te ścianki stoją po kilka lat i dobrze się mają oddzielając np. pokój od kuchni, albo pokój od łazienki. Ludzie mieszkają tam, opierają się o ściany, nie wylatują z nimi, nie słyszą większych niż normalnie szumów przy korzystaniu z łazienki - czy to z WC, czy też z np. prysznica , nie słyszą większych niż normalne odgłosy z kuchni podczas gotowania posiłków, nie ma szpar na wylot Nie stawiałem takiego "muru pruskiego" z użyciem bloczków Ytonga, ale nie przypuszczam, aby były jakieś problemy z postawieniem i użytkowaniem takiej ścianki działowej zrobionej z kantówki 8x8 i wypełnienia z bloczka 7.5 cm. Taka kantówka na podłodze, druga pod sufitem, przy ścianach po jednej, na długości ścianki - zależnie od jej długości - 2 lub 4 ukośnie, symetrycznie rozmieszczone kantówki od podłogi do sufitu, między kantówki wypełnienie Na pewno trzeba byłoby kotwić wypełnienie, np. w spoinach między bloczkami jakimiś wklejonym "gwoździami" czy "przewiązkami" z gwintowanych prętów fi 8 mm i mechanicznie nie byłoby to mniej wytrzymałe od płyty G/K Oj Stachu inaczej zachowuje się ściana w całości jednorodna a inaczej z takich wąskich pasków jeszcze o wysokości 2,60-2,80 m .Jak połączyć trwale drewno z murem i do tego trzeba dać izolację przeciwwilgociową pomiędzy mur a drewno .W miejscach przewiązek mur może mieć mikropęknięcia od pracy drewna . 1 Link do komentarza
Gość stach Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #17 Napisano 1 czerwca 2010 Może i tak...Nie mam takich doświadczeń murowopruskich, więc nie będę się upierał Można postawić litą ściankę i wpuścić na płask deski np. 2x8 cm imitujące belki i zrobić taki niby pruski mur - to będzie i lita, mocna i izolująca akustycznie ściana i dekoracja Link do komentarza
animus Napisano 2 czerwca 2010 Udostępnij #18 Napisano 2 czerwca 2010 Cytat Może i tak...Nie mam takich doświadczeń murowopruskich, więc nie będę się upierał Można postawić litą ściankę i wpuścić na płask deski np. 2x8 cm imitujące belki i zrobić taki niby pruski mur - to będzie i lita, mocna i izolująca akustycznie ściana i dekoracja Ten pomysł wydaje mi się lepszy .A deski można częściowo wyrównać tynkiem . 1 Link do komentarza
jaska Napisano 2 czerwca 2010 Autor Udostępnij #19 Napisano 2 czerwca 2010 Cytat Ten pomysł wydaje mi się lepszy .A deski można częściowo wyrównać tynkiem . Pomysl dobry ale jesli ja juz bede miec w "standardzie" pionowe bale to szkoda mi bedzie je zabudowywac. Na pewno cos z waszych pomyslow wykorzystam bo do tej pory nie mialam zadnego pojecia na ten temat Link do komentarza
animus Napisano 2 czerwca 2010 Udostępnij #20 Napisano 2 czerwca 2010 Cytat Pomysl dobry ale jesli ja juz bede miec w "standardzie" pionowe bale to szkoda mi bedzie je zabudowywac. Na pewno cos z waszych pomyslow wykorzystam bo do tej pory nie mialam zadnego pojecia na ten temat Buduj "Jaska " dasz potem zdjęcia jak to Ci wyszło. Drewno pobejcuj najlepiej na kolor jakiś ciemny a ściany na jasny ,będzie kontrast .Możesz też postarzać drewno żeby zwiększyć efekt starego muru pruskiego .Środek do Postarzania Drewna - http://www.blanchon.com/upload/Srodek%20do...ia%20drewna.pdfMożna też mechaniczne postarzać drewno: zniszczenie powierzchni przed nałozeniem produktu pozwoliuwypuklić efekt uzyskany SRODKIEM DO POSTARZANIA DREWNA (małe odbicia, szczotkowanie,drobne zarysowania, itd.). Maksymalny efekt pozytywny otrzyma się na drewnie, którego powierzchniazostała wyszczotkowana zgodnie z ułożeniem włókien drewna (szczotka z brązu lub stali nierdzewnej na wiertarce ).Aby uzyskać delikatny kontrast należy dokładnie zmatowić powierzchnie. Na koniec odkurzyć Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się