animus Napisano 30 czerwca 2010 Udostępnij #51 Napisano 30 czerwca 2010 Cytat "Samoróbka" kojarzy się zwykle z bylejakością, nędzą techniczną i szczątkowymi parametrami w porównaniu z "fabryczną konstrukcją".Ale...Jak się wie, co się robi, jak się wie jak "to" działa, jak się ma czym wykonać - to ŻADNA konstrukcja seryjna nie zaoferuje tak dobrych parametrów , jak konstrukcja jednostkowa, dedykowana.Takich fabrycznie się nie robi, bo to niewykonalne!Są wyłącznie namiastki uniwersalne.Takie do wszystkiego, co zawsze pasują i jakoś tam działają.A jak coś jest do wszystkiego to jest też "do niczego".O tym, to chyba wiesz? Adam M. Mam nadzieję że PeZet-owi to się nie przydarzy a ma jakaś praktykę w obróbce metalu ? Link do komentarza
PeZet Napisano 30 czerwca 2010 Udostępnij #52 Napisano 30 czerwca 2010 Cytat (...) a ma jakaś praktykę w obróbce metalu ? Ma! W szkole średniej lat ponad 20 temu pół roku przerabiał w teorii geometrię ostrza noża tokarskiego i stał przy tokarce. Stał, nic więcej. Więc - ma. Czy bufor można spawać migomatem? Zakładam, że spawający spawać potrafi i nie mówię tu o sobie, tylko o sąsiedzie, który migomat ma. Czy może lepiej normalnego spawacza znaleźć w okolicy? Link do komentarza
Piczman Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #53 Napisano 1 lipca 2010 Jak spawał tylko konstrukcje to lepiej znajdź kogoś innego.Zapłać kilka stówek i spij spokojnie ! Link do komentarza
adam_mk Napisano 1 lipca 2010 Autor Udostępnij #54 Napisano 1 lipca 2010 Ja nie spawam. Nie nauczyłem się tego. Nie było gdzie, nie było na czym.... (syncio się nauczył)Zwykle czas gonił tak, że trzymałem to, co spawali dla mnie.Migomatem drobne elementy i cienkie blachy - tak.Stożek, czy inne elementy...Wszystko zależy od tego, jaki zdobędziesz materiał na płaszcz bufora.Dla grubego materiału migomat może być za wątły.Wtedy chyba trzeba jakiej większej spawary.Ale - podkreślam- ja nie jestem tu fachura.Może elementy o grubości 5-8mm i wadze kilkuset kg się da....Adam M. Link do komentarza
animus Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #55 Napisano 1 lipca 2010 Cytat Ja nie spawam. Nie nauczyłem się tego. Nie było gdzie, nie było na czym.... (syncio się nauczył)Zwykle czas gonił tak, że trzymałem to, co spawali dla mnie.Migomatem drobne elementy i cienkie blachy - tak.Stożek, czy inne elementy...Wszystko zależy od tego, jaki zdobędziesz materiał na płaszcz bufora.Dla grubego materiału migomat może być za wątły.Wtedy chyba trzeba jakiej większej spawary.Ale - podkreślam- ja nie jestem tu fachura.Może elementy o grubości 5-8mm i wadze kilkuset kg się da....Adam M. Jeżeli to ustrojstwo ma być na lata, to może na płaszcz bufora nierdzewkę . Link do komentarza
animus Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #56 Napisano 1 lipca 2010 Cytat Jak spawał tylko konstrukcje to lepiej znajdź kogoś innego.Zapłać kilka stówek i spij spokojnie ! Biorąc pod uwagę że 1000l wyleci na posadzkę to lepiej ryzyko ograniczyć do minimum . Link do komentarza
adam_mk Napisano 1 lipca 2010 Autor Udostępnij #57 Napisano 1 lipca 2010 A po co?Żeby podbić koszt materiału i wykonania?Przecież zład jest odgazowany i odkamieniony = nieagresywny!Zwykła czarna stal się dobrze sprawdza!Ciągle się Wam myli z bojlerem na CWU, który się sypie, bo ma natlenioną i ciepła, stale nową i twardą wodę!ON zarasta i koroduje!Bufor - nie.Adam M. Link do komentarza
animus Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #58 Napisano 1 lipca 2010 Cytat Ma! W szkole średniej lat ponad 20 temu pół roku przerabiał w teorii geometrię ostrza noża tokarskiego i stał przy tokarce. Stał, nic więcej. Więc - ma. Czy bufor można spawać migomatem? Zakładam, że spawający spawać potrafi i nie mówię tu o sobie, tylko o sąsiedzie, który migomat ma. Czy może lepiej normalnego spawacza znaleźć w okolicy? A jak przejdziesz z rurkami wężownicy z miedzi na zewnątrz płaszcza np. ze stali ?To musi być szczelne i trwałe połączenie ,wężownice będą poruszać się w buforku. Link do komentarza
animus Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #59 Napisano 1 lipca 2010 Cytat A po co?Żeby podbić koszt materiału i wykonania?Przecież zład jest odgazowany i odkamieniony = nieagresywny!Zwykła czarna stal się dobrze sprawdza!Ciągle się Wam myli z bojlerem na CWU, który się sypie, bo ma natlenioną i ciepła, stale nową i twardą wodę!ON zarasta i koroduje!Bufor - nie.Adam M. Nic się nam nie myli.Zimna woda z sieci płynie wężownicą .A blacha z Chin ma swoje minusy . Link do komentarza
adam_mk Napisano 1 lipca 2010 Autor Udostępnij #60 Napisano 1 lipca 2010 animusTy to kiedykolwiek robiłeś?Bo ja robię stale! Sezonowo po kilka sztuk!Miedź do stali lutuje się twardym lutem z dodatkiem srebra.Rury na płaszcz raczej z odzysku, więc z Chininą niewiele mają wspólnego.Nowe są w odcinkach 6mb razy cena stali za kg a nie złomu.Można sobie takie 6mb kupić i te 4mb wyrzucić, bo nie potrzebne jest aż tyle.Będzie się świecił PRZED pomalowaniem.W eksploatacji żadnych różnic NIE BĘDZIE!Adam M. Link do komentarza
animus Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #61 Napisano 1 lipca 2010 Cytat animusTy to kiedykolwiek robiłeś?Bo ja robię stale! Sezonowo po kilka sztuk!Miedź do stali lutuje się twardym lutem z dodatkiem srebra.Rury na płaszcz raczej z odzysku, więc z Chininą niewiele mają wspólnego.Nowe są w odcinkach 6mb razy cena stali za kg a nie złomu.Można sobie takie 6mb kupić i te 4mb wyrzucić, bo nie potrzebne jest aż tyle.Będzie się świecił PRZED pomalowaniem.W eksploatacji żadnych różnic NIE BĘDZIE!Adam M. Nie robiłem ale troszkę kumaty jestem .A możesz przybliżyć miej więcej koszty materiału na taki zasobnik i robociznę lub podaj na priva jak nie chcesz na ogólnym . Link do komentarza
adam_mk Napisano 1 lipca 2010 Autor Udostępnij #62 Napisano 1 lipca 2010 Paradigma (na przykład), taka z szykanami i wypasem, kosztuje kilkanaście tysięcy.Coś równie dobrze działającego da się postawić za połowę ceny.Pusty baniak potrzebnej wielkości za 2-3 tysiące.Kwestia dostępności półproduktu.Adam M. Link do komentarza
PeZet Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #63 Napisano 1 lipca 2010 Odwiedzilem dziś Złom-Pol. Złomowisko.Ile tam zbiorników buforowych leży! Każdy rozmiar. Z wypukłymi dennicami. Ale bez wężownic.Rurę jedną znalazłem, ale krótka była - 2m.Pytanie:Czy jest sens brać takiego gotowca? Brać na wagę! I odciąć dennicę, żeby wpakować wężownice?Cena za kg: 1,50 pln.Kolejne szybkie pytanie:na złomowisku jest cała masa butli spawalniczych, takich wysokich o średnicy około 25cm. Czy wykorzystanie tej butli po obróbce w charakterze lejka ma sens?* * *Poza tym, złomowisko robi wrażenie. To jest naprawdę koniec świata - technicznego. Z jednej te maszyny pakujące do mielarki całe samochody, lekko, jakby były z papieru, a z drugiego końca wylatują wióry!I jedno jeszcze - operator tej 'kopary' z dyndającą łapą zamiata co jakiś czas teren metalową, zmiętą jak kuchenny czyścik siatką ogrodzeniową. Link do komentarza
adam_mk Napisano 1 lipca 2010 Autor Udostępnij #64 Napisano 1 lipca 2010 Nareszcie zobaczyłeś coś naprawdę fajnego! Wybierasz taki baniak, jaki potrzebny.MA WEJŚĆ PRZEZ DRZWI/BRAMĘ na właściwe miejsce.Jak będzie nieco większy od tego wymarzonego - to tylko lepiej!Te 1,50 to cholerne zdzierstwo!Ja kupuję po 1zł/kg.Spytaj po ile kupują!Odcinasz mu dennicę. Czyścisz z tego, co w nim jest. Zwykle sporo takiego rudego... (żelazo na odpowiednim stopniu utlenienia + węglany). Karcisz urządzenie młotem a ten badziew odpada ładnie.Potem wiercisz/wypalasz dziury pod króćce.Przygotowujesz je i wspawujesz (kawałek rury z gwintem+ łuk hamburski).Kupujesz arkusz blachy (jak połowy nie sprzedadzą).Wycinasz odpowiednie koło, rozcinasz je i zwijasz stożek.Na byle blacharni migiem i na walcach zrobią, jak się ręcznie męczyć nie chcesz.Potem migomatem zszywasz go na gotowca i dokładasz mu typową czarną rurę z byle marketu.TEN ELEMENT (lejek) może być z blachy 0,5- 0,6mm. Tylko ukierunkowuje strugi. Nie przenosi żadnych obciążeń.Kątówką w rurze lejka nacinasz szczeliny.Solarek/PC?Zwijasz w stożek miedź i umieszczasz pod lejkiem.Przy dnie wspawujesz tuleje gwintowane (mufy czarne spawalne) pod grzałki.Fazy są 3 to i tuleje 3 daj.Wkładasz stożek miedziany i lutujesz przejścia przez ściankę. Wkładasz i mocujesz lejek.Potem wkładasz wężownicę CWU i lutujesz jej przejścia.SPRAWDZASZ SZCZELNOŚĆ MIEDZI!!!Zamykasz całość tą odcietą wcześniej dennicą i spawasz na gotowca.Kolejna kontrola szczelności, tym razem baniaka.Masz co potrzebne.Kilku silnych i taszczycie to na miejsce.Prawie, ze proste... Adam M. Link do komentarza
animus Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #65 Napisano 1 lipca 2010 Cytat Nareszcie zobaczyłeś coś naprawdę fajnego! Zamykasz całość tą odcietą wcześniej dennicą i spawasz na gotowca.Kolejna kontrola szczelności, tym razem baniaka.Masz co potrzebne.Kilku silnych i taszczycie to na miejsce.Prawie, ze proste... Adam M. To może nawet tanio wyjść w tych okolicznościach a baniak to chyba lepiej poszukać wyższy niż szerszy . Link do komentarza
PeZet Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #66 Napisano 1 lipca 2010 Cytat Nareszcie zobaczyłeś coś naprawdę fajnego! (...)Prawie, ze proste... Adam M. Prawie... Problem jest, choć się nawet jeszcze za to nie wziąłem.Problem z koncepcją.Założenia: Miejsce na bufor w mojej minikotłowni ma wymiary 0,9mx1,1m. Mało.() Wysokość pomieszczenia od chudziaka do sufitu to 3,05m.Z tego odejmuję 25cm od stropu,i odejmuję 10cm na styropian (5cm) i wylewkę (5cm)Wychodzi wysokość bufora 2,7m.() Ściany zewnętrzne (gazob 24) ocieplę 20cm styropianu.Poza buforem na podłogę położę 20cm styr.Zatem pytanie: co w tej sytuacji jest lepsze: wałek czy klocek?WAŁEK:Ocieplenie: folia alu + wełna 20cm Poj.: 0,53m3 - ciut mało.KLOCEK:Ocieplenie: folia alu + wełna 20cm lub folia + welna 10cm + styropian 10cmPoj. klocka: 0,81m3Z OZC wychodzi mi:wsp. strat ciepła: 33,8 W/m2 (w odniesieniu do kubatury: 13,9 W/m3 )roczne zapotrzebowanie na ciepło: 6873 kWh/rok53 kWh/m2*rokkubatura ogrzewana 314,7m3pow podłogi parteru (ogrz podłogowe): 60m2W buforze wałku zgromadzę 37,5kW (o ile dobrze liczę)a w klocku 57,5kWw podłodze zgromadzę 24,8 kWI co mam dalej z tym zrobić? Co z tego wynika? Że palę w kominku raz na trzy dni czy dwa razy na dobę, bo mały bufor?No i który robić? Link do komentarza
adam_mk Napisano 2 lipca 2010 Autor Udostępnij #67 Napisano 2 lipca 2010 Od klocka uciekaj najdalej, jak się da!Wałek nie sprawi Ci problemów. Klocek - same trudności.Zrezygnuj z ocieplenia 20cm. Daj 10cm ale za to dobrego! (zasyp perlitem).Dostaniesz + 20cm na średnicy. 50 + 20 = 70 70 x 270 to już jest coś. Tona wychodzi...Umieścić za zabudową, sprawdzić szczelność, zasypać perlitem, zapomnieć...Może trafisz na DWA baniaki takie same? (fi 70cm)Odcinasz dennice i... spawasz je razem.Prawie bez roboty jest gotowiec.Adam M. Link do komentarza
Piczman Napisano 2 lipca 2010 Udostępnij #68 Napisano 2 lipca 2010 Ja mam nieco ponad 70 cm średnicę i 260 cm wysoki.Przy podobnym zapotrzebowaniu wychodzi mi zapas na 2 doby ( średnio).Adam dobrze radzi, 500 L to mało Link do komentarza
animus Napisano 2 lipca 2010 Udostępnij #69 Napisano 2 lipca 2010 Cytat Ja mam nieco ponad 70 cm średnicę i 260 cm wysoki.Przy podobnym zapotrzebowaniu wychodzi mi zapas na 2 doby ( średnio).Adam dobrze radzi, 500 L to mało A dwóch nie wstawisz robisz jeden z wężownicami a drugi tylko z wodą z zasobnika i rurami większej średnicy połączysz góra dół to wymiana grawitacyjne powinna się odbywać albo pompka . Link do komentarza
PeZet Napisano 2 lipca 2010 Udostępnij #70 Napisano 2 lipca 2010 Zostaję przy wałku.Animus,dwóch buforów nie wstawię z jednego powodu: zasłoniłby mi okno. A poważnie: brak miejsca.Taką miałem nadzieję, że mogę odszczędzić na ociepleniu zyskując na pojemności.0,7x2,7 daje poj. 1,039m3I tak będę kombinował.Ścianka gr. 3-4mmDennica, jeśli kupować blachę, to gr 5mm.Waga bufora (stali) ze ścianką gr 4mm: 201 kg Link do komentarza
adam_mk Napisano 2 lipca 2010 Autor Udostępnij #71 Napisano 2 lipca 2010 O ściance 3mm to zapomnij.Wiotka.Gotowca fi 70 x 2 sztuki poszukaj.(ja trafiłem na 5 sztuk w jednym miejscu!)Adam M. Link do komentarza
PeZet Napisano 3 lipca 2010 Udostępnij #72 Napisano 3 lipca 2010 Cytat O ściance 3mm to zapomnij.Wiotka.Gotowca fi 70 x 2 sztuki poszukaj.(ja trafiłem na 5 sztuk w jednym miejscu!)Adam M. Tak zrobię.Te 3-4 mm wziąłem z dyskusji na FM, ale gotowiec ma, faktycznie, grubszą ściankę. Link do komentarza
animus Napisano 7 lipca 2010 Udostępnij #73 Napisano 7 lipca 2010 Cytat Tak zrobię.Te 3-4 mm wziąłem z dyskusji na FM, ale gotowiec ma, faktycznie, grubszą ściankę. I co szukasz baniaka ? Link do komentarza
PeZet Napisano 7 lipca 2010 Udostępnij #74 Napisano 7 lipca 2010 Cytat I co szukasz baniaka ? Animus, tymczasem szukam koncepcji.I rozwiązania poniższego problemu:Dokładnie nad tą dziurą miałby stanąć bufor.Zasypać - nie problem. Tylko że te 1200kg trzeba oprzeć na czymś innym niż rury kanalizacyjne. Link do komentarza
adam_mk Napisano 8 lipca 2010 Autor Udostępnij #75 Napisano 8 lipca 2010 Zasypać, uklepać i położyć na tym płytę stalową.Taką ze 4-5mm.Rozłoży ten ciężar bardzo równomiernie.Adam M. 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 8 lipca 2010 Udostępnij #76 Napisano 8 lipca 2010 Ściany narożnikowe - na wprost i po lewej są konstrukcyjne. Czy 10cm jako głębokość podparcia na ścianach nośnych byłaby wystarczająca?Ścianki po prawej i obok wiertarki to tylko murki oporowe. Sięgają na głęb 1,4m (tak, jak ławy).Czy pod stałym obciążeniem 300kg taki murek jeden z drugim nie zacznie 'tonąć'?Myślałem jeszcze o tym, by zrobić stopę fundamentową. Na dnie studzienki ułożyłbym kratownicę z fi 12 i zalał to betonem tak na 40 cm. Albo i 50.Na tej stopie postawiłbym słupy, omijając kanalizację i na słupach oparł płytę.A gdzieś tam jeszcze pojawi się rura wprowadzająca do domu zimną wodę.Zaczyna to powoli przypominać budowę mostu...Żebym ja robiąc fundament wiedział o istnieniu bufora, to bym inaczej kanalizację rozwiązał. Link do komentarza
coulignon Napisano 8 lipca 2010 Udostępnij #77 Napisano 8 lipca 2010 Nie kommbinuj tylko zrób tak jak pisał Adam,jeśli dziura ma 60 na 90 cm czyli 5400 cm2Bufor wazy 1200 kgczyli nacisk na 1 cm 2 wynosi 0,22 kg/cm2Teraz mały test:Stań na rurze kanalizacyjnej. Powierzchnia nacisku buta to około 100 cm2 ważysz ze 100kg? Jeśli tak to wywierałeś nacisk 1kg/cm2. czyl tak ze 5 razy więcej niz bufor.Teraz oceń jak miewa się rura. Link do komentarza
PeZet Napisano 8 lipca 2010 Udostępnij #78 Napisano 8 lipca 2010 Cytat Nie kommbinuj tylko zrób tak jak pisał Adam,jeśli dziura ma 60 na 90 cm czyli 5400 cm2Bufor wazy 1200 kgczyli nacisk na 1 cm 2 wynosi 0,22 kg/cm2Teraz mały test:Stań na rurze kanalizacyjnej. Powierzchnia nacisku buta to około 100 cm2 ważysz ze 100kg? Jeśli tak to wywierałeś nacisk 1kg/cm2. czyl tak ze 5 razy więcej niz bufor.Teraz oceń jak miewa się rura. Coulignon, tak też i myślę.Narysowałem sobie kółko o średnicy 70cm. Wyszło, że jak już mam kawałek tortu wielkości mojej stopy to jest (moje) 75 kilo.Ale co innego, kiedy te obciążenia działają cały czas.I co innego, kiedy dwie z czterech ścian są grub 12cm i nie mają fundamentu, bo są li tylko murkiem oporowym, żebym mógł wprowadzić media do chałupy. Co więcej, przez te dwie liche ścianki przechodzi kanaliza 30 cm poniżej domniemanego bufora.Zresztą, wolę zapytać 3 razy, niż raz spe...lić wszystko: cwu, bufor, podłogę, kanalizację.Za duże ryzyko. Link do komentarza
animus Napisano 8 lipca 2010 Udostępnij #79 Napisano 8 lipca 2010 Cytat Coulignon, tak też i myślę.Narysowałem sobie kółko o średnicy 70cm. Wyszło, że jak już mam kawałek tortu wielkości mojej stopy to jest (moje) 75 kilo.Ale co innego, kiedy te obciążenia działają cały czas.I co innego, kiedy dwie z czterech ścian są grub 12cm i nie mają fundamentu, bo są li tylko murkiem oporowym, żebym mógł wprowadzić media do chałupy. Co więcej, przez te dwie liche ścianki przechodzi kanaliza 30 cm poniżej domniemanego bufora.Zresztą, wolę zapytać 3 razy, niż raz spe...lić wszystko: cwu, bufor, podłogę, kanalizację.Za duże ryzyko. Powiem że można przychylić się do wypowiedzi Adama_mki nie powinno się nic dziać / możesz w około rur zrobić kanały żelbetowe takie jak w ciepłowni robią /wstawić płaszcz z rury osłonowej nawet metalowej na rury / możesz wylać fundament płytowy pod rurami kupić na złomowisku dwuteownik zrobić 4 słupki zakotwić w betonie pomalować zasypać ,na tym budować dalej bufor/możesz wymurować słupki z cegły 24x24 zamiast dwuteownika a na wierzchu wylać posadzkę zbrojoną z pręta fi 10-12 w siatkę lub położyć kawał grubej blachy itd .........Musisz zadać sobie pytanie czy będzie dostęp do tej części rur kanalizy i co tam jeszcze włożysz jak dojdzie do awarii,drugie pytanie to co wyjdzie taniej. 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #80 Napisano 12 lipca 2010 Cytat (...) możesz wylać fundament płytowy pod rurami kupić na złomowisku dwuteownik zrobić 4 słupki zakotwić w betonie pomalować zasypać ,na tym budować dalej bufor (...)Musisz zadać sobie pytanie czy będzie dostęp do tej części rur kanalizy i co tam jeszcze włożysz jak dojdzie do awarii,drugie pytanie to co wyjdzie taniej. Tak zrobię. Być może jest to przesadna troska, ale będę przynajmniej spał spokojnie. Pod stalową płytą będzie dostęp do kanalizy zasypanej... czymś tam - dostęp łatwiejszy niż w przypadku wylanej tradycyjnej podłogi. Delikatny off-topic wyszedł z tematu podłogi, za co przepraszam. Ale w moim przypadku, całkowicie wiązał on się z ideą bufora. Link do komentarza
Gość gawel Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #81 Napisano 15 lipca 2010 Piotrze kup gotowy wstaw i miej to z głowy http://allegro.pl/item1114755801_wymiennik...00_l_bufor.html 2375 z dostawą . W życiu nic nie jest za darmo jak policzysz te złomy, spawania, detale i transport to wyjdzie kosmos, albo małe oszczędności w stosunku do udręki. Link do komentarza
Piczman Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #82 Napisano 15 lipca 2010 To tylko pusty baniak.I to za ponad 2 tyś !!! Link do komentarza
animus Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #83 Napisano 15 lipca 2010 Cytat To tylko pusty baniak.I to za ponad 2 tyś !!! W opisie czytam że ma wężownicę grzewczą pewno do ciepłej wody .Bez niczego to by mogło być sprzęgło. Link do komentarza
Barbossa Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #84 Napisano 15 lipca 2010 nie bele co bo Cytat BUFOR BUFOROWY 1000L Link do komentarza
Piczman Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #85 Napisano 15 lipca 2010 To to z linku jest bez wężownicy grzewczej.Z wężownicą by kosztował 2xtyle Bez izolacji więc GOŁY BANIAK !!! Link do komentarza
animus Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #86 Napisano 15 lipca 2010 Cytat To to z linku jest bez wężownicy grzewczej.Z wężownicą by kosztował 2xtyle Bez izolacji więc GOŁY BANIAK !!! Jest jeszcze tańszy 1 600,00 zł za sztukę Co to za ustrojstwo ? Link do komentarza
Gość gawel Napisano 15 lipca 2010 Udostępnij #87 Napisano 15 lipca 2010 wcale nie 2x tyle tylko o 1000 zł drożej ocieplony z wężownica http://allegro.pl/item1114755701_zbiornik_...nicą_bufor.html. Nawet jeżeli ma się zaplecze warsztatowe to i tak różne materiały spawalnicze i inne detale wcale za darmo nie sa. Ten akurat Pezetowi by sie zmieścił i przeszedł przez dzwi. Link do komentarza
adam_mk Napisano 25 lipca 2010 Autor Udostępnij #88 Napisano 25 lipca 2010 Cytat wcale nie 2x tyle tylko o 1000 zł drożej ocieplony z wężownica http://allegro.pl/item1114755701_zbiornik_...nicą_bufor.html. Nawet jeżeli ma się zaplecze warsztatowe to i tak różne materiały spawalnicze i inne detale wcale za darmo nie sa. Ten akurat Pezetowi by sie zmieścił i przeszedł przez dzwi. Obejrzałem.Nie wpadłem w zachwyt....Robiony ma tę zaletę - że na pewno pasuje gdzie należy (wyprowadzenia i ich rozmieszczenie) i na pewno ma w środku to, co potrzeba.Więc - zadziała optymalnie!Adam M. Link do komentarza
PeZet Napisano 25 lipca 2010 Udostępnij #89 Napisano 25 lipca 2010 Cytat (...) jak policzysz te złomy, spawania, detale i transport to wyjdzie kosmos, albo małe oszczędności w stosunku do udręki. Gawle, dla mnie oglądanie telewizji to udręka i zbędne koszty. Link do komentarza
lazior Napisano 28 listopada 2012 Udostępnij #90 Napisano 28 listopada 2012 (edytowany) Witam! Jestem nowym członkiem forum ale temat bufor ciepła śledzę od dłuższego czasu!Przyznam że jeden już wykonałem samodzielnie dzięki wskazówką ADAMA M. jest to bufor do C.O. około 800L.Teraz chciałbym wykonać jeszcze jeden do C.W.U. około 600L. z wężownica do C.W.U.!I tu pytanie jaką długość i śrędnicę zastosować do C.W.U.? Żeby woda zdążyła sie ogrzać przepływowo!W domu są dwie łazienki i kuchnia i chodzi mi o sytuację kiedy będą otwarte dwa krany żeby tej wody nie zabrakło!Z góry dziękuje za wszelką pomoc (po cichu liczę na ADAMA M.) Edytowano 28 listopada 2012 przez lazior (zobacz historię edycji) Link do komentarza
adam_mk Napisano 29 listopada 2012 Autor Udostępnij #91 Napisano 29 listopada 2012 W bardzo wielu konstrukcjach świetnie sprawdza się dla CWU 2 x 25m fi 22 puszczone równolegle.Wężownica w wężownicy i wspólny wlot/wylot.NIGDY i nikomu jeszcze CWU nie brakło, nawet przy letnim baniaku.Adam M. Link do komentarza
Dwd89 Napisano 11 kwietnia 2014 Udostępnij #92 Napisano 11 kwietnia 2014 (edytowany) Adamie niewiem czy w dobrym temacie pisze, bylo gdzies o magazynowaniu ciepla z kolektorow slonecznych z lata na zime. Jestem na targach w bielsku-bialej, jest tu prezes polskiego instytutu budownictwa pasywnego chetny do udzielania odpowiedzi na wszelkie pytania. Na konferencji mowil o trzymaniu ciepla w formie wodoru w zbiornikach podziemnych pod duzym cisnieniem -> ogniwa wodorowe. wspomnial o wodnych wielkich zbiornikach oraz o parafinie nawet w formie tynkow aby dom byl akumulatorem ale stwierdzil iz to nie oplacalne i jedynie ogniwa wodorowe beda w stanie zasilac w cieplo i prad cale gminy gdyz dla domow jednorodzinnych instalacja bedzie zbyt drogaSa tu tez ludzie z Perlit Polska oraz Producent plyt z perlitu - mgO. Edytowano 11 kwietnia 2014 przez Dwd89 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
adam_mk Napisano 12 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #93 Napisano 12 kwietnia 2014 Obawiam się, że był niewyspany, jak to głosił...Wodór bardzo trudno przechowywać.Zwykle wydziela się go tam, gdzie jest potrzebny.Wydzielanie pochłania BARDZO DUŻO energii.MOŻE być NOŚNIKIEM energii, nie bardzo - źródłem!Fakt!Jak zadzwonisz i każesz sobie zrobić te wszystkie systemy oszczędzające - zbankrutujesz.Jak zrobisz "tymi ręcami" to jak nie są obie lewe - zadziała i nie jest drogie.Adam M. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się