Skocz do zawartości

Wylewanie fundamentów samemu, czy z gruszki?


Gość

Recommended Posts

Napisano
wszystkie punkty ze strony 230-tej to potwierdzają. Gdyby kamienie nie osłabiały konstrukcji, nie byłoby takich obwarowań do zastosowania ich. To nie moja wina, że Ty musisz mieć czarno na białym. Trzeba umieć wyciągać pewne wnioski. Dlatego do budowy jest potrzebny projekt, a na budowie KB, żeby tacy ignoranci jak Ty, nie zrobili sobie krzywdy (i innym przy okazji).

Napisano
Jeśli fundament ma więcej niż 19cm szerokości, a odległość miedzy prętami zbrojenia jest większa niż 8,4cm, możesz wrzucać kamienie, ale których żaden wymiar nie przekracza 6,3cm.

Oczywiście przy zachowaniu odpowiednich proporcji określonych w przywołanej wcześnie PN.
Napisano
Cytat

Warunki techniczne wykonania i odbioru zbrojenia oraz betonowania fundamentów.


Dowodzi to tego, że autor książki nie miał konkretnie na myśli fundamentu pod płytę obornikową lub ogrodzenie, tylko wszystkie fundamenty. Wg tej książki (cytatów,które napisałeś) dopuszczalne jest użycie kamienia do fundamentu, ale Ty nie potrafisz tego potwierdzić, czemu, szczerze mówiąc nie wiem. Czarno na białym jest coś napisane a Ty swoje...
Napisano (edytowany)
Mistrzu drogi, z reguły kruszywo jest kamieniem.
Książka (podręcznik) ukazuje pewne i ogólne zasady, których należy przestrzegać.
Przepisy i obowiązujące normy konkretyzują wymagania - w tym przypadku kamień, nieważne jaki, nie może być większy niż 6,3cm., ale może być wymagana mniejsza "ziarnistość" kamienia, bo to jest zależne od innych czynników.

dopisałem:

A przypominam że vega odnosił się (też) do tego zapytania:

Cytat

A co powiesz w takim razie na te kamienie ze zdjęcia (nie mówię to o tym mega dużym na pierwszym planie), tylko o tych pociętych (połupanych)? (przykładowy wymiar (5cmx29cmx29cm) ?




Czyli ma rację - jest zabronione ! Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
To ja podleję oliwy do ognia i powiem tak , przebijałem w zeszlym roku otwór na drzwi do piwnicy właśnie w ścianie fundametowej , wejście do piwnicy , ściana grubości około 35cm gęsto naszpikowana kamieniem , wielkość różna , od 8 cm do 20 cm , po skończonej robocie powiedziałem sobie że ostatni raz w życiu wziąłem się za coś takiego . Choćby płacili czystym złotem i pełzali za mną na kolanach , szkoda mego zdrowia . Nie szło tego dziadostwa niczym rozpieprzyć .
Napisano
Cytat

To ja podleję oliwy do ognia i powiem tak , przebijałem w zeszlym roku otwór na drzwi do piwnicy właśnie w ścianie fundametowej , wejście do piwnicy , ściana grubości około 35cm gęsto naszpikowana kamieniem , wielkość różna , od 8 cm do 20 cm , po skończonej robocie powiedziałem sobie że ostatni raz w życiu wziąłem się za coś takiego . Choćby płacili czystym złotem i pełzali za mną na kolanach , szkoda mego zdrowia . Nie szło tego dziadostwa niczym rozpieprzyć .

jaka tam oliwa i jaki ogień. Twierdzisz że żelbet, rozwaliłbyś bezproblemowo? Kułeś kiedyś beton zbrojony B25 lub klasy wyższej? Trzeba sporego młota do tego icon_smile.gif

A i tak idzie jak krew z nosa.
Napisano (edytowany)
Kilka uściśleń do tematu icon_smile.gif

Cytat

Podział i wymagania kruszyw stosowanych do produkcji betonu szczegółowo określa Polska Norma PN-EN 12620:2004 Kruszywa do betonu.


Norma, którą podajesz została zastąpiona normą PN-EN 12620+A1:2008, natomiast ta z kolei została zastąpiona przez normę PN-EN 12620+A1:2010 (data publikacji 2010-12-07) i ta ostatnia norma jest obowiązująca.
Jeżeli ktoś ma nowsze informacje niech poprawi.

Cytat

Mistrzu drogi, z reguły kruszywo jest kamieniem.


Cytat z normy PN-88/B-06250 Beton zwykły, którą przytaczałeś:
pkt. 3.2. Kruszywo. Do betonu należy stosować kruszywa mineralne odpowiadające wymaganiom wg PN-86/B-06712
Cytat z normy PN-86/B-06712
2.1.1. Asortymenty. Rozróżnia się trzy podstawowe grupy asortymentowe kruszywa mineralnego:
- piasek, piasek łamany,
- żwir, grys, grys z otoczaków,
- mieszanka kruszywa naturalnego sortowana, kruszywa łamanego i z otoczaków.


Cytat

Przepisy i obowiązujące normy konkretyzują wymagania - w tym przypadku kamień, nieważne jaki, nie może być większy niż 6,3cm.



Te 6,3 cm rozumiem, ze wziąłeś z normy PN-88/B-06250 Beton zwykły z wykresu z załącznika 1. Dla osób, które nie mają ochotę zajrzeć do tej normy, tytuł tego załącznika brzmi: Zalecane graniczne krzywe uziarnienia kruszywa do betonu, w związku z tym zaleca się, aby tak było, jednakże się tego nie zabrania. Edytowano przez małymiki (zobacz historię edycji)
Napisano
Mistrzuniu zloty.

Najgłówniejsze z głównych w budownictwie: Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
To sobie postaw dom w granicy z oknami w ścianie.

Powtórzę - wcale nie musisz nikogo przekonywać, że możesz sobie wsypywać w fundamenty co chcesz. Możesz chłopie szczerozłoty. Wszystko możesz - zwłaszcza jak dupa a nie fachowiec z kierbuda. A kurnik to wytrzyma !

Cytat

a po co była ta moderacja?!?



Skarżypytka nalegał icon_cool.gif
Napisano
Cytat

Te 6,3 cm rozumiem, ze wziąłeś z normy PN-88/B-06250 Beton zwykły



Nie - z PN-86/B-06712, pkt.3 Wymagania, ust. 2. Skład ziarnowy tab.1.

Cytat

Norma dotyczy kruszyw mineralnych o gęstości objętościowej co najmniej 1,8 kg/m3 przeznaczonych do betonu. Ustala podział kruszyw. Podaje wymagania składu ziarnowego, cech fizykochemicznych (tablice) i cech specjalnych. Określa warunki transportu i przechowywania. Ustala program i metody badań sprawdzających.

Napisano
Cytat

Powtórzę - wcale nie musisz nikogo przekonywać, że możesz sobie wsypywać w fundamenty co chcesz. Możesz chłopie szczerozłoty. Wszystko możesz - zwłaszcza jak dupa a nie fachowiec z kierbuda. A kurnik to wytrzyma !

Skarżypytka nalegał icon_cool.gif


1. Na pewno nie zamierzam Ciebie i vega1 przekonywać, bo gdyby było nawet wprost napisane, ze kamień jest dopuszczalny i tak byście to podważyli.
2. Odnośnie Twojego ostatniego zdania jest to kłamstwo, gdyż nie chciałem, aby usuwano obraźliwe komentarze vega1, wręcz przeciwnie, chciałem, aby one zostały.
Napisano
Cytat

Kilka uściśleń do tematu Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_smile.gif" border="0">

Te 6,3 cm rozumiem, ze wziąłeś z normy PN-88/B-06250 Beton zwykły z wykresu z załącznika 1. Dla osób, które nie mają ochotę zajrzeć do tej normy, tytuł tego załącznika brzmi: Zalecane graniczne krzywe uziarnienia kruszywa do betonu, w związku z tym zaleca się, aby tak było, jednakże się tego nie zabrania.

zostawia się w ten sposób pewną furtkę dla konstruktorów czy projektantów. Bo być może projektując komuś kurnik, zgodzą się na takie udziwnienie jakim są kamienie w żelbecie.
Natomiast gdyby to było zabronione, to lejąc podstawę pod swój pomnik, nie mógł byś tego zrobić.

Dlatego znowu wracamy do tego o czym mówiliśmy od początku. Decydujący tu jest projekt. Wiem że dla Ciebie papier nie ma żadnej wartości, ale większość rozsądnych ludzi takie rzeczy honoruje i się ich trzyma, bo zdają sobie sprawę że to projektowali ludzie którzy się na tym znają.

A teraz proszę, znajdź mi kogoś kto zaprojektuje Ci ławy zbrojone kamieniami.

Naprawdę zachowujesz się jak dewiant. Podsumujmy Twoje podejście do tematu.

Masz kompletny brak szacunku do dokumentów. Nie ufasz certyfikatom na beton, z tego tytułu jesteś w stanie sam kręcić beton w betoniarce. Tu ciekawy jestem jak rozwiązałbyś lanie dużego stropu na piętrze, który powinien być zalany na raz, jako monolit.
Projekt domu na który dostałbyś PnB nie wiele dla Ciebie znaczy.

Za to dasz się pociąć za kontrowersyjny pomysł zbrojenia fundamentów kamieniami. Będziesz szukał i mącił, aż dowiedziesz że masz rację. Zawsze znajdziesz jakiś przepis który potwierdzi Twoją tezę.

Każdy rozsądny człowiek, czytając normy, które opisują użycie kamieni w żelbecie, stwierdzi: to nie jest dobry pomysł. No bo skąd ja wiem, czy te kamienie mają wytrzymałość jaką ma kruszywo w betonie. A może są o wiele słabsze? Może popękają?
A jak ja zrobię, żeby kamień po wrzuceniu w beton i przy jego wibrowaniu, nie przemieścił się np. na skraj fundamentu a co za tym idzie, będzie miał za małą otulinę.
A skąd ja wiem jaki jest skład tego kamienia? Czy aby na pewno jest on obojętny chemicznie?

Ale Ty rozsądny nie jesteś. Ty wiesz i dociera do Ciebie tylko to, że to nie jest zabronione całkowicie.

A najlepsze jest to, że to Ty masz największe pretensje o to, że w budowlance jest partactwo .
Napisano
Cytat

Masz kompletny brak szacunku do dokumentów. Nie ufasz certyfikatom na beton, z tego tytułu jesteś w stanie sam kręcić beton w betoniarce. Tu ciekawy jestem jak rozwiązałbyś lanie dużego stropu na piętrze, który powinien być zalany na raz, jako monolit.
Projekt domu na który dostałbyś PnB nie wiele dla Ciebie znaczy.




Zdarzyło mi się zalewać strop, gdzie błędnie obliczyli ilość betonu. Grucha musiała jeździć 3 raz z małymi porcjami. Była sobota wiec musieliśmy czekać na ten sam samochód. Nie było zalane na raz i nie widzę w tym problemu.

Napisano
1. Jakoś nie widzę łamania ani Regulaminu, ani Netykiety, no może za wyjątkiem jednej (pierwszej) z 3 głównych zasad, ale akurat piłka nie w tej bramce.
2. A co masz do puszystych kotków? Są takie słodkie i bezradne..... Dobra może być wełnista istota - pasi ?
3. Śmiech to zdrowie - więc się uśmiechnij. icon_biggrin.gif

Napisano
wkleję dwie bo trzecia jest w trakcie dyskusji (nie o temacie wątku):

Witam,
proponuję odejść od takiego pomysłu w celu uniknięcia późniejszych problemów z posadowieniem budynku.
Czasem spotyka się jeszcze takie praktyki, ale jeśli buduje Pan dom dla siebie, a nie dla wroga to proszę wykonać fundamenty wg projektu jaki Pan posiada i zaufać swojemu konstruktorowi, który wykonał projekt - to on wykonał obliczenia konstrukcji dla Pana budynku więc wie najlepiej co można tam ewentualnie zmienić lub zoptymalizować w celu wygenerowania oszczędności materiałowych.
Proszę pamiętać, że akurat fundamenty są najważniejszym elementem budynku i tutaj nie powinno się szukać oszczędności. Proszę również nie oszczędzać na dobrej izolacji przeciwwilgociowej lub przeciwwodnej (w zależności od gruntu jaki Pan ma na działce) czy wykonaniu drenażu przy gruntach słabo -przepuszczalnych - w efekcie cierpi później cały budynek.
Oszczędności można szukać na innych etapach budowy, ale to proszę już konsultować z architektem, który Panu wykonał projekt, bo to on powinien wygenerować Panu maksimum korzyści jakie płyną z dobrze wykonanego projektu - ekonomicznych rozwiązań jakie zastosował czy doboru odpowiednich mat. budowlanych. Dobrze przeliczony projekt i odpowiedni dobór mat., potrafi zrobić później oszczędności na budowie od kilkunastu do kilkudziesięciu tyś zł.

z poważaniem

**********

oraz druga

kamień – jeżeli nie pochodzi z profesjonalnie wyciętego slaba, przeznaczonego do zastosowania w budownictwie, jako np. okładzina ścienna- raczej trudno potraktować jako pełnoprawny materiał budowlany w dzisiejszych czasach.

Dziś praktycznie wszyscy konstruktorzy w projektowaniu posługują się obliczeniami komputerowymi i –przynajmniej Ci dobrzy, z którymi my staramy się współpracować- optymalizują konstrukcję pod kątem zużycia materiału.

Żeby mogli tego jednak dokonać muszą posługiwać się „biblioteką” materiałów sparametryzowanych, tj, takich, których właściwości są ściśle określone.

W przypadku kamienia polnego mogą to zapewne być zarówno okruchy np. granitu, jak i zwietrzelina wapienna.

Są to oczywiście materiały o skrajnie różnych parametrach nie tylko wytrzymałościowych, ale również fizykochemicznych.

I o ile raczej nie bałbym się zastosować okruchów granitu (własnymi rękami we wczesnych latach 80tych pakowałem je w dużych ilościach w fundamenty domu rodziców, który stoi do dziś i ma się dobrze), to ze skałami wapiennymi byłbym raczej ostrożny.

Nie bez znaczenia jest też kwestia wykonawstwa.

Jeżeli budowa prowadzona jest z zachowaniem reżimu technologicznego, to wykonawca raczej nie zgodzi się na to by stosować jakiekolwiek kamienie, bo:

a) utrudnią mu wibrowanie betonu w szalunku i nadzór (kierownik lub inspektor nadzoru) nie odbiorą mu całego zakresu robót,

b) wydłużą proces zalewania fundamentów, bo do ich wrzucania musi zaangażować więcej ludzi,

c) nie będzie chciał udzielić gwarancji na wykonane roboty, bo nie ma gwarancji, że kamienie nie stykają się bezpośrednio z

d) wszystkie z powyższych…

Jeżeli wykonuje się taki fundament metodą gospodarczą, to te okoliczności nie zachodzą, ale trzeba mieć świadomość powyższych.

No i wreszcie ostatnia sprawa.

Zarówno ławy, jak i ściany fundamentu wymagają zbrojenia, w ilości wynikającej z warunków gruntowych.

Łatwo sobie wyobrazić więc sytuację, że zastosowanie kamieni (ich ilość i gabaryty)może przeszkodzić we właściwym zespoleniu stali i betonu.

Reasumując – nie umiem udzielić jednoznacznej odpowiedzi na Pańskie pytanie.

Kiedyś byłą to –jak już wcześniej wspomniałem- metoda bardzo powszechna, ale wtedy jak mniemam:

a) wszystkie konstrukcje i tak były przewymiarowane, bo wszyscy budowali z projektów typowych, nikt nie robił badań geologicznych, więc fundamenty robiło się dla tzwn. warunków typowych, które zawsze przyjmowano w kierunku gorszych – na wszelki wypadek.

b) na budowach, które prawie wszystkie prowadzone były metodą gospodarczą nikt się i tka projektem nie przejmował, bo majster dziesiątki domów już wybudował i lepiej niż inwestor projektant i wszystkie kierowniki wiedział jak się buduje.

c) większość budynków była obarczona większymi lub mniejszymi usterkami wykonawczymi i samozwańczy mędrcy mawiali, że: „3 domy zbudować musisz i dopiero się nauczysz jak”

d) budynek z wadami wykonawczymi –o ile nie są jakieś wyjątkowo spektakularne- i tak się raczej nie zawali, co najwyżej tu i tam popęka, gdzieś tam osiądzie, gdzieś tam wpuści trochę wody... Ogólnie trochę „popracuje”.

Dziś chyba nikt nie chciałby wydając oszczędności życia, zaciągając kredyt na jego resztę, czy też będąc szczęśliwym posiadaczem ich nadmiaru wydawać ich na dom, który „ma jedną nóżkę bardziej”.

Pozdrawiam


Na więcej nie dostałem odpowiedzi. A wysłałem do prawie 10 biur proj. Może jeszcze konsultują.
Napisano
Cytat

Na więcej nie dostałem odpowiedzi. A wysłałem do prawie 10 biur proj. Może jeszcze konsultują.



i tak nie przekonasz co słuszności wcześniejszego argumentowania.
Ale szacunek - że Ci się chciało icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
A tak na marginesie nie wiem czy w zwykłej 150l betoniarce da się w całości jednorodnie wymieszać beton. Z praktyki wiem że to co w pierwszej taczce nijak ma się do tego co w ostatniej. Wiem że przylgnie do mnie przydomek archeolog ze względu na datę ostatniego wpisu ale jakoś nikt tego problemu nie ruszył. Beton na fundament tylko z ATESTEM tylko z betoniarni
Napisano
Cytat

A tak na marginesie nie wiem czy w zwykłej 150l betoniarce da się w całości jednorodnie wymieszać beton. Z praktyki wiem że to co w pierwszej taczce nijak ma się do tego co w ostatniej. Wiem że przylgnie do mnie przydomek archeolog ze względu na datę ostatniego wpisu ale jakoś nikt tego problemu nie ruszył. Beton na fundament tylko z ATESTEM tylko z betoniarni




Jak ładujesz, że aż kipi to różnice mogą być spore. Dlatego obsługa betoniarki też ma wymagania icon_smile.gif

Temat już rozwałkowany na każdy sposób.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim, dołączyliśmy do forum, aby przedstawić Wam naszą ofertę. Tworzymy dla Firm i Osób Prywatnych.     Szukasz sprawdzonego partnera do realizacji sufitów napinanych i innych elementów dekoracyjnych? Gładki Sufit to firma z 15-letnim doświadczeniem na rynku, która stawia na jakość, innowację i zadowolenie klienta. Działamy na terenie całego kraju, gwarantując szybką i sprawną realizację każdego projektu.   Dlaczego warto wybrać Gładki Sufit? Doświadczenie i profesjonalizm: - Nasze 15-letnie doświadczenie to gwarancja perfekcyjnego wykonania i dbałości o każdy szczegół. Znamy branżę od podszewki i wiemy, jak sprostać najbardziej wymagającym oczekiwaniom. Najlepsze materiały w atrakcyjnych cenach: - Dzięki wynegocjowanym cenom z dostawcami, możemy zaoferować Ci najwyższej jakości podzespoły w konkurencyjnych cenach. Nie uznajemy kompromisów – nie montujemy tanich, śmierdzących folii ani wadliwych LED-ów czy zasilaczy. Stawiamy na trwałość i bezpieczeństwo. Indywidualne podejście: Często profile wykonujemy sami, aby idealnie dopasować je do specyfiki Twojego zlecenia. To pozwala nam na realizację nawet najbardziej nietypowych i skomplikowanych projektów. Szybkość realizacji: Montaż sufitu napinanego, np. w przedpokoju, zajmuje nam około 3 godzin. Szanujemy Twój czas i staramy się, aby prace przebiegały sprawnie i bez zakłóceń.   Co oferujemy? Nasze usługi to znacznie więcej niż tylko sufity napinane. Materiał, który wykorzystujemy do sufitów, z powodzeniem montujemy również na ścianach, tworząc unikalne i spójne aranżacje. Ponadto, specjalizujemy się w projektowaniu i tworzeniu: Nowoczesnych lamp: od subtelnych podświetleń po designerskie konstrukcje, które staną się ozdobą każdego pomieszczenia. Efektownych reklam: Nietypowy sufit podświetlany z Logo wyróżnią Twoją Firmę. Ścianek działowych: lekkich i estetycznych konstrukcji, które pozwolą Ci elastycznie zaaranżować przestrzeń. Elementów dekoracyjnych: trójwymiarowych form, półek – wszystko, co pozwoli Ci stworzyć wnętrze z charakterem. Akustycznych paneli: idealnych do biur, sal konferencyjnych czy domowych kin, poprawiających komfort akustyczny.   Naprawy i poprawki po innych wykonawcach Czy Twoja poprzednia ekipa zawiodła, a efekt końcowy jest daleki od oczekiwań? Oferujemy również kompleksowe naprawy i poprawki po źle wykonanych zleceniach.   Zaufaj naszemu doświadczeniu i daj nam szansę na przywrócenie blasku Twoim wnętrzom. Skontaktuj się z nami już dziś i pozwól nam zrealizować Twoje wizje! Gładki Sufit – jakość, na którą zasługujesz. https://gładki-sufit.pl
    • EQ Entrance to najnowsza propozycja renomowanej firmy Konsport, która łączy w sobie estetykę, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Jest to idealne rozwiązanie dla nowoczesnych systemów ogrodzeniowych. Multifunkcyjny słupek furtkowy z zadaszeniem wyznacza nowe standardy w projektowaniu przestrzeni zewnętrznych. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrodzenia/polecane/110363-zwieksz-bezpieczenstwo-swojego-domu-z-eq-entrance-funkcjonalnym-slupkiem-furtkowym
    • Dzień Dobry,   Cześć, szukam właśnie sobie jakiegoś projektanta/firmy, która zaprojektuje mi mieszkanie. I interesuje mnie nadzór inwestorski. Mieszkanie w Warszawie - 67 metrów  - Firma 1 - projekt 19430 PLN(290 p m2) + nadzór 11250 PLN(4500 za miesiąc) - Firma 2 - projekt 13400 (200 m2) + nadzór 13400 PLN (200 za m2)   Waszym zdaniem - dużo - za mało? jak to stoi rynkowo w Warszawie.  
    • Naprawa podłogi olejowanej produktem Osmo jest stosunkowo prosta, ponieważ jedną z największych zalet olejowanych powierzchni (w przeciwieństwie do lakierowanych) jest możliwość miejscowej renowacji bez konieczności cyklinowania całej podłogi. Oto jak krok po kroku naprawić olejowaną podłogę Osmo: 1. OCENA USZKODZENIA Drobne zarysowania lub matowość – wystarczy odświeżenie powierzchni. Głębokie rysy lub plamy – konieczne będzie miejscowe szlifowanie i ponowne olejowanie. 2. CZYSZCZENIE PODŁOGI Użyj środka Osmo Wisch-Fix (koncentrat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg olejowanych), by usunąć brud, tłuszcz i resztki poprzednich środków pielęgnacyjnych. 3. MIEJSCOWA NAPRAWA (punktowa renowacja) Jeśli masz do czynienia z lokalnymi uszkodzeniami (np. rysa, plama): Delikatnie zeszlifuj uszkodzone miejsce drobnym papierem ściernym (np. 180–240). Oczyść pył – najlepiej odkurzaczem lub ściereczką z mikrofibry. Nałóż cienką warstwę odpowiedniego oleju Osmo (np. Osmo TopOil, Osmo Olej do Podłóg lub Hardwax-Oil – ten sam, którym była wcześniej olejowana podłoga). Pozostaw do wyschnięcia (ok. 8–12 h). W razie potrzeby powtórz. Uwaga do w/w - nowość w ofercie Osmo 1. środek do usuwania plam 2. pasta do usuwania rys 4. ODŚWIEŻENIE CAŁEJ PODŁOGI (jeśli całość wygląda na zużytą) Użyj Osmo 8019 (do usunięcia trudnych plam) oraz Osmo Olej do Renowacji np. 3079: Umyj całą podłogę Intensywnym środkiem myjącym nr 8019. Nałóż cienką warstwę renowacyjnego oleju Osmo za pomocą pada lub szmatki np. 3081. Poleruj do równomiernego rozprowadzenia. Pozostaw do wyschnięcia. Nie ma potrzeby całkowitego szlifowania ani zdejmowania starych warstw, co oszczędza czas i materiał. Wskazówki: Zawsze wykonuj próbę na niewidocznym fragmencie. Używaj tylko oryginalnych produktów Osmo, ponieważ są one ze sobą kompatybilne. Unikaj stosowania zwykłych środków czystości – mogą zniszczyć powierzchnię olejowaną.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...