Skocz do zawartości

ile przedłużaczy z jednego gniazdka?


Recommended Posts

Napisano
Słuchajcie, mam takie zapytanie.

Przy urządzaniu pokoju zostało mi jedno podwójne dostępne gniazdko. Pozostałe dwa niestety mam zasłonięte meblami.
I tak się zastanawiam ile przedłużaczy mogę podłączyć do tego jednego gniazdka. Tzn. Mam podłączony jeden przedłużacz - do tego przedłużacza mam podłączony kolejny przedłużacz - i chciałabym jeszcze jeden pociągnąć. Oczywiście cały sprzęt komputerowy, telewizyjny, oświetlenie - wszystko jest teraz zasilane z tego jednego gniazdka.

Nie chciałabym by doszło do jakiegoś zwarcia czy coś. Zaczęłam się zastanawiać, czy ta instalacja jest bezpieczna?
Czy muszę rozdzielić te przedłużacze i jakoś spróbować do innych gniazdek jednak podłączyć?
Napisano
Wystarczy, że nie przekroczysz około 3 kW mocy pobieranej z tego gniazda. Typowy sprzęt w pokoju włączony jednocześnie nie powinien pobierać więcej niż 0,5-0,7 kW, także spokojnie. Ważne, żeby przedłużacze to nie było badziewie z marketu z żyłami jak włosy...

PS: 3 gniazda na pokój to trochę mało, raczej 5-6 było by odpowiednie icon_smile.gif
Gość stach
Napisano
Ja osobiście wyprowadziłbym przedłużacze z gniazdek, które masz poza meblami - to jednorazowa akcja icon_biggrin.gif - i do nich podłączyłbym te sprzęty, które będą zasilane w sposób ciągły, a więc sprzęt grający, telewizor do jednego - komputer, pewnie z jakimiś głośnikami, drukarką do drugiego przedłużaczo-gniazdka icon_biggrin.gif . Gniazdko dostępne pozostawiłbym do podłączenia odkurzacza, ładowarki, jakiejś przenośnej lampki.
Przy wyliczaniu mocy - tych 3 kW - wyjdzie, że to jedno gniazdko wystarczy, ale po jakimś czasie może się okazać, że np. zacisk był źle skręcony i złącze się przepaliło przy większym obciążeniu... icon_sad.gif
Tak, że na pewno bezpieczniej będzie wykorzystać wszystkie gniazdka i w miarę równomiernie je obciążyć.
Napisano
No tak , tylko ,że ciągle mówimy o jednym pomieszczeniu...
Za chwile okaże się , że (tu się nie zdziwię) i tak to wszystko wisi na jednym ES-ie 16...

Pzdr
Napisano
Wiem, że jedno gniazdko mam zupełnie wyłączone z użycia, bo zostało zasłonięte wielką szafą (niestety taki nieustawny mam ten pokój).. z tym drugim gniazdkiem popróbuje coś zdziałać by do niego podłączyć jakiś przedłużacz... tylko znów regalik nie będzie mógł być dosunięty do ściany icon_sad.gif ale coś trzeba by pokombinować...

bo jednak bezpieczeństwo przede wszystkim. Dziękuje Wam za podpowiedzi :biggrin:

PS> to jedno gniazdko, z którym pokombinuje to nie zostało zamontowane w rogu tylko prawie na środku ściany więc akurat tam gdzie regalik stoi. Jakby był bliżej drzwi to można by było bez problemu wtyczkę włożyć i tylko kabel pociągnąć za regałem i dosunąć regał do ściany...
Napisano
Cytat

Słuchajcie, mam takie zapytanie.

Przy urządzaniu pokoju zostało mi jedno podwójne dostępne gniazdko. Pozostałe dwa niestety mam zasłonięte meblami.
I tak się zastanawiam ile przedłużaczy mogę podłączyć do tego jednego gniazdka. Tzn. Mam podłączony jeden przedłużacz - do tego przedłużacza mam podłączony kolejny przedłużacz - i chciałabym jeszcze jeden pociągnąć. Oczywiście cały sprzęt komputerowy, telewizyjny, oświetlenie - wszystko jest teraz zasilane z tego jednego gniazdka.

Nie chciałabym by doszło do jakiegoś zwarcia czy coś. Zaczęłam się zastanawiać, czy ta instalacja jest bezpieczna?
Czy muszę rozdzielić te przedłużacze i jakoś spróbować do innych gniazdek jednak podłączyć?





Kup takie przedłużacze to nie będziesz musiał sam tego kontrolować

wielogniazdowe – z ochroną przepięciową i zabezpieczeniem nadprądowym

Wewnątrz 5-gniazdkowego przedłużacza wbudowane jest zabezpieczenie przepięciowe, które chroni czułe urządzenia przed przepięciami występującymi w obwodzie zasilania. Ponadto ma wbudowane zabezpieczenie nadprądowe. W przypadku urządzenia o prądzie znamionowym 16 A,przez 1 godzinę dopuszczalny jest przepływ prądu 22 A, a po tym czasie zasilanie jest odłączane. Po ostygnięciu możliwe jest ponowne załączenie
wbudowanego wyłącznika nadprądowego. Stosowanie takich urządzeń jest zalecane przy podłączaniu zasilania do odbiorników telewizyjnych,odtwarzaczy wideo, sprzętu HI-FI, komputerów i innych urządzeń elektrycznych. Lampka sygnalizacyjna wskazuje właściwe działanie urządzenia.

http://pl.traconelectric.com/upload/kat/tracon_E05_1.pdf
Napisano
Cytat

Kup takie przedłużacze to nie będziesz musiał sam tego kontrolować

wielogniazdowe – z ochroną przepięciową i zabezpieczeniem nadprądowym

Wewnątrz 5-gniazdkowego przedłużacza wbudowane jest zabezpieczenie przepięciowe, które chroni czułe urządzenia przed przepięciami występującymi w obwodzie zasilania. Ponadto ma wbudowane zabezpieczenie nadprądowe. W przypadku urządzenia o prądzie znamionowym 16 A,przez 1 godzinę dopuszczalny jest przepływ prądu 22 A, a po tym czasie zasilanie jest odłączane. Po ostygnięciu możliwe jest ponowne załączenie
wbudowanego wyłącznika nadprądowego. Stosowanie takich urządzeń jest zalecane przy podłączaniu zasilania do odbiorników telewizyjnych,odtwarzaczy wideo, sprzętu HI-FI, komputerów i innych urządzeń elektrycznych. Lampka sygnalizacyjna wskazuje właściwe działanie urządzenia.

http://pl.traconelectric.com/upload/kat/tracon_E05_1.pdf


O rany! Przedłużacz jak mały komputer!
Napisano
Cytat

Kup takie przedłużacze to nie będziesz musiał sam tego kontrolować

wielogniazdowe – z ochroną przepięciową i zabezpieczeniem nadprądowym

Wewnątrz 5-gniazdkowego przedłużacza wbudowane jest zabezpieczenie przepięciowe, które chroni czułe urządzenia przed przepięciami występującymi w obwodzie zasilania. Ponadto ma wbudowane zabezpieczenie nadprądowe. W przypadku urządzenia o prądzie znamionowym 16 A,przez 1 godzinę dopuszczalny jest przepływ prądu 22 A, a po tym czasie zasilanie jest odłączane. Po ostygnięciu możliwe jest ponowne załączenie
wbudowanego wyłącznika nadprądowego. Stosowanie takich urządzeń jest zalecane przy podłączaniu zasilania do odbiorników telewizyjnych,odtwarzaczy wideo, sprzętu HI-FI, komputerów i innych urządzeń elektrycznych. Lampka sygnalizacyjna wskazuje właściwe działanie urządzenia.

http://pl.traconelectric.com/upload/kat/tracon_E05_1.pdf


A są takie zabezpieczenia na listwę DIN? - przykłądowo puszczam dedykowany przewód do zestawu gniazdek w ścianie przy sprzęcie RTV i chcę takie zabezpieczenie zastosować bez przedłużaczy by były w rozdzielni.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A są takie zabezpieczenia na listwę DIN? - przykłądowo puszczam dedykowany przewód do zestawu gniazdek w ścianie przy sprzęcie RTV i chcę takie zabezpieczenie zastosować bez przedłużaczy by były w rozdzielni.


Naprądowe to już pewnie masz w tej "rozdzielni" a nadnapięciowe... oczywiście są, np te w cytowanym wyżej "pedeefie" lub podobne:
http://www.ammonit.com/pl/produkty/wyposae...e-nadnapieciowe Edytowano przez ZbyszekS (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A są takie zabezpieczenia na listwę DIN? - przykłądowo puszczam dedykowany przewód do zestawu gniazdek w ścianie przy sprzęcie RTV i chcę takie zabezpieczenie zastosować bez przedłużaczy by były w rozdzielni.



Niestety. Nie wszystko sie tak da. Np. koordynacja pomiędzy zabezpieczeniami przepięciowymi wymaga określonej odległości pomiędzy nimi. I obecność np. zabezpieczenia D w rozdzielnicy nic nie daje. Dlatego D powinny być montowane tuż przed gniazdem, albo w listwie zasilającej. Ale większość się tak da.

Tyle, że zacznijmy od tego, że w ogóle ilość przedłużaczy powinno się zminimalizować. Przedłużacz, to ostateczność, a nie norma. Aby nie było takich sytuacji:
Cytat

Przy urządzaniu pokoju zostało mi jedno podwójne dostępne gniazdko. Pozostałe dwa niestety mam zasłonięte meblami.


Ale tak niestety bywa, bo przecież "płytki i firanki" są ważniejsze. No i "prąd se sam zrobię bo to żadna sztuka"
A skoro już dziś ta instalacja nie spełnia swojego zadania, to co będzie za lat dziesięć? dwadzieścia?
Ech, tłumaczę ludziom już parę ładnych lat, że to tak samo ważne, co najmniej jak doniczki na parapecie, ale nadal do większości nie dociera. W całej budowie przeważnie "światło" ciągle jest miejscem największych "oszczędności".
Napisano
Cytat

Niestety. Nie wszystko sie tak da. Np. koordynacja pomiędzy zabezpieczeniami przepięciowymi wymaga określonej odległości pomiędzy nimi. I obecność np. zabezpieczenia D w rozdzielnicy nic nie daje. Dlatego D powinny być montowane tuż przed gniazdem, albo w listwie zasilającej. Ale większość się tak da.


Rozumiem, że działają "blisko" urządzenia.

Doedukowałem się trochę i wyczytałem, że ograniczniki klasy D są też puszkowe, więc mogę dorzucić dodatkową puszkę obok zestawu gniazdek i zainstalować tak takie cudo. Jest sens?

Dobrą przepięciówkę/odgromówkę (zdaje się, że to klasa C) taką z wyjmowanymi modułami ochronnymi dam na początku instalacji tuż za nadmiarowo prądowym. Np. taki?
http://allegro.pl/item1069559329_przepieci...epiec_dehn.html

Zajrzałem też na allegro i... icon_smile.gif
http://allegro.pl/item1073783485_ograniczn...kalkulator.html
http://allegro.pl/item1077475836_ograniczn..._ochronnik.html

W powyższym pdfie są ograniczniki przepięćklasy D na szynę
http://pl.traconelectric.com/upload/kat/tracon_E05_1.pdf

A takie popularnej firmy
http://www.moeller.pl/DesktopDefault.aspx?PageID=320
Napisano
Cytat

Wiem, że jedno gniazdko mam zupełnie wyłączone z użycia, bo zostało zasłonięte wielką szafą (niestety taki nieustawny mam ten pokój).. z tym drugim gniazdkiem popróbuje coś zdziałać by do niego podłączyć jakiś przedłużacz... tylko znów regalik nie będzie mógł być dosunięty do ściany icon_sad.gif ale coś trzeba by pokombinować...

bo jednak bezpieczeństwo przede wszystkim. Dziękuje Wam za podpowiedzi :biggrin:

PS> to jedno gniazdko, z którym pokombinuje to nie zostało zamontowane w rogu tylko prawie na środku ściany więc akurat tam gdzie regalik stoi. Jakby był bliżej drzwi to można by było bez problemu wtyczkę włożyć i tylko kabel pociągnąć za regałem i dosunąć regał do ściany...




TO do tego gniazdka za regalem - rozkrec go(gniazdko) i podlacz kable bezposrednio robiac przedłużkę ktora umiesc pod regalem. Krotki kabel + gniazdko,albo od razu wepnij cala przedluzke zebys mial wiecej gniazdek i z tego rozdzielaj. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...